بازدید 11675

کاربرد پلکسی در تزیینات

در این مقاله قصد داریم تا شما را با کاربرد پلکسی گلاس آشنا کنیم پس همراه ما باشید .
کد خبر: ۱۰۶۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 01 July 2021

حرف از تزیینات و دکوراسیون داخلی که می شود برخی از محصولات زیبا و جذاب سریعا در ذهن پدیدار می شوند. پلکسی گلاس یکی از همین محصولات خاص و شیک است. محصولی با ویژگی های بسیار کاربردی که از زمان اختراع آن تا به امروز یک پدیده جدید و متفاوت در زمینه تزئینات و دکوراسیون داخلی محصوب می گردد. اما پلکسی گلاس دقیقا چه کاربرد هایی در تزئینات دارد؟ با ما همراه باشید تا شما را با این محصول بیشتر آشنا کنیم.

کاربرد پلکسی در تزیینات

پلکسی گلاس چیست؟

در ابتدا برای آشنایی با کاربرد آن باید با مفهوم اصلی و ویژگی های این ورق آشنا شوید. پس اجازه دهید یک پاسخ جامع به ورق پلکسی ورقی از جنس نوعی پلاستیک، در دنیای دکوراسیون تحولی بزرگ  ایجاد نموده است. این ورق با نام مختلفی همانند طلق شفاف، ورق آکریلیک و همچنین نام علمی پلی متیل متاکریلات در دنیا شناخته میشود. این ورق همان نوعی از پلاستیک که پلیمری بوده که در برابر حرارت بدون ایجاد تغییر شیمیایی فقط ذوب میشود و در رنگ ها و طرح های متنوعی تولید و در بازار موجود میباشد.

پلکسی در مدل های شفاف، رنگی،آینه ای و ترانسپارنت در رنگ های متنوع، با مصارف متفاوت تولید شده که افراد مطابق با سلیقه خود میتوانند انتخاب کنند. همچنین این ورق ها بر خلاف نظر ها نرم نبوده اما در عین حال دارا انعطاف پذیری مناسبی هستند و قابلیت لیزرکاری و شکل دهی دارند که سبب افزایش طرفداران آن شده است.

در ایران این ورق‌ها معمولا در ابعاد ۱۸۳ در ۱۲۲ سانتی متر( ورق کامل یا ورق استاندارد ) میتوان تهیه کرد. ضخامت این ورق‌ها از ۲ تا ۴۰ میلیمتر قابل یافت است که شما می‌توانید در هر ضخامتی آنها را سفارش بدهید. معمولا بر روی این ورق ها یک لایه پوشش کاغذی  قرار داده می‌شود تا از خط و خش جلوگیری شود.

شاید بتوان گفت که بزرگترین وب سایت خرید پلکسی گلاس در جهان سایت بین المللی Plexiglas-shop می باشد که آدرس آن را می توانید در گوگل جستجو کرده و مشاهده کنید. پیشنهاد می کنیم سری به وب سایت آنها بزنید. اما اگر به دنبال سوالاتی مانند پلکسی گلاس از کجا بخریم هستید پس پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا یک پاسخ درست به شما دهیم. 

چه موضوعی پلکسی گلاس را برجسته میکند؟

  • مقاومت بالا نسبت به ضربه
  • در صورت شکستن به تکه های  خطرناک تبدیل نخواهد شد
  • امکان خریداری در رنگ ها و مدل های متنوع
  • در برابر تغییرات آب و هوایی از خود مقاومت نشان میدهد
  • دارای انعطاف پذیری نسبی
  • بر روی آن میتوان حکاکی یا لیزرکاری نمود
  • به دلیل وزن سبک به راحتی قابل جا به جایی می باشد

کاربرد پلکسی در تزیینات

کاربرد پلکسی گلاس در تزیینات

  1. چاپ عکس روی پلکسی: تاثیر قاب های عکس در ایجاد صمیمیت بیشتر در خانه ها بسیار زیاد است.شما با توجه به سلیقه خود میتوانید عکس را روی پلکسی شفاف یا ترنسپرنت انتخاب نمایید تا بهترین خروجی را از آن بگیرید.
  2. دیوارکوب: این مدل نیز ازطریق تکنیک چاپ تصویر مورد نیاز شما بر روی پلکسی گلاس در ابعاد بزرگ تشکیل میشود.وزن سبک این ورق محدودیت نصب آن بر روی دیوار خانه یا محل کار از میان برده است.
  3. حمام پلکسی: یک حمام کوچک از پلکسی گلاس کدرسبب ایجاد یک فضای شخصی و زیبا و کیفیت بخشی به مدت زمان استحمام شما خواهد شد.این متریال به دلیل داشتن ظاهری مدرن به زیبایی بصری شما نیز کمک خواهد نمود.
  4. دیوار شیشه ای: استفاده از نور طبیعی و یا مناظر خارجی سبب شده تا افراد به این نوع دیوار بزرگ از جنس پلکسی رو بیاورند. در این مدل بیشتر از پلکسی شفاف استفاده نموده که دارای سبکی،مقاومت در برابر ضربه و شکنندگی می باشد.
  5. ابزار آموزشی با پلکسی: با استفاده از این ورق میتوان ابزار آموزش و یادگیری برای کودکان ساخت که شامل ابزاری مانند حروف الفبا، رنگ، اشکال و ... می باشد. که در عین آموزش، خطرناک نبوده و فاجعه به بار نخواهد آورد.
  6. کابینت : استفاده از کابینت های شفاف یا کدر با استفاده از پلکسی گلاس به آشپزخانه شما ظاهری روشن وکلاسیک خواهد بخشید و کار در آن را برای شما لذت بخش خواهد نمود.

انواع مختلف پلکسی گلاس

پلکسی گلاس شفاف

این نوع پلکسی می توان گفت که در واقع پر درخواست ترین و پرفروش ترین نوع پلکسی است و در بازار ایران نیز مصرف زیادی در صنایع مختلف دارد. شفافیت آن 92 درصد بوده و حتی از شیشه های معمولی نیز بیشتر می باشد. نوع شفاف قابلیت لیزر کاری زیادی داشته و می توان هر نوع طرح و نقشی روی آن پیاده سازی کرد. پیشنهاد می کنیم حتما از ورق های تایوانی در نوع شفاف استفاده کنید زیرا دارای مقاومت بالاتری نسبت به انواع دیگر ورق ها هستند. 

به جز دکوراسیون، پلکسی گلاس شفاف در جاهایی مثل ساختمان بسیار استفاده شده و در اصل می توان گفت که جایگزین شیشه می باشد. از جمله دیگر کاربرد های آن می توان به ساخت استند، ساخت باکس، ساخت قفسه های مختلف برای فروشگاه ها و استفاده در گلخانه ها اشاره کرد.

پلکسی گلاس در خانه

پلکسی گلاس رنگی

همانگونه که از اسمش مشخص است این محصول پلکسی گلاس در رنگ های مختلف است. قطعا نمی شود حرف از تزئینات زد اما پای رنگ های مختلف و زیبا در میان نباشد. شاید بتوان گفت که از پلکسی گلاس رنگی بیشتر از شفاف در تزیینات استفاده می شود و این سخن تا حدودی نیز درست است. تقریبا در تمامی رنگ ها موجود است و شما می توانید حتی کالیته رنگی آن را نیز تهیه کنید. 

پلکسی گلاس آینه ای

همانگونه که از اسمش مشخص است این محصول در واقع همان پلکسی معمولی است و تنها فرق آن با سایر ورق ها این است که پشت آن جیوه قرار گرفته و حالا خاصیت آینه ای پیدا کرده است. از این نوع محصول در زیبایی منازل بسیار استفاده می شود.

پلکسی گلاس ترانسپارنت

از اسمش نترسید! در واقع پلکسی ترانسپارنت همان پلکسی رنگی است منتها پش آن شفاف بوده و نور را از خود عبور می دهد. در برخی تزیینات خاص از این محصول استفاده می گردد.

خرید پلکسی گلاس در ایران

با توجه به اینکه ما وب سایت Plexiglas-shop رو به شما در زمینه بین المللی معرفی کردیم، حتما این سوال برای شما پیش آمده است که در ایران می توان از کجا پلکسی گلاس خرید؟؟ بر اساس تحقیقی که ما انجام دادیم تنها یک شرکت به صورت رسمی و حقوقی در زمینه فروش پلکسی گلاس در ایران مجوز دارد و آن هم شرکت پامنار است. 

برای خرید پلکسی گلاس شما می توانید عبارت هایی مانند "پلکسی گلاس پامنار" را در گوگل جستجو کرده و روی این آدرس اینترنتی https://pamenar.co/product-category/plexi-sheet/  کلیک کنید. 

مشاوره رایگان، قیمت های به روز و امکان صدور فاکتور رسمی برخی از ویژگی های بسیار مثبت شرکت پامنار می باشد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست