بازدید 4845

کاهش کیفیت هوا در مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت

آسمانی صاف تا کمی ابری در استان تهران و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت طی امروز (۳۱ خرداد ماه) ‌پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ 21 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان گاهی افزایش موقت ابر ‌پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که صبح امروز ( ۳۱ خرداد ماه) افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر باعث تجمع آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد.

حاکمیت جو آرام طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تا حدودی محدود خواهد کرد و در برخی مناطق احتمال تولید و تجمع آلاینده «ازن» در ساعات بعدازظهر ‌پیش‌بینی می‌شود. با افزایش تندی باد تا اواخر وقت پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

با تداوم وزش باد مؤثر تا صبح فردا (۱ تیر ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر بر غلظت این آلاینده افزوده می‌شود و کیفیت هوا در برخی مناطق کاهش پیدا خواهد کرد، هرچند نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار خواهد بود.

کاهش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی فردا (۱ تیر ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود بنابراین برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۸ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۱ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان