بازدید 64245

فاجعه بی عدالتی؛ یارانه ۴۵ هزار تومانی ۲۲۰ ایرانی در قبض برق ماهانه یک شهروند!

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در یادداشتی نوشت: اگر سال‌ها درباره خسارات شیوه قیمت‌گذاری انرژی در ایران داد و فریاد می‌کردیم، به اندازه همین قبض برق نمی‌توانستیم واقعیات را بیان کنیم؛ نظام موجود قیمتگذاری دستوری دولت بر انرژی، چیزی جز انتقال منابع ملی به برخوردارترین قشرهای جامعه نیست.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 12 July 2021

به گزارش تابناک اقتصادی؛ اخیرا با قطعی های گسترده برق در سراسر کشور، تصویر قبض برق علی کریمی فوتبالیست مشهور کشورمان نیز از سوی وی منتشر شد. کریمی با انتشار تصویر زیر به اخطار قطعی برق اعتراض داشت.

فاجعه بی عدالتی؛ یارانه ۴۵ هزار تومانی ۲۲۰ ایرانی در قبض برق ماهانه یک شهروند!

اما بررسی زوایای پنهان اعداد و ارقام این قبض میلیونی، روایت قابل تاملی از بی عدالتی در توزیع یارانه های پنهان در جامعه را به تصویر می کشد، تا جایی که محمد فاضلی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در یادداشتی تلگرامی به این موضوع پرداخت و خاطرنشان کرد: «نظام موجود قیمت گذاری دستوری دولت بر انرژی، چیزی جز انتقال منابع ملی به برخوردارترین قشرهای جامعه نیست. این نظام اقتصادی از اساس غیر عادلانه است. کدام کتاب عدالت حکم می‌کند یارانه ماهیانه ۲۲۰ نفر به برق مصرفی یک نفر از ثروتمندترین قشرهای جامعه منتقل شود؟»

مسلما رفع این بی عدالتی در توزیع یارانه های انرژی در جامعه، به دو قوه مقننه و مجریه یعنی دولت و مجلس برمی گردد و باید اقدام عاجل در جهت رفع این بی عدالتی انجام دهند.

...

بر اساس این گزارش، محمد فاضلی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در این باره نوشت: «علی کریمی وقتی فوتبال بازی می‌کرد، بازیکن محبوب میلیون‌ها ایرانی و از جمله من بود. همین علی کریمی خوش‌خاطره، دیروز خدمتی به اقتصاد ایران کرده و قبض برق منزلش را منتشر کرده است. او فرصتی فراهم کرده تا چند واقعیت خیلی گل درشت به چشم بیاید.

علی آقای کریمی در منزل‌شان در فاصله چهارم خرداد تا ۵ تیر ۱۴۰۰ (یک ماه) برابر ۶۲۸۰ کیلووات‌ساعت برق مصرف کرده‌اند و باید ۴,۶۳۰,۱۷۵ (چهار میلیون و ششصد و سی‌ هزار و صد و هفتاد و پنج) تومان هزینه برق می‌پرداخته‌اند و البته اخطار قطع به دلیل دیرکرد در پرداخت هم دریافت کرده‌اند.

اگر سال‌ها درباره خسارات شیوه قیمت‌گذاری انرژی در ایران داد و فریاد می‌کردیم، به اندازه همین قبض برق علی آقای کریمی نمی‌توانستیم واقعیات را بیان کنیم. خواهش می‌کنم به محاسبات زیر دقت کنید.

  ۱. برای تولید سه کیلووات‌ساعت برق یک متر مکعب گاز مصرف می‌شود، پس برای تولید ۶۲۸۰ کیلووات‌ساعت برق مصرفی منزل آقای کریمی ۲۰۹۳ مترمکعب گاز مصرف شده است.

  ۲. قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه و عراق حدود ۲۴ سنت دلار به ازای هر مترمکعب است، پس ۵۰۲۳۲ سنت دلار معادل ۵۰۲ دلار پول گازی است که برای تأمین برق منزل آقای کریمی صرف شده است.

  ۳. قیمت دلار در بازار امروز تهران ۲۴۹۰۰ تومان است، پس هزینه گاز مصرفی برای تأمین برق منزل آقای کریمی ۱۲۵۰۷۷۶۸ (دوازده میلیون و پانصد و هفت هزار و هفتصد و شصت و هشت) تومان شده است.

  ۴. وزارت نیرو هر کیلووات‌ساعت برق را از نیروگاه‌ها – به غیر از هزینه سوخت – به قیمت ۳۳۶ تومان می‌خرد؛ بنابراین هزینه تولید (تبدیل گاز به برق در نیروگاه) هم برای ۶۲۸۰ کیلووات‌ساعت برق مصرفی منزل آقای کریمی ۲۱۱۰۰۸۰ (دو میلیون و صد و ده هزار و هشتاد) تومان شده است.

  ۵. مجموع هزینه برق منزل آقای کریمی برای اقتصاد ملی ایران ۱۴۶۱۷۸۴۸ (چهارده میلیون و ششصد و هفده هزار و هشتصد و چهل و هشت) تومان شده است.

  ۶. شرکت توزیع برق با همه ملاحظات مربوط به تعرفه برق پرمصرف‌ها، از آقای کریمی خواسته ۴۶۳۰۱۷۵ تومان از مبلغ  ۱۴۶۱۷۸۴۸ تومان را بپردازند. آقای کریمی به این ترتیب مبلغ  ۹۹۸۷۶۷۳ تومان بابت برق مصرفی یک ماه منزل‌شان از اقتصاد ملی ایران یارانه دریافت می‌کنند.

خوب دقت کنید که مبلغ یارانه برق منزل آقای کریمی برابر با یارانه ماهیانه ۴۵۳۰۰ تومانی ۲۲۰ نفر است.

هیچ سخنرانی، برنامه تلویزیونی یا پژوهش علمی نمی‌تواند به این دقت و صراحت و شفافیت عمق ناعادلانه بودن نظام قیمت‌گذاری انرژی در ایران را نشان دهد.

نظام موجود قیمتگذاری دستوری دولت بر انرژی، چیزی جز انتقال منابع ملی به برخوردارترین اقشار جامعه نیست. این نظام اقتصادی از اساس غیر عادلانه است.

کدام کتاب عدالت حکم می‌کند یارانه ماهیانه ۲۲۰ نفر به برق مصرفی یک نفر از ثروتمندترین قشرهای جامعه منتقل شود؟

نتیجه‌گیری اجتماعی

۱. علی آقای کریمی مقصر این بی‌عدالتی نیست. او مثل هر شهروند دیگری طبق قوانین و رویه‌های موجود زندگی می‌کند. او زمانی با قواعد فیفا فوتبال بازی می‌کرد و حالا با قواعد این کشور برق مصرف می‌کند. ساختار دستوری قیمت‌گذاری انرژی است که از او می‌خواهد این مقدار بپردازد و ماهی نزدیک به ۱۰ میلیون تومان یارانه برق بگیرد.

۲. این ماجرا نباید به ابزاری برای حمله به سلبریتی‌هایی چون علی کریمی تبدیل شود. آنها مثل همه شهروندان خودشان را با قواعد تطبیق می‌دهند. نقد قبض برق علی کریمی، نقد ساختار اقتصادی دستوری، با مداخله حداکثری بی‌کیفیت دولت در اقتصاد و پوپولیسم پنهان در پس این وضعیت به نام عدالت است.

دو نکته مهم

۱. سهم علی کریمی از رانت برق، با محاسبات فوق حداکثر سالی ۱۲۰ میلیون تومان یارانه برق است. این رقم در میان رقم واقعی رانت‌هایی که ناعادلانه در اقتصاد انرژی ایران توزیع می‌شوند هیچ نیست. رقم واقعی به ده‌ها و صدها هزار میلیارد تومان در اشکال مختلف از جمله شامل هدررفت، می‌رسد.

۲. اقتصاد و سیاست عمومی سال‌هاست راه‌های اجتناب از این بی‌عدالتی و هم‌زمان رسیدگی به قشرهای محروم با نظام‌های رفاهی هوشمند و هدفمند را یافته است.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۹
نکات قابل تاملی بود، اگر گوش شنوایی هم باشد.
آقای رئیسی و آقای قالیباف، منتظر اقدام شما برای اجرای عدالت در توزیع یارانه های انرژی هستیم.
با تشکر
یک شهروند عادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
تنها اتفاقی که با نام عدالت در توزیع یارانه خواهد افتاد مانند همیشه افزایش قیمت ها و در مقابل پرداخت مبلغی ناچیز به بخش بسیار کوچکی از مردم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
همین آقا دم از ایران و مردم می زند بعد ۱۴ میلیون پول برق دارد که نمی خواد ۴ میلیون هم بدهد! تو این کم برقی و این همه استفاده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
وقتی قیمت خودروها و لوازم خانگی و ... با کیفیت در ایران چند برابر قیمت جهانی است کسی نگران نیست اما قیمت برق و انرژی که از منابع خدا دادی همین سرزمین تولید می شود را با قیمت جهانی محاسبه می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
علی کریمی عکس فیشش رو برای اعتراض به 4.6 میلیون چند روز
پیش، بدون ربط به این تحلیل منتشر کرده بود
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
مبلغ 45000 تومن یارانه رقم کوچکیست، مشکل ما اینه نه ثروتمند بودن این شخص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
يارانه برق رو بردارن ، حقوق من متناسب با آن افزايش پيدا ميكنه؟
قبلا قبض من بيشتر از ٦٠٠٠ تومن نميشد، الان مياد ١٠٠٠٠٠ تومن ،كجا يارانه ٤٥٠٠٠ تؤمنّي پوشش ميده ، كمي فكر كنيد بعد تز بديد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
شتر در خواب بیند پمبه دانه ،برو بابا دلت خوشه
مصرف برق ۲۴ ماه خانواده من به اندازه مصرف ایشان نمی شود. در عجم در این کشور هرکس بیشتر از یارانه های غیر مستقیم استفاده می کند بیشتر غرغر می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
چرا شلوغش می کنید . من یه اپارتمان شصت متری دارم. شوفاژ خراب بود برای گرم کردن اتاق بچه یه بخاری برقی پارس خزر استفاده می کردم که تازه یه المنتش فقط روشن میکردم. قبض برقم ۵۰۰ هزتر تومن امد. علی کریمی باید تشویق بشه که صادقانه فیش برق خود را با مردم مطرح کرده. تصور می کنید قبض برق بجه های وزیر در کانادا یا خانه زعفرانیه مقامات کمتر از این است؟
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
زیادداغ نشواین بهانه برای گران کردن برق مصرفی ماست
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
دوست عزیز شما مقصر نیستید مقصر این آقای کارشناس هست که آدرس اشتباه میده
اگه از زاویه دیگر نگاه کنیم آقای کریمی. در واقع یارانه ۱۰۰ نفر را پرداخت میکنند
دو ایشون هزینه آقای کریمی را با دلار ۲۴ محاسبه کرده در حالی که یارانه در زمان دلار تصویب۱۵۰۰ شده
سه آقای کریمی اینقدر جسارت داشته که قبض خود را منتشر کند ولی آیا مسولینی که حاضر نیستند اموال خود را طبق قانون اعلام کنند چنین میکنند؟ در ضمن این یارانه ای که منتشر بر سر ۸۵ میلیون نفر هست را آیا به همه پرداخت مبکنند؟ من کارمند نباید یارانه و حق معیشت بگیرم ولی پیمانکاری که در بدترین حالت ماهانه بالای ۵۰ میلیون درآمد دارد یارانه میگیرد . نماینده مجلس که همه امکانات رایگان استفاده میکند یارانه میگیرد . حال قضاوت با شما
چرا ادرس غلط میدین فقط ایشون است ده برابر این مسئولین که خونشون بالاست یا لواسان مصرف دارن ، تازه فیش حقوقی ام منتشر نمیکنن ، اینقدر جرات داشت و صادق بود منتشر کرد، همین عضو هیئت علمی قبض خودشو منتشر کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
اصلا خوندید محتوای یادداشت را؟؟
صحبت بر سر توزیع یارانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
بولعجب وردی به دست آورده ای
لیک سوراخ دعا گم کرده ای؛ تابناک جون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
این تازه یک آدم معروف بود که قبض هو ا نتشار داد حالا برو ببین بقیه فکراتون از بازیگر و فوتبالیست بگیر تا خواننده و غیره که چه بر سر استفاده از یارانه آبرده اند. پس شما آدرس غلط نده جیگر
از اونجایی که خود از این رانت ها دارند اصلاح نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
بله متاسفانه
ادرس اشتباه به مردم ندید لطفا مردم خیلی وقته که به حقایق زندگی مسولین این مملکت پی بردند اینقدر اوضاع مملکت داغونه که هر روز با یک خبر اینچنینی دنبال منحرف کردن افکار مردم از افتضاحاتیه که مسولین به بار میارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
پیشنهاد میدم زمان بذارید کامل مطلب را بخونید. منم اولش مثل شما فکر میکردم .
نیاز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
اتفاقا مشکل ما هم از امثال شماهاست که فقط روخونی میکنید و به عمق مطلب و فرافکنیها توجهی ندارید اصلا به فکرت نیومد که چرا در این اوضاع اسفناک جامعه نام علی کریمی در اومده و چرا مثلا قبض اقای ... بیرون نیومد؟
عزیزم شما ارزش ریال را از بین برده اید تقصیر مصرف کننده نیست در زمان احمدی نزاد 45.3 مساوی بود با 45 دلار الان شده کمتر از 2 دلار
پاسخ ها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
احمدی نژاد با دلار حدود 1000تومان روی کار آمد و برنامه پرداخت مستقیم یارانه را زمانی که قیمت نفت نسبت به الان نجومی بود شروع کرد ولی پس از مدتی بدلیل بی توجهی به راهنمایی های متخصصین و اجرای غلط برنامه به مشکل خورد و برای تامین هزینه ها با
افزایش قیمت دلار و نوسان گیری از آن اقدام به پرداخت یارانه ها کرد.و هم زمان با آن برای تامین هزینه های مسکن مهر شروع به چاپ نجومی پول نمود و هم زمان با آن برنامه بنگاه های زود بازده را شروع کرد که آغاز پرداخت وامهای نجومی بود.ما مردم ساده بی خبر هم باید تاوان میدادیم .خیلی عجیبه که ما مردم اینقدر زود فراموش میکنیم.همانطور که فراموش می کنیم چه کسی باعث شد ایران از طرف سازمان ملل تحریم شود.و همانطور که تاثیر بازگشت ترامپ به تحریمها را ندیده میگیریم .این فراموشی دودش تو چشم خودمان میرود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
قیمت نفت نجومی نبوده دوره احمدی نژاد الان 75 دلاره اون موقع با تحریم همین حدود بود . بی تدبیری دولتو سر ارزونی نفت نندازین به دو چند علت که اولیش اینه که قیمت نفت الانم ارزون نیست. تو همین الانتو فراموش کردی بعد فراموشی 8 سال قبلو نکوهش می کنی
عجب تحلیل آبکی! بنده خدا پس برای همه یه جور محاسبه کن ببینیم چند چندیم...
ما از جمله کشورهایی هستیم که بیشترین انرژی دنیا و کمترین کار مفید را انجام میدهیم حتی کارگرهای ما افغانی هستند. اگر قیمت ها واقعی نشوند احتمال زیاد دولت ورشکست می شود. مردم باید اسراف را تعطیل کرده و کار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
چی میگی؟ از کارگر و کارمندای بخش خصوصی مثل برده کار میکشن. حتی خیلی از کارمندای دولت هم به شدت کار میکنن. من نمیدونم این آمار و ارقام رو از کجا میارین؟ سری به شرکت ها و کارگاه ها بزنید ببینید بابت هر ریالی که میدن چطور ازتون کار میکشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
ساکت شو
چرا درآمد ما رو با کشورهای دیگه مقایسه نمی کنی؟؟؟؟؟
از این نظر ما از افغانستان و عراق و زیمبابوه هم بدتریم!!!!
نتایج هدفمندی دور اول در دوره محمود را هم دیدیم. جلو رانت و اختلاس و دزدی را بگیرید هدفمندی پیشکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
دقیقا طرح هدفمند سازی یارانه ها شکست کامل خورده و افسوس که دولت روحانی هم انرا بزور ادامه داد البته با دادن یارانه هایی که به گدا بدی در کشورهای دیگه قهر می کنه
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
ازماه دیگربخاطرقبض برق آقای کریمی برق همه ماگران میشودوتمام این داستان زمینه سازی بود برای گران کردن برق خانه هایمان اگرواقعا دلسوزبودندجلورانت وفسادورفیق بازی درادارات راوبخصوص درشهرداریهارا میگرفتند
مگه درآمدها رو به دلار میدید که هزینه مردمو با دلار حساب میکنید؟
تازه مالیات نهفته در قالب تورم که سال به سال ارزش درامدو مارو میبلعه به کنار
اکثر ثروتمندان حتی در شهرهای فقیر ۲یا ۳یا چند خانه ساخته یا خریده اند و برق مصرف می کنند و همگی با علی کریمی برابرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
شمامگرازالبانی پیام میدهی که مخالف ساخت مسکن توسط ثروتمندان برای ایجاداشتغال وسرمایه گذاری است آخرمیفهمی چه میگوئی
علی کریمی دمت گرم پسر حلال خور که راحت فیشت رادراختیار همگان قراردادی تامردم بفهمند چه اقتصاد دانهای نابی برکشور ما حکومت میکنن دمت گرم جادوگر نترس راستگو توچون زحمت کشی مالت حلال است وازکسی هم ترس نداری وزیر پرده کار نمیکنی وای بحال ما با اون 250000 هزار مولتی میلیاردر نوظهور پنهان کار ورانتخوار علی هرچند استقلالی دوآتیشه ام اما تورو مثل حجازی دوست دارم زنده باشی همیشه باعث حرکتی مثبت درکشور میشوی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
۱۴ میلیون برق مصرف جرده تازه میگه نمیدم بعد شما بهش میگی شجاع!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
برادر من هدف ایشون از انتشار قبض برق اعتراض به
پیامک قطع برق بود نه شفاف سازی لطفاً بی جهت قهرمان سازی نکنید
خسروخان قبادیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
آقای علی کریمی ارزازخارج کشورآورده ودرداخل ساخت و ساز کرده وبه خیریه ها کمک میکنه این آدم سرتاپاش براکشور خیر باکسر ر...
فقط علی کریمی نیست همه جا هیچی با هیچی نمیخونه البته آقای کریمی اگر درایت داشت این قبض رو با این مبلغ با این وضع خراب مملکت منتشر نمیکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
چرا؟؟؟؟؟ این قبض که دلیل رانت وفسادنیست که منتشرنکند
از صداقت علی کریمی تشکر میکنم اما باید از سلبریتیها در دولت جدید مالیات گرفته شود تا طعم عدالت اسلامی را بچشند
اقای کریمی چرا اینقدر بی رویه استفاده میکنید
خیلی راحت هر کس بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف کرد مازاد آن به نرخ آزاد محاسبه شود. آیا مسئولین حاضرند از منافع خود بگذرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
الان هم همینطور هست ولی به صورت خیلی ریزتر یعنی چندین پله قیمت بالا و بالاتر میره با افزایش مصرف.
فقط دنبال بهانه برای افزایش قیمت برق هستند به جای افزایش قیمت برق ویلاها قیمت برق همه مردم را افزایش خواهند داد
شما استاد عزيزي كه همه چيز را با متر دلار مي سنجيد آيا در آمد ها را هم با حداقل در آمد آمريكا مقايسه كرده ايد ؟
دستمزد كارگر ساده در مكدونالد ساعتي ١٥ دلار است به من مهندس فوق ليسانس كامپيوتر با ٢٠ سال سابقه كار دولتي ساعتي ١٠ دلار بدهيد قيمت برق را با دلار ٥٠ تومن حساب كنيد پرداختش با من
تعهد محضري خواهم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
فقط می خوام بدونم اون هایی که منفی دادن اصلاً فهمیدن این بابا چی گفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
بابا درآمدمون به ریاله خرجمون به دلار.
اینو به کی بگیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
کاملاً مخلص ‌شماهستیم تعهدهم نمیخواهیم‌ولی آن کارگرمک دونالدبقول یاروگفتنی مثل خرکارمیکندنه اینکه پایش راروی پایش بیاندازد وچای وقهوه بخوردوکارکسی راراه نیاندازدوبخواهدامتیازکارگرآمریکائی راداشته باشد اخردرینگه دنیامردم دائم الکارندونه مثل مادائم الاستراحت
داداش شما کلی تازوندی اما چند نکته:
اولا مگه همه برق کشور از گاز تامین میشه که کل برق رو با هزینه گاز معادل کردی؟
دوما چرا با قیمت گاز صادراتی به عراق حساب کردی؟ ما که منبع گاز جهانیم که نباید قیمت برای خودمونم به دلار بازار آزاد حساب کنیم!
سوما : این چیزی که شما گفتی برای کل کشور صادقه و همه دارن ازین مبلغ به نسبت استفاده میکنن! با این تفسیر شما منی که ۱۰۰هزار تومن پول برقم میشه باید ۴۰۰ هزار تومن میپرداختم.
چهارما: یه چیزی هست به اسم قیمت عادله و یه چیز دیگری به اسم سوبسید! بسته به توان و قدرت خرید مردم بهای انرژی مشخص میشه!
در بازگشت به تفسیر بند سوم من و اکثریت جامعه توان پرداخت هزینه لاکچری برق رو نخواهند داشت. همونطور الان هم وضعیت اقتصادی برای پرداخت همین مبالغ هم خوب نیست.
پنجما: عدالت باید برای همه یکسان باشه... فرقی نداره اسمش علی آقای کریمی باشه یا محمد آقای فلان! چرا علی کریمی میبایست هزینه برقشو برابر هزینه برق صادراتی تولیدی از گاز با دلار آزاد پرداخت کنه و سایرین با برق تولید سوخت مازوت با دلار جهانگیری؟
دولت برای جلوگیری از این به قول شما ناعدالتی میباید حقوق و درامدها رو به متوسط حقوق جهانی یا حاشیه خلیج فارس به قیمت دلار بازار آزاد برسونه اونوقت هزینه تمام شده برق رو کامل از مردم بگیره و سوبسید و یارانه سبک کشورهای کمونیستی رو حذف کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
یه حرف حساب.به بقیه دوستان توصیه می کنم نظر این دوستمون رو بخونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
ضمن تایید باید اضافه شود که اگر قرار است پول برق و انرژی مردم با قیمت صادراتی محاسبه شود پس باید تا ریال آخر پول صادرات منابع ملی که همه مردم در آن سهیم هستند به حساب بانکی آنها واریز شود
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
نکته بعد اینه که قیمت دلار رو به بازار آزاد حساب کرده که من تاحالا ندیدم! درواقع باید با 4200 حساب میکرد مثل همه محاسبات دیگه ای که میکنن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
شما یکجا رو درست حساب نکردی هیچ خیری نیست که با سرمایش برای شما برق ارزان تولید کند.!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
گذشته چندین ساله، به ویژه همین هدفمندکردن یارانه ها، نشان می دهد تا زمانی که اقتصاد ما به اقتصاد جهانی پیوند نخورد و اقتصاد هم از بند سیاست زدگی آزاد نشود، محاسبات این چنینی فقط به نفع دولت تمام می شود نه به نفع اکثریت مردم.
هر کس در هر کجای کشور با یک کد ملی مشخص سرانه انرژی مشخصی به نرخ یارانه ای داشته باشد مابقی آن به نرخ مازاد محاسبه شود حال میخواهد یک ملک داشته باشد یا صد ملک مطمئن باشید با این روش از انباشت ثروت و خانه های خالی کاسته میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
نابغه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
و کسانی که در خارج از کشور اقامت دارند، هیچ گونه یارانه ای دریافت نکنند
آقای کریمی با این پستش خودش را خراب کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
با این پست بهانه افزایش قیمت برق و گاز و بنزین و .... را برای مسئولان فراهم کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
قطع شدن برق بیمارستان در زمان بستری حق چنین تفکری هست
پیشنهاد می‌کنم. یارانه‌های پنهای از برق و انرژی برداشته شود و در مقابل نیز حقوق افراد جامعه نیز مطابق عرف بین الملل پرداخت شود. با این اوصاف یک کارگز نیز باید حداقل ۱۲۰۰ دلار و یا به عبارتی ۲۷ میلیون تومان درآمد داشته باشد.
فردا قیمت برق رو افزایش می دهند و این موجب افزایش تورم می شود . دفعه های قبل که بنزین و اب و برق افزایش یافت و تورم ایجاد کرد . منجر به توزیع عادلانه شد و یا فقط تورم ایجاد کرد ؟! این دفعه هم مانند دفعات قبل
نمی دونم چرا قیمت گاز را به دلار حساب کرده اند ایشان، مگر برای تولید برق از قیمت گاز صادراتی استفاده می شود؟ به نظر مغلطه کرده اند یا شاید باید درآمدهای ما هم به دلار احتساب شود تا تفاوت ها مشخص تر گردد. مردم را ساده انگاشتن ره به جایی نبرد.
اگر همه چیز بر مبنای عدالت باشد و حقوق افراد متناسب با هزینه ها باشد نه محاسبه قیمت تمام شده خدمات و اعلام آن به مردم و بعد افزایش حقوق مثلا 3528ریال روزانه .
انرژی در ترکیه هم گران است ولی ترکیه انرژی را وارد می کند . اما حقوق هم متناسب با هزینه ها در نظر گرفته می شود .می فرمایید آب و برق و گاز قیمت تمام شده دارد قبول ؟ آیا بهای تمام شده خسارات وارده به کشور در مقابل اتلاف انرژی و فروش آنها به نیم بها به خاطر شرایط تحریم و عوامل رانتی دیگر مد نظر قرار می گیرد؟
بالاخره تابناک یادداشت یک جامعه شناس مستقل را هم نوشت و تیتر اولش کرد ، تشکر می کنیم ازتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
احسنت
نگران نباشید با این اوضاع دوباره به عصر غارنشینی برمی گردیم. مدت 24 سال است که کهنه سرباز ایران دکتر رضائی مشکل مملکت را اقتصاد بیمار می داند ولی کو گوش شنوا.
آقای استاد دانشگاه حداقل ایشون کارمند و رییس و حقوق بگیر کسی نیست پدر ومادرش هم در جای نیستن که براش کار درست کنند پولی که درآورده به تلاش و هنری که داشته و زحمتی که کشیده تو 10 ملیون یکی میشه علی کریمی از هر صد هزار دکتر یکی میشود دکتر صمیعی بنظر شما این درست هست که قبض برق ایشون پرچم کنیم امار دادن تو ایران 250 هزار نفر میلیارد هستن یعنی خیلی پول دارن چند نفرشان مستحق پولدار شدن هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
خخخ چی به ملکت اضافه کرد این آقا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
یعنی واقعا نمیفهمید چی میگه از درک مطلب به این سادگی عاجزید چرا نظر میدین؟
اقاي كريمي از انتشار فيش برق صداقت ايشان نيست بلكه ايشان به هزينه برق خود اعتراض داشته اينكار را كرده

وفكر نمي كرده اينجوري برايش دردسرساز شود از اين شكل ادم ها در كشور كم نداريم كه هزينه مصرف برق منزل

هاي لاكچريشان به اندازه 2ماه حقوق يك كارگر فلاكت زده است واقعا تقسيم منابع ومصرف ان در مملكت اسلامي

تاسف بار وظلم به طبقات محروم جامعه است كه عدالت يك شعار وعوام فريبي است .

خيلي از مردم از اينكه ايشان زحمت كشيده ومال ومنال جمع كرده وداره از ان استفاده مي كنه وحلال اش باشد حرف مي زنند ولي مصرف منابع ملي كه حق تك تك مردم هست ايشان حق ازبين بردن منابع راندارند واين يك حق كشي و
عدم عدالت ومساوات است ربطي به حلال بودن ويا نبودن اموال ايشان ندارد ايشان دارند زندگي لاكچري مي كنند نبايد حق ساير مردم را پايمال كنند اين نهايت ظلم در حق ملت است ونبايد اتفاق بيفتد جالب است اين شكل ادم ها هميشه هوچي گري مي كنند ودم از عدالت مي زنند ولي خودشان درحق كشي در صف اول ايستادند
یعنی عدالت این هست که نرخ انرزی به روز شود آن وقت تمام این افزایش قیمت از جیب کارگر و کارمند پرداخت خواهد شد مغازه دار ، تولید کننده ، حمل ونقل ، بازاری همه و همه فشار را به مصرف کننده نهایی منقل می کنند و دوازده سال هست که عملا با چشم خود می بینیم
دلاردر کشور جنگ زده سوریه 11برابر شده اما در ایران ما با این همه منابع 3333برابر شده .آخه چرا یکی نیست به این دولتهای ایران مدال رشد بده؟این که تقصیر علی کریمی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
گفتی جنگ زده نگفتی رانت زده
خخخخخخ اینقدر صغری و کبرا چیدید که بگویید باید قیمت برق را گرون کنند ؟!!! چون قراره دولت دست خودیا بیافته !!!! تا حالا که هر افزایش قیمتی ربطی به تحریم نداشت و سو مدیریت بود !!! دست بردارید از اینکه مردم را مقابل هم قرار دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
از کجا فهمیدی؟ قشنگ معلومه هویج زیاد می خوری. این واقعیت جامعست بی عدالتی در مصرف یارانه پنهان زیاده و باید درست شه . اقای کریمی از دستش در رفته و خواسته مثل همیشه ژست ادم متقاضی رو بگیره که یهو نفهمیده چه اشتباهیی کرده ولی امثال اینا زیادن و تا درست نشه همین اش و همین کاسست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
اره بابا علی کریمی هم از خودشونه مهره اجرای این کار بوده:)))))
الان برای کنتور مشاعات ساختمان ما که 16 واحد است 2.5 پول برق آمده چیز عجیبی نیست. شاید چند واحد بوده . ایرانی جماعت به 4 میلیون پول برق گیر میده دزدی 3000 میلیاردی فراموش می کند
درکل همینه مواهب کشور مال یه عده خاص ومصیبتاش مال اکثریت مردمه و این وضع هیچوقت درست نمیشه چون متاُسفانه قدرت وثروت دست همین عده خاصه وبا تمام توانشون سعی میکنن وضع موجود حفظ شود از هر حیله‌ای استفاده میکنن تا به انحصار خود ادامه بدن
شمایی که اعتراض داری! شما هم‌ برو‌فوتبالیست شو مگه کسی جلوت رو گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
خیلی ها دور بر من هستند که علی کریمی رو توی فوتبال توی جیبشان میگذارند اما چون رانت و پارتی ندارند و نداشتند به جایی نرسیدند
عجب! قیمت گاز رو برامون صادراتی حساب کردی؟ تخفیف میدادی داداش. سهم ما و علی اقا از نفت و گاز چی میشه اونوقت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
سهم شما 45 هزار تومنه تهش سهم علی اقا هم 10 میلیونه که راضی نبودن استوریش کردن
کسی از خاوری و زنجانی خبری نداره؟
اقتصاد یارانه ای یعنی مرگ تدریجی
شما ایران رو عقب مونده نگه داشتین تقصیر مردمه؟ دلار شده ۲۴ هزار تومن تقصیر مردمه؟
یک طرف دیگر این مصرف،رمز ارز وبیت کوین نیست؟ فرار به جلو.......سئوالیست که برای من پیش امده،
گران کردن سودش تو جیب ثروتمند میرود و دودش چشم فقیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
گرون کردن پول برق کسی که 20 برابر شمای نوعی برق مصرف می کنه مطمئن باش دودش تو چمت نیست
یارانه پنهان تنها در قبض برق علی کریمی نیست .در تمام ایران افراد متمول وصاحبان کاخهایی که هر از چندگاه کلیپ ها وفیلمهایشان در فضای مجازی میچرخد از این یارانه به نحو اکمل استفاده میکنند.ضمنا یارانه پنهان منحصر به حوزه انرژی هم نیست . در سایرحوزه ها مثل کشاورزی وصادرات میوه های آب بر مثل هندوانه وخربوزه به مراتب بیشتر است. در صادرات وواردات هم یارانه های پنهان سفره اقشار محروم را هدف قرار میدهد.باید خیلی جدی طرحی نو درانداخت
مقصر افرادی مثل علی کریمی نیستند. غلی کریمی هم مثل هر شهروندی می تونه خونه لاکچری داشته باشه و عیبی به اون وارد نیست ولی در مقابل او کسانی ارزشمندتر هستند که جان و مال خودشان را مصرف مردم کرده اند و هر کس که به همان اندازه که از جان و مال خودش برای مردم در راه خدا مایه بگذاره ارزشمند هستش
ایراد به کسانی وارد هستش که در لباس مسئولیت حقوق های هنگفت می گیرند و زیر کولر گازی آقایی می کنند ولی دلشان برای بیت المال و منابعی که باید بطور مساوی بین مردم تقسیم بشه نمی سوزد و یا عرضه اینکار را ندارند و چون خودشان با رانت بالا آمده اند نمی توانند جلوی رانت را بگیرند
سوال اینجاست چرا وقتی مکررا برق قطع وصل میشه و به لوازم برقی مون خسارت وارد میشه جناب استاد حساب خسارتها رو به دلار انجام ندان که ببینیم طلب ما از وزارت نیرو چی میشه
یا اینکه با جون مردم بازی میشه رو میتونن اینقدر دقیق حساب کنن
از تعداد رانت خواران و مبلغ رانت ها می توان پی به نا کارآمدی دولت ها برد و جدای از این ها آدم از این نگران هستش که اگر بخواهند هدفمندی یارانه ها را به چنین اشخاصی بدهیم به جای اصلاح ابرو چشم را کور کند یعنی همان چیزی که در بنزین 3000 تومانی اتفاق افتاد و دوباره به سر جای اول برگشتیم.
اگر به این دولت باشد باعث رانت خواری و دزدی تحریم های آمریکا است و انشاالله با برداشتن تحریم ها رانت خواری هم کم می شود/ علی برکت الله
درود،آقای کریمی کارش درسته بااین اعداد وارقام کی رو میخواین تو لفافه خراب کنید،همه مردم ایران میدونن علی آقا آدم خوبیه،مشکل از شماست که دخلتون به خرجتون نمیخونه،برید یه نگاه بندازید ببینید همین عربستان آدم کش چقدر به مردمش یارانه میده،۴۵هزار تومن مال زمان احمدی نژاد بوده،اون موقع دلار چند بود؟
واقعا متاسفم برای مردمی که یا از این ور میرفتند یا از اون ور. این مساله دو دو تا چهارتا ولی تعجب میکنم چرا برخی متوجه نمیشم یا البته نمی خواهند متوجه بشوند. مملکت در طول تاریخ از همین افراد کوته فکر ضربه خورده و خواهد خورد.

یه آقایی هرکس که میخواهد باشد اندازه یک محله و کوچه در یک واحد در اوج کمبود برق، مصرف برق داشته ، حالا جالبه که مردم مستضعف و ندار میان و ازش طرفداری هم میکنند، واقعا مگه دااااریم مگه مییییییشه؟؟؟!!!!!!
تو رو خدا عقب ماندگی بسه یه کوچولو چشمهاتون رو باز کنید.
هرکس هم دزدی و اختلاس غلط کرده باید اعدامش کنند و ربطی نداره که یکی اختلاس میکنه پس همه مجازند هرکاری بکنند.
تنها کسی که 16 سال پیش دغدغه مند این تبعیض ها و بی عدالتی ها بود، محمود احمدی نژاد بود که با تمام سنگ اندازی های الیگارشی قدرت و رانت و اشرافیت طرح یارانه ها را با مخالفت شدید مجلس اجرایی کرد
قبض برق این سری ما 140 هزار تومن اومده دو روزه تو هنگ هستم که چرا اینقدر زیاده!
هر چند در عجبم چطور میشه اساسا به این‌صورت برق مصرف کرد...
اما موضوع اصلی اینه که نباید خودمون رو درگیر حاضیه کنیم و با یک سورت Sort ساده باید رسیدگی‌ها رو اولویت‌بندی کنیم.

با این‌کار متوجه میشیم که اولویت رسیدگی به موضوع ایشون شاید 10 سال دیگه باشه نه الان!
کسانی که سنگ کریمی رو به سینه میزنند بیان بگن کریمی تا حالا چه گلی به سرشون زده که باید تو عمارت متری ۲۵۰ میلیون زندگی کنه و اندازه یه شهر برق یارانه ای مصرف کنه.
هر خانواری که از متوسط مصرف برق مردم بیشتر استفاده می کنه باید یه پله واقعی تر هزینه مصرف برقشو بده و اونی هم که چندین برابر بیشتر استفاده می کنه پول واقعی برق مصرفیشو بدون احتساب یارانه بده .
نه می شود برق این افراد را قطع کرد (مگر اینکه دیگر خیلی غیر عادی استفاده کنند و نه می شود راحت آزاد گذاشت این مرفهان معلوم الحال رو). تنها راه حل افزایش تساعدی شدید مصرف برق چنین افرادی است که آنقدر گران بشود که به خودشان بیایند
شرکت توزیع برق با همه ملاحظات مربوط به تعرفه برق پرمصرف‌ها، از آقای کریمی خواسته ۴۶۳۰۱۷۵ تومان از مبلغ ۱۴۶۱۷۸۴۸ تومان را بپردازند. آقای کریمی به این ترتیب مبلغ ۹۹۸۷۶۷۳ تومان بابت برق مصرفی یک ماه منزل‌شان از اقتصاد ملی ایران یارانه دریافت می‌کنند.
این جمله رو دوباره بخونین و توجه کنین که ایشون همینو حاضر نیست بده و براتون استوریشم می کنه تا اعتراضشو نسبت به قطع برق برسونه.
دور باطل ، اول تولید را کاهش میدهند( خودرو ، گوشت ، مرغ ، لبنیات ، و ..... ) بعد میگن ثروتمندان از رانت و یارانه ها دارند استفاده میبرند ، قیمت ها واقعی شود تا همه چیز درست شود ، قیمتها رشد میکند ، چندی بعد دلار را گران میکنند ، نقطه سر خط ، ولی فاصله دارا و ندار دیگه خیلی زیاد شده و شما هم حنا تون رنگی نداره .
اولا چرا تولید برق را از دولت گرفته و به شرکتهای خصوصی داده اید که به هر قیمتی خواستند به دولت بفروشند مگر نه آنکه طبق اصل 44 قانون اساسی این امر ممنوع بوده است دوما چرا با دلار 3800ویا همان دلار 4200 محاسبه نمیکنید که دلار 25 هزار تومانی را مثال میاورید ؟ سوما آیا حقوق ودستمزد کارگران وکارکنان دولت در ایران بر مبنی دلار 25 هزار تومانی پرداخت میشود ؟ چهارما تمامی این برنامه ها مقدمه ایست برای افزایش درامدهای دولت آتی و در نتیجه و خروج پول نفت از بودجه کشور واختصاصی شدن درامد نفتی
مملكت رو بخل و حسادت و نمك نشناسي و خودبزرگ بيني ورداشته
نویسنده چقدر تلاش کرده که یه وقت به علی کریمی برنخوره. چند بار توی متنش تذکر داده که ایشون مقصر نیست :)
کاش آقای علی کریمی قبض اب و بنزینش را منتشر بکند تا ببنید سهم پنهان این سلبریتی های پرادعا از بیت المال چقدر است ؟
والا این آقای جامعه شناس می تونست بدون نام بردن از قبض کسی، رایانه پنهان به ازای هر واحد انرژی حساب کنه. یا مثلا از قبض برق خودش برای روشنگری استفاده می کرد.
خیلی عالی بود خیلی.
واقعا حرف حق رو باید تایید کرد. امیدوارم بزودی این یارانه ظالمانه مدیریت و سامندهی شود و درامد اون صرف توسعه آموزش و بهداشت و توسعه طبقات کم برخوردار گردد. همچنین حذف دلار 4200 تومانی که صرف واردات موز سلاطین موز گردید.
مگه برق کم مصرف ها مجانی نیست؟
این کارشناس احتمالا همون کارشناسی هستش که خروجی آب ناشی از صادرات هندوانه رو 460 میلیارد متر مکعب محاسبه کرده بودند.! یارانه انرژی هست ولی قرار نیست بهای بی ارزش شدن پول کشور رو مردم پرداخت کنند. عرضه دارید ارزش پول رو حفظ کنید. مگر زمان شروع یارانه ها قرار نبود بنزین بشه 1000، بعدش تورم در حد صفر بشه؟ شد؟
آنجایی که علی کریمی دو هزار دستگاه تبلت به دانش آموزان محروم هدیه کرد، شما کجا بودید؟ مثل بقیه سلبریتیها که نرفته تبعه کشور دیگه ای بشود دلار از کشور خارج کند؟
اینکه علی کریمی ۴ میلیون پول برق داده، ضعف مدیریت مسئولان وزارت نیرو را نمی پوشاند
کشوری که پنجمین کشور ثروتمند دنیاست ولی مردمش از آخر پنجمن
چهار میلیون قبض برق!!!!! خانه است یا کار خانه؟؟؟؟ لا حول و لا قوه الا بالله.

خدایا چه بگم و الله....
هر زمانی خواستید قیمت برق - بنزین - ... واقعی بشه با کمال میل پذیرا هستیم - لطفا در ابتده یارانه ای که هر ثانیه صنایع مانند پتروشیمی و فولاد در یافت می کنند و دلار 25000 در بازار ازاد می فروشن با همین دقت محاسبه فرماببد
باتشکر
دقت کردین توی نتیجه گیری هم علی کریمی را مظلوم نشان می ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عزیز من یارو توی اروپا بازی کرده پولشو گرفته به ما چه ربطی داره !!!!!!
باید مالیات و هزینه بده - اینکه این کار کرده اون کار کرده به ما چه ربطی داره دندش نرم باید پول بده !!!
همین رانت ها و رانتخواری ها مارا بیچاره کرده 11111111111111
باز میخوان سوبسید برق را بردارند دارند از این حرفها میزنن مردم منتظر باشین الا برکت الله
سالی که احمدی نژادیارانه درقبال گرانی اب وبرق وگاز وبنزین ونان داد تاالان که چندین برابرافزایش قیمت داشته امایارانه همتن ۴۵تومان مانده درصمن هروزهم عده ای شناسایی میکنن به عنوان ثروتمندویارانش روحدف میکنن به ناحق بخداتوسختیرین شرایطدهستم ویارانه بهم تعلق نگرفته
100هزارپول برق برام اومده نزدیک به 30هزار تومنش جریمه بوده چون مشترک پرمصرف بودم ولی پولدارکه باشی 10میلیون جایزه داره خداجای حق نشسته
سلام کدام یک از برنامه های دولت درست وبا نظم و قانون است که قیمت برقش درست باشه بعد از جنگ ایران و عراق دو دینار و صد فلس کویت میشد هزار تومان با طرحهای اقتصادی که مسئولان دادن الان دو دینار کویت شده صدو نود هزار تومان در عرض چند سال صدو نود بار پولمان بی ارزش تر شده زیرا هیچ کدام از مسئولین تخصصی در کارشان نداشتند به امید اینکه کشور به دست افراد دانا و توانا اداره شود
بدبخت شدیم هی هی......
اول ندانسته فیش را انتشار داده حالا پشیمان میشود به اندازه 20خانوار مصرف داشته
سلام
اتفاقا قیمت برق مصرفی آقای کریمی چون پلکانی حساب شد تقریبا با دلار آزاد محاسبه گردید
دولتیها شما که تمام خدماتی که به مردم میدهید را بر اساس دلار محاسبه میکنید و منت سر مردم میگذارید بیایید یکبار برای همیشه واردات را آزاد و همه مزدهایی که به ملت میدهید را هم بر اساس دلار حساب کنید تا ببینیم ان موقع باز حرفی برای گفتن دارید مثل خودرو سازها و لوازم خانگی سازمانهای آب و برق و تلفن و....و شما هم ورشکست میشید شماها مدیران ناکارامدی هستید که گران و بی کیفیت تولید میکنید و با منت سر مردم لاپوشانی میکنید
من در کارخانه سیمان با پست معاونت و 20سال سابقه هفت میلون حقوقمه.
شانتاژ تبلیغاتی ممنوع
من یک کارمندم. تازه به اپارتمان رفتم. به علت سیستم سرمایشی چیلز قبض برق منم همین مقدار اومده. الان اکثر اپارتمانهای جدید به علت سیستم سرمایش چیلر همین رنج قبض صادر میشود پس بنابر این اگر واقعا این مقدار مصرف زیاد است در طراحی انها تغییراتی اعمال نمایید.
اگه واقعا فکر مردم هستید کسایی که مصرف خیلی کمی از برق دارن رایگان کنید
حالا کی گفته باید مابه التفاوت پول فعلی برق و نرخ با دلار بازار را باید ۴۵۰۰۰ تومان ۴۵۰۰۰ تومان کنیم و مثل حلوای نذری تقسیم کنیم؟این حق را کی تعریف کرده و بر اثاث ‌کدام منطقی؟یعنی اگر یک زن و مردی بنشینند در خانه و سالی یک بچه به دنیا بیاورند این حقی برای آنها ایجاد می کند که همیشه از جامعه طلب کار باشند؟
حداقل اسم روی قبض رو درست بخونید نوشته محمد علی کریمی
چرا. بعضی خوانندگان مطالب. دوست دارند واقعیتها رو نبینند و نشنوند و مانند کبک عمل میکنند آین آقا یک. خانه لاکچری دارد با. استخر و سونا و جکوزی و قاعدتآ روشنایی داخل عمارت و. حیاط هم شامل میشود و استفاده از این امکانات برق ۳ فاز می طلبد قطعآ این امکانات با صلوات تامین نمیشود و. نباید انتظار رایگان بودن برق رو داشت
حالا برید طرفدار فوتبال و بازیکنان بشید ....
اونا دارن لاکچری زندگی میکنن و شما بدبخت‌ها گرسنه‌اید......
من نمیدانم چه بگویم فقط زمانی که یارانه نبودبرق منزل ما از4000تا12000متغیر بود وقتی یارانه آمد اگرچه مصرف ما کمتر شد هزینه برق چندین برابر شاید 20تا30برابر شده اینو هم مد نظر بگیرید این 45000 تومان برای گاز و برق و آب داده شده یعنی یارانه 45دادن450تابرداشت کردند باز دولتها دوشیدن مردم هر بار اضافه کردن برق بدون مجوز مجلس...
علی کریمی تو خونه اش بیت کوین استخراج میکرد؟!@! واقعا در خونه مسکونی چرا اینقدر برق مصرف شده؟
اخه یکم عقل داشتن خوبه اولا دارندگی برازندگی مثل مسولین بعضیا مردمو نزده بعدشا چشاتونوبازکنید همش بدهی قبلی بودهدو اخطارقطع دادن یعنی نزدیک یک سال پرداخت نشده بوده قبض
پاسخ ها
عقیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
خودت چشات بسته اس ظاهرا داداش.
درضمن دارندگی و برازندگی تو این وضع مملکت غیر قابل قبوله، وقتی حق یکی پامال میشه میره جیب دیگری
سلام
به قول دوستمون میخاد به ریال در بیاریم سوخت خودمون رو به دلار بهمون بفروشید
علی کریمی هم فرزند همین آب و خاک اهل ترکیه و عراق که نیست
نوش جونت داداش
پولهای مفت واز بیت المال به این فوتبالیستها همین عوابق راهم دارد
برادرمن ازشماممنویم ک اینجور واضح وروشن توضیح دادین اما ازفردا وزرات نیرو سربلندمیکنه ومیگه بایدقیمت برق روافزایش بدیم اونی که مثل علی کریمیه داره ومیده امامردم بدبخت جکارکنن.این دولت ک ب هرطرقی میخواددست کنه توجیب مردم
باسلام آقای علی کریمی اگر از برق استفاده کرده اول شهامتش رو داشته که قبض برقش رو نشون داده..دوم چند سال هست حداقل با گل زدن دل چهار تو جوون رو شاد کرده...شما چی؟؟؟
خخخخخخخخخخ
مشکل و محاسبه شمادر قیمت دلاره قیمت دلارو خود دولت میبره بالا تاهمه چیو گران ک
خوبه دیگه اینم مثل نون و شیر و... گرون کنید ! به زمینه چینی شماها ما کاملا آگاهیم
شماکه حساب وکتابتون این قدردقیق است بفرمایدسهم ااقای کریمی ازسرمایه ملی نفت وگازچنده که به جیب آقازادهامیرود
همه ملت سر کارن لطفا پول برق دولتی که به عراق دادید بگیرید بعد بیاد سراغ مردم
سیستم توریع انرژی ، توزیع یارانه اقتصادی ....ایراد دارد نیاز به بک شفاف سازی و جراحی اقتصادی صحیح و کارشناسی شده دارد کارشناس محترم این بحث را نقد کرده بود هدف تخریب اقای کریمی نیست
6000 تا واس چیه؟!!!!!!!!! تو این وضع قطعی برق 6000 تا ظلمه، میانگین مصرفی ما 300 کیلو واته
سلام
شما گران کنید به بهانه کریمی
اون هم داره میده
ولی ولی دلار ۱۰۰۰ بود همسان کردی ۳۰۰۰ همسان حالا نتونست نرخ ارز نگهداره بحث چند برابر کردنه همه چی گران شد چه گرانی
دلار همون دلار ولی ریال اون ریال نیس
مردم اون مردم ولی درامد...جیب...
دليل اختلاف قيمت پرداختي و قيمت تمام شده سقوط ارزش رياله و كساني كه باعث چنين وضعي شدن بايد پاسخگو باشن نه مردمي كه حقوق و دريافتيشون به رياله.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار