بازدید 5120
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

روایت همکاری‌تهران‌و‌مسکو در موتور‌جستجوی یاندکس

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حدود ۶ سال قبل قرار شد با همکاری ایران و روسیه، موتور جستجوی «یاندکس» در ایران فعالیت تجاری خود را آغاز کند، اما این مسئله به سرعت از سوی روسیه تکذیب شد.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲ 13 July 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا «محمد جواد آذری جهرمی» در کانال تلگرامی خود نوشت: آبان ۱۳۹۴ نیکلای نیکیفوروف، وزیر ارتباطات وقت روسیه، به ایران سفر کرد و ملاقات‌هایی با محمود واعظی وزیر ارتباطات وقت ایران داشت.

وزیر ارتباطات افزود: پس از پایان ملاقات‌ها، دو طرف در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک حضور یافتند و محمود واعظی، از موافقت ایران و روسیه برای ایجاد دفتر موتور جستجوی یاندکس در ایران و گسترش فعالیت تجاری ایران با یاندکس در جهت رفع انحصار شرکت‌ها آمریکایی گفت.

جهرمی با بیان این‌که آنچه واعظی گفت، دقیقا محور مذاکرات و توافقات جلسه بوده است، افزود: یک روز پس از انتشار این خبر، علیرغم حضور وزیر روس در ایران، شرکت یاندکس روسیه در بیانیه‌ای هرگونه عزم خود برای افتتاح دفتر خود در ایران را تکذیب کرد.

به نظر می‌رسید که بخشی از سرمایه‌گذاری یاندکس روس هم مثل تن‌سنت چین، توسط بازار سرمایه آمریکا تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، یاندکس (به روسی: Яндекс) یک شرکت فناوری اطلاعات روسی است که بزرگترین موتور جستجوی روسیه و هشتمین موتور جستجوی جهان را اداره می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار