بازدید 9715

کرونا در روسیه رکورد زد

آمار مبتلایان به بیماری کرونا در روسیه در شبانه روز اخیر به بالاترین حد در سال جاری میلادی رسید و بر اساس گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه ۲۵ هزار و ۱۴۲ نفر به این بیماری مبتلا شده اند.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹ 04 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از شبکه خبر. ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: شمار مبتلایان به کرونا در روسیه در شبانه روز اخیر ۲۵ هزار و ۱۴۲ نفر گزارش شده است که بالاترین رقم از روز ۲ ماه ژانویه سال جاری است.

بر اساس این گزارش تاکنون ۵ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۹۴۱ نفر در روسیه به کرونا مبتلا شده اند که ۵ میلیون و ۶۸ هزار نفر مداوا شده و از بیمارستان‌ها مرخص شده اند.

آمار مرگ براثر کرونا در روسیه نیز در شبانه روز اخیر ۶۶۳ نفر گزارش شده است که نسبت به آمار یک هفته قبل حدود دو برابر افزایش یافته است. در مجموع از آغاز همه گیری کرونا در روسیه ۱۳۷ هزار و ۹۲۵ نفر بر اثر این بیماری جان خود را ازدست داده اند.

در همین حال مسکو در بین شهر‌های روسیه در مکان نخست مبتلایان به بیماری کرونا قرار دارد و در شبانه روز اخیر در پایتخت روسیه ۷ هزار و ۶۴۲ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و ۱۱۱ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری جان سپرده اند.

در مسکو از آغاز شیوع کرونا ۲۲ هزار و ۸۹۵ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.
مقام‌های روسیه هفته گذشته اعلام کردند که ۱۶ هزار مورد تغییر ماهیت یافته ویروس کرونا در روسیه گزارش شده است.

روسیه که در چند ماه اخیر با ویروس تغییر ماهیت یافته کرونا از نوع انگلیسی و آفریقای جنوبی و برزیلی مواجه شده بود در یک ماه گذشته با ویروس دلتا یا هندی روبرو شده است.

این ویروس بر خلاف ویروس چینی کرونا، از سرعت انتشار بیشتری برخوردار است و عواقب بدتر از ان ویروس دارد که حال بیمار را در بسیاری موارد وخیم می‌کند.

شهردار مسکو هفته پیش در این رابطه گفت که تقریبا ۹۰ درصد افرادی که در پایتخت روسیه به کرونا مبتلا شده اند، با ویروس نوع دلتا (گونه جهش یافته هندی) به این بیماری ابتلا یافته اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته در ارتباط مستقیم با مردم روسیه، ان‌ها را تشویق به زدن واکسن کرونا کرد و در همین حال گفت که مخالف واکسیناسیون اجباری است.

تا کنون در روسیه نزدیک به ۳۵ میلیون نفر واکسن کرونا زده اند و مقام‌های این کشور واکسن زدن را موثرترین راه برای مقابله و مهار کرونا اعلام کرده اند.

در مسکو از یک هفته پیش جوایزی را برای افرادی که واکسن کرونا می‌زنند تعیین کرده اند که خودرو از ان جمله است و امروز اعلام شد که این مسابقه باتوجه به استقبال گسترده مردم تمدید خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر