بازدید 5098

واکنش کوبا به درخواستِ مداخله بشردوستانه آمریکا

وزیر خارجه کوبا هشدار داد که هرگونه درخواست برای مداخله بشردوستانه در این کشور ممکن است راه را برای تجاوز نظامی ایالات متحده به کوبا هموار کند.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳ 14 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، دیپلمات‌های کوبایی با انتقاد از واکنش «ریاکارانه» واشنگتن نسبت به ناآرامی‌های اخیر در این کشور می‌گویند که ایالات متحده همزمان با تشدید فشار طاقت‌فرسای تحریم‌ها بر هاوانا از دولت کوبا می‌خواهد در برابر مطالبات مردم این کشور پاسخگو باشد!

در همین راستا، «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا هشدار داد که طرح هرگونه در خواست برای مداخله بشردوستانه در این کشور که در رسانه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، ممکن است راه را برای مداخله نظامی ایالات متحده در خاک کوبا هموار سازد.

رودریگز خطاب به روزنامه نگاران گفت: «درخواست برای مداخله بشردوستانه در کوبا، درخواست برای مداخله نظامی از سوی آمریکا است». این دیپلمات بلندپایه کوبایی همچنین واشنگتن را مقصر اصلی بروز ناآرامی‌های اخیر در این کشور دانست.

وی در ادامه افزود: «من دولت ایالات متحده را به دخالت مستقیم متهم کرده و آن را برای حوادثی که روز یازدهم ژوئیه اتفاق افتاد، به شدت مسئول و مقصر می‌دانم و دولت ایالات متحده باید پاسخگوی پیامدهای این حوادث باشد».

گفتنی است که روز یکشنبه صدها نفر از مردم کوبا با شرکت در یک راهپیمایی خواستار برگزاری انتخابات آزاد و ارائه راه‌حلی برای رفع مشکلات عمیق و دردسرساز اجتماعی در این کشور شدند. طبق گزارش رسانه‌های محلی، معترضان و تظاهرکنندگان در هشت شهر کوبا از جمله هاوانا این گردهمایی‌های اعتراضی را برگزار کردند. در مقابل، طرفداران دولت کوبا و حزب کمونیست نیز راهپیمایی‌هایی ترتیب دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار