بازدید 5365
۱

آغاز خطرناک‌ترین پیک کرونا در چهارمحال وبختیاری

شهرستان‌های لردگان و فارسان در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳ 07 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اخرین رنگ بندی جدید شهرستان‌های این استان از امروز اعلام شد.

مجید شیرانی افزود: هم اکنون شهرستان‌های لردگان و فارسان در وضعیت قرمز هستند.

وی گفت: همچنین شهر‌ستان های شهرکرد، بروجن، اردل و کیار نارنجی و شهر‌ستان های سامان، بن و کوهرنگ زرد رنگ اعلام شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: موج جدید کرونا با فاصله کمی از موج قبلی در کشور آغاز شده است، برخی از متخصصان معتقدند که موج چهارم کرونا هنوز به پایان نرسیده و سویه‌های جدید عامل افزایش موارد ابتلا است.

مجید شیرانی افزود: در موج چهارم بیماری کرونا با سویه آلفا یا همان کرونای انگلیسی مواجه بودیم که در این موج تعداد موارد بستری در یک روز به ۷۰۰ نفر رسید و حدود ۲۵۰ بیمار نیازمند بستری نیز، خدمات سرپایی دریافت کردند.

وی گفت: میزان سرایت‌پذیری کرونای دلتا حدود ۶۰ الی ۷۰ برابر بیش‌تر از کرونای آلفا و ۱۲ برابر بیش‌تر از کرونای ووهان اسـت و این بیماری بیش‌تر جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند، اما میزان مرگ و میر در این نوع جهش ویروس نسبت به سایر جهش‌ها تفاوت چشمگیری ندارد.

شیرانی تصریح کرد: تب، آبریزش بینی و گلو درد از علائم شایع کرونای دلتا است و شیوع این ویروس در استان‌های جنوبی کشور آغاز شد و در حال سرایت به سایر استان‌ها است حتی افرادی که واکسینه شده‌اند هم امکان ابتلا به کرونای دلتا را دارند.

وی گفت: اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین مردم جدی گرفته نشود، هفته‌های آتی برای پشت سر گذاشتن موج پنجم کرونا زمان لازم است و این مسئله باعث فرسایشی شدن موضوع مبارزه خواهد شد.

شیرانی گفت: باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مورد توجه همگان قرار بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
انگاری هر کرونایی که در دنیا شایع بشه ما باید حتما درگیرش بشیم و پیک شو بگذرونیم !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار