بازدید 6177
۸
حسنوند:

خاموشی‌ها در برخی مناطق کشور به صفر رسیده است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: مصوبات جلسه هفته گذشته کمیسیون با وزیر نیرو درباره خاموشی‌های اخیر کشور تا حدودی اجرایی شده و در برخی از مناطق کشور خاموشی‌ها یا کم شده یا به صفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 14 July 2021

به گزارش تابناک، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیگیری‌های این کمیسیون برای کاهش خاموشی های اخیر در کشور، گفت: مصوبات جلسه هفته گذشته کمیسیون با وزیر نیرو تا حدودی اجرایی شده است. در جلسه روز گذشته با وزیر نیرو هم مصوبات هفته گذشته کمیسیون بند به بند مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد قسمتی از برنامه های کوتاه مدت برای کاهش خاموشی‌ها اجرا و بخشی نیز در حال اجرا شدن است. در برخی از مناطق کشور خاموشی‌ها یا کم شده یا به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: هفته گذشته جلسه ای را با وزیر نیرو در کمیسیون در این زمینه داشتیم که با توجه به مصوبات آن جلسه وزارت نیرو روز گذشته به ۱۳ تا از صنایع مجوز تولید بیش از ۱۰ هزار مگاوات برق را داد.

رئیس کمیسیون انرژی اظهار کرد: مقرر شد این صنایع برق خودشان را از طریق نیروگاه‌هایی که احداث می کنند تامین و در مواقعی که برق مازاد داشته باشند به شبکه سراسری کشور تحویل دهند.

حسنوند بیان کرد: طبق مذاکره با وزیر نیرو، قرار شد به نحوی اقدام شود که اگر بخش خصوصی بخواهد به صادرات برق اقدام کند، موانع صادرات برطرف شود. در نتیجه بخش خصوصی در مواقع لزوم می تواند برق ارزان به شبکه وارد کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به واگذاری چند نیروگاه به بخش خصوصی توضیح داد: ۴ نیروگاه وجود دارد که ۴ هزار مگاوات برق گازی تولید می کنند. در جلسه روز گذشته مسئولان وزارت نیرو اعلام آمادگی کردند این نیروگاه ها را به صنایعی که آمادگی دارند، واگذار کنند و بخش بخار آنها را که حدود ۲۰۰۰ مگاوات است، راه اندازی کنند. در نتیجه از طریق واگذاری این ۴ نیروگاه، منابعی به دست آمده را صرف تکمیل سایر نیروگاه‌های نیمه تمام کنند.

وی گفت: در ارتباط با اتفاقات اخیر گزارشی را تدوین و به رئیس مجلس و نمایندگان ارائه خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
واقعا" با تمام وجود متشکر و ممنونیمممممممممممممممممممممممممممممم....
اشک تو چشام جمع شده............
چجوری جبران کنیم این شگفتی و اینمهه محبت رو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
حیف نیست مردم رو از تجربه منحصر به فرد زندگی‌ بدون برق در صد سال پیش محروم می‌کنید
معلومه همیشه باید زور بالا سرتون باشه...

مثل اینکه تا مردم اعتراض نمیکردن، قرار نبود برق تولید ارز دیجیتال و صادرات برق متوقف بشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
همه این رمز ارز بازها باید اعدام بشن
چه مجاز و چه غیر مجاز
دست اونهایی که دکلهای صادرات برق به عراق رو ترکوندند درد نکنه
چه فایده؟ صنعت فولاد و سیمان که دو پیشران اقتصاد هستند رو تعطیل کردید و کارگرها و بناها رو خونه نشین کردید به علت نبود سیمان و گران شدن فولاد... روزی 2 ساعت برق رو قطع میکردید سنگین تر نبود؟
اصلا چرا باید استخراج مجاز وجود داشته باشه ؟
مگه رمز ارزها و ماینینگ و خرید و فروشش یک نوع قمار نیست ؟ ( کاری هم اصلا به مصرف برق نداریم !! )
مگه همه مراجع ایران اونو حرام اعلام نکردند ؟!!
تابناک عزیز هم لطفا کمی سعی کنه تا نسبت به حرام بودن این کار و استعلام از مراجع تقلید اقدام کنه
باید بساط این قمار بازی ( چه مجاز و چه غیر مجاز ) از ایران و دنیا جمع بشه ..
اگه همه کشورهای دنیا برای رمز ارز بازها مجازات اعدام بذارن ، فاتحه این دلالی مضحک خونده میشه ..

ممنونم
کی همچین حرفی زده. آخه چرا دروغ میگید. تو همین تهران، شهرک صنعتی برقش از ساعت 12تا 5عصر قطع میشه و هیچکس هم ککش هم نمیگزه که با این وضعیت همین صنعت نیمه جان هم از بین میره و کارفرماهای بدبخت چطور میخوان حقوق کارگرهاشون رو بدن.چهل سال از انقلاب گذشته، این دولتها نتونستن دوتا نیروگاه درست کنن. تمام برق مصرفی الان رو محمدرضا شاه پهلوی نیروگاههاش رو ساخته. این نظام اگه فکری به این مساله نکنه، خیلی زود با تبعات امنیتی و بسیار خطرناکش روبرو خواهد شد. چون مردم واقعن درحال انفجار هستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی