بازدید 213632
چند وزیر اولی به دولت سیزدهم راه می‌یایند؟

تازه‌ترین گمانه زنی‌ها از ترکیب کابینه ابراهیم رییسی؛ تمرکز روی وزارتخانه‌های مرتبط با اقتصاد و معیشت مردم

به نظر می‌رسد، سیدابراهیم رییسی در کنار به کارگیری چهره‌های نام آشنا و صاحب تجربه در چند وزارتخانه کلیدی، نگاهی ویژه به حضور چهره‌های جدید، اما با کارنامه در کابینه خود دارد تا شعار دولت فراجناحی و جوان در گام دوم انقلاب نیز تحقق یابد. وزارتخانه‌های نفت، اقتصاد، نیرو، صمت و امورخارجه، در کنار پست معاون اولی و رییس بانک مرکزی تعیین کننده هستند.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷ 29 June 2021

یک هفته پس از اعلام رسمی پیروزی سید ابراهیم رییسی در رقابت‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، اکنون موج برآورد‌ها و گمانه زنی‌ها از ترکیب کابینه او شدت یافته و کارشناسان و رسانه‌ها با تکیه بر شواهد موجود، فهرست‌های متعددی منتشر کرده اند که می‌تواند تا حدود زیادی چهره کلی دولت آینده را ترسیم نماید.

به گزارش تابناک؛ رییس کنونی دستگاه قضا ـ که اواسط مردادماه به سمت پاستور عزیمت خواهد کرد تا برای چهار سال سکان قوه مجریه را به دست بگیرد ـ پیش از انتخابات اعلام کرده بود «کسی که وارد دولت آینده او می‌شود، به نماد دولت تبدیل خواهد شد و باید متخصص، کارآمد و انقلابی باشد، به همین دلیل افرادی که در ستاد من هستند، لزوما از اعضای کابینه احتمالی نخواهند بود.»

طبیعی است که مهمترین کار فعلی رییس جمهور منتخب، انتخاب همکارانش در دولت آینده باشد و او در کنار هسته اصلی یارانش، سوابق و توانایی گزینه‌های متعدد را برای مناصب و وزارتخانه‌های مختلف زیر ذره بین ببرند. در این گزارش سعی داریم مروری بر گزینه‌های پررنگی که روی آن اتفاق نظر بیشتری وجود دارد و نام آن‌ها بیشتر از سایر گزینه‌های اطراف تیم سیدابراهیم رییسی بر سر زبان هاست، داشته باشیم.

مهدی دوستی، سخنگوی ستاد انتخاباتی رئیسی قبل از انتخابات در مورد گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه رئیسی گفته بود: «هیچ‌ یک از گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه احتمالی آقای رئیسی صحت ندارد و در صورت اعتماد مردم کابینه‌ای جوان، تازه‌نفس، نخبه، کارآمد و فراجناحی تشکیل خواهد شد.» به این ترتیب باید انتظار فهرستی را داشت که شاید برخی نام‌های آن تا کنون به عنوان وزیر نبوده باشند، اما کارنامه عملکرد آن‌ها در این دولت دیده شود.

زمزمه‌ها از قول برخی نزدیکان به رییس جمهور منتخب می‌گوید که رییسی نگاهی ویژه به معرفی چهره‌های جدید، اما توانمند در حوزه‌های مختلف دارد تا بتواند کابینه‌ای منحصر بفرد و فارغ از دسته بندی‌های رایج سیاسی به مجلس معرفی کند.

معاون اولی؛ جایگاه محوری که نگاه راهبردی دولت را ترسیم می‌کند

طبیعتا نخستین کرسی که بعد از انتخاب ریاست سیزدهم جمهوری اسلامی ایران مورد توجه مردم، رسانه‌ها و محافل سیاسی قرار گرفت، جایگاه معاون اولی بود؛ پستی که محور تمامی اقدامات دولت طی چهار سال آتی خواهد بود و می‌توان از نحوه انتخاب آن، تا حدود زیادی نگاه غالب کابینه آینده را نیز دریافت. در روز‌های ابتدایی بعداز انتخابات از سعید جلیلی و زاکانی دو کاندیدایی که در انتخابات به نفع رییسی کناره گیری کرده بودند، به عنوان گزینه‌های اصلی معاون اولی یاد می‌شد، اما اکنون گمانه زنی‌ها واقعی‌تر شده و تا حدودی چهره‌های نزدیکتر برای این پست کلیدی معرفی شده اند؛ در پیشانی احتمالات نام دکتر محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام است که با عملکرد چهارده ساله خود در این ستاد، توان مدیریتی و اجرایی خود را به اثبات رسانده است. مخبر در دو رشته مدیریت و حقوق بین‌الملل مدرک دکترا دارد و با طرح‌های اشتغال زایی و فقرزدایی از جمله توسط بنیاد برکت، برای نخستین صندلی کابینه بعد از رییس دولت، مطرح است.

نام مطرح دیگر برای این پست حساس، دکتر فرهاد رهبر است؛ وی که دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران دارد، غیر از ریاست بر این دانشگاه و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، از دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی تا دولت خاتمی و احمدی نژاد در پست‌های مختلف اجرایی به کار گرفته شد. او در دولت نهم رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شد و اکنون از نزدیکترین چهره‌ها به ابراهیم رییسی شناخته می‌شود.

تازه ترین گمانه زنی ها از ترکیب کابینه ابراهیم رییسی؛ تمرکز روی وزارتخانه های مرتبط با اقتصاد و معیشت مردم

دبیر شورای عالی امنیت ملی؛ پستی تعیین کننده در مقطع حساس مذاکرات با غرب

انتخاب این پست تا حدودی نشان دهنده تاکتیک آتی نظام برای رویکرد ادامه مذاکرات با اروپا و آمریکاست و سعید جلیلی گزینه نخست دبیری شورا شناخته می‌شود.

گفته می‌شود جلیلی برای نشان دادن تمایل خود به در اختیار گرفتن این پست، نامه انصراف خود از کاندیداتوری ریاست جمهوری را روی سربرگ شورای عالی امنیت ملی نوشته بود، تا با این کار نشانی سِمت آینده خود را به رئیسی داده باشد. باقری کنی و احمدوحیدی دیگر گزینه‌های این پست محسوب می‌شوند که برای نشستن بر صندلی فعلی شمخانی کاندیدا شده اند. در همین حال با توجه به وجهه مستقلی که شورای امنیت ملی در کنار دولت از آن برخوردار است، می‌توان وحیدی را گزینه محتمل‌تر برای دبیری آتی این شورا دانست؛ به خصوص که به احتمال زیاد همانند وضع فعلی مسئول مذاکرات وزیر خارجه باشد و تجربیات وحیدی متناسب با تمرکز بر امنیت داخلی تناسب بیشتری دارد.

 

تازه ترین گمانه زنی ها از ترکیب کابینه ابراهیم رییسی؛ تمرکز روی وزارتخانه های مرتبط با اقتصاد و معیشت مردم

 

وزیر نیرو؛ مدیری کلیدی برای حل دو بحران بزرگ آب و برق

وزارت نیرو طی دو دهه آینده، نقشی بسیار مهم در روند توسعه کشور و مهمترین نیاز آن یعنی انرژی برق و همچنین عبور کشور، از مهمترین بحران بیشتر کشور‌های جهان یعنی بحران آب دارد.

قطعی‌های اخیر برق در سراسر ایران و چالش‌هایی که کشور برای تامین انرژی با آن دست به گریبان است، در کنار مواجهه با تنش‌های آبی در سرزمین ایران ـ که با کاهش شدید ذخایر آب زیرزمینی روبرو شده و بیشتر خاک آن را کویر‌های خشک و مناطقی با هوای گرم در برگرفته ـ لزوم تعیین وزیری با دانش کافی و توان مدیریتی بالا برای بسیج منابع و نیرو‌ها برای رفع این بحران‌ها را گوشزد می‌کند.

در میان گزینه‌های این پست، سعید محمد و عباس علی آبادی بیشترین شانس را دارند. سعید محمد که دکترای مهندسی عمران دارد و با استعفا از فرماندهی قرارگاه خاتم سپاه پاسداران یکی از نخستین چهره‌های مطرح بود که برای انتخابات ریاست جمهوری رسما اعلام حضور کرد، پیش از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها به نفع سید ابراهیم رییسی کنار کشید. از محمد بعنوان یکی از گزینه‌های تحقق دولت جوان و انقلابی یاد می‌شود.

گزینه بعدی عباس علی آبادی، معاون سابق وزیر نیرو و مدیرعامل فعلی گروه مپناست که کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی را از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران و دکترای مهندسی مکانیک خود را از دانشگاه خواجه نصیرطوسی دریافت کرده است. علی آبادی مدیریت‌عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران بوده و طی یک دهه اخیر، مجموعه تحت مدیریت او بزرگترین نیروی محرکه کشور برای تامین برق و انرژی در منطقه بوده است. وی با داخلی سازی توربین‌های کلاس F کشورمان را وارد باشگاه شش کشور سازنده این نوع توربین پیشرفته گازی در تولید برق کرد. به نظر می‌رسد علی آبادی در هر دو حوزه برق و آب مولفه‌های مرتبط با برنامه‌های مورد نیاز کشور را داشته باشد.

علی آبادی و سعید محمد با معیارهای فراجناحی بودن دولت رییسی هم سازگاری دارند.

تازه ترین گمانه زنی ها از ترکیب کابینه ابراهیم رییسی؛ تمرکز روی وزارتخانه های مرتبط با اقتصاد و معیشت مردم

 

وزیر نفت؛ وزیری که بار اقتصادی دولت را به دوش می کشد

بدون تردید و اغراق، در هر دوره مهمترین وزیر کابینه محسوب می‌شود و نگاه اقتصادی دولت تا حدود زیادی معطوف به عملکرد اوست. وزیری که باید با بازار جهانی طلای سیاه و قواعد حاکم بر آن آشنا باشد و بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سهم ایران در بازار جهانی را به میزان پیش از تحریم‌ها برگرداند، هرچند تولید تنها مساله این وزارتخانه نیست، بلکه تاسیسات نفتی ایران به دلیل سال‌ها تحریم نیازمند سرمایه گذاری وسیع بین المللی و اجرای طرح‌های عظیم توسعه است.

غیر از فرهاد رهبر، نام میرکاظمی و رستم قاسمی، بیش از سایر گزینه‌ها شنیده می‌شود. مسعود میرکاظمی یکی از مدیران میانی سپاه پاسداران در دو دهه قبل ـ که دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس دارد ـ وزیر دو وزارتخانه نفت و بازرگانی در دولت احمدی نژاد شد. او پس از بروز اختلافاتی با رییس جمهور وقت و همچنین مشکلاتی بین مدیران ارشد وزارت نفت برکنار شد و جای خود را به رستم قاسمی داد. اغلب سوابق قاسمی فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبیا در حوزه صنایع دریایی و کشتی سازی متمرکز بوده و مدرک تحصیلی او از طریق آموزش از راه دور در کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر واحد گرمسار است. شاه میرزایی و عباس علی آبادی، دیگر گزینه‌های مطرح برای این وزارت خانه محسوب می‌شوند.

وزیر اقتصاد؛ مغز متفکر دولت برای ساماندهی اقتصاد نابسامان ایران

هرچند کارشناسان معتقدند سیاستگذاری اقتصادی کشور در کابینه جدید نیز با هماهنگی چندین مرجع داخل دولت نظیر معاون اول، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس کل بانک مرکزی و ... تدوین خواهد شد، وزیر اقتصاد پشت خاکریز میدان جنگ اقتصادی غرب علیه ایران به عنوان فرمانده شناخته می‌شود و او را مسئول ساماندهی بازار، نرخ ارز، نرخ رشد اقتصادی، نرخ بهره، تورم و ... خواهند دانست.

غیر از فرهاد رهبر که در صورت نرسیدن به پست معاون اولی، گزینه نخست این وزارتخانه به حساب می‌آید؛ چهره هایی چون شمس الدین حسینی، محمدرضا پورابراهیمی و احمد امیرآبادی سه نماینده سرشناس فعلی مجلس نیز مطرح هستند.

سال ۹۴ زمانی که ابراهیم رئیسی به‌ عنوان تولیت آستان قدس رضوی برگزیده شد، فرهاد رهبر مشاور اقتصادی او بود. رابطه کاری رئیسی و فرهاد رهبر در آستان قدس هم این گمانه را تقویت می‌کند که او در کابینه دولت سیزدهم در کنار رئیسی است.

شمس الدین حسینی، دکترای اقتصاد در بخش عمومی و بین‌الملل از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، در دولت‌های نهم و دهم وزیر اقتصاد بود. او اکنون رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید است و نام او برای چندین پست کلیدی در فهرست‌های مختلف دیده می‌شود. حسینی برای انتخابات ریاست جمهوری هم نام نویسی کرد، اما صلاحیت او برای رقابت در این سمت احراز نشد.

پورابراهیمی نیز دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران گرفته و در هر دو زمینه اجرایی و علمی دارای تجربیاتی است.

نام امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس نیز در این میان به گوش می‌رسد؛ هر چند این دکتر مدیریت آینده پژوهی دانشگاه عالی دفاع ملی شانس گزینه‌های قبلی را یدک نمی‌کشد. نام فاطمی امین و عبدالملکی هم برای این وزارتخانه مطرح است.

تازه ترین گمانه زنی ها از ترکیب کابینه ابراهیم رییسی؛ تمرکز روی وزارتخانه های مرتبط با اقتصاد و معیشت مردم

وزیر امور خارجه؛ چهره معتمد نظام برای اجرای سیاست های بین المللی

بر خلاف روز‌های ابتدایی پس از انتخابات، که خبر‌ها حاکی از بازگشت متکی به وزارت خارجه بود، رفته رفته گزینه‌های دیگری که با مولفه‌های دولت جوان ابراهیم رییسی همخوانی دارند، منتشر شد تا بیشتر با گزینه‌های جانشینی ظریف آشنا شویم.

اگر از نام سعید جلیلی به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های وزارت خارجه بگذریم، نام عباس عراقچی، باقری کنی، امیرعبدالهیان و غریب آبادی هم مطرح شده که اکثر آن‌ها سمت معاونت جواد ظریف را یدک کشیده اند.

جلیلی بیش از شش سال نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی و رییس گروه مذاکره کننده هسته‌ای ایران با کشور‌های غربی بوده و به نظر می‌رسد برای آن پست بیشتر مطرح باشد. حسین امیر عبداللهیان هم معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه، مدیرکل خلیج فارس و خاورمیانه، سفیر ایران در بحرین و رئیس ستاد ویژه عراق در وزارت خارجه بود که در سال ۹۵ مشاور وزیر امورخارجه شد.

از علی باقری به عنوان سایه همیشگی سعید جلیلی یاد می‌شود. او معاونت اروپا و آمریکا وزارت خارجه را بعد از جلیلی برعهده گرفت و پس از حضور جلیلی در شورای عالی امنیت ملی، به عنوان معاون او منصوب شد. در جریان مذاکرات هسته‌ای در زمان جلیلی، باقری از مذاکره کنندگان ارشد ایران بود. او پس از پیروزی روحانی در انتخابات ۹۲ یکی از منتقدان جدی مذاکرات هسته‌ای در دولت روحانی شد. همچنین در سال ۹۸ به عنوان معاون امور بین‌الملل و رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه از رییسی حکم گرفت.

اما در برخی محافل گفته می‌شود با توجه به احاطه عراقچی به مذاکرات اخیر ایران و کشور‌های اروپایی، معاون فعلی ظریف سکان وزارت خارجه در دست خواهد گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت: تحقق جدی شعار تولید ملی و راه اندازی چرخ کارخانجات

توجه به تولید داخلی، استفاده از نیروی جوان ایرانی، افزایش اشتغال و بهره گیری از توان داخلی برای ارتقای صادرات و کاهش وابستگی به واردات، موضوعاتی بوده اند که تقریبا در همه سخنرانی‌های رهبر فرزانه انقلاب طی دو دهه اخیر جایگاه ثابت داشته و بخش قابل توجهی از بار تحقق این نیاز‌های مهم نظام، متوجه وزارت صمت است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند بخش صنایع و معادن ایران، هنوز از تمام ظرفیت‌های خود برای کاهش نیاز کشور به دولت‌های غرب و شرق بهره نبرده است و هنوز در بسیاری از بخش‌ها اسیر خام فروشی، نگاه سطحی و موانع بروکراسی اداری در مسیر افزایش تولید هستیم.

با این تفاصیل پیش بینی می‌شود، این وزارتخانه جایگاه مهمت ری در دولت آقای رییسی داشته باشد و به تبع این اهمیت، چهره‌های موثرتری برای تصدی آن کاندیدا شوند.

از محمد مخبر، سیدرضا فاطمی امین، عباس علی آبادی و غضنفری به عنوان گزینه‌های جدی وزارت صمت در دولت رییسی یاد می‌شود که اغلب آن‌ها چهره‌های جدید و متناسب با شعار دولت فراجناحی و جوان محسوب می‌شوند.

سید رضا فاطمی امین مشاورت قائم مقام آستان قدس رضوی با سابقه اجرایی در صنایع مختلف است که عضویت در هیات عامل ایدرو و مجری در طرح نوسازی خودرو‌های فرسوده را یدک می‌کشد. علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا نیز با توجه به آشنایی و لمس مخاطرات بخش خصوصی برای تولید در ایران و هدایت موفق زیرمجموعه غیردولتی اش در اغلب صنایع بالادستی می‌تواند برای دفاع از برنامه‌های خود برای نجات صنعت کشور و به کارگرفتن توان بخش خصوصی و کاهش تصدی دولت به مجلس معرفی شود.

ریاست بانک مرکزی؛ سد نظام مقابل تلاطم‌های ارزی و نگهبان ارزش پول ملی

ضرورت هماهنگی در تیم اقتصادی دولت سیزدهم و پرهیز از برخی اختلافات در دولت روحانی باعث خواهد شد که این بار سیدابراهیم رییسی فردی هماهنگ با مجموعه دستگاه‌های دخیل در تدوین سیاست‌های اقتصادی را در راس بانک مرکزی بگمارد.

گفته می‌شود اگر فرهاد رهبر، یکی از مناصب معاون اولی و یا وزیر اقتصاد را بر عهده نگیرد، قطعا راهی بانک مرکزی خواهد شد، اما در غیر این صورت پرویز داودی، صمصامی و عبدالملکی منتظر تصمیم نهایی رییس جمهور منتخب خواهند بود.

تا اینجا مروری بر گزینه‌های اصلی چند وزارت خانه کلیدی دولت طی چهار سال آتی داشتیم که عمده آن‌ها با اقتصاد و معیشت مردم سروکار داشتند. یقینا ماموریت اصلی و خواسته اول مردم از ابراهیم رییسی، رفع گره‌های اقتصادی موجود و توقف گرانی‌ها در سبد مخارج خانواده است که بار سنگینی روی دوش منتخب مردم قرار می‌دهد. در آینده به صورت اجمالی به فهرست گزینه‌ها برای سایر وزارتخانه‌ها و معاونت‌های ریاست جمهوری خواهیم پرداخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۲۴
هیاهو برای هیچ. اینا همه امتحان پس دادن. آزموده را آزمودن خطاست. نیاز به تفکری تازه ماورای اینها داریم. پتانسیل مملکت بیشتر از ایناست. همه مدارکشون هم که بله...
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
جهت اطلاع آقای عراقچی تفکرش بر خلاف اصل محافظت از اسناد و اطلاعات محرمانه است و ایشان و آقای ظریف و آقای مقتح ضربات جبران نا پذیری به نظام و وزارت خارجه از این منظر زده اند و لذا تفکرشان شفافیت همه رمز و راز های نظام روی میز است که به درد .مملکت داری و مردم نمی خورند انشاالله روزی بیاید که تصمیم ها غلط ایشان در جائی بررسی و رسیدگی شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
احسنت
reza1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
هیچی از توش در نمیاد برا مردم . فقط شعار بود . مردم چکار دارند به مبارزه با فساد ، الان به نان شب که هیچی برا صبحانه هم هیچی ندارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
خوشحالم که کمتر به سایت شما که رویه را تغییر دادی می ایم
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
همان کابینه احمدی نژاده این اشخاصی که نام بردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
آقای ۱۳۳۰
شما هر وقت فهمیدی که وزیر امور خارجه دولت ها رو چه کسی منصوب میکنه بعد تشریف بیار اینجا افاضات کن
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
تکرار کابینه احمدی نژاد....
بی طرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
فکر میکنی این افراد اگر قرار بود جایگاه نگیرن کمک آقای رییسی میکردن؟ نه کارشکنی و نه سوال و انتقاد در مناظره خب لابد باید جایزه در خور توجه داشته باشد. فکر کنید قاضی زاده و جلیلی و زاکانی نفری یک سوال واقعی از آقای رییسی می پرسید یا انتقاد مختصری میکردند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
جناب ناصر از صحبتهات معلومه که کلا از همه جی بی خبری و داری چلب توجه میکنی با یه سری حرف
شما را به خدا قسم میدیم ایندفه برای مردم ایران خدمت کنید

فعلا کشورهای مستضعف را بیخیال شید

مردم در داخل در وضعیت بد اقتصادی زندگی میکنند

در شأن ایران نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
خودتان انتخاب کردید این طور زندگی کنید. خلایق هر چه لایق
محمد مخبر و سعید محمد فارغ التحصیل کدام دانشگاه هستند؟
پاسخ ها
نوروزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
برادر بزرگوار بهتره اینقدر دنبال مدرک تحصیلی نباشید. مدرک خوبه ولی اصلاً تعیین کننده نیست. بهتره خدمات و کارهای انجام شده توسط آقای مخبر را مطالعه بفرمایید بعد قضاوت کنید. دکتر و مهندس تابحال زیاد داشتیم ولی چه نتیجه ای برای ما داشت؟ ما دنبال کار و تلاش هستیم نه مدرک الکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
امام حسین
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
دانشگاه نیاز ندارند یک روزه مدرک دکتری برایشان صادر می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
سایت محترم اگر حاضر نیستی نظرات مخالف خودت که مخالف دولت فعلی هستند را منتشر کنی لطفا در سردرگاهت بنویس که به مخاطبان احترام گذاشته باشی و اینطور آمار غیر انتشار بالا نرود
چند سال قبل اینطور نبودی چی شده اینطوری شدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
برادر جناب مخبر.... هم یکی هست مثل بندگان دیگر خدا// بودجه زیاد داشته باشی از این کارها هم میکنی که به اسم این بنده خدا تموم شده... و گرنه بنیاد برکت که با بودجه درامدی خوودش اداره نشده برادر.. این قدر این عمو رو چپ و راست مطرح میگردید... حتی یه تسلیت میگفت تابناک تیتر میزد..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
مدرک دکتری اینا هر چند هم از بهترین دانشگاه های داخل باشه کیلویی و از روی رانت بوده. چرا که دکتری گرفتن صرف نظر از سختی قبولی خود یه شغل تمام وقته و به گروه خونی این آقایان نمی خورده. حاضرم شرط ببندم که این دکترها در عمرشان حتی یک مقاله هم ندیده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
از دانشگاه ستاد اجرایی و امثالهم
در این کشور عزیز ما همواره دیده ایم چند نفر مدیر در دوره ها جابجا می شوند . به نظر نمی رسد هیچگاه تحولی برای ملت رخ داده باشد جز اینکه بر رنج های انها افزوده شده است .همه این ها قبلا هم به نوعی بوده اند اما دریغ از راه دور و رنج بسیار .خدا کند اینطور نباشد . خدا کند
اقای رئیسی اگر نیروهای امنیتی رو وارد دولتش کنه یعنی مستقیم وارد جنگ با اینجانب شده است
خدا خودش بهمون رحم کنه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
بهتر نیست فرهاد رهبر رییس جمهور بشه بجای رییسی
هر جایی شده می خواد اینو بچپونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
رهبر رفت دانشگاه آزاد را به گند کشید.
خدا بخیر بگذرونه فقط، این تیم فراجناحی ظاهرا خیلی راستی راستی تشریف دارن
فرهاد رهبر یکی از سین های هفت سین هست که درهمه موارد نامی ازوی برده شد ولی بنظرم وزیر نفت باید رستم قاسمی منصوب شود تا با فرصت دنبال دکل گمشده دردوران احمدی نژاد باشد شاید بتواند درعمق اقیانوس هند وارام دکل مفقودشده را پیدا کند سعید جلیلی هم برای وزرات امورخارجه وهم برای دبیری شورای امنیت ملی خوب هست چون تحریم تثری ندارد وعمده مشکلات کشوررادرداخل میدانند وجلیلی هم با دردست داشتن تبر کلا روابط ایران را باکل دنیا برای همیشه قطع میکند اقای زاکانی را هم وزیر اطلاعات کنند تا با چهره خشمگین وعبوثش هرکسی ازحلقومش صدای اعتراضی دراومد ت ا راهی اوین کند
پاسخ ها
کریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
آفرین خداییش بهترین تحلیل بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
حیف هوایی که زاکانی تنفس میکند، بخدا واسش حرام است،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
کریمی قدوسی هم بشه وزیرکشور
همه رو قلع و قمع کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
به لطف و رحمت خدای متعال و تلاش نیروهای انقلابی امیدوار شده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
عزیزان روحانی چی اینقدر جوش نزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
حسن عباسی و رائفی پور را چرا در نظر نگرفتید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
غضنفری رو فراموش کردی که بیاد تا تمام سعی شو کنه بلکه همین چند تا کارخونه و کارگاه باقیمانده رو هم به امید حداوند متعال در یک حرکت .... تعطیل کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
بنظرم یاوه سرایی بهترین جمله برای گفتار شماست حالا این مملکت 8 سال فلاکت بدبختی و رو بخاطر رای دادن شهلاو شهین و کامبیز جون و نمی دونم نسترن جون و.... به روحانی به اینجا رسوندید بهتره ساکت شی ببینیم اینا چکار می کنن بهر حال هرچی بشه از دولت روحانی ک بهتره
مبارک احمدی نژاد باشه
خودش در ظاهر رییس نیست ولی کارمنداش میشن وزیر
سلام تابناک محترم ، آقای دکتر مخبر حق و حقوق کارکنان شرکت مخابرات ایران را پرداخت کند، معاون اولی پیش کش
منصفانه افراد معرفی شده به غیر از آقای میرکاظمی همگی توانمند و قوی هستند اما ضعیف ترین گزینه میرکاظمی است ،در زمان مدیریت میر کاظمی بر وزارت بازرگانی چندین پرونده کلان فساد اقتصادی در زیر مجموعه ایشان توسط سازمان اطلاعات سپاه کشف و مسببان انها اخراج شدند اقای میر کاظمی در دفاع از ان افراد تلاش زیادی کرد که زیبنده یک وزیر نیست و نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
اره واقعا توانمند و کاردانند علی الخصوص شمس الدین حسینی و رستم خان و غصنفری که قبلا صابون شون به تن مردم خورده .
همه پستها به فرهاد رهبر و سعید جلیلی داده می شود قحط الرجال هست شمس الدین حسینی زمان احمدی نژاد هم بود و واقعا اقتصاد کشور را خوب اداره کرد طوری که نه تا امروز بلکه تا 20 سال آینده هم کسی نمی تواند درستش کند
سلام چقدر کاندیداهای جوان ومتخصصی هستند،و کارآمدی ایشان روشن است
این اسامی که نام بردید اکثرا امتهان پس داده های روفوزه اند بخصوص در زمان احمدی نزاد.تازه بعضیاشون که فاجعه هستن .اینطور که پیداست قرار نیست تحول خاصی تو زندگی مردم اتفاق بیفته
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
امتحان عزیزم، امتحان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
امتهان املا چند شدی نازم؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
واقعا الان مشکل تو امتحان هست. چرا شماها رو نمیشه درک کرد
با چینش تندرو ترین نیروها در کابینه, پیش بینی عدم رشد افتصادی و بسته تر شدن فضای ارتباط بین المللی و فشار سیاسی شدید بر مردم و بازی با روح و روان مردم را هر روزه باید شاهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
بهترین تحلیل
با سلام واحترام
مگر قرار نبود کابینه فراجناحی باشد، دراین صورت باید از اصلاح طلبان،خانم ها،اهل تسنن، وحتی کسانیکه رای ندادن(حدود 32 میلیون نفر) هم درکابینه باشند. تنها دراین صورت فرصت پیش آمده برای اشتی ملی فراهم میشود.امیدواریم اقای ریسی این فرصت را نسوزانند. ضمنا مردم از اقای جلیلی بدلیل طولانی کردن مذاکرات هسته ای وصدورقطنامه ها برعلیه ایران دل خوشی ندارند.
ومن الله توفیق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
اون ما زمان انتخابات بود که رای بیاورند عزیزم.
خدا رحم کنه بهمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
اتفاقا خیلی از جلیلی راضی هستیم اونیکهازش راضی نیستیم افرادی آمد که فرق تعلیق و برداشتن تحریم را نمی‌دانند وقتی هم بهشون میگن فکر می کنند هیچکس نمی فهمه فقط اونا بلدن آخرش بجای برداشتن تحریم اونا را چندبرابر می کنند بعدم مدعی اخلاق و هزارچیز دیگر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
به نظر بنده هم کسی مثل آقای جلیلی که مدرکشو از دانشگاه امام صادق گرفته بهتره بره یه گوشه بشینه و اظهار نظر نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
خطاب به ناشناس 17:14
اصلا میدونی دانشگاه امام صادق کجاست همین جوری حرف میزنی التماس تفکر
متاسفانه کلمه فراجناحی یه شوجی بی نمکه.اگه همتی بشه رییس بانک مرکزی یعنی فرا جناحی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
بهمنی خوبه برای بانک مرکزی که سابقه بانکی هم دارد
همتی بسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
اون موقع حتما دلار را به 64000 تومان می رساند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
ناشناس ۱۴:۴۰ عزیز هنوز دوران ریاست جناب بهمنی در دوران طلائی دکتر یادمون نرفته .ادم عاقل از یه سوراخ دو بار گزیده نمیشه
وزرای احمدی نژادی که قبلا حسابی خودشونو اثبات کردند ....
با این ترکیب وضع از این که هست بدتر خواهد شد.
جناب رئیسی عزیزانبارماهم سنگ تمام گذاشتیم و برای برچیدن دولت اصلاح طلبان کلیدپوسیده دست بکار باتمام وجودبه شما اصولگرایان انقلابي رای دادیم شمارابه خدابیابرای مسکن که دردی جانکاه ورنج آوره که روحانی برای این مملکت به ارمغان آورده.. درمانی پیداکنید فردی که دلسوزوپاک دراین سمت بگزار یالحمدی نژادیارضایی.... اقلاازدولت سیاه روحانی حتی نزارنان بخورن
پاسخ ها
حح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
دلت خوشه تو! اگه به این دلایل رای دادی بشین تا همین درد جانکاه جانت رو بگیره...درست شدن اوضاع تو تعامل با دنیاست وقتی ما وابسته ایم نمی تونیم شاخ و شونه بکشیم نتیجه اش میشه 4 سال دیگه که میبینمت
ناشناس
| Portugal |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
:))))))))))))))))))))))
آقای شمس الدین حسینی دکترای اقتصاد از دانشگاه آزاد علوم تحقیقات دارد . اینجانب که کارمند این دانشگاه هستم خبر دارم ایشون در طول دوره تحصیلی 10 روز هم در کلاس ها حاضر نشد چطور دکترا گرفته . باید گفت در عین حال که مدرک دکترای اقتصاد داره اما سواد همون دیپلم را دارد

نباید روی مدرک تحصیلی افرادی که در زمان مدریت تحصیل میکنن زیاد حساب کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
فکر می کنید بقیه چطوری دکترا گرفتن؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
اطلاعی در رابطه با سطح سواد آقای حسینی ندارم ولی مگر کلاسهای دوره های دکتری علوم تحقیقات
در اتاق کارمندان برگزار برگزار میشود که آنان در جریان حضور دانشجویان باشند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
حاجی کارمندهای دانشگاه از همه چی خبر دارن.. ولی تو دوست داری خودت رو فریب بدی...
ورود سپاه پاسدران را به صورت رسمی در اقتصاد و دولت تبریگ می گویم ...
معاون اولی برازنده نیکزادهست چون برخلاف بقیه گزینه هاایشان ازکارمندی تامدیرکلی ووزارت تجربه دراموراجرایی رودارند.عملگراوپاکدست هستندصدههامیلیاردبودجه مسکن مهردستش بودتخلفی ازش گزارش نشد.نائب رییس وعضوهییت رییسه مجلس هست وتعامل خوبی بانمایندگان دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
همون تجربه مسکن مهر نشان دهنده عدم صلاحیتشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
اتفاقا مسکن مهر طرح بسیار موفقی بود هر به موفقی طرح
مسکن اجتماعی جناب اخوندی نبود
معاون اولی برازنده نیکزادهست چون برخلاف بقیه گزینه هاایشان ازکارمندی تامدیرکلی ووزارت تجربه دراموراجرایی رودارند.عملگراوپاکدست هستندصدههامیلیاردبودجه مسکن مهردستش بودتخلفی ازش گزارش نشد.نائب رییس وعضوهییت رییسه مجلس هست وتعامل خوبی بانمایندگان دارد.
گزینه ها برای ریاست سازمان انرژی اتمی، کدامند؟
شما معنی فرا جناحی را نمی فهمید
معنیش بهترین فرد فساد ستیز و کارا ست مهم نیست کدوم وری باشه متأسفانه از اصلاح طلبان فعلی کسی فساد ستیز و کاراو جهادی نبوده که انتظار استفاده در کابینه را داشته باشید
پاسخ ها
صالح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
سرتون رو از تو برف بیرون بیارین فقط برای دو دقیقه ببین عزیزم اگه یکی از وزرای کابینه خاتمی اصلاح طلب یا خوودش براش جرمی ثابت میشد تا حالا 50 با اعدامش کرده بودند این یعنی نسبتا پاکدست بودن ولی تا دلت بخواد مموتی اصولگرا و وزرا و معاونانش که پرونده هاشون نقل محافله! حالا کی پاکدسته حتما معجزه هزارتون
صمصامی و با داودی بانک مرکزی!!! عجب! آزموده را آزمون خطاست
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
قحط الرجال که باشه کابینه یک رییس جمهور ناکارامد میشه کهبینه آقای رییسی
اگه با فساد ودزدی مبارزه کنند. اقای جلیلی مسول مذاکره کننده نباشه. اقای رییسی همون رییسی قوه قضاییه باشه. ایران آباد خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
عزیزم اغور به خیر دیر گفتی انتخابات تمام شد
در حال حاضر مهمترین مساله این هست که آقای رییسی با عقل مبارکش در مساله سیاست خارجه تصمیمات درستی بگیره تا در کنارش اکثر مشکلات حل بشه از این بلاتکلیفی در بیاییم
اینها هر کدوم باشند عالیه فقط جلیلی و زاکانی که به طمع پست کاندید شدن نباشند .
کلا ۲۰ نفر آدم هست که تو هر دوره پست می‌گیرند دوره بعد جابجا میشن.یعنی بعد از ۴۰ سال نتونستید ۲ تا مدیر تربیت کنید
اون رضایی بود که صحبت از وزیر اهل سنت و یک زن و حضور تمام استانها در کابینه کرد. ریسی فقط نظرش روی فرا جناحی بود . اینها همه فرا جناحی هستند. یعنی اینکه فارق از جناحهها هر طور عشقشون بکشه جناح بندی میکنن شما را . اصولاخودشون خودی ها و فرا جناحی و ما نا خودی هستیم و همه جناحی
آزموده را آزمودن خطاست . همه این حضرات در 43 سال گذشته پستهای کلیدی داشتند بدون کمترین برونداد وکمترین خروجی . باز قراره در بر همون پاشنه قبلی بچرخه وسرانجام بگیم خوش به حال زمان روحانی که پراید 120 میلیون ومرغ 40 تومن بود .
پاسخ ها
قلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
اتفاقا بروندادشون رو داریم با گوشت واستخوان حس می کنیم و همچنین استشمام هم میشه...رفتیم تو داران حاج دکتر مموتی و کاغذ پاره هایی به اسم قطع نامه که زندگیمون رو سیاهتر و عمرمون رو تباه تر میکنه...من که بخاطر این عمر و جوونی از دست رفته که فقط سگ دو زدم ازتون نمی گذرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
اقای حداد فرمودند این دولت با قبلی ها خیییییلی فرق داره
یا حرضت عباس جلیلی نه . تورو به مقدسات جلیلی را بی خیال . رستم قاسمی هم که فاجعه هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
:))
از هیچیک از مقامات و مسولین و معاونان دولت فعلی استفاده نشود
چون فقط خسارت محض بودند و از اعوان دولت علی برکت الله هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
پس شما دولت معجزه هزاره رو یادت نیست که چطور با نفت ۱۴۰ دلاری و صادرات حدود ۴ ملیون بشکه در روز با تصمیمات خلق الساعه و عجیب مملکت به فلاکت افتاد .
من نمی‌دونم قحط رجال هست که آقای رییسی دنبال این ها میگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
از کوزه همان برون تراود که در اوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
پس فکر کردی ريیسی کیو میخواد بیاره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
رییسی جونتون تقریبا درکی از مملکت داری نداره... کار اجرایی رو با دستور دادگاه اشتباه گرفته...
سانسور کن ، اینا دامن خودتم میگیره به زودی تابناک
موفق باشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
هر چی در مورد طالبان نوشته بودم از دم سانسور کرد.
تا زمانی که با دنیا تعامل و آشتی نکنند ،این جابجاییها هیچ فایده‌ای ندارد، آقا روحانی و آقا ظریف میخان این روابطو برقرار کنند که اینم یه عده ای نمیذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
تا زمانيكه دنيا را خلاصه شده در آمريكا مي بينيد و آمريكا هم دنيا را مستعمره خود مي بيند وارد يك دور باطلي شده ايد كه مانند گرداب شما در خود هضم خواهد كرد!
ناشناس
| India |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
۱۶:۵۱
بچه جون دنیا آمریکا نیست اما چین و روسیه که خیلی سنگشون رو به سینه می زنید با تحریم های آمریکا دلارهای کشور را بلوکه کردند و چین پروژه های نفتی در ایران را ول کرد رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
ناشناس ۱۶:۵۱ الان شما بگو چرا ما باید در روز چتد ساعت برق نداشته باشیم تا برادران کمونیست چینی چرخ ماینر اشون بچرخه .
میبایستی کلیه کاندیدها که میخواستند ریس جمهور شوند در کابینه باشند تا ببینیم چقدر توان دارند مملکت را بجلو ببرند
ای.اقا‌دیدی.ندیدی.این.گروه.مملکت.بسازنیستندفقط...کپی.میکنند.ازکشورهای.دیگه.گذارش.میدند.ماچکاری..انجام.دادیم.بامیدخدا.درست.نیشه
سلام
این فرهاد رهبر کجا بوده تا حالا هر کجا اسم وزارتخونه میاد اسم ایشون در میانه ظاهرا سفینه التنجاته ایشون با این افراد که اسم برده شده وضعیت نه بهتر بلکه بدتر میشه ایشون برخلاف حرفاش سواد نداره چون اگر سواد داشت ادم کاردان و اشنا به مسایل وزاراتخونه و فراجناحی کارراه انداز میاورد ما 40 سال هست خودمون رو گرفتار این مسایل کردیم
کار کردن فرهاد رهبرهم دیدیم هی فرهاد رهبر فرهاد رهبر مثل اینکه سوپر منه ....... دلتون خوشه
رهبر بره دخترش از خارج از کشور جمع کنه
همه این چهره ها امتحان داده اتد و بیشتر 5 نگرفته اند از 20
تکرار دوران احمدی نژاد با روتوش رنگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
یک تفاوت مهم وجود داره و اون اینه که زمانی که احمدی نژاد دوات را تحویل گرفت خزانه پر بود و نفت را 150 دلاز می فروخت. حالا ببنید با همان مدیریت و دولت ورشکسته و فشار حداکثری قراره چه بلایی به سرمان بیاد
این انتخابات معنی کلمه "فراجاحی" رو بهمون یاد داد.
خداروشکر که در همه دولت ها آموزش پرورش و آموزش عالی و فرهنگ و ارشاد همه کشک و بی ارزش اند.
در حالی که پیشرفت و تغییر رویکردها از آموزش و پرورش صورت می گیرد.
در میتینگ و مناظره آ.پ حرف اول
در اولویت و توجه
حرف آخر
ظاهرا آقای رییسی اصرار دارد وزارتخانه ها و معاونتهارو به افرادی که بی کفایتی شون ثابت شده بسپاره. اگه درآمد نفتی نداشته باشیم نقش همه این افراد بی هنر و امتحان پس داده در حد عروسک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
مگه غیر از این انتظار داشتی؟
اسم جلیلی که میاد چهار ستون بدنمون میلرزه، یاد اجماع جهانی علیه ایران، تحریم و سایه جنگ و یاد کمک به مظلوم نمایی اسراییل میافتیم
قربانی شدن ایران و قدرت گرفتن دشمنان ایران از نتایج عملکرد ایشان است
اینایی که نام بردی همشون مسببین وضع موجودن. یه آدم درست تو این مملکت باشه صفایی فراهانی ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
بگذار دوره دولت فعلي تموم بشه انوقت كساني را كه هيچ تاثيري در وضعيت موجود نداشته اند به عنوان مقصر معرفي كن!
قرار نیست از مریخ بیان که!!!!!! همون بی کفایتهای دوره های قبل تکرار میشن!!!
سلام ببخشید کانال در تلگرام زدن دارن به عنوان کمک از طرف آقای رییسی پول درخواست میکنن تا مبلغی رو بریزن به شماره کارتی که میگیرن به اسم خانم محمدی و اطمینان زاده واریز پول به اسم کس دیگه
در بر همان پاشنه قبل می چرخد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
مگه انتظار دیگه ای داشتی ؟
این ها همه افرادی هستند که امتحان خود را پس داده اند طرحی نو در اندازید
این ها همه افرادی هستند که امتحان خود را پس داده اند طرحی نو در اندازید
دولت ااحمدی نژاد بدون احمدی نژاد!مشایی و بقایی و رحیمی رو یک وقت فراموش نکنین
متأسفانه کسانی که به روحانی رأی دادندوباسوت وکف و...باصدای بلندفریادمیزدندبرای کنسرت وبی بندوباری روحانی راانتخاب کردین وحاضریم باروحانی به جهنم برویم ولی بارئیسی به بهشت نرویم، حالابه جای احساس شرمساری وعذرخواهی طلبکارشدندوازرئیسی معجزه میخواهند!!! شرمتان باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
رئیسی وعده معجزه داده و باید بهش عمل کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
کف و سوت و خانم های موتورسوار و بزن و برقص شما رو در ستاد رئیسی هم دیدیم
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
من سال ۹۶ به روحانی رای دادم از حب علی نبود و می خواستم با این کار مخالفتم را اعلام کنم پس رای به روحانی را به حساب محبوب بودن روحانی نگذار بین بدتر و بدترین انتخاب کردیم سال ۱۴۰۰ هم با افتخار رای ندادم
وزیرخارجه فقط ظریف ودر مرحله دوم عراقیچی ودیگر هیچ کی!!.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
ظريف كه كشور رو داد به چين
با طالبان هم مذاكره كرد و حمايت كرد و افغانها را هم بدبخت كرد
ديگه جكار بايد بكنه
لطفا الکی شایعه پخش نکنید
برای این اقای مخبر نوشتند که دوتا دکترا دارد که بعید است از انجاییکه ایشان فارسی درست صحبت نمیکند چطور میخواهد از دیدگاههای خود ابراز نطر کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
من کاری به آقای مخبر ندارم ولی من حاضرم یک فردی بیاد که صداقت داشته باشه و خوب عمل کنه ولی لکنت زبان داشته باشه و فارسی بلد نباشه صحبت کنه چون هر کس آمده خوب حرف زده و چنان با چرب زبانی دروغ تحویل مردم داده که مردم از پرگویی و بی عملی او خسته شدند
این بنده خدا فکر نمیکرد رییس بشه!! یه دفعه بهش گفتن تو رییسی حالا باید از توی همین تحفه های موجود انتخاب کنه دیگه!
کابینه رو!!!!
کلا 5 تا اسم بیشتر نبود! جلیلی.رهبر.میرکاظمی.مخبر.قاسمی
قحط الرجال رو ببین! اینا قراره کل کابینه رو بگردونن!!!
خدا رو شکر سرمون کلاه نرفت و به رئیسی رای ندادیم.
این کاندایدها که هموشون برای دوران احمدی نژاد هستند که میشه گفت به مراتب بدتر از وزرا دولت روحانی هستن.
خدا به خیر کنه .
فرهاد رهبر حتما باید پست مهم داشته باشه ؟؟؟
ابراهیم خودش اصل جناحه بعد انتظار دارین کابینش فرا جناحی باشه؟؟
منظورتان از کارنامه چیست ؟ با کدام ابزار و معیار نمره قبولی گرفته اند ؟ و آیا اساسا" می شود عملکردشان را بررسی کرد یا خطوط قرمز هستند ؟ آیا ستاد فرمان اجرایی امام و شرکتهای زیر مجموعه آن که از ثروت و سرمایه ملی مردم ایران شکل و توسعه یافته است قابل تحقیق و بررسی است ؟ چرا نباید نتیجه این تحقیقات و بررسی به اطلاع عموم مردم برسد ؟ مالک اصلی ستاد فرمان امام مردم هستند پس مردم نیز باید از عملکرد آن مطلع باشند ! و یا قرارگاه خاتم الانبیا ، این قرارگاه اقتصادی نیز با پول - سرمایه و ثروت ملی تشکیل شده است مانند همه بنگاه‌های اقتصادی دیگر در کشور و ملی می باشد ! و مالک آن عموم مردم هستند و اگر عملکرد آن ارزیابی می گردید ! توانایی و قابلیت مدیران آن قابل ارزش گذاری بود ، ولی متاسفانه ....
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
منظور کارنامه منفی و آسیب هایی هست که به کشور وارد کرده اند که الحق نمره آنها بیست است
جلیلی یعنی 4 سال درجا زدن ! مذاکرات درخشان ایشون رو در دوره معجزه بیاد داریم فقط وقت تلف کنی به سود کاسبان تحریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
جلسات موعظه در وین برگزار می شود
یک پیشنهاد قابل تامل استفاده اقای دکتر بخشی دستجردی نابغه اقتصاد پولی و اقتصاد کلان و مدافع اقتصاد اسلامی در سمت ریاست بانک‌مرکزی است.
ایشون قطعا برای اصلاح نطام اقتصادی کشور راهکار قابل قبول داذند.
یک جوان اقتصاددان مسلمان
سعید محمد چرا نام خانوادگیش ایرانی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
ایبشون به دلیل سوء مدیریت و مسایل دیگه از قرارگاه خاتم اخراج شدن حالا با وزارت گرفتن پاداش می گیره!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
بیست پنج ابر پروزه را مدیریت کرد
سالی که نکوست از بهارش پیداست.
آقای رییسی هنوز هیچ کس رو معرفی نکردند برا چی فرافکنی می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
وقتی معنی کلمه ای رو نمیدونید استفاده نکنید.فرافکنی اصلا ربطی به جمله شما نداره
مگه وزرا رو رئیس جمهور انتخاب می کنه؟؟؟
پاسخ ها
ایرانی
| United States of America |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
ای شیطون.
آقایان زاکانی و امیرآبادی نمایندگان قم هستن. بسیار سطحی نگر و پوپولیست و جنجالی و انحصارطلب...با رانت های خاص(!) سرکار اومدن...جالبه بدونید زوج اینها با ضلع سوم یعنی ذوالنوری، یک مثلث مخوف میسازه...
مشکل از خودماست ازصدر مشروطه تاکنون هیچگاه به تخصص ومدیریت توجه نکردیم صحبت من باکسانی است که رای دادند رئیسی فرزند امام وپیامبر وبزرگ شده سر سفره امام زمان میگیم همه درست چه ربطی به مدیریت کشور واقتصاد دارد اقتصاد کشور نیاز به نفراتی مثل مرحوم امیر کبیر مرحوم عالی نسب واصغر قندچی وبرادران رضائی هپکوی اراک دارد با سعید جلیلی وسوارشدن توپیکان قراضه جایگاه افغانستان دراقتصاد را میگیریم
بااین پشم ها ردا نتوان بافت کسانی را که شرحشان رفت
نه تنها گرهی ازمشکلات مملکت رانخواهند گشود بلکه مزید علت وگام ایرانی تلختر میسازند
چقدر از پیروز شدن بایدن خوشحال شدم . ولی ایکاش ترامپ رئیس جمهور میشد.
آقای رئیسی از هر کسی انتظار وعده دروغ داشتیم به جز شما. شما روز اول گفتید من مستقل آمده ام، این بود استقلال شما؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
یعنی باور کردی حرفهای این عمو رو... حالا بشین ببین چی بعد این میشه..
چشمتون کور . می خواستین رای ندین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
احسنت
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
با افتخار رای ندادم چون می دانستم بدتر هم خواهد شد
آقای رئیسی با اینها میخواستید کارآمدی را اثبات کنید؟ به خدا قسم جوانهایی هستند بسیار خوش فکر، تحصیلکرده، معتقد به انقلاب، معتقد و علاقه مند به شما و قطعا بهتر از اینها ولی چون نام و نشانی ندارند هر کدوم یک گوشه ای افتاده اند و شما میروید سراغ این ... امتحان پس داده؟
از روز اول باید به مردم پاسخگو باشید آقای رئیسی.
آقای رییسی شش ماه بیشتر فرصت نداری تا دلت می خواد آدم های بی کار و ناتوان و حراف و بد سابقه را در کابینه ات دور هم جمع کن مردم هم انتظار دیگه ای غیر از این نداشتن که رای ندادند فراموش نکن پیشینیانت تا توانستند توجیه بی کفایتی و فساد و رانت و اختلاس و بی برنامگی و ... را تحریم ها دانستند و این کوپن دیگه برای تو کاربرد نداره مردم هم گوششان از وعده وعیدها پره چون می دانند در این تشکیلات هر سال وضع مردم و کشور بدتر می شه و فقط جیب دیگه پر می شه چون مشکل از فساد زایی و فساد پروری هست اما خوب دیگه هیچ بهانه ای نداره همتون یک جناح و باند هستید و دیگه نمی تونید که فلان غربگرا و فلان لیبرال و فلان نفوذی و ... باعث مشکلات شدن حالا این کابینه که احتمالا همین افراد هم قطعی خواهند شد به مردم ثابت کرد که رای ندادن بهترین گزینه بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
بهانه زياد است در سالهای اول،، مشکلات را گردن دولت قبلی می اندازند و در سالهای بعدی هم گردن نفوذی ها.مردم هم احتمالا باعث و بانی مشکلات شناخته می شوند. احتمالا اين جمله را هم می شنويم که آقای رييسی می گن مشکلات حل بشه اما ايشان هم مظلوم واقع می شوند.
مردم فقیر از روی ناچاری به رئیسی رای دادن اگر این افراد که اسامیشان در متن بالا امده بعنوان هییت دولت ودرپست های کلیدی اقتصاد ، بانک مرکزی ، وزارت خارجه ،شورای امنیت ملی ، وزارت صمت و...انتخاب کنند تمام امیدهای مردم بدبخت ایران به یاس تبدیل وباید خودکشی کنند...
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
اكثر مردم بدبختي كه راي دادند اصلا چيزي به اسم كابينه و وزير و سرشان نميشود
مشکل اصلی کشور اقتصاد است و مساله اول در اقتصاد کشور تولید. وزن اصلی تولید هم در کشور صنعت است. یعنی یک اقتصاد دان و تولید کننده صنعتی موفق نباید در کابینه حضور داشته باشد؟ با این افراد سیاسی و رانتی و حقوق بگیر که در زندگیشان به جز حرافی هیچ هنر دیگری نداشته اند و حتی عرضه یک کار اقتصادی درست نداشته اند، میخواهید کارآمدی خودتان را اثبات کنید؟ ببینیم و تعریف کنیم چطور میخواهید تکنولوژی موشکی را وارد خودروسازی کنید. سال اول کارتان منتظر خودروی ملی با کیفیت در تیراژ میلیونی هستیم. تنها کاری که فکر کنم توان انجامش را داشته باشید همان روی هم گذاشتن سنگ و آهن و مسکن مهره وگرنه فکر نکنم کار دیگری از دستتان بر بیاید با این افرادی که مطرح است.
مجریان شبکه افق هیچ کدامشان نه به درد افق می خورند نه به درد سمت دولتی
جالبه با اینکه کرونا مشکل اصلی کنونی کشوره و اقتصاد و سلامت جسم و روان مردم رو تحت تاثیر قرار داده جایی تو وزرای مهم از دید آقای رییسی و شما نداره، تو مناظره ها هم اونطور که باید و شاید بهش پرداخته نشد. انگار همه جریانهای سیاسی دوست دارند کرونا بمونه و جان و زندگی مردم رو تهدید کنه
با این اسامی لازم شد یک وکیل مهاجرت خوب پیدا کنم، آخر عمری کلاس زبان چطوری برم؟
سعید جلیلی صفر در مذاکرات ، رستم قاسمی و میرکاظمی مساوی با بابک زنجانی ، فرهاد رهبر بی تجربه و .... هیات دولت تعطیل و در اصل سهم خواهی گروه ها از رئیسی بی تجربه و کم رای و جناحی صرف و شعار گرا تا عملگرا
خدا عاقبتمون رو به خیر کنه
حتما باید از بزرگواران دوگانه سوزی که هم در دولت روحانی و هم دولت احمدی نژاد پست داشته اند و منشاء خدمات بوده اند ابتدا شدیدا قدردانی و سپس استفاده مجدد بشود. حیف است جایگاه مدیریت از وجودشان بی بهره بماند:
دکتر حسن روحانی: معاون اول رئیس جمهور (علی برکت الله)
دکتر علی اکبر صالحی: انرژی هسته ای
دکتر عباس عراقچی: وزیر خارجه
دکتر محسن رضایی: همزمان کمیته امداد، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی
حجت الاسلام پورمحمدی: وزیر اطلاعات
مهندس محمدرضا نعمت زاده: وزیر نفت
سردار حسین دهقان: وزیر دفاع
دکتر عادل آذر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی
محمود احمدی نژاد: وزیر کشور
علی لاریجانی: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور
احمد جنتی: رئیس سازمان جوانان
محمدعلی نجفی: وزیر امور بانوان
حسام‌الدین آشنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
سلام این نگارنده عزیز حتما برای آقای رهبر پستی پیدا میکند.چون در تمام پستها ایشان را لایق میداند.
همه اینها که نام برده شده مشهورند کسانی بیان وسط که کارکنند گمنام باشند یعنی تو ایران قحط الرجاله
من قول میدن همه این اسامی روی هم نتونن یه کابینت نصب کنن! کابینه پیشکش!
اینا جوان هستن؟ اگه اینا جوان هستن من هنوز بدنیا نیومدم
گاهی صاحب یک بورس اتومبیل از هزار تحصیلکرده داناتر و با سیاست تر است . خیلی چیزها به درس نیست . ذاتی است علی الخصوص کهخیلی از این مدرک ها صوری بوده و بدون ارزش
گاهی صاحب یک بورس اتومبیل از هزار تحصیلکرده داناتر و با سیاست تر است . خیلی چیزها به درس نیست . ذاتی است علی الخصوص کهخیلی از این مدرک ها صوری بوده و بدون ارزش
دربین اسامی فوق آقای دکتر عباس علی آبادی با توجه به سوابق وتجربه برای وزارت نیرو مناسبترین گزینه می باشد.
چطور آن موقع که در نظرات رای دهندگان به روحانی سرزنش می شدند منتشر می شد ولی حالا سرزنش به رای دهندگان منتشر نمی شه؟؟؟!!! اب
درود بر محسن رضایی سردار جنگ
حاج محسن اعتبار خویش را برای نظام بارها خرج کرده ولی هیچ گاه حرفی از ایشان در بین وزرا نیست ...
واقعا توی مملکت ما اینا "شایسته ترین" هستند؟ پس فاتحه مون خونده ست!
6 و 9 ماه بعد از استقرار دولت رئیسی متوجه خواهید شد که کشور از لحاظ ساختاری بخصوص اقتصاد و سیستم اداری مشکل اساسی دارد و نیاز به جراحی عمیق و حساس دارد که خواه نا خواه تبعاتی را بدنبال خواهد داشت و باید آرزو کرد که این جراحی توسط آدم های باتجربه و خبره و کاربلد و مسئولیت پذیر انجام بشه وگرنه همین اوضاع دوباره تکرار خواهد شد و همین تورم و همن ریخت و پاش و همین بی در پیکری اقتصاد و کسری بودجه و رانت خواری در یارانه ها و ... خواهد بود.
این افراد امتحان خودشان را پس داده اند و باید از آنها پرسید که چه عاملی باعث شده است که آنها قبلاً اقدام نکرده و آیا چه تضمینی برای اقدام آینده آنها وجود دارد
بسیار جالب است، تمام متن را که می خواندم متوجه شدم تمام اسامی که به عنوان احتمالی پست وزارت اعلام شده اند همگی دکتر هستند! یعنی یک نفر هم حتی فوق لیسانس نیست و همگی دکتر هستند. جالب است در مملکتی که در هر رشته ای، سهمیه دکترا بسیار محدود می باشد و شاید در بعضی رشته ها شاید تعداد آن در سال کمتر از ده نفر پذیرش داشته باشد، چگونه است تمامی آقایان توانسته اند این سهمیه را دریافت و به مقام فاخر دکترا نائل شوند!؟ که معنی آن این است که خیلی ها از رانت این موضوع برخوردار بوده اند. مطلب بعدی این است که این آقایان کی فرصت کرده اند این مقدار درس بخوانند و بتوانند این مدرک را دریافت کرده باشند؟ مگر غیر از این است که این آقایان ذوب در خدمت بوده و شبانه روز به حل مشکل مردم مشغول بوده اند؟؟؟ جالب این است که اکثر این آقایان حتی نمی توانند دو خط انگلیسی صحبت کنند و در عمل هیچ زبان خارجی بلد نیستند.
سیستم اداری و اقتصادی ما غیر بهینه و غیر اصولی هست و در این ساختار غیر بهینه کار کردن مثل کاشتن بذر در شوره زاره و هرقدر بیشتر هزینه کنیم بیشتر ضرر می کنیم و تا وقتی این ساختار بهینه و اصولی نشه 8 سال دیگر شاهد همین اوضاع خواهیم بود. ساختار اقتصادی ما آنقدر افتضاح هست که با وجود منابع عظیمی چون نفت و گاز و منابع طبیعی و موقعیت سوق الجیشی آن ثبات اقتصادی لازم را نداره و اگر ما می خواستیم این منابع را برای نیازهای داخلی وارد کنیم اوضاع ما بدتر از افغانستان بود و افغانستان پیش ما کشور توسعه یافته بود
عزیزانی که خدا رو شاکرن رای ندادن و توی قهر بودن چی شد تحلیل گر شدن. شما به قهرتون ادامه بدید. مگه از اوضاع ناراضی نبودین چی شده رای نداده پیگیر شدین.
مهم اینه که کسی رو توی جایگاهی قرار دادن ازش گزارش عملکرد بخوان تا بهتر کار کنه اگه نتونست به سلامت.
باید وزرا تعهد بدهند که اگر نتوانستند در اداره امور محوله موفق شوند خسارت بدهند تا کسانی که به خود اعتماد دارند وارد کابینه شوند.
اقای رییسی باید اصلا ازکسانیکه سابقه وزارت دارن استفاده نکند
سلام ، نظر این کمترین در رابطه با معرفی وزرای کلیدی نظیر خارجه ، اقتصاد ، اطلاعات و ... اسامی افرادی را که مد نظر هستند را در معرض نظر خواهی یک هفته ای قرار دهید تا خوب و بد آنها را از زبان صاحب نظران گمنام دریافت نموده و نسبت به انتخاب بهترین ها و اصلح اقدام گردد.
با تشکر
با این وضع بد کشور و گندی که جناب روحانی و کابینه اش با اصلاح طلبان ببار آوردن بهترین گزینه انقلابیون هستن تا روال اسفناک کشور تا اندازه ای درست کنن مثل آقای زاکانی و جلیلی و رضایی.سعیدمحمد..قاضی زاده هاشمی و حزب اصولگرایان پیرو امام
در اولین گام و پایه ترین گام وقتی صحبت از اقتصاد می کنیم یعنی درآمد و هزینه دولت را دقیق و همتراز کنیم تا دچار کسری بودجه و چاپ پول نشه یعنی واردات و صادرات را متوازن کنیم تا مجبور نشیم ارز را دونرخی وغیر واقعی کنیم یعنی نظام قیمت گذاری را رقابتی و ثابت کنیم تا هر سال با افزایش دستوری 30 و 40 درصدی تلاطم و نابسامانی اقتصادی ایجاد نکنیم یعنی سود تولید کمتر از سود بانکی و دلالی نشه تا شرکت های تولیدی دچار ضرر و ورشکستگی و فساد شوند و کالای اسای مردم در فضای دلالی سر به فلک بکشند
طبیعتاً برای اصلاح اقتصاد کشور با این اوضاع بدش نیاز به جراحی دردآور دارد و از یک عده باید دریافت و به یک عده دیگر داده بشه
در مورد هزینه ها هم همینطور باید از یک عده ای کم بشه و ممکنه داد عده ای هم دربیاد
مهم این هستش که مردم مطمئن شوند که مرگ یکبار و شیون یکبار است و ما هر سال شاهد تورم و چندبرابری ارز نیستیم
هر کس آمده گفته من درست می کنم و مردم درد را تحمل کردند ولی دوباره به سرجای اول برگشتیم و به جای بهتر شدن بدتر شد. بنزین گران شد و ما فکر کردیم یارانه ها هدفمند می شه و به نفع ما است ولی چه اتفاقی افتاد سئوال اینجاست آیا تاریخ تکرار می شه و یا واقعاً قرار است تحولی ایجاد شود.
اما هرچی است کشور در یک آزمون بزرگی قرار گرفته است
برادران و خواهران عزیز شما که انتقاد میکنین واقعا آدم های بهتری سراغ دارین.دو موردش ذکر فرمایید
وقتی یک خودرو می خواد تو جاده حرکت کنه باید تمام اجزای اون خوب عمل کنند و کافی است که یکی از قطعات حساس از هزاران قطعه اون دچار نقص باشه آنوقت خودرو قادر به حرکت در جاده نیست.
کشور هم همینطور هستش مردم و دولت و مجلس و دستگاه ها و نهادها همه باید باهم هماهنگ و تحت قوانین مشترک کار کنند تا چرخ اقتصاد بتواند خوب بچرخد و اگر هریک ار آنها ساز خودش را بزند اقتصاد ما درست نخواهد شد حالا اگر حتی بهترین وزیر را انتخاب کنید تفاوتی نمی کند. بوسیله مردم و شورای نگهبان خوب نماینده خوب انتخاب می شود و بوسیله نماینده خوب مجلس خوب انتخاب می شود و به بوسیله مجلس خوب وزیر خوب انتخاب می شود و به وسیله وزیر خوب مشکلات حل می شود
خدایا خودت نظری کن کمک کن تا اوضاع بهتر شود
خدایا خودت نظری کن کمک کن تا اوضاع بهتر شود
اصلا همه وزارت خانه ها به دو وزارت خانه ادقام کنند مسولیت یکی بدن جلیلی ویکی بدن به زاکی خلاصه
با سلام
به حق کارنامه موفق آقای دکتر عباس علی آبادی در صنعت و دانشگاه و نگین آن در بیش از یک دهه مدیریت در گروه بزرگ مپنا حتما وزارتخانه ای که ایشان وزیر و راهبر آن باشد جز موفق ترین وزارتخانه ها خواهد شد
موفقیت ایشان در صنعت بیش از پیش ایشان را به وزارت صنعت نزدیک خواهد نمود گرچه دوای درد این روزهای وزارت نیرو تزریق تفکراتی شبیه تفکرات مدیریتی ایشان است
این متن خیلی من درآوردی هست. سعید محمد کی به نفع کسی کنار رفت. متن از روی اخبار و کلام ها حدس نویسنده هست
با این آدمها ، خدا بداد مردم برسه.
اگه قرار بود این دکتر ها کاری بکنند که وضع ما الان این نبود
هیچ کدام بدرد نمی خورند
امیدی نیست
دکتر رضایی کاندیدا نشده؟
من بقیه رو شناختی ندارم ولی با عراقچی مخالفم. پور ابراهیمی در قضیه بورس زیاد سرو صدا کرد زیاد قول های واهی داد و معلوم شد توانایی لازم در اقتصاد را ندارد باهاش مخالفم و امیر آبادی هم دیگه چند دوره در مجلس بوده و زور میزد ولی اون کارایی لازم را ندیدم من اهل قم هستم. ای کاش یکی از مسئولین قم یک بار هم که شده بود به درد دل من گوش می‌کردند. یاعلی
بدبخت اونایی که دکترای واقعی دارند. ببینید اونایی که تو خواب و لحاف دکتری گرفتند چیجوری گوی سبقت رو از هم میربایند. مسئله اینه که مردم از این چهره‌های تکراری خسته شدن. چه زبل خانیه این فرهاد رهبر. تابی جان، چنان با آب و تاب نوشتی که آدم فکر میکنه اینا آخرت تجربه و تخصص هستند متاسفانه اینا آخرت رانت هستن.
خدا به داد ملت برسه.
آقای وزیر آموزش و پرورش برکنار بشه خانواده ها از استرس راحت شوند که همش دم از حضوری میزنه
آقای رئیسی لطف کنید به ۱۸ میلیون بگوید به ریش ۴۲ میلیون نخندند و فش های بد ندهند چون بین ۴۲ میلیون ۵ میلیون نفر خانواده شهید جانباز وازاده هستند به خانواده که سه شهید داده شاهد بودم فش بد میداد که هرکس به رئیسی رای نداده فلان فلان
ناموسا اینا همش حدس و گمانه بچه ها خودتونو الکی اذیت نکنین بذارین این بنده خدا بیاد بعد شروع کنین به انتقاد فعلا حسن رو بچسبین که معلوم نی تو. این روزای اخر چه خوابی برامون دیده
من‌میتوانم مشکل آب کشور را بمیزان ۵۰٪ حل کنم بشرط اینکه وزارت نیرو و یا کشاورزی مدیریتش را داشته باشم.
باسلام با توجه به جوانگرایی کابینه دکتر سعید محمد برای معاون اولی مناسب تر است به جهت چهره جدید و فعال و می تواند بازوی پر توان برای دولت انقلابی که بدون حرف و حدیث همراه می باشد و به شعار های سید بزرگوار تحقق می بخشد و امید به جامعه می دهد من الله التوفیق
این گزینه قبلا در دولتهای مختلف بوده اند وضع کشور هم فرقی نکرده از تازه ها حرف بزنید با گزینه هیچ تغییری در کشور ایجاد نخواهد شد شد اگر غیر این بناشد شعار تغییر یک فریب محسوب می شود منتظر هستیم تاببینیم چقدر حرف هار شعار های عوامفریبی بوده یا واقعیت دیگر به سوی انتظار
اگر اینا بخوان وزیر بشن من رای ام را پس میگیرم.
بابا انقدر نا امید نباشید یه کم امیدوار باشید وانرژی مثبت داشته باشید درست میشه اگر هم مطالبه یا پیشنهادی دارین ارئه بدین شاید مفید تر باشه .
تکرار به تکرار خودش می کوشد
بهترین گزینه برای معاون اولی رییس جمهور دکتر محسن رضایی است انسانی مردمی واخلاقمداروانقلابی واز همه مهمتر اقتصاد دان ودارای برنامه است
در حق ایشان جفا شد بسیار انسان کار درستی هستند ومورد تایید رهبری ونظام
خدا بخیر کنه
با این تندروها و این مجلس کشور به فنا خواهد رفت..
قضیه ایران مثل دیوار مخروبه ای می مونه که هر چهارسال یه بار یک پیمانکار قلابی و دزد میاد بجای تعمیر اساسی فقط اونو رنگ میزنه تنها امیر کبیر کار میکرد که کله پا شد احمدی نژاد هم میخواست راه امیر کبیر رو بره که ناصرالدین شاه ها نزاشتن و نخواهند گذاشت..
به رییسی رای ندادم چون دانستم در حد رئیس جمهوری نیست. مافیای رانت و قدرت هم اجازه ی کار بهش نمیده.این احمدی نژاد نیست که نتونن بهش زور بگن .
راه موفقیت دولتها در وزارت امور خارجه است.
مشکل اصلی و سد پیشرفت ایران منازعه با غرب و در راس آن آمریکاست. برای عبور از رودخانه خروشان که در آبهای آن انواع جانورهای درنده و خطرناک غوطه ور هستند با یک مایو امکان پذیر نیست. حرفها و نظرات صد من ی غاز را مبنی بر اینکه بدون آمریکا هم میشود در جهان حضور داشت مال چهل و سی سال قبل است! این ادعا که جامعه جهانی آمریکا نیست صد در صد غلط است. در موضوع برجام باید مسئولین کشور به این حقیقت رسیده باشند که جامعه جهانی آمریکاست و بقیه دولتها و کشورها زیر بلیط او هستند و آن کشورهایی هم که پیشرفته هستند و ادعای ابرقدرتی یا نایب ابرقدرتی را دارند هیچوقت با آمریکا شاخ به شاخ نشدند . چون بفکر منافع خود و رفاه و آسایش ملت خود و از همه مهمتر بقای موجودیت حاکمیت خود هستند. پس باید دولت جدید که متاسفانه پشتوانه حداکثری قاطع ملت را ندارد تمام هم و غم خود را بر این بگذارد که اختلاف با آمریکا را حل کند. تمام وزرا و معاونین هم درجه یک باشند وقتی تفنگ بدون فشنگ دستشان باشد مثل این است که تفنگ ندارند و یک بیل کارایی بیشتری از تفنگ بدون فشنگ دارد!
فرقی بین حسن و حسین و علی نیست وقتی وزیری امکانات ندارد. وزیر موفق امکانات لازم دارد. وقتی وزیری پونصد هزار دلار نتواند برای مربی تیم ملی حواله کند چطور میتواند وسایل ورزشی که هزاران قلم هستند خرید و وارد کند؟وقتی وزیری به دلیل کمبود لوازم یدکی نتواند هواپیما را بلند کند چطور انتظار داریم که وضعیت حمل و نقل هوایی سروسامان بگیرد؟ هواپیما لاستیک میخواهد بدون لاستیک هواپیما ارزشی کمتر از پراید دارد بلکه اصلا ارزشی ندارد. وقتی شرکتهای بیمه دریایی کشتی های ایران را بیمه نمیکنند و وقتی بنادر دنیا به کشتی های ایرانی خدمات نمیدهند چطور باید انتظار داشت وزید صمت موفق باشد در حالیکه کشور سالی بیست ملیون تن واردات باید داشته باشد!! وقتی وزیری پول ندارد چگونه معلم را راضی نگهدارد؟ معلم خرج دارد و صادرات روزی دویست سیصدهزار بشکه نفت به چین ریالی وارد خزانه نمیکند تا حقوق معلم پرداخت شود.
خلاصه کنم ؛
وزیر امکانات میخواهد و این میسر نیست الا اینکه شعار مرگ بر آمریکا‌را کنار بگذاریم، شعار تو خالی ما میتوانیم را به دور بیاندازیم و عاقلانه بشینیم فکر کنیم و مشورت کنیم راه حلی برای این مشکل پیدا کنیم . عدالت اجتماعی ، پیشرفت ، سازندگی ، ارتقای علمی، و...و.... همه در گرو رفع اختلاف با آمریکاست. وقتی این مهم حل شد ایران هم میشود حزو کشورهایی که منافع مشروعی در منطقه دارند.
لج و لجبازی در عالم سیاست کاملا مردود است.
پس
اگر انقلاب را دوست داریم. اگر ایران را دوست داریم. اگر ارزشی برای خون صدها هزار شهید قائل هستیم. اگر می خواهیم در تاریخ ایران با نام نکو از ما یاد شود راهش اینست که بریم بشینیم مثل چین، مثل ترکیه، مثل روسیه و...حرف بزنیم و زنجیر اختلاف را پاره کنیم! مذاکره این نیست که بریم زیر بلیط آمریکا. نه ! هرگز یک ایرانی باشرف اینرا قبول نخواهد کرد.
آقای رییسی راه را اشتباه نرو. قبلی ها رفتند نتیجه نگرفتند. آزموده را آزمودن خطاست. باید طرحی نو درانداخت
اين كه شد همون دولت قراضه احمدي نژاد!!! خودشم بكنيد معاون اول خلاص ! اينقدر هم مردم را بازي ندهيد با حرفهاي صد من يه غاز احمدي نژاد كه اگر يك كلمه اش را يكي مثل خاتمي گفته بود تا حالا صد بار اعدامش كرده بوديد!
کشور اساس نیازمند تفکر تازه است با این وصله وپینه ها مشکل حل نمی‌شود.
تو تمام گزینه های که مربوط به مذاکرات خارجی و ... هست نام سعید جلیلی به میون میاد! آخه برادر من اون موقع که این آقا در راس مذاکره کنندگان بود چه گلی به سر ما زد که الان بخواد بزنه؟؟؟؟
با سلام
پیشنهاد نخبگان و دانشگاهیان برای وزارتخانه های کلیدی:
معاون اول یا وزارت اقتصاد: دکتر رهبر
وزارت علوم: دکتر ستوده قره باغ، دکتر رهبر
وزارت نفت: دکتر ستوده قره باغ
وزارت
تعجب می کنم که رییسی با این افراد می خواهد با نگاه به داخل و نگاه مطلق به شرق و بلوکه کردن غرب مملکت را اداره کنه؟ یعنی بین حداقل 40ملیون نفر تعداد انگشت شماری آدم حسابی با سواد و کاردان بدون وابستگی به اصولگرا و اصلاحطلب نما ها پیدا نمی شود که رییسی چسبیده به اینها.تازه با توجه به اینکه خودش تحریمه و نماینده حقوق بشر هم در صدد باز کردن پرونده برایش است باید یک دولت بسیار قدرتمند و کاردان داشته باشد تا از پس مشکلات جهانی بربیاید نه با این عده فسیل بیکفایت که همگی مردود شده اند.
بهترین گزینه برای معاون اولی رییس جمهور دکتر محسن رضایی است انسانی مردمی واخلاقمداروانقلابی واز همه مهمتر اقتصاد دان ودارای برنامه است
حق ایشان از ریاست جمهوری هم بالاتر است چه برسد به معاونت ریاست جمهوری، هیچ گونه سابقه بدی در ذهن مردم ندارند، دیپلم ریاضی دارند،دانشجوی مهندسی دانشگاه معتبر بوده اند و دکتری هم دارند از همه مهم‌تر به فکر مردم هستند در عمل نه در حرف، دنبال مال دنیا نیستند.
باسلام با توجه به جوانگرایی کابینه دکتر سعید محمد برای معاون اولی مناسب تر است به جهت چهره جدید و فعال و می تواند بازوی پر توان برای دولت انقلابی که بدون حرف و حدیث همراه می باشد و به شعار های سید بزرگوار تحقق می بخشد و امید به جامعه می دهد من الله التوفیق
این بنده خدا آخر پاچه خواری است، خیلی دلش می‌خواد یه پستی داشته باشه، یه مدیر کلی بهش بدید بد نیست.
با اینکه انتصابات را قبول ندارم ولی به هر حال رییسی منتصب شده و امیدوارم با انتخاب شایسته نه انتخاب بر اساس اصولگرایی همه ره حتی ما را که رای نداده ایم شگفت زده کند.
اگر اینا بخوان وزیر بشن من رای ام را پس میگیرم.
دادی تمام شد
اینجانب تنها کسی است که می‌تواند بحران آب را حل کند فقط چهار تا مشکل هست
اول از همه من ریش ندارم
دوم پارتی ندارم
سوم با کمتر از وزارت قادر به انجام کار نخواهم بود
چهارم من فقط از نیروهای کاردان و تحصیل‌کرده و تکنوکرات استفاده خواهم کرد و باج بده هم نیستم، درب جیبم هم دو قفله بسته آست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان