بازدید 5336

طوفان السا در راه فلوریدای آمریکا

طوفان گرمسیری الساد دوشنبه شب به وقت محلی از کوبا خارج و به سمت ایالت فلوریدای آمریکا حرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 06 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، موسسه هواشناسی کوبا اعلام کرده است طوفان السا که قبلاً در مناطقی از باربادوس، سنت لوسیا، هائیتی، جامائیکا و جمهوری دومنیکن ویرانی بر جا گذشته ، با سرعت ۲۲ کیلومتر در ساعت در حال حرکت به سمت شمال غربی و ایالت فلوریدای آمریکاست و این که سرعت وزش باد به حداکثر حدود ۹۵ کیلومتر در ساعت (۵۹ مایل در ساعت) می‌رسد.

به گزارش رویترز از هاناوا، این طوفان در نیمه‌شب دوشنبه (به وقت محلی) از سمت شرق هاوانا از کوبا خارج می شود و اوایل صبح سه‌شنبه به آمریکا خواهد رسید.

بر اساس گزارش رسانه های محلی، بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم در کوبا، از مناطق مستعد سیل و خانه های ناامن خود در مسیر احتمالی طوفان تخلیه شده اند که بیشتر آنها به خانه های اقوام و دوستان و هزاران نفر به پناهگاههای دولتی رفته اند.

کشاورزان برای نجات محصولات خود، سرعت برداشت میوه ها و سبزیجات را افزایش داده بودند.

ران دسانتیس فرماندار فلوریدا در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است همه فلوریدایی ها باید خود را برای احتمال بارندگی شدید ، جاری شدن سیل و قطع احتمالی برق آماده کنند. اکنون وقت آن است که تجهیزات خود را دوباره ذخیره کرده و برنامه طوفان را بررسی کنند.

نزدیک شدن طوفان السا به ایالت فلوریدای آمریکا، مقامات این ایالت را مجبور به تخریب قسمت باقیمانده ساختمان ۱۲ طبقه ای کرد که ۱۱ روز پیش فرو ریخت.

به گفته شهردار میامی در ایالت فلوریدا، تاکنون ۲۷ نفر در حادثه ریزش این ساختمان جان خود را از دست داده اند و سرنوشت ۱۱۸ نفر نامعلوم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست