بازدید 10118

روایت شهاب حسینی از عباس کیارستمی

شهاب حسینی در جشنواره «عکس ۵» که همزمان با سالروز تولد عباس کیارستمی در موزه سینما برگزار شد، درباره این هنرمند فقید سخن گفت.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 23 June 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی جشنواره، یکم تیر همزمان با سالروز تولد عباس کیارستمی، جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» با حضور اهالی فرهنگ و هنر و نماینده ۱۰ سفارت هلند، رومانی، فرانسه، اتریش، استرالیا و … در موزه سینما برگزار شد.

شهاب حسینی در ابن مراسم به صحنه رفت و درباره عباس کیارستمی بیان کرد: خیلی خوشحالم که فرصتی پیش آمد تا درباره استاد عباس کیارستمی صحبت کنم. هنر سینما ریشه در دریافت‌هایی دارد که همه ما از زندگی داریم و برای نشان دادن این دریافت‌ها از راه‌های مختلف استفاده می‌کنیم. همه ما بعد از زبان مادری زبان‌های دیگر را انتخاب می‌کنیم تا این دریافت‌ها را به گوش دیگران برسانیم. هنر سینما یک زبان و دارای قواعد خاص خودش است. هر کس باید توانایی‌های خود را پیدا کند و به زبان‌های دیگر صحبت کند اما مهم این است با آن زبان چه حسی را می‌خواهیم منتقل کنیم. عکس خیلی مهم است چون نوع دیدگاه عکاس را درباره یک سوژه نشان می‌دهد. همچنین می‌توانیم هنر سینما را یک زبان بدانیم. عباس کیارستمی اندیشمند، ادیب و متفکر به زبان و ادبیات سینما بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل