بازدید 18850
فوتو نیوز

سعید لیلاز: طالبان می‌تواند یکی از ابزارهای بسیار نیرومند برای بازی‌های دیپلماتیک ایران در منطقه و جهان باشد/ظریف در نشست پایانی گفت وگوهای بین الافغانی: شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است

محمد جواد  ظریف: شجاعت در صلح، مهمتر از شجاعت در جنگ است، زیرا برای صلح باید ایثار و گذشت داشت و از خواسته‌های حداکثری چشم پوشید و به خواسته‌های طرف دیگر توجه کرد، خصوصا در این گفت‌وگو‌ها که طرف دیگری وجود ندارد و هر دو طرف برادران هم و در جستجوی صلح و آرامش برای ملت افغانستان هستند.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲ 08 July 2021
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲۴
ظاهرا سعید لیلاز از تاریخ و محمود افغان بیخبر است!!!!
همه دنیا دنبال رابطه با طالبان؟!حقوق زنان کلیشه ایه؟؟؟؟چرا یه نفر دهنشو باز می‌کنه و هر چی بخاد میگه و تابناکم منتشر میکنه؟
تابناک چطوره که نظرات منو سانسورمیکنی ولی حرفهای آقای لیلازو نه؟
من موافق حضور نظامی ایران در کل منطقه هستم ولی حمایت از طالبان و امثال طالبان برای قدرتمندتر شدن بازوهای ایران یعنی رنج و فلاکت و بدبختی بیشتر مردم افغانستان.

اگر آمریکا شیطان بزرگه شما چرا برای منفعت و قدرت خودتون به طالبان پروبال میدید. طالبانی که مردم افغانستان رو در بدبختی و فلاکت نگه داشته. فقط منفعت ما مهمه ؟
شرم بر روسیه
ننگ بر روسیه
مرگ بر روسیه
چند سال دیگه یاد این حرف لیلاز باشید ها...فاجعه طالبان مارو بیچاره میکنه
وا طالبان طالبان ا کدام آدم عاقل می پذیرد که ظرف ۲۰ سال دچار تحول شده باشد.
طالبان نماینده ملت افغانستان است ؟ به چه حقی با اینها جلسه می گذارید اصلا نباید اینها را برسمیت بشناسید
آقای لیلاز، چرا هیچوقت با آدم حسابی ها در دنیا نمیتونید کار کنید؟
کلیشه های قدیمی؟!!!
کشتن زنان و دختران افغان کلیشه ای است آقای لیلاز
اگر دختر تو را هم در دانشگاه سلاخی می کردن اینطور از قاتلش دفاع می کردی
اینها به کجا دارن می رن
با سلام
در خصوص پیشنهاد لیلاز و استفاده از طالبان در عرصه معادلات امنیت منطقه ای ، بنظر می رسد دیدگاه لیلاز از یک نگاه انگیزشی ماکیاولیستی سرچشمه می گیرد. جمهوری اسلامی ایران یک نظام اخلاقی است و در تعامل با پدیده های سیاسی در داخل و خارج از کشور هنجارهای اخلاقی را مورد توجه قرار می دهد و بدین ترتیب روابط پایدار و پیوند ناگسستنی با طرف های مذاکره فراهم آورده می شود. اجازه دهید شاگردان مکتب شهید سلیمانی ره علیه مدیریت این بخش از تحولات تاریخی در کشور برادر افغانستان را به عهده داشته باشند.
حالا سیاست خارجی ایران باید از کشور ورشکسته ۱۹۰ میلیون نفری پاکستان مدل برداری کند؟ آقای لیلاز بی جهت زیر بغل خود هندوانه نگذارید - ما باید حواسمان جمع باشد که بازیچه چین و روسیه در جدال های بین المللی نشویم. هر کس حقیقتا به فکر ایران است -- روشی اتخاذ می کند که آمال و آرزوی جوانان مهاجرت نباشد.
کل افغانستان بزودی بطور کامل تحت اشغال طالبان درمیاد
واقعا برای سعید لیلاز متاسفم ،که رعایت حقوق حیاتی زنان در افغانستان را در ارتباط با طالبان خشن و متحجر و جنایتکار
را یک مسئله پیش پا افتاده میداند!!!!!
لیلاز هم به جمع تطهیر کنندگان طالبان پیوست. طالبان امروز یعنی خشونت و توحش مدرن.
یکی به آقای لیلاز یادآوری کند که ما داریم با برگ طالبان بازی می کنیم و امثال ایشان و روزنامه کیهان و برخی دیگر از رسانه ها، دارند با تکنیک نعل وارونه زدن، آنرا توجیه می کنند. مشکل اینجاست که ترتیب و موالات انجام این سیاست کمی پس و پیش شده و طرح مباحث نظری و اقناع افکار عمومی به جای آنکه در مراحل ابتدایی کار انجام شود، موکول شده به مرحله آخر. حالا باید دید که نظام ج.ا از تقدیم کردن دودستی افغانستان به طالبان که تحت نفوذ عربستان و پاکستان و با واسطه کشورهایی مثل آمریکاست قرار است چه نتایجی برای نظام ج.ا، محور مقاومت و مردم ایران داشته باشد.
فعلا که طالبان در افغانستان بدون مقاومت خاصی شهرها را تصرف می کند و در ایران هم فرایند اقناع عمومی و مباحث نظری در جریان است ولی کسی از عاقبت این سیاست حرفی نمی زند.
لیلاز . ..! آیا دینیمان اجازه می دهد جهت رسیدن به مقاصد خود طالبی را ابزار کنیم که کارش کشتن مردم است!؟؟
..... طالبان تروریست خونخوار ، جنایتکار

سلفی وحشی کودک و زن کش متجاوز که به مردم و کشور خودشان رحم نکرده اند

برای ما شده یک شانس برای بازی دیپلماتیک !!!!!
جناب آقای لیلاز نیازی به نگاه به گذشته نیست. چرا طالبان را پاک نمادی و تطهیر می کنید. کشتار بی رحمانه همیشگی، رفتار با نمادهای باستانی و فرهنگی، اجبار مردم به حفظ ظاهر مورد دلخواه خودشان، جلوگیری از رفتن دختران به مدارس، بمب گذاری و حمله های انتحاری به مردم بی دفاع، نبود پای بندی به هیچ اصول اخلاقی ودانسانی، تعصب و زیاده روی در باورهای خشک مذهبی و دهها مورد دیگر. حال چنین افرادی می توانند تغییر فکر و اندیشه و رفتار دهند. این هرگز شدنی نیست. با قدرت گیری دوباره طالبان که با تاکتیک جدید آمریکا و روسیه صورت می گیرد، منطقه دچار آشوب خواهد شد.
طالبان تا به حال عامل بدبختی افغانستان بوده و دستهای خون آلوده به قتل عام زن و کودک چگونه پاک می شود؟؟
امثال این لیلازاگردرمملکت تصمیم گیرنده شوندیک ملت رابدبخت وآینده کشور رانابودمیکنند!
حقوق زنان و سایر حقوق یک ملت و ظلم به هزاه ها مسائل کلیشه ای است که باید فدای مسئله غیر قابل حصول همکاری با طالبان شود!!
طالبان همچنین میتواندابزار دست امریکا مثل صدام! دقت کنیم
پاکستان برنده بزرگ جنگ افغانستان. یکی از پایتختهای تحت نفوذ ایران رفت
حمایت از طالبان با پس زمینه فکری وهابیت بسیار فکر خطرناکیست. لازم است برای پس زدن آنها از افغانستان تدبیری اندیشیده شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار