بازدید 6859
اختلاف ۱۰ هزار مگاوات تولید و مصرف

رکورد ۶۶ هزار مگاواتی مصرف برق

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: رکورد مصرف برق کشور روز گذشته تقریباً به عدد ۶۶ هزار مگاوات رسید و این عدد بسیار بالایی است و تقریباً بیش از ۱۰ هزار مگاوات با تولید برق در کشور اختلاف دارد.
کد خبر: ۱۰۶۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۴ 06 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مصطفی نخعی روز دوشنبه درباره قطعی‌های مکرر برق در جمع خبرنگاران، گفت: قطعی‌های مکرر ۸تا ۹ساعته و بیشتر و همچنین خارج از برنامه در چند روز اخیر و البته در کنار آن قطع آب و تلفن همراه که به نوعی با برق در ارتباط است مشکلات و نارضایتی‌های فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است و مردم گلایه‌های به‌حقی را مطرح می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: به‌رغم اینکه در روز‌های سرکشی نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه قرار داریم کمیسیون انرژی تصمیم گرفته است به دلیل اهمیت موضوع، صبح چهارشنبه جلسه‌ای را با معاونان وزیر نیرو در حوزه آب و برق و مدیرعامل توانیر تشکیل دهد.

نخعی خاطرنشان کرد: نخست باید علت شرایطی به وجود آمده را بررسی کنیم و همچنین برنامه دوستان را برای حل مشکلاتی که مطرح کرده‌اند را بشنویم و برنامه‌ریزی‌های لازم در این باره را انجام دهیم. ما در حال حاضر باید روی اقدامات کوتاه مدت و میان مدت تمرکز کنیم البته کمیسیون مدت‌هاست که اقدامات و برنامه‌های بلندمدت را برای افزایش ظرفیت تولید و مسائل دیگر پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه رکورد مصرف برق در کشور روز گذشته تقریباً به عدد ۶۶ هزار مگاوات رسید و ما هیچ روزی در کشور چنین عددی را تجربه نکرده بودیم و این عدد بسیار بالایی است و تقریباً بیش از ۱۰ هزار مگاوات با تولید برق در کشور اختلاف داریم یعنی توازن میان تولید و مصرف بیش از ۱۰ هزار مگاوات است.

نیروگاه‌های برق تمام وقت کار می‌کنند

نخعی گفت: نیروگاه‌های ما به شکل تمام وقت کار می‌کنند و همه برقی که توسط نیروگاه‌ها تولید می‌شود به شکل کامل به مدار می‌آید و در شرایط حدی قرار داریم و کوچکترین اتفاق و مشکلی که به لحاظ فنی به وجود بیاید بلافاصله باعث ایجاد مشکل می‌شود و قطعی‌های ناخواسته و خارج از برنامه‌ای را به وجود می‌آورد؛ بنابراین شرایط به لحاظ فنی، خاص است و تبعات اجتماعی خود را هم در پی دارد.

وی با اشاره به بحث مدیریت توزیع گفت: دوستان باید توضیح دهند که در بحث مدیریت توزیع چه برنامه‌ای را می‌خواهند اجرا کنند. البته کوتاهی‌ها و کاستی‌هایی منجر شده که ما در بحث نیروگاه‌های حرارتی و انرژی‌های تجدیدپذیر نتوانیم به ظرفیت‌های تولیدی که براساس قوانین پیش‌بینی شده بود برسیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث مدیریت توزیع هم باید ببینیم دوستان چه برنامه‌ای دارند و چرا به گونه‌ای برنامه‌ریزی نمی‌شود که این نارضایتی‌ها به وجود نیاید. اگر مدیریت بهینه‌تری در توزیع برق داشته باشیم می‌شود این نارضایتی‌ها را کاهش داد.

نخعی درباره موضوع مصرف برق اظهار کرد: زمانی که شرایط اضطراری به این شکل به وجود می‌آید طبیعتاً دو کار اولویت پیدا می‌کند؛ نخست مدیریت توزیع برق که دولت و توانیر باید انجام دهد و دیگری بحث کاهش مصرف است که باید مردم را به کاهش مصرف تشویق کرد که رسانه‌ها در اینجا نقش بسیار مهمی برای تشویق مردم به مصرف کمتر به ویژه در زمان اوج برق دارند و مردم باید همکاری و کمک کنند.

حداقل تا یک ماه آینده شرایط کنونی را خواهیم داشت

وی عنوان کرد: وظیفه و مسئولیت داریم که به مردم بگوییم و از آن‌ها بخواهیم همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم از شرایط اضطرار عبور کنیم. این مختص یک تا دو روز نیست. ما براساس پیش‌بینی‌هایی که می‌شود حداقل تا یک ماه آینده این شرایط را خواهیم داشت؛ بنابراین لازم است که این موضوع را به شکلی مناسبی مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم از این شرایط به‌درستی و خوبی عبور کنیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم در جلسه روز چهارشنبه همه این موارد را بررسی کنیم و خبر تکمیلی‌تر و دقیق‌تر و خروجی جلسه را متعاقبا خدمت عزیزان خواهم گفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار