بازدید 7524

رقابت داوطلب ۸۱ ساله با دانش‌آموز ۱۳ ساله در کنکور

کنکور سراسری ۱۴۰۰ یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب دارد که جوان‌ترین آنها از تهران با ۱۳ سال سن و پیرترین با ۸۱ سال سن از اصفهان هستند و هر دو در گروه آزمایشی علوم تجربی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 30 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کنکور سراسری ۱۴۰۰ از ساعت هشت صبح امروز ۹ تیرماه با رقابت ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ داوطلب گروه آزمایشی هنر همزمان در ۴۱۴ شهرستان و سه هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی کلید خورد.

رقابت داوطلبان در سایر گروه های آزمایشی تا روز شنبه ۱۲ تیرماه ادامه می یابد.

مسن ترین داوطلب (مرد) این آزمون ساکن شهرستان اصفهان و متولد ۱۹ تیرماه ۱۳۱۹ هست که در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده است.

جوان ترین داوطلب کنکور سراسری (زن) نیز متولد ۱۱ مردادماه ۱۳۸۷ و ساکن شهرستان بجنورد است که او نیز در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده است.

داوطلبان در چهار گروه آزمایشی هنر، علوم انسانی،‌ علوم تجربی و ریاضی و فنی با یکدیگر به رقابت می پردازند. از آنجایی که هر داوطلب علاوه بر گروه آزمایشی اصلی یعنی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی می تواند در گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی هم شرکت کند، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است.

تعداد کارت های صادرشده برای گروه آزمایشی هنر ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت است که از این تعداد ۸۷ هزار و ۳۲۶ نفر زن و ۳۷ هزار و ۷۹۵ مرد هستند؛ این آزمون امروز چهارشنبه ۹ تیرماه در حال برگزاری است.

تعداد کارت های صادرشده برای داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی ۱۴۲ هزار و ۶۲ کارت است که از این تعداد ۵۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۹۱ هزار و ۵۰۵ نفر مرد هستند. آزمون این گروه آزمایشی پنجشنبه ۱۰ تیرماه برگزار می شود.

تعداد کارت های صادرشده برای گروه علوم انسانی ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ کارت است که از این تعداد ۲۱۹ هزار و ۹۵ نفر و ۱۵۱ هزار و ۱۷ نفر مرد هستند؛ آزمون گروه آزمایشی مذکور روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه به همراه گروه علوم ریاضی و فنی برگزار می شود.

تعداد کارت های صادر شده برای گروه علوم تجربی ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ کارت است که از این تعداد ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر زن و ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ نفر مرد هستند؛ این آزمون روز جمعه ۱۱ تیرماه داوطلبان خود را به رقابت می کشاند.

همچنین تعداد کارت های صادرشده در گروه زبان های خارجی ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ کارت است که از این تعداد ۱۱۳ هزار و ۵۹۹ نفر زن و ۶۲ هزار و ۱۷۷ نفر مرد هستند، آزمون گروه زبان های خارجی روز شنبه ۱۲ تیرماه به عنوان آخرین نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.

نتایج اولیه کنکور نیز در دهه اول مرداد ماه اعلام می شود و فرایند انتخاب رشته در دهه اول مرداد ماه انجام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل