بازدید 4610

درگیری پلیس فرانسه با معترضان طرح کرونایی مکرون

پلیس فرانسه سه شنبه شب با معترضان طرح‌های کرونایی امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور درگیر شد و برای متفرق کردن مردم از گاز اشک آور استفاده کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳ 14 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از یورو نیوز، پلیس فرانسه با استفاده از گاز اشک آور معترضان مخالف با طرح مکرون مبنی بر نیاز به گواهی واکسن کرونا یا آزمایش منفی PCR برای ورود به رستوران‌ها و سینما‌ها از ماه آینده را پراکنده کرد.

کمی پس از آن که تعداد زیادی از معترضین بدون کسب مجوز از مقامات دولت در بلوار مرکز پاریس دست به اعتراض و راهپیمایی زدند، پلیس فرانسه وارد عمل شد.

شماری از معترضان در این راهپیمایی پلاکارت‌هایی با عنوان "نه به مجوز سلامتی" در دست داشتند.

رییس جمهوری فرانسه این هفته اقدامات گسترده‌ای را برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا از جمله واکسیناسیون اجباری کادر درمانی و قوانین جدید بهداشت برای عموم مردم اعلام کرد.

شماری از منتقدان طرح مکرون برای داشتن مجوز سلامت را به پایمال کردن آزادی‌ها و تبعیض علیه افرادی که خواهان دریافت واکسن کرونا نیستند، متهم کرده اند.

با این که تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد شهروندان فرانسه واکسن کامل دریافت کرده اند، اما هم زمان با بالا رفتن آمار ابتلا در جهان در پی انتشار گونه‌های تازه این ویروس، تلاش‌ها برای تزریق همگانی واکسن از سرگرفته شده است.

به همراه الزامی شدن گواهی واکسن کرونا برای ورود به مکان‌های تفریحی و حضور در این فعالیت ها، تزریق واکسن برای کارکنان بخش بهداشت و درمان فرانسه تا ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور ماه) اجباری اعلان شده و در صورت سرپیجی از این مقررات بدون دریافت دستمزد از کار معلق خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل