بازدید 6601

تقدیر‌حناچی‌از‌تلاش‌آتش‌نشانان‌در‌حادثه‌پالایشگا‌هتهران

شهردار تهران گفت: آتش نشانان در حادثه پالایشگاه شهید تندگویان مهارت و توان بالای خود را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵ 27 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، پیروز حناچی روز یکشنبه در مراسم تقدیر از عوامل شرکت کننده در عملیات اطفای حریق پالایشگاه تهران افزود: حادثه‌ای که ۲۵ روز پیش رخ داد، در محدوده عملیات ما نبود، اما هم بنا به استمداد و هم ماموریت سازمانی که از وظایف خود می‌دانیم در لحظات اولیه آتش نشانان در منطقه حاضر شدند.

وی یادآورشد: آموزش‌ها و تجهیزات زمانی تاثیر دارد که افراد در برابر حادثه قرار گیرند و آن را تبدیل به تجربه کنند، بطوریکه پس از حادثه پلاسکو تجهیزات پیشرفته‌ای خریداری شد، ولی شرایط استفاده از آن‌ها فراهم نشده بود که آتش سوزی پالایشگاه این فرصت را ایجاد کرد تا تکنسین‌ها یک تجربه دیگر را به اندوخته‌های خود اضافه کنند.

شهردار تهران گفت: در اطفای حریق پالایشگاه لحظات طلایی بود که اگر از کنترل خارج می‌شد نمی‌توانستیم خسارت را به حداقل برسانیم و از طرفی ما از افراد ماهر و متخصص در این حادثه بهره گرفتیم.

وی با بیان اینکه آتش نشانی تهران این افتخار را دارد که در حوادث مختلف خارج از محدوده خود نیز حاضر است، اظهارداشت: سیل، زلزله و آتش سوزی بحران‌های شناخته شده ما در تهران است و باید به طور مداوم مانور و آمادگی برای رویاویی با آن‌ها را داشته باشیم.

حناچی اضافه کرد: داشتن امداد هوایی در تهران بسیار پر هزینه است و با همکاری‌های میان بخشی می‌توانیم قابلیت و قدرت مانور خود را افزایش دهیم و با همین رویکرد توانستیم ۴۰ فروند بالگرد را تامین کنیم.

شهردار تهران گفت: نمی‌توانیم همه امکانات مورد نیاز برای رویارویی با یک حادثه بزرگ را در تهران تامین کنیم، اما با همکاری‌های بین بخشی می‌توان خلا‌های موجود را پر کرد.

حناچی تاکید کرد: اگر در پیشگیری سرمایه گذاری کنیم معادل یک درصد از هزینه جبران خسارت خواهد بود.

مهدی داوری رییس سازمان آتش نشانی تهران نیز در این نشست گفت: رضایت مردم بزرگترین سرمایه برای آتش نشانان است و رسانه‌ها با اطلاع رسانی به موقع و گسترده در جلب این مشارکت نقش داشتند.

وی افزود: تا ابد مرهون شهدای آتش نشان هستیم که مسیر افزایش ایمنی و خدمت رسانی به مردم را فراهم کردند.

داوری خاطرنشان کرد: وجود یک نگاه مدیریتی کلان مبتنی بر این که نیازمند آتش نشانان و سازمانی کارآمد ضروری است تا در پی آن تجهیزات به روزرسانی شود.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان طی سه سال گذشته صرف نوسازی و توسعه تجهیزات آتش نشانی تهران شده است خواستار تداوم این نگاه مثبت در سال‌های آتی و در سراسر کشور شد.

داوری اعلام کرد: امروز ۱۳۳ ایستگاه مشغول خدمت رسانی هستند، اما شاخص مهم زمان حضور در صحنه است که در تهران به ۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه رسیده است که این جای افتخار دارد.

وی اضافه کرد: آتش نشانان خوب درک می‌کنند که تجهیزات در چه زمانی و در چه بزنگاه‌هایی موثر است.

داوری ادامه داد: آتش نشانی شغلی مهارت محور است، در این سازمان دانش تبدیل به مهارت می‌شود و بسیار قدرتمند عمل می‌کند.

رییس سازمان آتش نشانی تهران گفت: استاندارد‌های عملیاتی حداقل در آتش نشانی در هیچ جای کشور سابقه نداشت، ولی تهران طی سه سال گذشته شروع کرده و در حفظ سلامت و جان آتش نشانان موثر بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ساعت طلایی در آتش نشانی اظهارداشت: شعار ما هر ایستگاه یک مرکز آموزش است و این آموزش‌ها و حضور در ماموریت‌ها زمینه ساز افزایش مهارت آتش نشانان است.

حادثه آتش سوزی پالایشگاه شهید تندگویان ۱۲ خرداد رخ داد و آتش نشانان با حضور بیش از ۲۴ ساعته خود موفق به مهار آتش شدند.

برای اطفای این آتش سوزی ۲۵۰ مامور از ۱۰ ایستگاه فعالیت داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار