بازدید 6794

کشف دومین گور دسته جمعی در غرب کانادا

بیش از ۷۵۰ گور جدید در جریان کاوش‌ها در محل یک مدرسه شبانه روزی متعلق به بومیان کانادا در غرب این کشور کشف شده است.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ 25 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از خبرگزاری فرانسه از مونترال، یکی از رهبران بومیان کانادا روز پنجشنبه گفت: بیش از ۷۵۰ گور بی نام در جریان کاوش‌ها در محل یک مدرسه شبانه روزی متعلق به بومیان کانادا در غرب این کشور کشف شده است. کادموس دلورم (Cadmus Delorme)، یکی از رهبران بومیان کانادا، که در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، همچنین اضافه کرد: ”کاوش‌های خود را با استفاده از یک دستگاه ردیاب در روز ۲ ژوئن آغاز کردیم. حدود ۷۵۱ گور بی نام پیدا کردیم“. این دومین گور دسته جمعی است که طی یک ماه گذشته در غرب کانادا کشف می‌شود.

وی افزود: ”این یک گور جمعی نیست بلکه گور‌های بی نام و نشان هستند. برخی از گور‌ها در گذشته شناسایی شده اند. البته نمایندگان کلیسای کاتولیک سنگ قبر‌ها را برداشته اند، اقدامی که در کانادا یک عمل جنایتکارانه محسوب می‌شود“. کاوش‌ها در این مدرسه از اواخر ماه مه به دنبال کشف بقایای ۲۱۵ دانش آموز آغاز شد. رهبران بومیان کانادا کشف این گور‌ها را حاکی از وقوع یک جنایت علیه بشریت و تجاوز به حقوق بومیان کانادا ارزیابی می‌کنند. آن‌ها از دولت و کلیسا تقاضای همکاری کرده اند و گفته اند تنها جرم قربانیان این است که بومی متولد شده اند.

حدود ۱۵۰.۰۰۰ کودک بومی طی دهه ۹۰ میلادی به زور به ۱۳۹ مدرسه شبانه روزی در سراسر کانادا فرستاده شدند و ارتباط آن‌ها با خانواده، زبان و فرهنگشان به کلی قطع شد. با بسیاری از آن‌ها رفتار‌های آزار دهنده‌ای شد و حتی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند. به گفته یک کمیسیون تحقیق، بیش از ۴۰۰۰ نفر از کودکان به کام مرگ رفتند. در پایان این تحقیق گفته شده است کانادا مرتکب یک نسل کشی فرهنگی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار