بازدید 4850

حمایت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از ناآرامی‌ها در کوبا

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه به بهانه آزادی بیان و بی توجه به تحریم‌های واشنگتن علیه مردم کوبا، ناآرامی‌ها در این کشور آمریکای لاتین را شجاعانه دانست.
کد خبر: ۱۰۶۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷ 12 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا, رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت اینکه مردم کوبا خواستار آزادی و حقوق اساسی خود شده و بطور مسالمت آمیز به خیابان‌ها آمده و راهپیمایی می‌کنند، عملی شجاعانه است. از مردم کوبا در پیگیری آزادی حمایت می‌کنم و هرگونه خشونت یا هدف قرار دادن کسانی را که از حقوق خود استفاده می‌کنند، محکوم می‌کنم.

پیش از این نیز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در توئیتی مداخله جویانه به بهانه دفاع از آزادی بیان و آزادی تجمعات نوشت واشنگتن از آزادی بیان مردم کوبا دفاع می‌کند و هرگونه برخورد با تظاهرات را به شدت محکوم می‌کند.

رسانه‌های غربی بدون اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه مردم کوبا که در دوران همه گیری کرونا، شرایط زندگی را بر مردم این کشور سخت‌تر کرده است، گزارش دادند هزاران کوبایی روز یکشنبه (به وقت محلی) از هاوانا تا سانتیاگو به خیابان‌ها آمدند و به محدودیت‌های همه گیری کرونا، سرعت واکسیناسیون و بی توجهی دولت اعتراض کردند.

میگل دیاز کانل رییس جمهوری کوبا در سخنانی در تلویزیون ملی این کشور، ایالات متحده را مقصر ناآرامی‌ها دانست و طرفداران خود را به مقابله با تحریکات فراخواند.

رییس جمهوری کوبا همچنین بسیاری از معترضان را افراد صادق خواند، اما افزود توسط کارزار‌های تبلیغاتی آمریکا در رسانه‌های اجتماعی و مزدوران تحریک شدند و هشدار داد که تحریکات بعدی تحمل نخواهد شد.
اعتراضات مردمی در حالی در کوبا آغاز شده است که این کشور مدت‌های طولانی است توسط دولت‌های مختلف آمریکا مورد تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است و شرایط شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد، مشکلات تامین دارو و مواد غذایی را برای دولت کوبا تشدید کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان