بازدید 8431

استقرار ۱۵۰ جنگنده چینی در تنگه تایوان

ارتش چین قصد دارد در واکنش به رزمایش مشترک آمریکا با برخی کشور‌ها در شرق آسیا، ۱۵۰ جنگنده چینی را در تنگه تایوان مستقر کند.
کد خبر: ۱۰۶۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸ 26 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چاینا مورنینیگ پست در گزارشی از تصمیم ارتش چین برای استقرار ۱۵۰ فروند جنگنده پنهانکار این کشور در مغولستان خبر داد و آن را اقدامی در واکنش به برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و برخی کشور‌های شرق آسیا عنوان کرد.

منابعی آگاه دلیل استقرار این جنگنده‌های پنهانکار را واکنشی به رزمایش ژاپن و کره‌جنوبی با آمریکا در منطقه دانسته‌اند. این در حالی است که ژاپن حمایت خود از تایوان را بیشتر کرده است. ارتش چین قصد دارد این جنگنده‌ها را در «هبی» مغولستان و شرق و شمال مقر‌های فرماندهی خود مستقر کند.

«نوبویو کیشی» وزیر دفاع ژاپن، پیش‌تر اعلام کرده بود: «ثبات و صلح در تایوان در ارتباط مستقیم با ژاپن است و ما از نظارت و رصد نزدیک بر فعالیت و روابط میان چین و تایوان خبر می‌دهیم.»

همچنین به‌تازگی «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، پس از دیدار با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، گفت: «آمریکا و فرانسه هر دو مخالف چشم‌انداز جهانی به رهبری چین هستند و قرار است در این زمینه اقدامات مشترکی انجام دهند.»

«جان مرشایمر» استاد روابط بین‌الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی، نیز ظهور چین را بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا می‌داند. براساس داده‌های آماری، با ادامه روند رشد اقتصادی چین و نیز برتری این کشور از منظر جمعیت نسبت به آمریکا، پکن طی دهه‌های آینده قدرت اقتصادی خود را به قدرت نظامی تبدیل خواهد کرد و تلاش خواهد کرد به هژمون آسیا تبدیل شود.

تنش‌های نظامی میان تایوان و چین در سال گذشته میلادی افزایش یافته است. دولت تایوان می‌گوید چین به‌طور دائمی نیروی هوایی خود را به منطقه دفاع هوایی تایوان اعزام کرده است. در حالی که چین به نمایش قدرت در تنگه تایوان و منطقه آسیا-اقیانوسیه می‌پردازد، مسأله تایوان به‌ویژه از بابت این‌که ژاپن، آمریکا و کشور‌های دیگر با آن به‌عنوان یک جزیره خودمختار روابط نزدیکتر برقرار کنند، یک موضوع حساس است و پکن این جزیره را به‌عنوان خاک خود که در صورت لزوم با توسل به زور آن را دوباره متحد می‌سازد، در نظر می‌گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل