بازدید 8657

نقص فنی، دلیل خروج نیروگاه بوشهر از مدار

سخنگوی صنعت برق کشور دلیل خروج نیروگاه اتمی بوشهر را از مدار، نقص فنی عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 21 June 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، با اشاره به خارج شدن برق نیروگاه بوشهر از مدار دلیل این اتفاق را نقص فنی دانست و گفت: مشکل نیروگاه بوشهر، نقص فنی بود که باعث شد چند روزی از مدار خارج شود و بعد از تعمیرات مجدد به مدار بازگردد. پیش‌بینی می‌شود که این نیروگاه تا هفته آینده وارد مدار شود.

وی در عین حال با اشاره به روند افزایش دمای کشور افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش دما در اغلب نقاط کشور و تداوم آن تا پایان این هفته، همچنین محدودیت‌های ایجاد شده در بخش تولید به دلیل تعمیرات واحد نیروگاه بوشهر که تا آخر هفته به طول می‌انجامد، از هموطنان درخواست می‌کنیم برای کمک به تأمین برق و جلوگیری از بروز خاموشی به ویژه در این شرایط، نسبت به کاهش مصرف برق خود در فاصله ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸ اقدام کنند. ما برنامه‌ای برای خاموشی در کشور نداریم، ولی اگر افزایش باری صورت گیرد محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

بر اساس گزارش بخش دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، «به‌دنبال بروز نقص فنی در نیروگاه بوشهر و پس از اطلاع قبلی یک‌روزه به وزارت نیرو، این نیروگاه به‌طور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شد. بدیهی است پس از رفع نقص فنی و ظرف چند روز آینده این نیروگاه دوباره به شبکه سراسری برق می‌پیوندد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان