بازدید 7194

نگرانی مشتریان ایرانی در اجاره خودرو

اجاره خودرو بدون راننده می تواند برای ما در بعضی اوقات بسیار سودمند باشد، مثلا در زمانی که با هواپیما به شهر دیگری برای کار یا سیاحت سفر می کنید و به دلایل مشخص نمی خواهید از خودروهای عمومی و تاکسی استفاده نمایید، اجاره خودرو شخصی می تواند برای شما بهترین انتخاب باشد.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 23 June 2021

آیا می توانیم در ایران، خودرو بدون راننده را بدون نگرانی اجاره کنیم؟

اجاره خودرو بدون راننده می تواند برای ما در بعضی اوقات بسیار سودمند باشد، مثلا در زمانی که با هواپیما به شهر دیگری برای کار یا سیاحت سفر می کنید و به دلایل مشخص نمی خواهید از خودروهای عمومی و تاکسی استفاده نمایید، اجاره خودرو شخصی می تواند برای شما بهترین انتخاب باشد.

اما آیا واقعاً اجاره خودرو برای ما به همین راحتی و بدون ریسک است؟ البته که خیر ، باید بدانید بسیاری از افراد سودجو خصوصا در شهرهای پرتردد و سیاحتی از خودروی اجاره ای بعنوان ابزاری برای شکار افراد بی اطلاع استفاده می نمایند.

چه بسا بسیاری از آنها منتظر کوچکترین تصادف مشتری می باشند که علاوه بر هزینه تعمیرات چند برابری ، هزینه هنگفتی را بابت افت قیمت خودروی خود از شما طلب نمایند.

پس آیا با وجود چنین افرادی امکان اجاره خودرو بدون دردسر در این کشور وجود دارد؟

جواب بله است ، اما چطور ؟

در ادامه تمام نکات کلیدی که در اجاره خودروی بدون راننده می بایست دقت کنیم آورده شده است. فقط در صورت برآورده شدن تمامی این نکات می توانید بدون استرس اقدام به اجاره خودرو نمایید.

1 - فقط از شرکت های معتبر و شرکت هایی که از وزارت راه و ترابری مجوز اجاره خودروی بدون راننده دارند اجاره کنید

اولین و مهم ترین نکته در بحث اجاره ماشین، داشتن مجوز رسمی راه ترابری شرکت اجاره دهنده است. در غیر این صورت اعتبار اجاره در بروز مشکلات با بیمه و مراجع قضایی زیر سوال رفته و احتمال ضرر و زیان شما وجود دارد. زیرا شما به عنوان یک شهروند تنها مجاز به استفاده از عرضه کنندگان معتبر هستید.

حتی کسانی که تحت آژانسهای تاکسیرانی اقدام به ارائه خودروهای بدون راننده می نمایند نیز نمی توانند الزامات در این حوضه را برآورده نمایند ، اگر اینطور بود ، وزارت راه و ترابری در معاونت راهداری تشکیلات جداگانه ای را صرفا برای این شرکت ها در نظر نمی گرفت.

2 - حتماً و حتماً کارت ماشین به نام شرکت دارای مجوز باشد

در صورت عدم مالکیت خودرو توسط اجاره دهنده، در زمان تصادفات عادی یا تصادفاتی که منجر به جراحت یا فوت می شوند، امکان ایجاد مشکلات عدیده طولانی مدت برای شما محتمل خواهد بود.

لذا در زمانی که خودرو را تحویل می گیرید در صورتی که کارت خودرو با نام شرکت اجاره دهنده تطابق ندارد از دریافت خودرو خودداری نمایید. و یا بهتر این است که این موضوع را در اولین تماس با اجاره دهنده و قبل از تبادل پول حل و فصل نمایید.

3 - شرکت اجاره دهنده تضمین دهد که در صورت تصادف افت قیمت خودرو را از شما نمی گیرد

برخی از اجاره دهندگان خودرو به دنبال درآمد در زمان تصادف می باشند. این در صورتی است که حداکثر هزینه ای که قانوناً شما می‌بایست در زمان تصادف بپردازید، فرانشیز بیمه بابت هزینه تعمیرات خودرو و نصف هزینه اجاره خودرو در مدت تعمیر می باشد. لذا عدم توجه به این موضوع می تواند شما را در دام شیادان قرار دهد.

4 - شرکت اجاره دهنده اقرار نماید ، حداقل در تصافات پرهزینه ، فقط از شما فرانشیز خسارت را خواهد گرفت و نه همه هزینه را
برخی از افراد و شرکت های سودجو ، در زمان بروز تصادفات با خسارات کلی ، پس از این که خسارات را از مشتری دریافت می دارند ، اقدام به دریافت هزینه از بیمه می نمایند، پس بسیار مهم است که مطمئن شوید با شرکت معتبری طرف هستید.

5 - هزینه تحویل خودرو در شهر دیگر

بسیاری از شرکت های اجاره خودرو که فقط به صورت محلی فعالیت می کنند، در صورت تحویل خودرو در شهر مقصد شما، هزینه های گزافی را برای بازگشت خودرو به ایستگاه نهایی می گیرند.

برای حذف این هزینه بهتر است در زمان هایی که خودرو را در شهر دیگری تحویل می دهید، از شرکت هایی خودرو اجاره کنید که این هزینه را از شما دریافت نمی کنند. به بیان ساده تر شرکت هایی که در سطح کشور فعالیت می کنند و هزینه اصطلاحا یکطرفه دریافت نمی کنند ، بهترین گزینه برای این نوع اجاره خودروی بدون راننده هستند.

6 - کیفیت و تمیزی خودرو

مهمتر از سال تولید و کیلومتر خودرو این است که خودرویی که دریافت می نمایید باید همانند یک خودروی نو سالم ، بدون ایراد ، تمیز و خوشبو باشد.

اجازه ندهید خودروهایی کثیف و ایراد دار که خصوصاً داخل آنها بویی از تمیزی نبرده و بوی سیگار می دهد را به شما تحویل دهند.

بسیاری از اجاره دهندگان این گونه خودروها را با قیمت پایین‌تری ارائه می دهند که می بایست در مواجهه با این موارد به حکمت قیمت ارزان همواره توجه کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل