بازدید 17418

صندوق سرمایه گذاری همای آگاه متولد شد

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری همای آگاه از تاریخ 19 تا 22 تیرماه برگزار می‌شود. این صندوق از نوع صندوق‌های درآمد ثابت و قابل معامله در بورس است و به سرمایه‌گذاران خود، سود نقدی ماهانه پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 06 July 2021

صندوق سرمایه گذاری همای آگاه متولد شد

اختصاصی آگاه پرس: صندوق سرمایه‌گذاری همای آگاه، یک صندوق ETF (قابل معامله در بورس) از نوع درآمد ثابت همراه با پرداخت سود ماهانه است. این صندوق با مدیریت شرکت سبدگردان آگاه و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار تاسیس و مقرر شد که بر ­اساس مقررات، اساسنامه و امیدنامه‌ خود فعالیت خود را آغاز کند.

ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری همای ۱۰٫۰۰۰ ریال و حداقل میزان سرمایه‌گذاری در آن بر طبق الزام سازمان بورس مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است.

همان طور که گفتیم، صندوق همای آگاه یک صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و با تقسیم سود است که طبق الزام سازمان بورس و بر اساس امید نامه خود موظف است بخش اعظم دارایی‌های خود را به خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت اختصاص دهد. از این رو حداقل ۹۰% از کل دارایی‌های صندوق همای آگاه را اوراق با درآمد ثابت و حداکثر ۵% آن را سهام و حق تقدم سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تشکیل داده است.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های‌ درآمد ثابت مزایای بسیاری دارد. از جمله می‌توان به حفظ سرمایه در برابر نوسانات بازار اشاره کرد. همچنین با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها، در صورتی که مانند همای آگاه پرداخت سود دوره‌ای داشته باشند، درآمد ماهانه شما نیز افزایش می‌یابد. سود صندوق‌های درآمد ثابت بیشتر از سود بانکی است و مناسب افرادی است که به دنبال سرمایه‌گذاری کم ریسک همراه با سود خوب هستند.

صندوق سرمایه گذاری همای آگاه متولد شد

موارد زیر را می‌توان به عنوان مزایای صندوق همای آگاه برشمرد:

  1. امنیت سرمایههمای آگاه صندوق درآمد ثابت است؛ در نتیجه بسیار کم ریسک و جایگزین مناسبی به جای سپرده بانکی به حساب می‌آید.
  2. سهولت خریدهمای آگاه صندوق قابل معامله در بورس است؛ در نتیجه می‌توان به سادگی، از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری و با جست‌وجوی نماد «همای»، نسبت به خرید و فروش آن اقدام کرد.
  3. قابلیت نقدشوندگی بالابه علت وجود رکن بازارگردان، صندوق همای آگاه از نقدشوندگی بالایی برخوردار است.

برای شرکت در پذیره‌نویسی صندوق همای آگاه داشتن کد بورسی الزامی بوده و کافیست در تاریخ مقرر با ورود به سامانه معاملاتی کارگزاری خود و جستجو نماد “همای” برای پذیره‌نویسی در صندوق ETF همای آگاه اقدام کنید؛ اما در صورت نداشتن کد بورسی، می‌توانید با مراجعه به سایت آگاه اکسپرس به سادگی کد خود را دریافت کرده و سپس پذیره‌نویسی را انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر