به گزارش تابناک ورزشی، برای انگلیس در این نیمه لوک شاو در دقیقه ۲ گلزنی کرد.

فینال یورو ۲۰۲۰ را انگلیس هجومی آغاز کرد و در همان ابتدای بازی به گل رسید. در دقیقه ۲، با حرکت خوب سفیدپوشان انگلیس از سمت راست، توپ به هری کین رسید و این بازیکن هم به خوبی لوک شاو را در سمت چپ محوطه جریمه ایتالیا دید و با یک پاس بلند توپ را مقابل پای او رساند و این بازیکن هم با شوت پای چپ، دروازه‌ ایتالیا را باز کرد.

در ادامه ایتالیا که یک گل از حریف عقب بود، سعی کرد با طراحی حملاتی دروازه انگلیس را با خطر روبه‌رو کند اما در ۱۵ دقیقه ابتدایی کار تقریبا فرصت گل چندانی نتوانست خلق کند.

در ادامه این دیدار، شاگردان ساوت‌گیت بازی را کنترل کردند و اجازه ندادند که ایتالیایی‌ها فشار زیادی روی دروازه انگلیس بیاورند. با این حال روی یکی دو شوت، اینسینیه سعی کرد از پشت محوطه جریمه، دروازه انگلیس را هدف قرار دهد که در این کار موفق نبود.

در دقایق تلف شده نیمه نخست، مارکو وراتی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد اما شوت او آرام بود و پیکفورد، به راحتی آن را مهار کرد.

ترکیب انگلیس: جردن پیک‌فورد، هری مگوایر، جان استونز، کایل واکر، دکلاین رایس، کالوین فیلیپس، لوک شاو، تریپیر، رحیم استرلینگ، ماونت و هری کین.

ترکیب ایتالیا: جان لوئیجی دوناروما، امرسون، کیه‌لینی، لئوناردو بونوچی، دی لورنزو، وراتی، جورجینیو، بارلا، اینسینیه، ایموبیله و کیه‌زا.