بازدید 6784

کاهش ۸۴ درصدی بارش بهاری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های بهار امسال در مقایسه با بارش‌های بلندمدت فصل بهار این استان با کاهش ۸۴.۳ درصدی روبرو شده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ 02 July 2021

به گزارش «تابناک»، مهران چراغپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بهار سال آبی جاری تنها ۲۱ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسید این در حالی است که بارش‌ بلندمدت فصل بهار استان ۱۳۵ میلیمتر بوده است که حاکی از کاهش ۱۰۴ میلیمتری بارندگی‌ها است.

وی ادامه داد: در مجموع بارش‌های سال آبی جاری استان در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۳۳ درصد کاهش دارد که نشانه تشدید خشکسالی هواشناسی در استان است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تا پایان سال آبی جاری (۳۱ شهریور) احتمال بارش موثری که تمامی استان را فرا گیرد وجود ندارد و به نظر می‌رسد بارش‌های استان از ۳۸۵ میلیمتر فراتر نرود.

چراغپور در ادامه به شرایط جوی استان در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: طی پنج روز آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار رقیق و در ساعات بعدازظهر به ویژه برای نواحی شرقی و شمالی استان افزایش لحظه‌ای وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سرعت باد در برخی مناطق خیزش گرد و خاک محلی به همراه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: دما نیز طی روزهای آینده افزایشی نسبی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

هم‌اینک ۱۰۰ درصد مساحت این استان درگیر خشکسالی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل