بازدید 6382

لیز چنی عضو کمیته تحقیق حمله به کنگره خواهد بود

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا اعضای کمیته تحقیق درباره حمله به کنگره در ششم ژانویه را اعلام کرد و گفت لیز چنی جمهوری‌خواه یکی از اعضای این کمیته خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷ 01 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، پلوسی روز پنجشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که افتخار می کنیم او (لیز چنی ) موافقت کرده است در این کمیته فعالیت کند.

به گزارش سی ان ان، لیز چنی نیز اعلام کرده است افتخار می کنم که عضو کمیته تحقیق ۶ ژانویه کنگره هستم.

چنی گفته است کسانی که مسئول حمله به کنگره هستند باید پاسخگو باشند و کمیته منتخب آن مسئولیت را به روشی حرفه ای ، سریع و غیرحزبی انجام خواهد داد.

به گفته رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، ریاست کمیته را بنی تامپسون نماینده دموکرات می سی سی پی و رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان بر عهده خواهد داشت که قبلاً نیز شورش های ۶ ژانویه در پایتخت را بررسی کرده است.

بنی تامپسون، زوئی لوفرگن، آدام شیف، پیت آگوییلار، استفانی مورفی، جیمی راسکین و الین لوریا هفت عضو دیگر این کمیته هستند.

مجلس نمایندگان آمریکا به تشکیل کمیته ای منتخب برای تحقیق در مورد حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا در ماه ژانویه با ۲۲۲ رای موافق و ۱۹۰ رای مخالف رأی داد.

آدام کینزینگر و لیز چنی تنها جمهوری خواهانی بودند که به تشکیل این کمیته رای مثبت دادند.

لیز چنی نفر سوم جمهوری‌خواهان در این مجلس است که به دلیل انتقادهایش از ترامپ در ماه مه از این حزب اخراج شد.

این کمیته، که از اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در آن حضور دارند، می‌تواند تحقیقات خود را با احضار شهود پیگیری کند.

پلوسی در بیانیه ای ششم ژانویه همزمان با حمله حامیان ترامپ به کنگره را یکی از تاریک ترین روزها در تاریخ کشورش توصیف کرده و گفته بود کمیته منتخب به دنبال کشف حقایق درباره این حمله خواهد

بود و درباره حقایق و علت این حمله تحقیق و گزارش خواهد داد و توصیه هایی را درباره جلوگیری از حملات مشابه در آینده ارائه خواهد داد.

بسیاری از جمهوریخواهان نگران این تحقیقات و نقش ترامپ و گروه های راست افراطی نماینده وی در این حمله هستند.

تلاش برای تشکیل کمیسیونی مستقل و مورد حمایت هر دو حزب برای رسیدگی به حادثه حمله به کنگره آمریکا پیشتر در مجلس سنا با شکست روبرو شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار