بازدید 20922
پیمانه اقتصادی

توصیه یک مقام مسئول: سهامداران به هیچ عنوان از بورس خارج نشوند/ زمان اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه/ جدیدترین خبر برای جاماندگان یارانه/ هشدار رییس سازمان هواپیمایی به ایرلاین‌های بد قول؛ پروازهایتان را قطع می‌کنیم

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع سبز بورس در آغاز هفته، زنگنه پس از نشست اوپک پلاس چه گفت؟ سهم یوآن چین از ذخایر ارزی جهان رکورد جدیدی ثبت کرد، بدهی آمریکا بالای ۸۵ تریلیون دلار، رشد اقتصادی روسیه به ۱۱ درصد رسید و دنده عقب دلار در بازار جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 03 July 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع سبز بورس در آغاز هفته، زنگنه پس از نشست اوپک پلاس چه گفت؟ سهم یوآن چین از ذخایر ارزی جهان رکورد جدیدی ثبت کرد، بدهی آمریکا بالای ۸۵ تریلیون دلار، رشد اقتصادی روسیه به ۱۱ درصد رسید و دنده عقب دلار در بازار جهانی را در بر دارد.

شروع سبز بورس در آغاز هفته

در حالی که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت، در ادامه روند صعودی خود با ۴۳ هزار واحد افزایش نسبت به هفته پایانی خردادماه، در کانال یک‌میلیون و ۲۵۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد، امروز و در دقایق نخست فعالیت بازار سرمایه، نماگر کل بورس با رشد ۱۵۳۱ واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بورس امروز

توصیه یک مقام مسئول: سهامداران به هیچ عنوان از بورس خارج نشوند

علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به اینکه توصیه ما به سرمایه گذاران همیشه این بوده که به هیچ عنوان از این بازار خارج نشوند، اظهار داشت: اکنون اگر فردی به دنبال ورود دوباره به این بازار است، باید با علم به این بازار وارد کند و در صورت عدم آگاهی نسبت به سرمایه گذاری در این بازار سرمایه گذاری غیرمستقیم را از طریق صندوق ها و شرکت های سبدگردان برای ورود به این انتخاب کنند. علیزاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت جدید رویکردی جدی را برای حمایت از تولید در برنامه کار خود دارد؛ بنابراین سرمایه هایی که به بازار تزریق می شود، منتج به تولید خواهد شد و در آنجا سود قابل اطمینانی را به سهامداران باز می گرداند.

زمان اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه

علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس به آخرین وضعیت اجرای مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه اشاره کرد و افزود: اکنون مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار شورای نگهبان است که در نهایت به صحن مجلس برمی گردد، یکی از نکات مثبت این قانون جدید، تصویب مالیات با عایدی سرمایه بدون تسری بر بازار سرمایه است. وی به ورود قانون مالیات بر عایدی سرمایه به صحن مجلس و تصویب آن اشاره کرد و گفت: سایر بازارهای موازی همیشه سرمایه گذاری در بازار سرمایه را با خطر همراه می کنند، اکنون ابلاغ این قانون به دلیل ایجاد اجبار برای پرداخت مالیات و عدم سوداگری در آن بازارها، منجر به حمایت از بازار سرمایه و افزایش میزان سرمایه گذاری در این بازار می شود. علیزاده به رفع ایرادات این قانون و ابلاغ آن تا یک یا دو ماه آینده تاکید کرد و افزود: اجرای این قانون حتمی است، اکنون این قانون با برخی از ابهامات همراه است که جزییات آن بعد از تصویب شفاف اعلام خواهد شد، اما پیشنهاد ما این است که شفاف سازی های لازم برای اجرای این قانون توسط سازمان امور مالیاتی انجام شود.

زنگنه پس از نشست اوپک پلاس چه گفت؟

بیژن زنگنه وزیر نفت بامداد امروز (شنبه، ۱۲ تیرماه) پس از پایان دیرهنگام هجدهمین نشست اوپک پلاس در جمع خبرنگاران گفت: در این نشست موضع ایران را اعلام و تاکید کردم که هر تصمیمی در این نشست گرفته شود، تأثیری بر اراده ما ندارد. این تصمیم رسمی ماست که هر زمان تحریم‌ها برداشته شود، در حداقل زمان ممکن و با تولیدی حداقل به میزان پیش از تحریم به بازار برمی‌گردیم. وی درباره طولانی شدن این نشست عنوان کرد: بین اعضا بر سر سهمیه اختلافاتی وجود دارد و برخی فکر می‌کنند درباره سهمیه‌ها بی انصافی شده است و روی این موضوع بحث دارند.

سهم یوآن چین از ذخایر ارزی جهان رکورد جدیدی ثبت کرد

داده‌های جدیدی که از سوی صندوق بین‌المللی پول منتشر شده است، نشان می‌دهد سهم یوآن چین از ذخایر ارزی بانک‌های جهان در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به ۲.۴۵ درصد افزایش یافته که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. کل یوآن موجود در ذخایر ارزی جهان حالا به رکورد تاریخی ۲۸۷.۴۶ میلیارد دلار رسیده است. طبق گزارش قبلی صندوق بین‌المللی پول، سهم یوآن در ذخایر ارزی جهان در سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ برابر با ۲.۲ درصد بوده است. به این ترتیب از زمانی که آی‌ام‌اف از سال ۲۰۱۷ سهم یوآن در ذخایر ارزی جهان را بررسی می‌کند، سهم یوآن برای نهمین سه ماهه متوالی افزایش یافته است.

بدهی آمریکا بالای ۸۵ تریلیون دلار!

به نقل از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه ژوین به ۲۸ تریلیون و ۴۶۹  میلیارد و ۳۷۳ میلیون دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه به طور متوسط ۸۵ هزار و ۴۲۷ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۲۶ هزار و ۷۹۴ دلار بوده است.

کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه ژوین به سه تریلیون و ۲۹۲ میلیارد و ۳۵ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل: مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۳۱۸ میلیارد و ۱۵۵ میلیون دلار، تامین اجتماعی با یک تریلیون و ۱۲۷ میلیارد و ۵۵۵ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۷۲۸ میلیارد و ۵۲۴ میلیون دلار و بهره پرداختی بدهی با  ۴۰۱ میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار است. همچنین تا پایان این ماه، میزان مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا، معادل ۸۵ تریلیون و ۷۰ میلیارد و ۳۲۹ میلیون دلار بوده است. از این میزان، ۲۱ تریلیون و ۴۱۷ میلیارد و ۲۶۹ میلیون دلار مربوط به بدهی های شخصی بوده که یک تریلیون و ۷۵۱ میلیارد و ۴۹۱ میلیون دلار آن به شکل وام دانشجویی بوده است. طی این مدت، اوراق قرضه آمریکایی در اختیار کشورهای خارجی به هفت تریلیون و ۹۸ میلیارد و ۶۹۴ میلیون دلار رسیده است. کسری تجاری آمریکا در این ماه ۹۶۵ میلیارد و ۶۶۸ میلیون دلار اندازه گیری شده است که ۳۴۳ میلیارد و ۵۹۹ میلیون دلار از این کسری مربوط به تجارت با چین بوده است. این کسری بودجه بزرگ، همواره یکی از موارد اختلافی مهم با چین بوده و این کشور متعهد شده است، در قالب فاز نخست توافق تجاری خود با آمریکا، این رقم را کاهش دهد.

رشد اقتصادی روسیه به ۱۱ درصد رسید

وزارت اقتصاد روسیه در گزارش جدید خود اعلام کرد، رشد اقتصادی این کشور در ماه می با تداوم روند ریکاوری اقتصادی از بحران کرونا به ۱۰.۹ درصد افزایش یافته است. طبق گزارش وزارت اقتصاد روسیه، نرخ بالای رشد اقتصادی‌ای که در ماه می به ثبت رسیده، بیشتر به علت افت اقتصاد در بازه مشابه سال گذشته و مقایسه وضعیت کنونی با وضعیت سال گذشته است. بنابراین رشد اقتصادی این ماه شاخص درستی از وضعیت اقتصاد روسیه در حال حاضر نیست. وزارت اقتصاد روسیه به منظور برطرف کردن این خطای محاسباتی وضعیت کنونی اقتصاد روسیه را با سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ و شرایط قبل از پاندمی کرونا مقایسه کرده است. به این ترتیب مشخص شد که اقتصاد روسیه تنها ۰.۳ درصد با وضعیت قبل از کرونا فاصله دارد. وزارت اقتصاد روسیه همچنین اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند، رشد اقتصادی این کشور در ماه آوریل به ۱۰.۸ درصد برسد. این میزان قبلاً ۱۰.۷ درصد تخمین زده شده بود.

دنده عقب دلار در بازار جهانی

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزها کاهش پیدا کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۲۸۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۵ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

مقاومت بیتکوین روی ۳۳ هزار دلار

بیتکوین تاکنون توانسته است تا مقاومت مهم خود را حفظ کند. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، با کاهش قیمت بیتکوین و ناامیدی برخی از سرمایه گذاران این رمزارز از ثبت رکوردهای جدید، تعداد آدرس کاربران فعال بیتکوین به پایین ترین سطح خود از آوریل ۲۰۲۰ تاکنون رسیده که این مساله یک زنگ هشدار جدی برای این رمزارز محبوب است. با خروج بخش بزرگی از سرمایه گذاران تازه وارد از بازار پس از ریزش های اخیر، اکنون سهم نهنگ ها (دارندگان بزرگ) از کل بیتکوین ها به رکوردهای تاریخی جدیدی رسیده است.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۳۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۶۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین دوازده سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۳ هزار و ۳۷۴.۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۶ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۰۸۵.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۷ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۸۲.۲۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۳۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۶۳ درصد افزایش

۶- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۶۰ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۶۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۶۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۵۳ درصد کاهش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۱۵.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۶۹ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۱۷.۶۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۹۸ درصد کاهش

تورم کره جنوبی به بالاترین سطح ۹ ساله نزدیک شد

تورم کره‌جنوبی در ماه ژوئن برای سومین ماه پیاپی، بالاتر از ۲ درصد و نزدیک به بالاترین رکورد ۹ ساله باقی ماند تا فشارها را بر سیاست‌گذاران مالی این کشور برای افزایش سریع‌تر از موعد نرخ بهره افزایش دهد. داده‌های دولتی نشان می‌دهد ماه گذشته قیمت‌های مصرف‌کننده این کشور ۲.۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده‌اند. این در حالی است که اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند تورم این ماه به ۲.۵ درصد هم برسد. تورم این ماه اندکی از تورم ۲.۶ درصدی ماه می که بالاترین سطح تورم کره‌جنوبی از آوریل ۲۰۱۲ تا کنون بود پایین‌تر است. داده‌های دولتی نشان می‌دهد که قیمت برخی آیتم‌ها، رشد بسیار شدیدتری داشته است. قیمت محصولات کشاورز، دامی و آبزیان در این ماه ۱۰.۴ درصد نسبت به سال گذشته بالا رفته و قیمت سوخت هم با جهشی ۱۹.۹ درصدی روبه رو شده است. تحلیل‌گران انتظار دارند با توجه به اینکه در ماه‌های بعدی سال قیمت‌ها با قیمت‌های کاهش یافته سال گذشته مقایسه خواهند شد، فعلاً تورم بالاتر از ۲ درصد بماند و این فشارها به دولت برای بالا بردن نرخ بهره را افزایش داده است.

جدیدترین خبر برای جاماندگان یارانه

وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس  قانون بودجه ۱۴۰۰ و آیین‌نامه مصوب دولت کسانی که در سال ۱۳۹۳ از ثبت نام یارانه ها جا مانده یا افرادی که خانواده آنها یارانه‌بگیر نبوده اما با ازدواج از خانواده جدا شده‌اند چنانچه متقاضی دریافت یارانه هستند، می توانند طبق شرایطی که  اعلام خواهد شد برای ثبت نام اقدام کنند‌.‌ بنابر  این اطلاعیه؛  پس از هماهنگی های لازم با ستاد ملی کرونا نحوه مراجعه حضوری به مراکز مربوطه برای ثبت نام در شهرهایی که خطر گسترش کرونا وجود نداشته باشد اعلام می شود. در این اطلاعیه تاکید شده است تا اعلام شرایط از سوی این وزارتخانه، افراد متقاضی ثبت نام یارانه،  از مراجعه حضوری به این وزارتخانه و سازمان هدفمندی یارانه ها خودداری کنند.
 

هشدار رییس سازمان هواپیمایی به ایرلاین‌های بد قول؛ پروازهایتان را قطع می‌کنیم

در پی گرانفروشی بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی و هشدارهای متعدد صادره از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی، همچنان این رویه ادامه دارد و رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ایرلاین‌ها بد قولی کردند و قرار بود قیمت‌ها را به نرخ مصوب سابق برگردانند؛ اگر این تخلف را ادامه دهند پروازهای آن‌ها را قطع می‌کنیم. دهقان زنگنه به ایسنا گفت: با وجود اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در جریان قیمت‌گذاری بلیت هواپیما نیست، اگر اجحافی به مردم شود جلوی آن می‌ایستد و اجازه نمی‌دهد که برخی ایرلاین‌ها هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
این قول وزیر کار برای جامنده ها و لغو شده اای یارانه ها !!

یعنی هیچ و پوچ !!!!

طبق معمول همه سر کار هستیم !!!
به سکه و ارز مالیات می بندند چون ارزششان تقریبا ثابت است!؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
آلیس در سرزمین عجایب
مالیات از تورمی که مسئولان با تصمیمات خود مقصر آن هستند البته مرکز آمار هم با آمار غلط به این تصمیمات کمک می کند
اتفاقا از بورس خارج شید
در اولین فرصت
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
معنی خبر این بود که دلار می‌ره بالا و ارزش سهام اضافه میشه
دولت نمیتونه تورم رو کنترل کنه ملت باید مالیاتشو بدن ! جالبه .........
بورس منفی ۴۰۰۰ الان
چرا کسی دولت را بازخواست نمیکند بابت سوزاندنن پول و سرمایه مردم در ان و اصلاح طلبان ساکت و تازه از همتی حمایت کردند و اقای رییس جمهور با ژستی راحت پز دولت با رشد مثبت هم میدهند!!!!!!
شاخص ۲ میلیونی کجا و شاخص فعلی که روی حول و حوش یک عدد ۱۲۰۰ دارد دست و پا میزند
تاسسسسسسف
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
الان منفی ۷۰۰۰ و خورده ای شد
خسته نباسند
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
الان منفی ۸۳۰۰
ناشناس
| India |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
چه بازخواستی؟؟؟؟
تو که سریع پولت رت گذاشتی تو بورسی که هیچ نتیجه ای در تولید نداره و کلا خیچ تولیدی نداریم باید میفهمیدی، ملت پولشون را بدون ضرر میخواند. کسی هم نیست پاسخ گو باشه
بورس برای چند سال باید نزولی باشه. گول نخورید این صعود های مقطعی فقط برای خروج کسایی هست که جا موندن.
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
دقیقا درست گفتی
دولت فقط پول چاپ میکنه
فقط همینکارو بلده
فعلا که ایرلاین‌ها هر کاری که می‌خواهند انجام می دهند. کسی هم حریفشون نمیشه
از بورس خارج نشوید تا کاملا با خاک یکسان شوید ...
ترو خدا پولتون را نبرید بیرون!!!!!!!

این چه جمله ایه که وزیر میاد میگه. ملت پول اوردن برا تولید شما باهاش بودجه را بستید، چرا؟
اسم واقعی مالیات بر عایدی سرمیه ، مالیات تورم است یعنی مردم چون به علت تورمی که دولت باعث و بانی اش بوده خانه شان گران شده ، باید مالیات بدهند، به زبان ساده تر دولت می گوید من میخواستم با تورم شما فقیرتر شوید حالا که زرنگ بازی درآوردید و خانه خریدید باید مالیات بدهید تا دیگه زرنگ بازی در نیاورید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
والبته درادامه فرمایش شمادولت میگویدبیخودمیکنیددربازارمسکن ایران اشتغال ایجادکنید چنان نقره داغتان میکنیم که سرمایه های خودراببریدبازارمسکن ترکیه امارات وگرجستان سرمایه گذاری کنیدوبرای بیکارانشان ایجاداشتغال کنیدماهم به مردممان یارانه میدهیم بجای کار
داستان اقتصاد مقاومتی گویا پایانی ندارد.
یا خداااااااا
بزودی منتظر بحران جدید باشید
مالیات بر عایدی دیگه چه کلکی هست ؟ چرا نمی گین مالیات بر تورم فقط برای فریب مردم و سر کیسه کردن مردم هست اگر میتونید ، تورم کنترل کنید !!! مردم چرا باید جور ناتوانی شما رو بکشند ؟؟؟
اقای شریعتمداری شما هم می خواهید دق دلی کارت زردتان را بر ما خالی کنی؟ این از شستا که قزمزه(در ضمن چرا جایزه اش راسه ماهه نمی دهید)اونم بهانه برای ندادن یارانه به انهایی که تاکنون ریالی هم نگرفته اند
چرا تحلیل رمز ارزها رو توی یک جدول ارائه نمی کنید ؟
تورم ۲ درصد توی کره میگن خیلی زیاده اگه جای ما باشن که بالای ۶۰ درصد بیشتر تورم داشتیم چیکار میکردن
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
همه جا که ایران نیست؟؟؟؟!!!!!
توصیه میکنن از بورس خارج نشید چون میخوان به سرمایتون مالیات ببندن! دوستان حتما پولتونو بکشین بیرون!
مالیات بر سود؟ کدوم سود؟ تورم ۱۰۰ درصدی که دیگه سود نداره!
بگین کسب درامد از تورم!
خادمان ملت چرا فقط به فکر تصویب انواع قوانین مالیاتی هستند و مدام برای درآمد می اندیشند؟ چرا یک قانون تاکنون وضع نکرده اند که دولت را مواظف به کاهش هزینه های نجومی خود کند ؟ ریشه ی تورم هزینه های بدون توجیه دولت است . اگر هزینه ها کاهش یابد و کسری بودجه نباشد افزایش نقدینگی و به تبع آن افزایش قیمتی در کار نخواهد بود . اگر تورم نباشد سفته بازی هم به خودی خود از رونق می افتد . چرا به جای خشکاندن ریشه ی تورم با شاخ و برگ ها بازی میکنند ؟ البته تا حدودی روشن است پرداختن به هزینه های بودجه ، دریافتیهای سرسام آور بودجه بگیر ها را در خطر می اندازد . تحت پوشش مقابله با سوداگری و تنظیم بازار ، وضع قوانین مالیاتی را توجیه میکنند . این قوانین تنها و تنها به دنبال منابعی برای پوشش هزینه های گزاف و غیر ضروری نظام اداری تنبل ، ناکارآمد ، فاقد بهره وری و کارآیی دولت است. چرا واسطه گری را عامل ناکارآمدی بازارها معرفی میکنند ، واسطه گری یک شغل است و در تمام دنیا و اقتصادها امری معمول است . هزاران نفر از این را گذاران زندگی میکنند . گرانی چه ربطی به مشاغل اینچنینی دارد ؟ چرا این آقایان کمی وقت برای مطالعه و افزایش دانش خود در نظر نمیگیرند ؟ فکر نمیکنند وضع مالیات برای اقتصاد رکود به همراه دارد ؟ نمی دانند وقتی برای کالایی مالیات وضع میشود بسته به حساسیت ( در اقتصاد به معنی کشش ) آن کالا مبلغ مالیات بین فروشنده و خریدار تسهیم میگردد و این باعث افزایش قیمت آن کالا خواهد شد ؟ این مطالب جزو ابتدائی ترین مباحث اقتصاد خرد هست ، منتهی چون تصمیم گیران علی رغم انتصاب خود به انواع عناوین دکتر و مهندس و کارشناس و غیره ، مطمئنا حتی یک خط از این مباحث را نیز نه دیده اند و نه خوانده اند و نه درک کرده اند ؟ تصمیمهای رکود زای مجلس و تورم زای دولت اقتصاد را در یک شرایط رکود تورمی قرار داده که خروج از آن با این سطح از دانش اقتصادی و مدیریتی امری بسیار دشوار خواهد بود .
من که همون مهرپارسال با سختی از بورس خارج شدم اگه سهام نگهداشته بودم تا حالا بدهکارم شده بود اصلا به این حرفا اعتماد نکنید
توصیه یک مقام مسئول: سهامداران به هیچ عنوان از بورس خارج نشوند?????
اقای مسئول یک سال که خارج نشده ایم و هر روز داریم ضرر می دهیم بفرمایید چیکار کنیم پول ما بجای سود یک سوم شده است!!!!!!!!!!!!!
بی کفایتی -بی فکری - بی مدیریتی در بورس موج می زنه !!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
اگر هنوز در بورس هستی بیش از این حقت است که
بقیه دارایتان برود به همان جا
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
خود مقام مسئول اول از همه از بورس خارج شده
در مملکت با اقتصاد دولتی مبتنی بر فروش نفت و گاز که منابع ملی هستند از اول قرار بر پرداخت سوبسید بود نه گرفتن مالیات
چرا کار برعکس شده؟
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
چون درآمد نفت صرف کارهای دیگری غیر از مملکت داری می شود! و برای هزینه های کشور مجبور به اخذ مالیات های کلان و بدون حساب و کتاب، آن هم از ضعیف ترین اقشار جامعه می باشند.0
متاسفانه فكر نمى كنن كه قدرت پول ملى شديدا ريخته پايين ، و ارزش پول مردم شديدا پايين آمده ، فكر مى كنن چون إعداد بزرگ شده مردم هم پول دار شدن بايد ازشان ماليات بگيرن ، بزرگترين اشتباه اين است كه مردم را فقير كنيد چون در دراز مدت خودتان هم ورشكسته خواهيد شد ، بهتر است از الگويي بگيريد از سنگاپور و ژاپن و حتى چين جهان خوار كه پانصد ميليون به بالا مردم فقيرش را به طبقه متوسط تبديل كرده و حدود بالاى چهارصد ميليون هم ميليارد به دلار پيدا كرده و تمامى اين ثروت ها را بگى نگى از جيب كشورهاى نفتى با ترفندهاى مختلف دزديدن يا خالى كردن ، و مشتى كالآى بنجول به خورد ما و كشورهاى ديگر دادن ، و حال خوب توجه كنيد كشورهاى نفت خيز روز به روز فقيرتر مى شوند و جيب نوكران پيشين اين كشور ها پرتر و هر روز هم طمع بيشتر و عملا در حال برنامه ريزى هستن كه كشورهاى مورد نظرشان در دراز مدت استعمار و استعسمار كامل بكنن و زير چرخ دنده هاى از قبل پيش بينى شده له كنن آن هم از راه اقتصادى ، و جالب است كه به صورت كاملا نامحسؤس در حال انجام دادن كار خودشان هستن فقط در اين ميان امريكا متوجه شده كه سعى در حال جلوگيرى كردن است كه به اقتصادشان خدشه وارد نشود، حتى اورپا هم تا حدود زيادى در خواب است ، در حال حاضر هم بدجورى چين با روسيه هدف گذارى براى منابع كشورمان كردن ، فقط خداوند بزرگ رحم نمايد ، اين دو كشور هم كه كاملا بى خدا هستن خطرناك ،
اولا به ما چه مربوط که تورم در فلان جا بالاست خودتونو درست کنید خب اگه تورم تو فلان کشور بالاست انقدر مدیریت بالایی داره که طی چند ماه بر میگردد سر جای قبلش .مثل اینجا موج سواری نمیکنن رو تورم و بدبختی مردم دوما خراب کردن کشورها دیگه که نشون بدی ما خیلی خوبیم روش قدیمی شده دیگه جواب نمیده .فکر کنم همه دیگه یادشونه قدیم واسه اینکه بگن کشور ما بهشته خارج از کشور جهنم میگفتن میوه انقدر گرونه خارج از کشور مردم دونه ای میوه میخرن و فقط کشور ماست که مردم کیلو کیلو میوه میخرن اون موقع هم که مثل الان کسی سفر خارج از کشور نمیرفت یا مثل الان اینترنت اینا نبود سه تا کانال تلویزیون بیشتر نبود ملت هم باور میکردن یا میگفتن ایران فقط لوله کشی آب داره خارج ملت با آب معدنی میرن حمام .اون موقع ملت ساده باور میکردن که اینجا گل و بلبله الان همون بلا ها سر ما اومده آب که نیست میوه هم آنقدر قیمتش بالاست دونه ای هم نمیشه خرید
قول وزیر با ده روز مانده به خدمتش وهن به مردم است .
مگر قانون نداریم که از عبارت بدقولی استفاده شده مگر رفاقت شخصی و خودمونی ست که بدقولی کرده باشد
چه سری است که اکثر کشورهای بدون نفت چون ترکیه گرجستان قبرس وخیلی کشورهای اروپائی و نیز کشورهای نفتخیزی چون دوبی وکشورهای اروپائی دارای نفت وآمریکا وکانادا سرمایه گذاران راتشویق به سرمایه گذاری دربازارمسکن میکنندچون یکی ازپراشتغالزاترین مشاغل است ولی درکشورمابهروسبله ای متوسل میشوندکه بازارمسکن راتعطیل سازنددرضمن مالیات برافزایش عایدی سرمایه درکشورهائی معنی داردکه تورم صفرویازیریک درصداست ونه درکشورماکه تورم واقعی بالای پنجاه درصد است راستی تصویب قوانینی ضداشتغال زائی درکشورمابرای چیست شایدیارانه زیاددارندومصرف کننده کم میخواهندهمه بیکارویارانه گیرشوند
" سهامداران به هیچ عنوان از بورس خارج نشوند " چون مي خواهيم به بازار بورس هم ماليات ببنديم و كسب درآمد كنيم !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی