بازدید 6358

چرا آزمون ماک آیلتس مهم است؟

در این گزارش سعی شده تا ضمن معرفی آزمون آیتلس، به معرفی آزمون ماک آیتلس و نحوه اجرای آن در آموزشگاه‌های آیلتس در تهران پرداخته شود. پس جهت آشنایی بیشتر با این آزمون‌ها ما را تا پایان گزارش همراهی نمایید.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 28 June 2021

آزمون آیلتس یا همان آزمون سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی، از معتبرترین آزمون‌های جهان است که در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی در نزدیک به ۱۱۰ کشور دنیا برگزار می‌شود و در اکثر کشورها و دانشگاه‌ها قابلیت استفاده شدن را دارد و می‌تواند برای مهاجرت تحصیلی حتی در در دانشگاه‌هایی نظیر کمبریج، آکسفورد و هاروارد کمک شایانی بنماید. از طرفی آزمون دیگری هم به نام آزمون ماک آیتلس اجرا می‌شود که کاملاً شبیه آزمون آیتلس اصلی است با همان استاندارد برگزاری که به دو نوع آکادمیک و جنرال تقسیم بندی شده و برگزاری آن از جهات مختلف دارای اهمیت است و در این گزارش سعی شده تا ضمن معرفی آزمون آیتلس، به معرفی آزمون ماک آیتلس و نحوه اجرای آن در آموزشگاه‌های آیلتس در تهران پرداخته شود. پس جهت آشنایی بیشتر با این آزمون‌ها ما را تا پایان گزارش همراهی نمایید.

چرا آزمون ماک آیلتس مهم است؟

آیلتس چیست ؟

همانطور که در مقدمه مطرح شد، آزمون آیلتس آزمونی است که زبان انگلیسی داوطلبان را به منظور ارزیابی سطح آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیـری مهارت‌هـای تخصصـی، کار و اقامـت در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف سرتاسر جهان مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد. در واقع هدف از این آزمون ارزیابی مهارت‌های ارتباطی زبان انگلیسی اشخاص برای ادامه زندگی در یک کشور انگلیسی زبان است و در مقیاس یک تا نه یعنی از مبتدی تا حرفه‌ای تقسیم بندی شده است.

آزمون آیلتس به دو نوع آکادمیک Academic و جنرال General تقسیم می‌گردد که نوع آکادمیک مخصوص متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌هایی را دارند که در آنها زبان انگلیسی زبان مورد تدریس است و بخش جنرال، آزمون مخصوص آن دسته از متقاضیانی است که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان نظیر انگلستان، آمریکا، استرالیا و … را دارند و تصمیم به تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان را ندارند.

بخش‌های مختلف آزمون آیلتس

آزمون آیلتس برای ارزیابی چهار مهارت برگزار می‌شود که این مهارت‌ها به ترتیب برگزاری شامل Listening (شنیداری)، Reading (خواندن)، Writing (نوشتاری) است و بخش Speaking آیلتس با توجه به زمان برگزاری آزمون یک هفته قبل از آزمون و گاهی بعد از آزمون برگزار می‌گردد.

بخش لیسنینگ آیلتس – Listening(شنیداری)

این بخش با مدت برگزاری، ۳۰ دقیقه (نیم ساعت) و با تعداد چهل سوال در چهار بخش برگزار می‌گردد. فایل این بخش فقط یک بار برای شرکت کنندگان پخش شده و پیش از شروع پخش فرصت چک کردن سوالات داده خواهد شد و جواب سوالات می‌باید در برگه پاسخنامه وارد شود.

چهار بخش این آزمون شامل موارد زیر می‌باشد:

بخش اول و دوم آزمون شامل موضوعات اجتماعی بوده و مکالماتی بین افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد و بخش سوم و چهارم موضوعات دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفته و یک مکالمه چهار نفره و یک کنفرانس تشکیل دهنده‌ی این بخش‌ها هستند.

بخش ریدینگ آزمون آیلتس – Reading(خواندن)

این بخش با مدت برگزاری 60 دقیقه برای ۴۰ سوال برگزار شده و شامل سوالات مربوط به سه متن با مجموع بین ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه است که شرکت کنندگان پس از مطالعه باید پاسخگو باشند. متونی که در این بخش برای شرکت کنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد از کتاب‌ها، مجلات و جزوات عمومی انتخاب شده‌ و لزوما برای خواننده‌ متخصص نیست.

این آزمون شامل سه بخش، فعالیت‌های روزمره‌ی اجتماعی، جزوات آموزشی و نیازهای رفاهی و بخش سوم بخش متشکل از یک متن بلند با موضوعی عمومی است.

چرا آزمون ماک آیلتس مهم است؟

بخش ریدینگ آکادمیک آزمون آیلتس – Reading Academic

این بخش هم با مدت برگزاری ۶۰ دقیقه (یک ساعت) و با تعداد ۴۰ سوال و شامل یک دفترچه سوال متشکل از سه متن است که در مجموع بین ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه را در خود گنجانده است. متونی که برای بخش اول برای مورد استفاده قرار گرفته‌اند از کتاب‌ها، مجلات و جزوات عمومی انتخاب شده‌اند و لزوما برای خواننده‌ی متخصص نیستند. متون این بخش علمی و یا استدلالی است که در صورت وجود کلمات تخصصی در متن یک واژه نامه‌ کوتاه همراه آن آورده می‌شود.

بخش رایتینگ آزمون آیلتس (Writing) (نوشتاری)

آزمون آیلتس جنرال

مدت برگزاری ۶۰ دقیقه است و برای دو موضوع زیر باید انشا نوشته شود.

موضوع اول نوشتن یک ایمیل با حداقل ۱۵۰ کلمه با موضوع مشکلی فرضی

 (مدت زمان پیشنهادی با توجه به تجربه‌ی به دست آمده برای این بخش از سوالات حداکثر ۲۰ دقیقه است.)

موضوع دوم در بخش دوم این امتحان نوشتن نظر موافق و یا مخالف خود پیرامون موضوعی با متنی شامل حداقل ۲۵۰ کلمه

بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس:

این بخش شامل یک مصاحبه‌ی رودررو با مصاحبه کننده‌ی رسمی آیلتس است و مدت آزمون بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه و شامل سه بخش می‌باشد:

بخش اول شامل پاسخ دهی به سوالاتی عمومی و شخصی درباره محل زندگی، وضعیت کاری، وضعیت خانوادگی و علایق شرکت کننده است.

بخش دوم انتخاب موضوعی از طرف ممتحن آیلتس و فرصت یک دقیقه‌ای برای فکر کردن در مورد موضوع  و نت‌برداری از آن و سپس صحبت دو دقیقه درباره آن و پاسخ به یک یا دو سوال درباره‌ی آن

بخش سوم شامل برقراری مکالمه به مدت ۴ الی ۵ دقیقه با مصاحبه کننده با صحبت درمورد موضوع بخش دوم

قابل ذکر است، چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر و کلاس‌های آمادگی و منابع و همچنین اطلاع یافتن از چگونگی نمره‌بندی آزمون آیلتس و نحوه تعیین سطح هستید؛ می‌توانید با مراجعه به آدرس سایت مؤسسه زبان سفیر، یکی از بهترین آموزشگاه آیلتس در تهران از اطلاعات بیشتری برخوردار شوید.

چرا آزمون ماک آیلتس مهم است؟

آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس، یک امتحان شبیه سازی شده از آزمون آیلتس است و شرکت کنندگان را برای شرکت در آزمون اصلی آماده می‌کند. سؤالات این آزمون هم به شکل استاندارد و از چهار بخش Listening/Reading/Writing/Speaking تشکیل شده‌اند. آزمون آن به شکل حضوری برگزار شده و معمولاً یک یا چند نفر بر روند اجرای آن نظارت دارند. در نهایت، آزمون توسط فردی تصحیح می‌شود که بر آزمون آیلتس و مهارت‌های آن تسلط کامل دارد. لازم به ذکر است که هنگام شرکت در آزمون باید نوع آن بر اساس شرایط توسط خود افراد مشخص شود. مدت زمان اجرای ماک آیلتس حدود 3 ساعت است و هزینه مشخصی هم دارد.

سطح سوالات این آزمون کاملاً استاندارد و نزدیک به سؤالات اصلی است و البته طراحی سوال آیلتس یک کار تخصصی است و به همین دلیل هر مرکزی قادر به برگزاری آزمون ماک نیست. بنابراین حتماً مطمئن شوید مجموعه برگزار کننده آزمون آیلتس ماک، توانایی، مهارت و تجربه کافی در این زمینه دارد. در این جا به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به سایت موسسه سفیر به عنوان یکی از بهترین و جامع‌ترین مراکز آموزشگاه آیلتس در تهران جهت اطلاع از نوع آزمون و نحوه شرکت در آن مراجعه نمایید.

راه ارتباطی با سفیر: gosafir.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار