بازدید 9089

حمله دایی به مدیرعامل استقلال و دفاع از مجیدی

کد خبر: ۱۰۶۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹ 30 June 2021

علی دایی در پاسخ به این سوال که آیا حرفی با وزیر جدید ورزش و جوانان دارد، بیان کرد: ما سیستم‌مان خراب است. ما باید سیستم را درست کنیم نه این که یک نفر بیاید. خیلی‌ها در این سیستم حذف می‌شود. سیستم خیلی چیزهاست. متاسفانه عادت شده که برنامه‌ها بعد از هشت سال عوض شود و خیلی‌ها هم مقابل این تغییر رویه ایستادگی می‌کنند. خیلی سخت است که چنین سیستمی را عوض کرد.

* وقتی آقازاده‌ها برای فوتبال تصمیم می‌گیرند، شایسته‌سالاری نیست

علی دایی در پاسخ به این سوال که آیا شایسته سالاری در فوتبال و ورزش ایران وجود دارد، تصریح کرد: شاید خیلی‌ها از من ناراحت شوند. نه تنها در فوتبال بلکه در بخش‌های دیگر هم شایسته‌سالاری نداریم. همه چیز بر اساس رابطه است. شاید خیلی‌ها ناراحت شوند ولی برای من مهم نیست. موقعی که چند آقازاده برای ورزش، فوتبال و مربی تیم‌ملی تصمیم بگیرند تا منافعشان تامین شوند، شایسته‌سالاری وجود ندارد. شما کجا شایسته‌سالاری دیدید؟ تنها در ورزش نیست. این‌ها باعث می‌شود مدیران موفقی که داریم بیرون بمانند و کسانی بیایند که با عملکردشان بقیه را ناامید کنند.

* با این سیستم نمی‌شود باشگاه‌داری کرد

وی در پاسخ به اینکه حالا که از مربیگری کنار رفته، قصد باشگاه‌داری ندارد؟ گفت: من ناامید نشده‌ام. فعلا نمی‌خواهم مربیگری کنم. باشگاه‌داری چه معنایی در ایران دارد؟ شما می‌توانید باشگاه‌داری کنید؟ سیستم غلط است. موقعی که باشگاه دارید، نمی‌توانید از تبلیغات استفاده ‌کنید. نه استادیوم دارید و نه می‌توانید تبلیغات اجرا کنید. پول این موضوع هم گیر کسان دیگری می‌آید و موقعی که بخواهید بازی تیمتان را پخش کنید، صداوسیما برعکس همه جای دنیا پول می‌خواهد. کسی که باشگاه‌داری می‌کند باید هزینه‌ها را از تبلیغات، اسپانسرها و آکادمی تامین ‌کند. با این سیستم نمی‌توانیم.

* استقلال و پرسپولیس می‌توانند نماینده مجلس و رئیس جمهور انتخاب کنند

دایی درباره واگذاری پرسپولیس در بورس و اینکه آیا برای خرید سهام این تیم اقدام می‌کند؟ گفت: چنین چیزی به حقیقت نمی‌پیوندد. اصلا تا الان چندین بار شده که خواستیم استقلال و پرسپولیس را خصوصی کنیم. اصلا این کار غلط است. خصوصی کردن این دو باشگاه غلط است چون این دو باشگاه مثل آب خوردن می‌توانند نمایندگان مجلس، رئیس جمهور و ... انتخاب کنند. اگر خصوصی شوند، بدتر است. اینکه به این شکل بمانند بهتر است.

* دولت جدید، بساط دزدی‌های بزرگ را برچیند

سرمربی سابق تیم ملی ایران در واکنش به اینکه اداره کردن این دو تیم با این شرایط اقتصادی سخت‌تر نیست؟ گفت: اگر این دو تیم در بورس واگذار شوند، چطور می‌خواهند اداره‌شان کنند؟ اگر مردم سهام استقلال را بخرند، چه اتفاقی می‌افتد؟ در این بورس، چه اتفاقی افتاده است؟ چقدر مردم شاکی هستند؟ به نظر من شاکی‌های مردمی را بیشتر می‌کنیم. تبلیعاتی راه انداختند و خیلی از مردم خودروی زیر پای خود را فروختند و سهام خریدند. بعدا دلار بالا رفت و بورس فرو ریخت. مردم نه خودرودی خود را داشتند و نه سهام‌شان ارزشی داشت. دولت جدید وظیفه سنگینی در قبال مردم دارد. باید بساط دزدی‌های به این بزرگی را برچیند و بعد سفره مردم را پررونق‌تر کنند. به کسب و کار مردم کمک کنند.

* استقلالی بودم

او درباره اینکه جایی گفته بود قبلا استقلالی بوده و بعد پرسپولیسی شده، گفت: من استقلالی بودم و فقط یکی از برادرانم پرسپولیسی بود. من برای استقلال اردبیل هم بازی می‌کردم ولی موقعی که به پرسپولیس آمدم، همه خانواده‌ام پرسپولیسی شدند.

علی دایی درباره مشکلاتی که استقلال در سال‌های اخیر با آن درگیر بوده، توضیح داد: مگر می‌شود سخنگوی باشگاه سایپا که فقط او را آوردند که در شبکه خبر علیه من صحبت کند، مدیرعامل استقلال شود؟ مدیران استقلال اینکاره نیستند. آن‌ها پاداش کاری که کردند را گرفتند. من اصلا ایشان را ندیده بودم و تازه سخنگوی باشگاه سایپا شده بود. من زمانی که فهمیدم مدیرعامل استقلال شده،‌ جا خوردم ولی باید پاداش کاری که کرده بود را می‌گرفت. استقلال باشگاه بزرگی است و بازی‌های خوبی انجام می‌دهد. ما اگر فکر خوشحال کردن مردم باشیم باید از تیم‌های پرطرفدارمان حمایت کنیم.

* مجیدی به تنهایی نمی‌تواند کاری کند

او درباره عملکرد فرهاد مجیدی تصریح کرد: فرهاد به تنهایی نمی‌تواند کاری کند. یک تیم فوتبال فقط کادر فنی‌اش نیست. کادر بیرونی باید قوی‌تر باشد. ما باید به این مسائل نگاه کنیم. تیم‌های بزرگ، کادر مدیریتی بزرگ می‌خواهد. زمانی که در بایرن بودم، بکن باوئر و رومنیگه و تمام بزرگان آلمان در آن تیم بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل