بازدید 10823

روایت یک ترور

آیت‌الله محمد صدوقی، نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان قانون اساسی و امام‌جمعه این شهر در روز یازدهم تیرماه سال ۱۳۶۱ همزمان با دهم ماه مبارک رمضان توسط یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بعد از اقامه نماز جمعه ترور و به فیض شهادت نائل آمد
کد خبر: ۱۰۶۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰ 04 July 2021

روایت یک ترور

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در روایت آیت‌الله صدوقی از دیدار با خانواده‌های شهدا به نقل از کتاب شهدای محراب و دفاع مقدس به نویسندگی مهدی بهرامی که در سال ۱۳۹۷ توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است، آمده است:

«در میبد ملاقاتی با مادر شهیدی داشتم به‌قدری خندان و متبسم بود که تنها چیزی که در خاطره‌اش مخدر نبود، رنج شهادت فرزندش بود. چنان اظهار خوشحالی می‌کرد که هر کس در آنجا بود اظهار شگفتی می‌کرد. یک خانواده دیگری بعدازاینکه پای فرزندشان را برایشان آوردند، هیچ آه و ناله نمی‌کرد. مادر شهید می‌گفت این یک فرزندم است. من ۴ فرزند دیگر دارم و می‌خواهم هر ۴ فرزند را در راه خدا تقدیم کنم و پس از دادن فرزندانم خودم و شوهرم به جبهه‌ها برویم و به شهادت برسیم.

رفتم رحمت‌آباد، وقتی وارد منزل شدم، اولین کسی که پیش آمد با روی خندان مادر شهید بود. عکس‌های فرزندش را نشان می‌داد و آن عکسی که نشان می‌داد فرزندش گلوله خورده بود، آن عکسی که فرزندش در کفن بود. این چه توفیقی است که خداوند به این خانواده‌ها داده است.

ایشان بیان کردند دیدار با خانواده‌های شهدا آن‌چنان در من اثر گذاشت که از خدا خواستم ای‌کاش من هم به فیض شهادت نائل می‌شدم و آنچه این خانواده‌ها بر اثر دادن شهید که برای اسلام داده‌اند ما هم به آن بهره‌های عظیم نائل می‌شدیم.

شهید صدوقی با وجود کهولت سن بار‌ها در سنگر حاضر می‌شدند. حتی در دوران کسالت شخصاً به خط مقدم و دیدار رزمندگان اسلام می‌رفتند و روز‌هایی چند با رزمندگان هم‌نشین بودند و به آنان روحیه می‌دادند.

حضور پررنگ و حساس وی در طول تاریخ انقلاب باعث شد که منافقان بار‌ها دست به ترور شهید بزنند که در بسیاری از موارد نافرجام بود، اما بالاخره توانستند ایشان را به درجه رفیع شهادت برسانند. وقتی ایشان به شهادت رسید، برخی از رادیو‌های بیگانه اعلام کردند که مرد شماره دو انقلاب ترور شد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل