بازدید 5632
نماينده مردم رباط كريم در مجلس:

مجلس از تصمیم سایپا برای داخلی‌سازی صنعت خودرو حمایت می‌کند

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تأکید بر تولید خودروی ملی در داخل کشور و قطع وابستگی به خارج گفت:‌ مجلس از تصمیم سایپا برای داخلی‌سازی صنعت خودرو و قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی حمایت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 05 July 2021

مجلس از تصمیم سایپا برای داخلی‌سازی صنعت خودرو حمایت می‌کند

به گزارش «تابناک»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسنعلی نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش سایپا در افزایش و رونق تولید خودرو در کشور اظهار داشت: قرارداد شرکت سایپا با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی از جمله شرکت های زیر مجموعه وزارت دفاع و سپاه در راستای افزایش تولید در داخل است و ما از این اقدام حمایت می‌کنیم.
وی تأکید کرد: مسئولین خودروی ما برای رشد و بالندگی صنعت خودرو باید جهادی عمل کنند و از واردات خودرو به داخل جلوگیری کرده تا صنعت خودروی کشور رشد کند.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تأکید بر ضرورت استفاده از نخبگان و متخصصان داخلی برای تأمین قطعات خودرو در داخل گفت: نگاه ما نسبت به صنعت خودرو این است که باید با اقتدار و قدرت از ظرفیت، توانمندی، تخصص، مهارت و تکنولوژی داخلی برای تولید خودرو استفاده کرد.
حجت‌الاسلام نوروزی عنوان کرد: باید قطعات خودرو در داخل تولید شود تا از وابستگی به خارج رهایی یابیم.
وی افزود: متأسفانه برخی در داخل به واردات خودرو و قطعات خودرو نظر دارند و به دنبال وابستگی پنهانی هستند و این افراد با جریان نفاق خارج از کشور ارتباط دارند و مانع تولید خودرو در داخل می‌شوند.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: باید نیروی انسانی داخلی و از منابع و امکانات داخل استفاده شود و با کار سه شیفته نیازمندی داخلی خودرو تأمین شود.
حجت‌الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند قیمت خودرو پایین بیاید و قیمت خودرو براساس ریال و نه دلار محاسبه شود.
وی افزود: برای فروش خودرو در داخل باید با توجه به هزینه‌های داخلی خودرو با قیمت مناسب و براساس ریال عرضه شود و چنانچه صادراتی صورت گیرد خودرو براساس دلار محاسبه شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان