بازدید 3008
حضور مردم در انتخابات براساس عقلانیت بود نه احساسات

مجلس برای حل مشکلات به دولت منتخب کمک می‌کند

دبیرکل کانون دانشگاهیان با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات اخیر براساس عقلانیت بود نه احساسات، گفت: مردم در انتخابات با فکر و اندیشه انتخاب کردند و استفاده ابزاری از مذاهب، بانوان و قومیتها در انتخاب مردم تاثیر نداشت.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰ 21 June 2021

به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی وزیر پیشین ارشاد دبیرکل کانون دانشگاهیان در جشن حضور که به مناسبت حضور میلیونی مردم در انتخابات و به همت اساتید اقتصاد و اقتصاددانان حامی آیت الله رئیسی برگزار شد، گفت: روز ۲۸ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و انشاالله همانطور که رهبری فرمودند این انتخابات مایه خیر و برکت برای ملت ما خواهد شد البته به شرط اینکه حمایت ما مقطعی نباشد و همانطور که در این مدت آستین همت را بالا زدیم و تلاش کردیم در این آینده هم کمک کنیم تا آیت الله رئیسی بتواند تحولی را به نفع مردم رقم بزند.

* حضور مردم در این انتخابات بر اساس عقلانیت بود نه احساسات

وی تاکید کرد: انشاالله با اتفاقی که رقم خورده انقلاب و نظام به ریل اصلی خودش بازگردد و کشور شاهد رونق پویایی و پیشرفت باشد و ما بتوانیم یک نظام الگو و الهام بخش را ارائه دهیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به حضور مردم در انتخابات یادآور شد: مشارکتی که انجام شد در مجموع قابل قبول است یعنی حدود ۵۰ درصد از مردم در شرایطی در انتخابات شرکت کردند که تحت تحریم های ظالمانه هستند و از سویی شرایط کرونایی هم در کشور وجود داشت.

حسینی با اشاره به برخی تلاش ها برای عدم حضور مردم در پای صندوق های رای یادآور شد: منافقین سلطنت‌طلب‌ها و رسانه‌های بیگانه با عملیات روانی و تلاش هایی که انجام دادند تلاش کردند که مردم پای صندوق های رای نروند و البته برخی ها هم در داخل همراهی کردند اما در کل مردم در این شرایط و با توجه به وضعیت کرونایی حضور قابل قبولی داشتند.

وی با اشاره تاثیر کرونا در روی انتخابات های کشورها گفت: در کشورهایی که در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ انتخابات برگزار شده در مقایسه با چهار سال قبل ۱۰ تا ۲۰ درصد افت و مشارکت را شاهد هستیم. در فرانسه، پرتغال، آذربایجان، اردن، ارمنستان، کرواسی و کشورهای متعددی وضعیت به همین گونه بوده است و این طبیعی است و مسئله کرونا بر مشارکت تاثیر دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به عملکرد دولت فعالی در 8 سال گذشته و شرایط اقتصادی کشور گفت: شما می دانید چه شرایطی در کشور در طی این سال ها وجو داشته است و به دلیل ناکارآمدی ها برخی از مردم احساس می کردند که همه مسئولان یکسان هستند و انتخاب رئیس جمهور جدید نمی تواند تاثیری در سرنوشت آنها داشته باشد، برای همین قانع کردن آنها سخت بود اما به شبهات پاسخ داده شد و همه به کمک آمدند و کم کردند تا یک انتخاب آبرومند برگزار شد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان افزود: حضور مردم در این انتخابات بر اساس عقلانیت بود نه احساسات و مردم با فکر و اندیشه انتخاب کردند و استفاده ابزاری از مذاهب، بانوان و قومیتها در انتخاب مردم تاثیر نداشت که این نشان می دهد سطح بینش مردم بسیار بالا رفته است. از طرفی برخی بداخلاقی‌ها، افتراها، تهمت  ها و وعده‌های کذب در مردم نه تنها اثر نداشت بلکه اثر عکس داشت.

حسینی با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله رئیسی و نحوه رفتار وی در مناظرات گفت: مردم امسال به کارنامه نگاه کردند و به کسی که در دل آنها جای گرفته بود رای داند و به غرب گرایان " نه" گفتند.

وزیر اسبق ارشاد تصریح کرد: نیاز است که حرکت جدیدی آغاز شود و فصل جدیدی در حل مشکلات داشته باشیم. ما یک مرحله دشوار را پشت سر گذاشتیم و یک مرحله دشوارتر را پیش رو داریم. باید خواسته های مردم تحقق پیدا کند و دیگر نمی‌توانیم وعده دهیم. الان یک انسجام در کشور ایجاد شده و قوای سه گانه و نیروهای انقلاب در کنار هم همه با هم باید بتوانیم گام‌های بلندی را برای ارتقای اهداف انقلاب و حل مشکلات مردم و کشور برداریم.

این استاد دانشگاه گفت: خوشبختانه رقبای آقای رئیسی همه به ایشان تبریک گفتند و آرامشی در کشور ایجاد شده است. روسای کشورهای همسایه هم تبریک گفتند و انشالله این نشانه‌ای باشد برای همکاری بیشتر در آینده.

دبیرکل کانون دانشگاهیان با اشاره به حمله منافقین به رای دهندگان ایرانی در برخی از شهرهای اروپایی اظهار داشت: منافقین و آنهایی که دم از آزادی می زنند دیدیم که اجازه نمی دادند مردم در پای صندوق های رای حاضر شوند و واقعیت خود را نشان دادند.

وی گفت: آیت الله رئیسی خود را خادم ملت می‌داند، ایشان یک انسان ساده زیست، پاکدست و متواضع است  و انشالله با تلاش ایشان و نیروهای انقلابی آرامش در کشور در حوزه های مختلف به خصوص حوزه اقتصادی ایجاد خواهد شد.

حسینی در ادامه با اشاره به وضعیت تورم، نقدینگی، مشکلات اقتصادی، فاصله طبقاتی و... تاکید کرد: باید بدانیم دولت جدید در چه شرایطی کشور را تحویل می گیرد برای همین باید با برنامه ریزی درست و استفاده از نیروهای کارآمد و انقلابی برای رفع مشکلات مردم، به خصوص مردم شهرهایی که محروم تر هستند تلاش کرد. 

* مجلس برای حل مشکلات به دولت منتخب کمک می کند

عباس مقتدایی نماینده مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به حضور مردم در انتخابات گفت: امروز ملت عزیز ما همه احساس می کنند که پیروز میدان تحقق آرمان های انقلاب اسلامی هستند. امروز می دانیم زیاده‌خواهانی که در ادوار گذشته خودشان را صاحب کشور می دانستند و می خواستند از طریق دولت سیطره پیدا کنند کمتر جایگاهی دارند و آنچه که پیداست این است که اقشار مختلف مردم همه احساس پیروزی می‌کنند.

وی با اشاره به دعوت اقشار مختلف مردم از آیت الله رئیسی برای حضور در انتخابات گفت: مردم خودشان از آیت الله رئیسی خواستند در صحنه حضور پیدا کند و از ایشان هم حمایت کردند و این حضور و اتفاق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود.

این نماینده مجلس گفت: مردم از روی آگاهی آمدند. مردم ما به بلوغ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و بع بلوغ در حوزه های مختلف رسیده اند و امروز به جای توجه به وعده هایی که نمی تواند پشتیبانی داشته باشد از روی عقلانیت انتخاب کردند.

مقتدایی تصریح کرد: آیت الله رئیسی نشان داد توان اجماع در جامعه ایرانی را دارد، آیت الله رئیسی انسجام در جامعه را دنبال می‌کند و مجلس شورای اسلامی هم در این راستا هم پای ملت برای رفع مشکلات با دولت همکاری خواهد کرد. همین امروز هم نمایندگان در بیانیه ای نکاتی را به رئیس به رئیس جمهور منتخب گفتند و همین الان هم می‌گویم ما نمایندگان ملت همه با هم به دولت برای حل مشکلات مردم و برای اینکه آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق کنیم کمک می کنیم  و همه در یک مسیر حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: ما می‌توانیم به عنوان یک ناظر امین، در کنار دولت هم کار نظارتی خود را انجام بدهیم و حمایت خود را داشته باشیم و زبان گویای ملت باشیم.

مقتدایی تاکید کرد: بخش هایی از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصل سوم همچنان در بر زمین مانده است. لازم است یک برنامه ریزی صحیح و عادلانه و طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف سازی هر نوع محرومیت وجود داشته باشد و همه ما بدون هیچ گونه سهم‌خواهی می‌خواهیم به دولت اسلامی و به مردم کمک کنیم و اگر این اتفاق بیفتد شاهد خواهیم بود در آینده نزدیک بخش‌های مختلف اقتصادی، فضای کسب و کار و بهره وری، مسائل ارز و پول و بانک، بازار، سرمایه گذاری خارجی و... با بکارگیری خود ملت متحول شود

* رسیدگی به خانواده های کم درآمد و مستضعف در دولت آینده در اولویت قرار گیرد

حجت الاسلام مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این نشست ضمن تجلیل از مردم برای حضور پرشور در پای صندوق های رای گفت: این حضور برای نظام ما بسیار ارزشمند بود و به ایران، نظام و ملت ایران آبرو داد و مایه دلگرمی رهبر معظم انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: اگر نمی بود برخی مشکلات که طی سالهای اخیر رخ داد ما حتی شاهد حضور بیشتر و پرشوتر مردم بودیم اما متاسفانه نومیدی و یاس در بخشی از مردم ما حاکم شده بود به طوری که به راحتی این نومیدی برطرف نمی شود.

مصباحی مقدم اظهار داشت: هرگاه کار به دست نااهلان افتاده با مشکلاتی مواجه شدیم و هرجا کار به اهلش سپرده شده است کارما رو به بهبود رفته است و اکنون بسیار امیدواریم حال که کار به اهلش سپرده شده مشکلات برطرف شود.

وی گفت: این انتظار به جایی است که رئیس جمهور منتخب مردم پس از تنفیذ حکم توسط مقام معظم رهبری کابینه ای را معرفی کند که نشان دهد کارها به اهلش سپرده شده است. در خصوص بحث اقتصاد و صنعت نکات خوبی در مطالب آقای رئیسی بود امیدواریم با همکاری مجلس این مسائل پیش گرفته شود.

مصباحی مقدم با اشاره به اهمیت حل مشکل مسکن مردم اظهار داشت: مسکن بسیاری از کسب و کارها را رونق می بخشد و تعداد نیازمندان مسکن در کشور ما بسیار بالاست و انشالله در ظرف چهار سال بر اساس وعده هایی که داده شده چهار میلیون مسکن ساخته شود که اگر انشالله چنین اتفاقی رخ دهد کار بسیار بزرگی شده است.

وی یادآور شد: اصلاح نظام بانکی و استقلال بانک مرکزی از مسائلی است که باید پیگیری شود. بحث رسیدگی به خانواده های کم درآمد و مستضعف جامعه هم باید در اولویت قرار گیرد. باید کاری کنیم که طبقات مستضعف و ضعیف جامعه اولاً از راه اشتغال فرزندانشان زندگی خوبی را به دست بیاورند و ثانیاً آن مقداری که کمبود دارند از راه کمک های مالی جبران شود تا به این وسیله بتوانند از حداقل حقوق برخوردار باشند.

مصباحی مقدم اظهار داشت: در کشور به دلیل حاکمیت تفکر نولیبرال مشکلاتی وجود داشته که این تفکر باید کنار گذاشته شود ما اقتصاددانان مسلمانی داریم که برای حل مسائل اقتصادی راه حل دارند. اینها باید به میدان بیایند. باید ساختارها اصلاح شود و نباید ساختارها بر مدیران غلبه کند. انشالله که مجموعه های اقتصادی هماهنگی ایجاد شود و همدیگر را یاری و کمک کنند که اگر این اتفاق رخ دهد آثار مبارکی را به دنبال خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم