بازدید 6453

حزب‌الله: هدف حملات آمریکا تضعیف عراق و سوریه است

حزب الله لبنان روز دوشنبه با صدور بیانیه ای، حمله اخیر آمریکا به مناطق مرزی عراق و سوریه را محکوم کرد و هدف از این حملات را تضعیف قدرت دو کشور در مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری دانست.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲ 28 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، در بخش دیگر بیانیه حزب الله آمده است: اقدام جنگنده‌های آمریکایی تجاوز آشکار به حاکمیت دو کشور دوست (سوریه و عراق) است.

حزب الله همچنین مواضع رسمی و مردمی در عراق در مخالف یکصدا با اقدام تجاوزکارانه آمریکا را ستود و به شهادت رسیدن تعدادی از نیرو‌های الحشد الشعبی عراق را تسلیت گفت.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: حملات آمریکا پافشاری ملت عراق بر حق خود در آزادسازی کشورشان و دفاع از ملت و مجاهدان خود را بیشتر می‌کند.

حزب الله لبنان تاکید کرد که منطقه جز با اخراج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از دو کشور عراق و سوریه با ثبات و امن نخواهد شد.

جنگنده‌های آمریکایی شب گذشته سه نقطه استقرار نیرو‌های الحشد در منطقه القائم واقع در داخل مرز‌های عراق را هدف قرار دادند.

به دنبال این تجاوز چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند که تحت فرماندهی ستاد عملیات مشترک در حال انجام وظیفه جهت پیشگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بسر می‌بردند.

بر خلاف ادعا‌های آمریکا نقاط هدف قرار گرفته در بردارنده هیچ گونه انبار تسلیحاتی و یا موارد مشابه آن نبوده اند.

به دنبال این حمله، الحشد الشعبی با صدور بیانیه‌ای حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ دانست.

سرتیپ یحیی رسول سخنگوی مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق و نخست وزیر این کشور هم در بیانیه‌ای حمله آمریکا را نقض آشکار حاکمیت عراق دانست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان