بازدید 5977
سازمان بهداشت جهانی:

جهش‌های ویروس کرونا خطرناک شده است

مهر به نقل از تاس، نوشت: رئیس سازمان بهداشت جهانی می گوید به رغم تلاش ها برای مهار کرونا، با توجه به ظهور گونه های جدید کووید ۱۹ و توزیع نابرابر امکانات پزشکی، همه گیری وارد مرحله خطرناکی شده است.
کد خبر: ۱۰۶۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ 07 July 2021

به گزارش تابناک، «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که علیرغم موفقیت جامعه جهانی در مبارزه علیه کرونا، همه گیری این ویروس نوظهور در حال حاضر در مقطعی خطرناک قرار دارد.

آدهانوم در این باره افزود: علیرغم پیشرفت هایی که در مهار ویروس کرونا داشته ایم، این همه گیری در مرحله خطرناکی باقی مانده است.

وی ادامه داد که در شرایط فعلی «تنها راه خروج (از این وضعیت)، حمایت از کشورها در توزیع منصفانه تجهیزات شخصی ایمنی، آزمایش، درمان و واکسن است».

آدهانوم با اشاره به اینکه کشورهای دارای لوازم و تجهیزات کافی جهت مبارزه علیه کرونا، شروع به کاهش محدودیت های کرونایی کرده اند، اضافه کرد: اما در این میان، کشورهایی که دسترسی به منابع کافی ندارند با موج های بستری و مرگ (ناشی از کرونا) مواجه هستند.

رئیس سازمان بهداشت جهانی همچنین این مسئله را در گردهمایی شورای سیاسی- اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل مطرح و به «شیب تند همه گیری» در کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکایی اشاره کرد.

وی با یادآوری اینکه از جامعه جهانی خواسته است با استفاده از تمام ابزارهای موجود از انتقال (ویروس) جلوگیری کنند، گفت: در واقع این موارد (ابتلا) و مرگ به طور گسترده ای قابل اجتناب اند. این همه گیری نشان داده است که اتکا به تعداد محدودی از شرکت ها برای تامین جهانی کالاهای عمومی خطرناک و بازدارنده است.

آدهانوم با اشاره به اینکه از جامعه جهانی خواسته است که «برای همه گیری بعدی آماده باشد»؛ گفت: ما باید از کووید -۱۹ درس بگیریم.

موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا از آغاز ظهور این همه گیری تاکنون به ۱۸۳ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۹۱۳ نفر رسیده است و این در حالی است که آمار جانباختگان این بیماری رقم ۳ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۲۲ نفر را نشان می دهد. رقم مبتلایان ظرف ۲۴ ساعت گذشته حاکی از ابتلای ۳۲۶ هزار و ۲۳۱ نفر است و آمار فوتی ها نیز افزایش ۶ هزار و ۳۴۷ نفری را نشان می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل