بازدید 138858

واکنش جهانپور به توییت جنجالی

سخنگوی سازمان غذاودارو نسبت به توییتش که با انتقادات مختلفی مواجه شده واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ 26 June 2021

 

به گزارش  تابناک به نقل از خبرآنلاین، توییت چند روز پیش یک مسئول وزارت بهداشت و استفاده از کلمه‌ای نامتعارف در آن، درباره صحبت‌های مطرح شده از قیمت واکسن ایرانی با واکنش‌های تندی در فضای مجازی روبرو شده است.

کیانوش جهانپور، مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذاودارو، در بخشی از رشته توییت خود درباره انتقادها از قیمت بالای واکسن داخلی نوشته بود: «-آسترزنکا مورد تایید WHO است چرا نمی آورید؟ آسترزنکا مرجوعی برخی کشورها است چرا می آورید؟ مجوز بدهید آسترزنکا بیاوریم برای کارگران، ۲۵۰ هزار تومان، هزینه را کارفرما می‌دهد! بعد:چرا آسترزنکا۳  دلار! است و واکسن ایرانی ۸ دلار؟ مرحوم شریعتی بخطا جای دگر درپی پفیوزان تاریخ می‌گشت.»

این توییت جهانپور با انتقادات زیادی در فضای مجازی روبرو شد و حتی گروهی از خبرنگاران اعلام کردند که قصد دارند از سخنگوی سازمان غذاودارو شکایت کنند. در مقابل سخنگوی سازمان غذاودارو با مقصر دانستن مافیای دارو می‌گوید که اصلا مخاطب توییتش خبرنگاران و مردم نبوده‌اند.

او در این رابطه می‌گوید: « این افراد قطعا لایق خیلی بیشتر از این‌ها هستند و من ابزار صحبت بیشتر درباره این موضوع را نداشتم و ادب اجازه نمی‌داد که بیشتر صحبت کنم.»

 

می‌گویند شما در توییتتان به منتقدان توهین کردید، این موضوع را قبول دارید؟

این متن توییت بنده اصلا ربطی به منتقدان ندارد و اگر کسی آن را بخواند متوجه می‌شود که منظور من با کیست.

توضیح می‌دهید که دقیقا منظورتان با کیست؟

دقیقا آنجا خطاب به کسانی این توییت را نوشتم که مواضع مختلفی در مورد واکسن خارجی و آسترازنیکا دنبال می‌کردند، زمانی که دولت می‌خواست این واکسن را وارد کند مخالف واردات بودند، بعد وقتی خودشان خواستند وارد کنند، قیمت‌های عجیب‌وغریب برای این واکسن می‌گذاشتند. الان هم که واکسن ایرانی وارد شده مجددا با مواضع متناقض همان واکسنی که تا دیروز رفقا و همکارانشان می‌خواستند با قیمت بیشاتر بیاورند را دوباره به جلو آوردند.

به نظر من مخاطب کاملا مشخص است و زودتر از هرکسی هم متوجه شد و خودش را پشت سر دیگران پنهان کرد.

یعنی می‌گویید مخاطب افرادی که از شما شکایت کردند نبودند؟

این توییت من ربطی به خبرنگاران و مردم نداشت. افرادی که پشت این صحنه پنهان شدند، مافیای وارداتی هستند که بارها در این کشور درباره آن‌ها هشدار داده شده است. امروز هم وزارت بهداشت و سازمان غذاودارو سدی در مقابله تمایلات این‌ها ایجاد کرده است.

همه سروصدا، جنجال و هیاهو بخاطر نگرانی و اضطرابی است که در مقابل این سد به وجود آمده‌ است. البته واکسن داخلی هم خیلی از رویاها و خواسته‌های ذهنی این‌ها را نابود کرده است. طبیعتا به این دلیل به واکسن داخلی و در نتیجه به بنده به عنوان مدافع واکسن تولید داخل حمله می‌کنند.

اما چطور شد که مردم و رسانه‌ها خودشان را مخاطب توییت شما دانستند؟

مطلب من دقیقا مشخص بود. من فقط یک توییت ننوشتم و این یک سری رشته توییت بود، اما آن‌ها سعی می‌کنند که حرف‌های من را به سمت رسانه و مردم القا کنند تا بتوانند از موضوع فرار کنند و نوک پیکان حمله‌ای که متوجهشان است را به سمت دیگری ببرند. ما پای واکسن داخلی و واکسیناسیون عمومی مردم ایستاده‌ایم و از همه دوستان در رسانه سالم و مردمی که ماه‌هاست پای واکسیناسیون داخلی ایستادند ممنونیم. اما تعبیر مرحوم شریعتی چیز دیگری بود و به جای دیگری می‌خورد.

گروهی هستند که در هنگام تحریم‌ها و در سخت‌ترین ایام، پولشان را در خون مردم می‌زنند و به شکل‌های مختلف سعی می‌کنند که واکسن تولید داخل را از مدار خارج کنند. این افراد قطعا لایق خیلی بیشتر از این‌ها هستند و من ابزار صحبت بیشتر درباره این موضوع را نداشتم و ادب اجازه نمی‌داد که بیشتر صحبت کنم.

بالاخره مقابله با فساد حتی در حد یک جمله کار درستی است، باید نورافکنی را به تاریک‌خانه‌ای بتابانیم که در آن برخی از خون و جان مردم ارتزاق می‌کنند. ما همه حملات و فحش‌های این عزیزان را به جان‌ودل می‌خریم تا برای آخرت ذخیره‌ای بشود.

آقای جهانپور به طور کلی در چند ماه گذشته برخی توییت‌هایتان جنجالی شدند، مثلا به منتقدی گفته بودید که واکسن نزند چون اجباری نیست. فکر نمی‌کنید این نوع توییت‌ها با برداشت‌هایی که از آن می‌شود، مشکل‌ساز می‌شوند؟

من هنوز هم می‌گویم اگر نمی‌خواهید واکسن نزنید. اگر کسانی به شکل هدف‌مند این‌ها را تفسیر به رای نکنند، موضوع مشخص است. امروز هم که صحبت می‌کنیم تزریق چه واکسن ایرانی و چه واکسن خارجی اجباری نیست. برای تزریق واکسن افرادی که مایل هستند می‌توانند به شکل داوطلبانه در سامانه ثبت‌نام کنند. در اغلب کشورهای دنیا هم تزریق واکسن اجباری نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۷۴
آقای پزشک عمومی متخصص در امر روابط عمومی.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
کاش دو کلاس کلاس روابط عمومی می رفتی
فکر میکنی همانطور که اساتیدت در مورنینگ غرورت را شکسته اند باید غرور و نظر مردم را بشکنی
ضمن اینکه ایشون راست میگویند مافیای دارو در ایران عجیب ریشه دوانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
حرفهاي ايشان كاملا منطقي است، جايي هم كه كلمه نادرستي بكار برده ، از مرحوم شريعتي نقل قول كرده اين يعني استعاره
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
وای بر ادبیات پارسی وای بروزارت بهداشت که تو سخن گویش به زبان پارسی باشی
حسام
| Germany |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
به نظر من هم حرفش منطقیه . دکتر خیلی رک حرف میزنه ، که اون هم در چنین مسائلی واجبه ... ولی کاش کشور قانون و در و پیکر. اشت تا بدون ملاحظه ایم اون افراد رو میآورد ... متاسفانه ونین مافیایی وجود داره ورییس قوه قضایی سکوت میکند و منتظر صندلی ریاست جمهوری هم هست ... وای بر ما
ادب مرد به ز دولت اوست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
پفیوز به معنی بزدل ،ضعیف،نادان است
در بهترین حالت ایشان فکر می کند منتقدان یک نفر هستند! بعضی وقت ها می گوید چرا استرازنکا نمی آورید و بعضی وقت ها می گوید چرا استرازنکا می آورید.
جناب دکتر ، این صحیح که زدن واکسن ممکن است در بعضی از کشور ها اجباری نباشد
ولی مدیر روابط عمومی هیچ کشوری این مورد را بطور رسمی اعلام نکرده ، شما مسئول حفظ بهداشت و سلامت جامعه هستید و موظف هستید که مردم را به زدن واکسن تشویق کنید
راست میکن که خدا مردم و مملکت ایران را نگهمیدارد
الان میبایست به این نامردان دزد پست فطرت که دلال دارو هستند چی بگه آدم .... بگه برادران بزگوار.... بگه دلسوزان مردم ....
خب راست میگه بنده خدا .... لایق این آدما همین کلمه هاست دیگه
احسنت بر دکتر جهانپور ،کاملا مشخصه پشت این هجمه ها مافیای واردات واکسن هست
مرحبا به آقای جهانپور که در مقابل زالو صفت ها برای یک بار هم که شده با ادبیاتی که مستحقش هستند صحبت کرد
سام واقعا مشخص بود منظورش چه کسانی است.مگر اینکه کسی به خود بگیرد.
خب چرادوپهلوحرف میزنی که بعدبیای توضیح بدی ازهمون اول بگومخاطبت کیه
حرف آقای جهانپور عین حقیقته...
کسی که آدمایی امثال جهانگیری ازش انتقاد کنند،قطعا آدم حسابیه...
یک آینه بدهید دست آقای جهانپور کمی به خودش نگاه کند. این تصمیماتی را که اعلام می کند اصلا واقعی است.
همان مافیا و کاسبان تحریم که نانشان در خون مردم این مرز و بوم است با صرف هزینه هایی سعی می کنند مخاطب این توییت ها که کاملاً مشخص است، خبرنگار یا مردم عادی جلوه دهند و پشت توهمات برخی در گردوغبار ایجاد شده پنهان شوند، مدعیان دفاع مبارزه با فساد در صف پستهای دولتی!! خدایا به حرمت خون جوانان شهید پاک سرشت، روز فاسدین و نفوذیها را مثل جهنم دردناک و پیمانها و گروههای شیطانیشان را نابود بگردان، آمین
بجای این حرفها استعفا بده
پاسخ فیلسوفانه ای بود
الاعمالو باالنیاته
کدوم سامانه
کسانی که مسولیت بالایی دارند بایدگفتارشان به دقت وحساسیت بالا به گوش مخاطب برسد شاید شما واقعا حدفتان کسانی که می‌خواهند به هر قیمتی پول دربیاورند جان مال مردم هم اهمیتی ندارد واسشان باشد ولی اینجور مواقع مسقیم حرفتان را به کسی که می‌خواهید خطاب قرار دهید بزنید باعث سوتفاهم نشود
دولت روحانی گشایشی عجیب در «رشد مافیای واردات» ایجاد کرد.
چرا مردم را وسط میارین از خود نادانهاتون مایه بگذارید هرجایی گم میارین مردم را علم میکنید همتون از هم بدترین
حتی اگر منظور این شخص فرضا مافیا هم باشد ، باز هم دلیل بر بی نزاکتی کلامی نیست. حتما باید عزل گردد
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
نه اینکه بقیه مردم ایران خیلی بانزاکت هستند!!!!!!!
درود بر جهانپور...
پاسخ ها
mohamad
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
قاطی کردی برای توهینی که کرده درود میفرستی
کارمند و زیردست نمکی که بهتر از این نمیشه ،
این مقصر نیست،وزیر عرضه نداره ...
بهایم خموشندگویا بشر
زبان بسته بهتر که گویا به سر



اندکی صبر سحر نزدیک است
ماکه نفهمیدیم راست ودروغ توکشورم چیه؟ خیلیهارادلسوزدیدم وبرای حق مردم یقه پاره میکردند مصداق کلمه غیرمعمول دکتر جهانپور دیدیم وبالعکس. ولی آنچه برایم مسلم است اینکه از دیگ دولتی‌ جماعت آبی برای ما مردم گرم نمی‌شود والسلام
آقای جهانپور ... خودت هستی که وضعیت مدیریت شما اینه نه مردم و کسانی که از واکسن گله دارن . احمق هم هستی اگر نبودی کسی واکسن ۴ دلاری را نمیزاره و واکسن ۹ دلاری نمیخره . رانت خوار تویی که داری مردم را با سایست بازی خودتون معطل نگه داشتی
این آقا هر جور دیگزی هم نظرش را میگفت ،هر کسی به سلیقه خودش یک برداشت وتفسیر میکرد
خیلی درست میگه ،آقای دکتر جهانپور،دقیقا محتاج داروهای بازار آزاد شدیم،ای بی دردان،مغلطه نکنید جلوی حرف حق نایستید،اما آقای جهانپور برای افشاگری دیر به میدان آمدی،کاش زودتر،آنجایی که منافعت در میان بود، لب به سخن باز میکردی،ذخیره آخرت اون موقع بود
البته مارو حلال کن.
فرهنگ مدیرروابط عمومی اینه......کسی به خودش نگیره ...ریشه داره...چیزی نگین لطفا الان یه عده جیره خورمیان میگن رییسی اومده درست میشه...حوصله نداریم
گل گفتید آقای جهانپور ،دمتون گرم،حقشون بود عقب مونده ها
تو خودت مافیایی
لعنت بریهودیان مخفی ونفوذی
کجای این سئوال بی جا ست که یکی باید ۳ وآن یکی ۸ دلار باشد ، چراوچرا؟؟؟؟؟. چه خبره ؟؟.
واقعا کدام احمق و با چه حقی واکسن مرجوعی کشور دیگر را وارد کرده است ، موضوع اصلی را دروسط گم نکنید ، ودرثانی چرا این ۳وآن ۸ دلار این حرف نیست وبلکه درد است.
حرفش،کاملا درست بود الکی پای مردم و وسط نکشید ما مردم خوب میدونین متظورش کیا بودن
دورود برجهانپور گه حرف حق زد
ببنید مافیا واردات چه بر سرش اورده که همچین کلماتی بکار برده ، خواهشا زود قضاوت نکنیم چون پشیمانی به همراه دارد ضمن اینکه خودش علت امر را توضیح داد.
جیزی که تو این مملکت ارزشش هر روز کمتر میشه جان انسان‌ها است.
شاید منظورش برادران قاچاقچی هست که کسی حریفشون نیست!!!!
توضیحات دکترقانع کننده بود
من به سهم خودم از آنچه بدل گرفته بودم
وحتی بکسی چیزی نگفتم طلب بخشش دارم
خدای بزرگ ارسر تقصیرات وقضاوت های زودهنگام همه درگذرد
هدف دکترجهانپورکاملامشخص است کسانی اندکاجان ومال مردم پشیزی برایشان ارزش ندارد.وکاملامشخص است که چه کسانی ناراحت شده اندبنظرمن آن کلمه استعاره هم برای این زالوهاکم است درودبردکترجهانپور
من هم فکر میکنم ربطی به مافیا داشت و مردم و خبرنگارها مخاطبش نبودند
چرا ناراحت می شوید، مگر شما جزو باند رفقای فروشنده واکسن به ایران هستید. صحبت را نفهمیده چماقدار دیگران شدن خصلت صد ساله بعضی افراد شده.
حرف زشت خوب نیست اما مشخص است کاسبان تحریم چه کسانی هستند و چه کسانی و ...مخالف رفع تحریم
اینها خودشان مافیای واردات دارو هستن،حالا آخرای کار دولت خوشون را به موش مردگی زدن...پفیوزها
با درود خدمت دکتر
من تکمیل میکنم شما زیاد حیا کردین پفیوز های زالو صفت نانشان اغشته ب خون ملت هست و ان خبرنگاران منتقد کار چاق کن های همان پفیوز ها هستن
وحامیان انها دلال هستن ن خبرنگار
آقای جهانپور بعضی وقتها حرفهایی می زند که خودش هم از توجیح آن می ماند مثل شوخی بد چینی ها
مردم بخاطر بیکاری بیماری دزدی در بورس اختلاس خقوقعای نجومی طلاق خودکشی صبرشون لبریز شده از غزه لبنان یمن سوریه بدترند زودد ناراحت میشوند صبرشون هم لبریز شده اگه جونت برات عزیزه از این کلمات برا مردم استفاده نکن که نابودت میکنن اگه خشم ملت. به جوش آید افتاد
شاهداستوارشایسته سالاری درنظام جمهوری اسلامی
باسلام درجامعه ما هرکسی تریبونی پیدا کرد فکرمیکند ابرمرد است کنترل کلمات از دستش در میره ..قدما گفته اند سخنت را قبل از گفتن مزمزه کن..یارب روا مدار
والا با این همه مافیا کشور ما شده ایتالیا و بهتر است که آقای جهانپور محل دیگری برای مبارزه سهمگین کلامی با این نوع مافیا جستجو می کردند
خب شد ادب اجازه نمی داد وگرنه...
بعضی ها با ادبیات و ظاهر مودبانه مردم رو استثمار میکنن و این بیچاره چون متوجه شده خیلی بهش زور اومده
منهم گاهی فحش میدم بلکم کسی حرفهام رو بشنوه، خودش داره میگه منظورم کیه، دیگه از این تابلوتر، شما هم اگه جای اون بودید به مافیا فحش می دادید
بالاخره بشر جایز الخطاست.حق بدیم به دکتر با این همه هجمه مافیای دارو دراین حد از کوره در رود.
ماباید زحمات شبانه روزی ایشان و همکارانشان را در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا نیز ببینیم.
درستش هم این است که واکسن اجباری نباشد چون ما طرفداران طب طبیعی احتیاجی به واکسن نداریم
چه معنی داره کسی بخواد توضیح بده؟ اصلا رعایا به چه جراتی تقاضای توضیح و عذر خواهی کردن؟به کجا داریم میریم؟
دوستان ملاک آخرین صحبت است که از هر کسی صادر میشه با توجه به مطالب گفته شده و تعیین صریح مصادیق مشخص که وارد کنندگان سودجو و بعضا بی وجدان هستند. و اگر در رابطه نظرشون: چرا آسترزنکای مورد تأیید WHO ( سازمان بهداشت جهانی) رو وارد نمی کنید و آسترازنکای مرجوعی رو میخواهید وارد کنید جای تأمل هست و اگر وارد کنندگان چنین خیانتی کرده باشند این وظیفه قوه قضائیه هست که با شدت با این فریبکاران برخورد کند چرا که بزرگان نعمت را دو چیز دانسته اند الصحت والامان : سلامتی و امنیت. تاکید می کنم این جنایتکاران قدرت عجیبی دارند و آن لشگر دلالان رانتخوار در شبکه های اجتماعی و یا حتی تطمیع بعضی از خبرنگارانی که زمینه تشویش افکار عمومی را فراهم می کنند
بی تربیت
جهانپور درست گفته و منظورش با مافیا بوده اما علت مافیا بازی از بی توجهی حسن روحانی هست
اخه نمیشه همیشه گفت محترم و محترم چون کلمه خسته کننده ای شده و اکثرا برای افرادی استفاده میشه که مسمایی ندارد .
یک نفر دردولت پیدا شد واقعیت را بمردم بگوید انهم انقدر بهش حمله ورشدن که موضوع از بین رفت بابا دکتر جهانپور درست میگوید
واکسن داخلی را ریاد کنید بزنیم
آفرین آقای جهانپور. نترس . این پفیوزها را نام ببر. چون ما تو این مملکت پفیوز زیاد داریم. در تمام زمینه ها . فقط داریم پفیوز تربیت میکنیم. البته بلانسبت مردم و...
مگه تویتر فیلتر نیست
از قدیم گفتن: حرف رو بنداز زمین، صاحبش برمیداره.
اقای جهانپور دو کلمه حرف حساب زده از قدیم گفته اند چوب را که برمیداری گربه دزده فرار میکنه طرف حرفهای ایشون مردم و خبرنگاران نیستند این که مثل روز روشنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل