بازدید 7970

اروپا ۱۵۰‌میلیون واحد دیگر واکسن مدرنا سفارش داد

کمیسیون اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ۱۵۰ میلیون واحد واکسن کووید - ۱۹ اضافی به شرکت داروسازی مدرنای آمریکا سفارش دهد.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹ 22 June 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سازمان ملل متحد به تازگی در گزارشی اعلام کرد: با گذشت ۶ ماه از آغاز واکسیناسیون کووید-۱۹ در جهان، از مجموع واکسن‌های تزریق شده، ۴۴ درصد در کشور‌های ثروتمند و تنها چهار دهم درصد در کشور‌های فقیر تزریق شده؛ به عبارت دیگر، دسترسی ثروتمندان به این واکسن، ۱۱۰ برابر بیشتر از فقیران بوده است.

این واحد‌های اضافی که در سال آینده (۲۰۲۲) تحویل اتحادیه اروپا خواهد شد، بخشی از قرارداد خرید ۳۰۰ میلیون واحد واکسن مصوبه فوریه گذشته است که نیمی از ظرفیت آن تاکنون توسط این نهاد سفارش داده شده است.

اتحادیه اروپا در نوامبر گذشته نیز ۱۶۰ میلیون واحد مدرنا بر اساس قرار داد عرضه اولیه سفارش داده بود.

در حالی که سازمان جهانی بهداشت در باره به پایان رسیدن واکسن کرونا در کشور‌های فقیر هشدار داده، کشور‌های ثروتمند از عرضه واکسن کافی به کشور‌های نیازمند، خودداری می‌کنند.

کمبود واکسن در کشور‌های فقیر و با درآمد کم در جهان در حالی آشکارا احساس می‌شود که پیش از این به رغم وعده هفت کشور بزرگ صنعتی جهان موسوم به گروه ۷ درباره اختصاص یک میلیارد دوز واکسن کرونا به کشور‌های نیازمند، منتقدان این طرح می‌گویند این کمک مشکلات ساختاری این کشور‌ها در عرضه واکسن را حل نمی‌کند.

فریاد رهبران جهان برای توزیع عادلانه واکسن و تصاویر قبرستان‌های مملو از فوتی‌های جدید در آفریقا تا جنازه سوزی‌های بیماران کرونایی در هند، هرگز از حافظه تاریخی قرن ۲۱ پاک نخواهد شد، اما نکته دردناک‌تر اینکه نه گوشی برای شنیدن این فریاد‌ها است و نه چشمی برای دیدن این تصاویر.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل