بازدید 17583

قسم خوردن ۵۰ نفر، شرط اعدام متهم

پرونده قتل کارمند جوانی که جسد خون‌آلودش در خیابان پیدا شد، با انکار‌های مداوم تنها متهم پرونده به قسامه رسید.
کد خبر: ۱۰۶۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ 26 June 2021

 

به گزارش  تابناک به نقل از شرق، بهمن سال ۹۵ جنازه خونین مردی جوان در حاشیه خیابانی در غرب تهران پیدا شد. عابران بلافاصله با پلیس تماس گرفتند و موضوع را اطلاع دادند. جنازه به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ را خفگی اعلام کردند. پلیس به تحقیق پرداخت و دریافت جنازه متعلق به مردی ۳۰‌ساله به نام سروش است که وقتی پدر و مادرش به سفر کربلا رفته بودند، کشته شده است.

درحالی‌که فرضیه جنایت با انگیزه سرقت قوت گرفته بود، پلیس به ردیابی موبایل سروش پرداخت و فهمید گوشی موبایل مقتول به سرقت رفته است. پنج ماه از این جنایت گذشته بود که پلیس دریافت گوشی سروش روشن شده است.

به‌این‌ترتیب مأموران به ردیابی تلفن همراه پرداختند و رد یک مرد جوان به نام کیومرث ۳۷‌ساله را یافتند. پلیس سپس خودروی کیومرث را شناسایی و او را بازداشت کرد. کیومرث در بازجویی‌ها ادعا کرد سروش را نمی‌شناسد و از نحوه مرگش بی‌خبر است و گوشی موبایل او را داخل ماشینش پیدا کرده است.

بازجویی از همسر کیومرث تحقیق‌ها را وارد مرحله تازه‌ای کرد. این زن گفت: همسرم یک شب به خانه آمد و گوشی موبایلی را به من هدیه داد. او اصلا نگفته بود گوشی موبایل را پیدا کرده است.

تناقض‌گویی‌های این زوج موجب شد علیه کیومرث کیفرخواست صادر شود. به‌این‌ترتیب متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و پدر و مادر سروش برای کیومرث حکم قصاص خواستند.

پدر قربانی گفت: پسرم در یک کارخانه خودروسازی کار می‌کرد. صبح‌ها ساعت شش با سرویس به محل کارش می‌رفت و گاهی اوقات با خودرو‌های دربستی از اتوبان ستاری به اشرفی‌اصفهانی و سپس به جاده مخصوص کرج می‌رفت. پسرمان آن روز برای رفتن به محل کارش خواب مانده بود و احتمالا به‌عنوان مسافر سوار خودروی متهم شده است. سپس متهم در جایگاه ایستاد و اتهام را رد کرد.

او گفت: من اصلا مرتکب قتل نشده‌ام و سروش را نمی‌شناسم. من ساکن تهران نیستم. هر دو ماه یک‌بار به تهران می‌آمدم و با ماشین مسافرکشی می‌کردم. سپس به محل زندگی‌ام می‌رفتم و بعد از مدتی استراحت دوباره به تهران برمی‌گشتم. من در مسیر اتوبان ستاری، بزرگراه اشرفی‌اصفهانی و جاده مخصوص کرج با ماشین مسافرکشی می‌کردم و پنج ماه قبل از اینکه بازداشت شوم، وقتی در حال تمیزکردن ماشین بودم گوشی موبایل را پیدا کردم.

داخل آن هیچ سیم‌کارتی نبود به همین خاطر پنج ماه منتظر شدم تا شاید صاحب آن را پیدا کنم؛ اما، چون کسی مراجعه نکرد گوشی را به همسرم هدیه دادم. متهم گفت: همسرم گوشی موبایل معمولی داشت و مدتی بود گوشی مدل بالا می‌خواست. من به همسرم نگفتم گوشی را پیدا کرده‌ام. او در پاسخ به سؤال قضات دادگاه درباره اینکه چطور در زمان قتل گوشی موبایل تو و مقتول در یک محدوده آنتن‌دهی داشته‌اند، گفت: احتمالا زمانی که سروش به قتل رسیده، در حال مسافرکشی در آن مسیر بودم. من اصلا سروش را نمی‌شناسم و انگیزه‌ای برای قتل او نداشتم. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و کیومرث را به قصاص محکوم کردند؛ اما این حکم در دیوان عالی کشور تأیید نشد.

قضات دیوان عالی کشور اعلام کردند لازم است تحقیقات درباره این پرونده تکمیل شود. بعد از انجام تحقیقات قضات یک بار دیگر متهم را مورد سؤال قرار دادند و در نهایت رأی بر قسامه صادر کردند. بر‌اساس این رأی اولیای‌دم باید ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کنند و آن‌ها قسم بخورند که کیومرث قاتل سروش است؛ اما اولیای‌دم نتوانستند ۵۰ نفر را به دادگاه معرفی کنند. آن‌ها از قضات دادگاه مهلت سه‌ماهه گرفتند تا در این مدت ۵۰ نفر از بستگان‌شان را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲۴
در قرن 21 با هزار و یک ترفند پلیسی و روانشاسی باید بریم سراغ قسامه یعنی 50 نفر حق حیات و عدم حیات را با اقرار چه درست یا نادرست در سرنوشت یک متهم بیان می کنند والا تو عربستان هم این کار انجام نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
دقیقا...اتفاقا چند وقت پیش در همین سایت وزین تابناک خبری منتشر شد که شخصی که با ایین قسامه قرار بود اعدام شود با پیدا شدن قاتل اصلی از مرگ نجات یافت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
جهت نیروی تحقیقات به سمت درستی هدایت نشده که نتیجه این شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
این کار سنجیده و حکیمانه از تمام آن ترفندهای پلیسی ای که تو نادان می شناسی کارساز تر است.
صبر کن در خبر بعدی اثرش را می بینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
آخر چه کسی جرات می کند که بدون هیچ علم وحجتی و دیدنی قسم بخورد
قسم بخورند که چی چی؟! که بگن یارو قاتله؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
وقتی خانواده مقتول 50 نفر را جمع کرد که حاضرند برای چیز ندیده قسم بخورند حساب کار دست قاتل و خانواده اش می آید که مرتکب قتل شدن چه عاقبتی دارد.
چه روش احمقانه و بدور از منطقی
یعنی چی 50 نفر بیان قسم بخورند.
قاضی از اونها نمیپرسه مستندات خودتون رو ارائه بدید؟
واقعا دستگاه قضا باید برای اینگونه رای دادنها خجالت بکشه.
عملا دارند قتل عمد خودشون میکنند.
اگر واقعیت همین باشه که نوشتید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
احمق کسی که می تونه 50 نفر را برای قسامه دور هم جمع کنه بدون اقدام قضایی هم می تونه قاتل را به محازات برسونه !!! تو نفهم به حکمت چیزی که از آن بیخبری ایراد نگیر!!!
چه حکم وحشتناکی در این روزها که خیلی ها با دروغ و حق و ناحق کردن گذران زندگی می کنند. جه بسا قسم دروغ نیز بخورند. به این سادگی در مورد مرگ یک انسان حکم کردن خیلی وحشتناک است
چیزی مسخره تر از اجرای قسامه برای تایید یا رد اتهام نداریم
جهالت دیگر بس است
شاید یک نفر از روی عمد بخاطر اینکه رد گم کنه گوشی را در ماشین ایشان گذاشته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
جاهل تویی که وقتی فهمت به چیزی نمی رسد « را جهالت می نامی!!!
اصلا قسامه چه معنی داره ؟ مگر نه اینکه شروط شاهد باید این باشه که خودش به چشم دیده باشه اسمش روشه شاهد یعنی دیدن و عینیت بعد یک مشت از خدا بی خیر چه بر اساس حب و بغض و یا رودر بایستی با ولی دم بابت چیزی یا واقعه ای که ندیده و فقط روایتی یکطرفه شنیده بیاد قسم جلاله بخوره و حق حیات رو قطع کنه و بعدم دلمون خوش باشه بگیم اگه اشتباه بود خدا خودش جزاشو میده؟ این واقعا مسخره است نباید زمینه همچین اشتباهی اصلا درست بشه خوب این پول و مال نیست که اگه بعدا اشتباه شد بگیم جای جبران داره حتی اگه یک درصد اشتباه باشه جون یک نفر رو چطور میشه برگردوند مگه برای اون خانواده ده تا دیه هم بدن میتونه جای عزیزشون رو بگیره
قرن 21
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
تمام فنون قرن 21 جواب نداده که ذست به دامان این راهکار قدیمی شده اند!!!
اگر یک بازپرس درست و حسابی روی این پرونده کار کرده بود. الآن به روشنی جرم زن متهم فعلی مشخص شده بود، و آثار اجرای حکم مجازات او بدون قسم دیگران تمام ابعاد پرونده را روشن کرده بود، طوری که دیگر زاویه تاریکی در پرونده برای فرار مجرم باقی نمانده بود.
این دیگه چجور قضاوتی یه باره بگو تبره می کنم
اگر حتی قاتل باشد و آزاد شود بهتر از آن است که کسی قسم بخورد بر چیزی که علمش را ندارد
این پنجاه نفر که قاعدتا ندیده اند قتل اتفاق افتاده . چون اگر دیده بودن . می شدن شاهد . اینکه من چیزی رو ندیدم . ولی قسم بخورم و بر ان اساس کسی اعدام بشه . خیلی وحشتنام هست
اگر 50 نفر پیدا شدند و قسم خوردند که مظنون قاتل است باید هر 50 نفر رو بازداشت کرد چون یکی از این حالات است :
یا قسم دروغ میخوردند و چیزی رو که ندیدند و یقین ندارند نسبت میدهند
یا اینکه صحنه را دیده اند و حضور داشته اند که در این حال هم باید گفت که سکوت نسبت به جنایت کرده اند و ..

ضمنا زمان قتل مقتول و آخرین زمان آنتن دهی گوشی را میتوان پیدا کرد و سرنخ های بیشتری یافت و حتی با چاپ عکس مقتول شاهدان بیشتری پیدا کرد که آخرین بار مقتول کی و کجا توسط کسی دیده شده است .
چه جالب، کسانی که اونجا نبودن و جریان را نمیدونند بیان قسم بخورن که جون یکی را بگیرن و حتما هم اگر گناهکار نباشه اون دنیا میره بهشت. هرکی قسم خورد بگیرید اعدامش کنید که داره قسم دروغ میخوره. مگه از این قسم دروغتر هم وجود داره که یکی تو خونه اش نشسته باشه و قسم بخوره که دیده یکی دیگه یکی را کشه؟؟؟ بابای طرف خیلی اطمینان داره خودش بکشتش
بی نهایت عقب مانده ایم . بی نهایت پرادعا ایم . خدا بهمون رحم کنه
کیومرث گوشی را ۵ ماه خاموش نگه داشتع...پس چیزی میخواسته پنهان کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم