بازدید 7968
۴

صادرات قم از ۳۸ میلیون دلار عبور کرد

مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان در سه ماهه نخست سالجاری به ۳۸ میلیون و ۴۶۲هزار و ۵۳۶ دلار رسید.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 28 June 2021

به گزارش «تابناک»، اسفندیار دریکوندی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: درهمین رابطه ۴۵هزار و ۲۵۰ تن کالا از گمرکات قم به بازارهای بین‌المللی صادر شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از رشد ۱۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: ارزش صادرات بسته‌های پستی و مطبوعات از گمرکات استان قم نیز در این مدت به حدود ۹۰ هزار دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹، صد در صد رشد داشته‌است.

وی ادامه داد: درآمد کل گمرکات استان نیز در سه ماهه نخست سالجاری به ۴۶۸ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل نشانگر رشد حدود ۶۴ درصدی است.

دریکوندی همچنین با اشاره به اهمیت واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و تجهیزات مورد استفاده واحدهای تولیدی، گفت: در همین راستا، طی بهار سالجاری بیش از ۱۲هزار و ۷۰۰ تن کالا به ارزش ۵۲ میلیون و ۱۹۸ هزار دلار از طریق گمرکات استان قم وارد شد.

وی ادامه داد: درهمین مدت اقدام‌های گسترده‌ای برای مقابله با قاچاق توسط گمرکات استان درجریان همکاری با سایر دستگاه‌های متولی صورت گرفت که در نتیجه آن ۱۹۸ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۷۲۳ میلیارد و ۹۳۵ میلیون ریال تشکیل شد.

گفتنی است بیش از ۵۰ درصد صادرات و واردات استان در مسیرهای سبز و زرد است که امور اداری مربوط به آن در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون توقف انجام می‌پذیرد تا فعالان اقتصادی در قم با سهولت بیشتری در بازارهای جهانی حضور داشته باشند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۳ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴
قم چه چیزی صادر میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
سوهان
چی تولید و صادر کردن؟
صادرات قم چیه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر