بازدید 6437

گفتگوی‌ وزرای‌خارجه آمریکا و پاکستان درباره افغانستان

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان درباره تداوم همکاری‌ها در روند صلح افغانستان گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۰ 10 July 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد طرفین در این گفتگو بر اهمیت ادامه همکاری‌های ایالات متحده و پاکستان در روند صلح افغانستان پس از سفر محمد اشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان به واشنگتن در روند صلح تاکید کردند.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت پاکستان بعنوان کلیدی برای آینده صلح آمیز افغانستان به دلیل فعالیت برخی نیرو‌های طالبان در این کشور است.
اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان اوایل تیرماه جاری قبل از خروج نظامیان آمریکا از پایگاه هوایی بگرام به همراه امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان به آمریکا سفر کرد و با مقامات آمریکایی از جمله جو بایدن رئیس جمهوری، روسای احزاب دموکرات و جمهوریخواه و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و لوید آستین وزیر دفاع دیدار و گفتگو کرد.

اشرف غنی پس از دیدار با بایدن گفت به تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان احترام می‌گذاریم و این تصمیمی حاکمیتی بوده و ما افغانستانی‌ها باید با پیامد‌های این موضوع به تعامل بپردازیم.

رئیس جمهوری افغانستان تصریح کرد: سفارت آمریکا در کابل به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد و رئیس جمهور بایدن بر ادامه ارائه کمک‌های انسانی و اقتصادی به افغانستان تاکید کرده است.

اشرف غنی از طالبان خواست تا درگیری‌ها را متوقف کرده و وارد روند سیاسی شوند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نیز هنگام دیدار با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان با تاکید بر اینکه مردم افغانستان در مورد سرنوشت کشورشان تصمیم می‌گیرند، گفت که همکاری بین واشنگتن و کابل پایان پیدا نمی‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا درتازه‌ترین سخنانش درباره دلایل خروج نظامیان کشورش از افغانستان گفت: مأموریت نیرو‌های نظامی آمریکا از افغانستان تا ۳۱ اوت (۹ شهریور) پایان می‌یابد.

بایدن با بیان اینکه مردم افغانستان باید سرنوست کشورشان را تعیین کنند، گفت: رهبران افغان باید برای تعیین سرنوشت کشورشان دور هم جمع شوند. تنها راه تحقق صلح در افغانستان همزیستی با طالبان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل