بازدید 6783

پیام تبریک بسیج استادان دانشگاه شریف به رئیسی

بسیج استادان دانشگاه صنعتی شریف از هشتمین رئیس جمهور ایران انتظار بسیج همه ظرفیت‌های کشور را دارد. دانشگاهیان برای یافتن راه حل ابرچالش‌های کشور آماده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 21 June 2021
پیام تبریک بسیج استادان دانشگاه شریف به رئیسی

بسیج استادان دانشگاه صنعتی شریف از هشتمین رئیس جمهور ایران انتظار بسیج همه ظرفیت‌های کشور را دارد. دانشگاهیان برای یافتن راه حل ابرچالش‌های کشور آماده‌اند.

 

 به گزارش تابناک، پیام تبریک بسیج استادان دانشگاه صنعتی شریف به دکتر سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم



حضور محترم جناب حجه الاسلام آقای دکتر رئیسی

منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سلام علیکم،

حضور و مشارکت گسترده و آگاهانه مردم عزیز ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با وجود استمرار تحریم‌های ظالمانه، مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی و معیشتی، و تلاش شبانه‌روزی صدها شبکه ماهواره‌ای برای مایوس‌کردن مردم و تشویق ایشان به تحریم انتخابات، بار دیگر مایه افتحار و سرافرازی شد. شایسته است که به پاس نعمت حضور حماسی ملت بزرگ ایران، پیشانی شکر بر درگاه مقلب‌القلوب بسائیم و بر دستان پرصلابت مردم شریف ایران هزاران بوسه از مهر و سپاس نثار کنیم.

     اینک که دوران رقابت‌های انتخاباتی به پایان رسیده و رأی اعتماد اکثریت شرکت‌کنندگان در انتخابات به جنابعالی تعلق گرفته است، این موفقیت بزرگ را خدمت شما تبریک عرض می‌کنیم و از درگاه ایزد منان برایتان توفیق خدمت صادقانه به ملت عزتمند ایران را آرزومندیم.

     جنابعالی به‌عنوان یک مدیر مردمی و با سابقه، از چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که جامعه امروز ایران با آن مواجه است، آگاه و به فوریت رفع این چالش‌ها واقف هستید. برای رفع این چالش‌ها در کوتاه مدت، باید همه ظرفیت‌ها، استعدادها و سلیقه‌های مختلف را با عزم و اراده‌ای قوی بسیج کرد. در این رابطه، آنچه امیدها را در میان اقشار مختلف مردم زنده کرده است، روحیات و نوع عملکرد شما در مبارزه با فساد و اصلاح ساختارهای غلط، در مسئولیت‌های مختلف قبلی، بویژه در جایگاه ریاست قوه قضائیه است. به‌عنوان بخشی از جامعه دانشگاهی کشور، معتقدیم که دانشگاهیان می‌توانند با تشکیل اتاق‌های فکر، به‌منظور شناسایی و ریشه‌یابی مشکلات کشور، ارائه راه‌حل‌ها و کمک به عملیاتی‌کردن آنها، در کنار شما مشارکت جدی و جهادی داشته باشند.

     امروز بسیاری از دانشگاهیان مسئولان نظام را باورمند به ظرفیت و توانایی ایشان برای حل مسائل کلان کشور نمی‌بینند. در حالیکه، با عنایت به گسترش کمی و کیفی نظام آموزش عالی ایران پس از انقلاب، در صورتی که  تنها درصدی از ظرفیت دانشگاه‌ها به خدمت حل مسائل کشور درآید، برای حل ریشه‌ای‌ترین مسائل کفایت می‌کند. در این رابطه، پیشنهاد می‌شود که بین شخص رئیس جمهور و بدنه کارشناسی جامعه، نخبگان و دانشگاهیان ارتباط سازمان‌‌یافته‌ای شکل گیرد. تشکیل کانون‌های هم‌اندیشی و اندیشکده‌های حل مسئله، سپردن سطوحی از مسائل اصلی کشور به یک یا چند دانشگاه و ایجاد فضای رقابتی بین آنها برای یافتن بهترین راه‌حل‌ها و حضور مستمر شخص رئیس‌جمهور در جمع دانشگاهیان و شنیدن نظرات ایشان، علاوه بر فراهم‌نمودن فرصت حل مشکلات با راهکارهای دانش‌بنیان، روح امید و حس موثر و مورداعتماد بودن را در بین دانشگاهیان زنده خواهد کرد.

جناب آقای دکتر رئیسی

شکاف‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که در سه دهه اخیر به تدریج در جامعه ایران ایجاد شده، انکارناپذیر و بخشی از مشکلات کشور است. بازیابی روحیه برادری و همدلی که در ابتدای پیروزی انقلاب و در زمان بروز جنگ تحمیلی هشت‌ساله در میان مردم وجود داشت، اینک به آرمان همه مردم تبدیل شده است؛ رسیدن به آن شرایطِ مطلوب مستلزم ترمیم این شکاف‌ها است. با شناختی که از دیدگاه‌ها و رویکردهای جنابعالی داریم، یقین داریم که جنابعالی در عمل خود را رئیس‌جمهور همه مردم ایران می‌دانید؛ اعم از کسانی که در داخل یا خارج از کشور مقیم هستند؛ در انتخابات شرکت کرده‌ یا نکرده‌اند؛ موافق شما بوده‌ یا نبوده‌اند؛ در ستادهای مردمی شما تلاش شبانه‌روزی داشته یا نداشته‌اند؛ و به شما رأی داده‌ یا نداده‌اند.

     توقع ما دانشگاهیان از جنابعالی این است که همه افراد را از یک منظر نگریسته و شایسته‌ترین ایشان را برای مسئولیت‌های دولت خود برگزینید. برای ترمیم کاستی‌های ایجادشده در طول سالیان گذشته، باید ساز و کارهای شایسته‌یابی، شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری فراهم شده و نصب‌العین قرار گیرد؛ و از همه رده‌های سنی بخصوص جوانان خلاق، کارآمد، پرانرژی و باانگیزه و از میان تمامی اقوام و مذاهب رسمی کشور، افراد کاردان و شایسته‌ای که به قوانین کشور پایبند و آماده جهاد در عرصه‌های مختلف هستند، به خدمت گرفته شوند.

     ترمیم سرمایه‌های اجتماعی و ملی، بازگردادن اعتماد به مردم و دمیدن روح امید به اقشاری از جامعه که از رویدادهای سال‌های اخیر، منجمله از آثار اجتماعی، اقتصادی و روانی کرونا، وقایع پیش‌آمده در بازار بورس، و آثار تحریم‌ها آسیب دیده‌اند، اقدامات عاجل و سازنده‌ای می‌طلبد. اینک، رقابت‌های انتخاباتی به پایان رسیده است. هر یک از رقبای شما برای حل مسائل کشور برنامه‌هایی داشتند که حتماً بسیاری از آن‌ها می‌تواند برای دولت شما نیز مفید و قابل اجرا باشد. برخی از این رقبا مدت‌های طولانی و بعضاً سال‌ها از گروه‌های کارشناسی بهره‌برداری نموده و مشاورانی دارند. استفاده از ظرفیت‌های انسانی و برنامه‌های ایشان فرصت مغتنمی است که به تقویت همگرایی ملی نیز بسیار کمک خواهد کرد. از همه رقبای انتخاباتی شما نیز انتظار می‌رود که به پاس قدردانی از مردم عزیز، مقاوم و وفادار ایران، خالصانه و با تمامی امکانات، حداکثر همکاری و هم‌افزایی را با منتخب مردم داشته باشند.

جناب آقای دکتر رئیسی

تولیدکنندگان، ‌کارآفرینان، معلمان و اقشار مختلف مردم نیازمند توجه جدی و رفع موانع تولید و مشکلات معیشتی هستند. جنابعالی خود بهتر می‌دانید که دمیدن روح امید در میان اقشار مختلف مردم صرفاً با گفتار و سخنرانی مدیران اتفاق نمی‌افتد. ظرفیت‌های اقشار مختلف مردم باید دیده شود؛ خواسته‌ها و پیشنهادهای آنها شنیده شود؛ و راه‌حل‌های آنها مورد توجه قرار گیرد. ارتباط یک‌سویه و برخورد از بالا به پائین مدیران کارگشا نیست؛ ما از مدیران شما، در سطوح مختلف، انتظار تعامل سازنده دوسویه با مردم، توأم با حفظ احترام و شأن ایشان را داریم. حضور مدیران، از پایین‌ترین رده تا شخص رئیس‌جمهور، در متن زندگی مردم و بویژه اقشار آسیب‌دیده، بازدیدهای سرزده، به حضور پذیرفتن اقشار مختلف، و مهمتر از همه ایجاد راه‌های ارتباطی بین مردم و مدیران با استفاده از ظرفیت فضای مجازی یک ضرورت است. امیدواریم دولت مردمی شما شرایطی را فراهم کند که هر ایرانی بتواند با دولتمردان خود براحتی ارتباط برقرار کند، تعامل داشته باشد و پاسخ و بازخورد مناسب و سازنده دریافت کند.

توفیق جنابعالی را در صیانت از امانت بزرگی که بر دوش گرفته‌اید، از خداوند تبارک و تعالی مسئلت داریم.

 

بسیج استادان دانشگاه صنعتی شریف، 29 خرداد 1400

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار