بازدید 4990

ارتباط نهاد آمریکایی با عاملان ترور رئیس جمهور هائیتی

منابع آگاه در دولت هائیتی ارتباط میان «اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا» با عاملان ترور رئیس جمهور این کشور را تأیید کردند.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷ 14 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، منابع آگاه اعلام کردند که گروه قاتلان رئیس جمهور هائیتی اطلاعات موجود مبنی بر دخالت آمریکا در ترور «ژوونل موئیز» رئیس جمهور هائیتی را تأیید کردند.

گفتنی است، مقامات هائیتی هفته گذشته دو مرد دارای تابعیت دوگانه هائیتی- آمریکا را به اتهام دست داشتن در حمله مرگبار به رئیس جمهور این کشور تفهیم اتهام کردند.

تعدادی از شرکت کنندگان در ترور رئیس جمهور هائیتی «مزدوران کلمبیایی بودند که از طریق یک شرکت مستقر در فلوریدا استخدام شده بودند و در حوزه امنیتی کار می‌کردند». این عملیات از سوی «کریستیان امانوئل سانون» هماهنگ می‌شد که اکنون در هائیتی در بازداشت به سر می‌برد.

گفتنی است رئیس جمهور هائیتی، چهارشنبه گذشته در حمله گروهی از مهاجمان مسلح در منزل خود به ضرب گلوله کشته و همسرش نیز زخمی شد. گروهی متشکل از ۲۶ نفر در این اقدام تروریستی دست داشتند. تاکنون ۱۷ کلمبیایی و ۳ آمریکایی در ارتباط با ترور رئیس جمهور هائیتی بازداشت و ۳ نفر هم کشته شده‌اند.

مقام‌های رسمی اعلام کرده‌اند که گروهی از قاتلان خارجی و آموزش دیده در این ترور نقش داشته‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر