بازدید 25591
وزیر ورزش در روزهای آخر کارش از جان فوتبال ایران چه می‌خواهد؟

دخالت مجدد سلطانی‌فر در امور تیم ملی و مخالفت با بازگشت کی‌روش/ آقای وزیر ویلموتس یادت نره

وزیر ورزش که زمینه‌ساز اخراج کی‌روش بود و با نامه کتبی در ماجرای استخدام ویلموتس نقش داشت و برای پرداخت غرامت قرارداد او جاخالی داد، حالا بار دیگر در انتخاب سرمربی تیم ملی دخالت می‌کند، اما ۴۳ روز دیگر دوره قانونی وزارتش تمام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵ 21 June 2021

وزیر ورزش و جوانان در اقدامی مداخله جویانه در امور فدراسیون فوتبال، اعلام کرد، بازگشت کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران برای هدایت تیم ملی شایعه است.

به گزارش تابناک ورزشی، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان که پاسخگوی اوضاع وخیم تیم ملی نبود و همه تقصیرها را گردن ضعف فدراسیون قبلی می انداخت، دیروز هنگام خروج از ورزشگاه آزادی، بعد از دیدار سوپرجام بین پرسپولیس و تراکتور در واکنش به این سؤال که گفته می‌شود با بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی مخالفت کرده است، گفت: حاشیه درست نکنید. لطفاً دنبال کار و زندگی‌تان بروید!

دخالت مجدد سلطانی‌فر در امور تیم ملی و مخالفت با بازگشت کی‌روش/ آقای وزیر ویلموتس یادت نره

این ادبیات سخیف و زشت وزیر ورزش هیچ جای تعجب ندارد، زیرا سلطانی‌فر طی دوره وزارتش، هیچ گاه یک کنفرانس خبری عمومی و آزاد برگزار نکرد و همواره در فضای بسته و انتخابی رسانه ها اظهار نظر نمود که هیچ شباهتی به پرسش و پاسخ نداشت.

وزیر ورزش و جوانان در حالی که ورزشگاه را با عجله ترک می‌کرد، در واکنش به پرسش‌های پیاپی خبرنگاران تصریح کرد: این مساله (بازگشت کی‌روش) شایعه است و آقای عزیزی خادم هم می‌گوید شایعه است! این در حالی است که رئیس فدراسیون فوتبال تا این لحظه مذاکره با کی‌روش را تایید یا تکذیب نکرده، چون او و همکارانش باید پاسخگوی نتایج تیم ملی در دور نهایی باشند.

 

خصومت شخصی سلطانی‌فر با کی‌روش و نقش او در آمدن ویلموتس

مسعود سلطانی‌فر در اواخر دوره حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال، اختلاف های شدیدی با وی داشت و حتی این مربی پرتغالی نیز بعد از جام ملت‌ها، مصاحبه تندی علیه وزیر ورزش انجام داد. هنوز هم بسیاری از خبرنگاران، سلطانی‌فر را دلیل و مسبب اصلی برکناری کی‌روش و غرامت سنگین به ویلموتس می دانند. 

دخالت مجدد سلطانی‌فر در امور تیم ملی و مخالفت با بازگشت کی‌روش/ آقای وزیر ویلموتس یادت نره

تابناک سال گذشته نامه ای منتشر کرد که در آن سلطانی‌فر، یک شرکت ایرانی مستقر در اروپا را به مهدی تاج برای انتخاب و مذاکره با مربی معرفی کرده بود. مدیر این شرکت رسما اعلام کرد که ویلموتس را آنها به تاج معرفی کرده بودند. این موضوع البته از مسئولیت رئیس فدراسیون و هیات رییسه قبلی در قبال قرارداد نجومی و ضعیف با مربی بلژیکی، چیزی نمی کاهد؛ اما آغاز این افتضاح با نقش آفرینی وزیر ورزش بود که تا دو ماه دیگر این جایگاه را تحویل فرد دیگری در دولت ابراهیم رییسی خواهد داد. حالا سلطانی‌فر به خاطر خصومت شخصی، بار دیگر در حال دخالت در امور تیم ملی فوتبال است و می خواهد نظر شخصی خود را به فوتبال بحران زده ایران تحمیل کند.

 

سلطانی‌فر، استاد بهره برداری از موفقیت های ورزش

رویه مسعود سلطانی‌فر طی چند سال حضور در رأس ورزش ایران، عمدتا کنار کشیدن پای خود در بحران‌ها و مشکلات و البته وسط میدان بودن در پیروزی‌ها و نتایج دلچسب بوده است.

تعداد قابل توجهی از مدیرانی که با سلطانی‌فر کار کرده‌اند، این موضوع را تایید می‌کنند که دسترسی به او در لحظات دشوار شکست یا مشکلات مالی و کمبودها بسیار دشوار بوده است، اما او به عنوان نخستین فرد در پیشانی صف صدور پیام تبریک و گرفتن عکس یادگاری با قهرمانان و تیم های پیروز ایران، حضور داشته است.

سلطانی‌فر هیچ گاه مسئولیت اقدامات مخرب و تصمیمات غلط خود را نپذیرفت و همواره پشت روسای ناکارآمد فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها سنگر گرفت. کسی تا امروز نشنیده که وزیر ورزش مسئولیت شکست در یکی از رشته‌ها را بر عهده بگیرد؛ اما تا دل‌تان بخواهد از داستان سرایی مدیرانش درباره نقش پررنگ حمایت های وزارتخانه در کسب نتایج مثبت، مصاحبه و خبر در آرشیو وجود دارد!

آخرین مورد هم در ماجرای تخصیص اعتبار ویژه از سوی سازمان برنامه و بودجه به فدراسیون فوتبال دیده شد که درست بعد از توفیق عزیزی خادم در جذب بودجه فوق، وزارت ورزش ابتدا آن را به نصف کاهش داد و سپس بعد از ناتوانی در نشاندن حرف خود، ۵۲ میلیارد تومان را به ردیف بودجه خود مرتبط دانست و در پرداخت این کمک حیاتی سهیم شد.

دخالت مجدد سلطانی‌فر در امور تیم ملی و مخالفت با بازگشت کی‌روش/ آقای وزیر ویلموتس یادت نره

حالا باید پرسید، وزیری که ۴۳ روز دیگر تا پایان دوره قانونی کارش مانده، چه تضمینی برای موفقیت تیم ملی فوتبال، در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در صورت اجرای اوامرش می‌دهد.

آیا بهتر نیست دولتی‌ها کار تغییر احتمالی یا ابقای سرمربی تیم ملی را به کارشناسان بسپارند و از اعمال نفوذ در تصمیماتی که هیچ یک از عواقب آن را نمی‌پذیرند، خودداری کنند؟ هیات رییسه ای که بعدها باید پاسخگوی نحوه عزل و نصب مربیان خارجی و امضای ارقام قراردادها باشد، باید مستقل تصمیم بگیرد و خود نیز پاسخگو باشد.

به نظر می‌رسد سلطانی‌فر هر چقدر در ماجرای پرداخت غرامت قرارداد ویلموتس به فدراسیون فوتبال کمک کرد، در این ماجرا هم پاسخگو خواهد بود؛ عددی نزدیک به صفر!

نویسنده: امید صبوری

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۰
بابا مسعود روزهای آخر هم ول نمیکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
اگر واقعاً فكر مي كنيد كيروش مربي موفقی است به ويكيپديا مراجعه كنيد. كيروش غير از رده نوجوانان (با جوانان پرتغال) هرگز در رده بزرگسالان براي هيچ كشوري هيچ افتخاري كسب نكرده! دقت كرديد؟ هيچ افتخاري! وقتي مربي پرتغال شد حتي نتونست به جام جهاني بره! وقتي مربي رئال شد سرِ سال اخراج شد بدون هيچ عنواني (برد سوپرجام هم در اصل مال قهرماني رئال در ليگ سال قبل بود!) در آمريكا هم فقط كلاس گذاشت و كتاب نوشت. در ژاپن هم نتونست قهرمان ليگ يا حذفي بشه. در آفريقاي جنوبي و امارات هم بهتره از نتايجش چيزي نگم. خلاصه رزومه كيروش در رده بزرگسالان از هر افتخاري خالي است!!! (فقط با اسپورتينگ ليسبون يك بار جام حذفي رو برده ولي توي ليگ چيزي نشده) در ایران هم تنها افتخارش رسیدن دو بار متوالی به جام جهانی با فوتبالیستهای لژیونر و فقط کسب یک برد در کل دو بار حضور در جام جهانی و آنهم با گل به خودی مراکش بوده است. اما در طول حضور طولانی در ایران نه در بازیهای آسیایی و نه جام ملتهای آسیا هیچ افتخاری کسب نکرد. حالا از اين قضيه هم بگذريم فقط از طرفداران کیروش سه تا سوال ميپرسم لطفاً صادقانه پاسخ دهید:
1- تا حالا ديده اید تيم كيروش روي يك كار تركيبي تيمي گل بزنه؟ (نه، جان من ديده اید؟)
2- تا حالا ديده اید شخصي مربي تيم ملي بشه كه انقدر بين مردم تفرقه بندازه كه بخش زيادي از ملت از باخت تيم ملي شون خوشحال بشن؟
3- تا حالا ديده اید تيم كيروش بتونه يه كامبك داشته باشه؟
(فكر كنم برای کسانی که بدون تعصب دنبال حقیقت هستند همين مقدار كافي باشه)
ارادت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
زهرش را باید بریزد و برود،باید ویرانه کامل تحویل دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
براي شما همون ويلموتس خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
وزارت ورزش اگه آب نداشت برای یکی از تیم ها خوب نون داشت . ویترین خالی باشگاهشون رو خوب پر کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
برای امثال جنابعالی که نتایج عملکرد کیروش رو در ایران رها میکنی و مردم رو به ویکیپدیا حواله میدی ، پاسخی نیست
هر چه زودتر این وزبر - مثل بیشتر وزیر های روحانی - شرشون رو از سر ملت بزرگ ایران بردارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
آقا محسن گلادیاتور سلام
خودتو اذیت نکن، نویسندۀ این مطلب صرفاً یک طرفدار سفت و سخت کیروش (و به احتمال زیاد از مخالفین پرسپولیس!) هست که براساس حدس و گمان گفته که وزیر ورزش مانع حضور کیروش هست و در پروندۀ ویلموتس دست داشته (در صورتی که وزیر برای قرارداد ویلموتس شروطی گذاشته بود که در متن نهایی خط خورد) اینه که میگم وقتی یه متنی می بینی که منصفانه و بیطرفانه نیست نباید خیلی روش واکنش نشون بدیم
یا علی
این رو کی وزیر کرده و کی جمایتش میکنه

روحانی هر چه زودتر برو
اصرار تابناک در قهرمان سازی کیروش نیز جای تعجب دارد. مربی بسیار پردانشی که بسیار پر حاشیه بود. یادمان نرود که گل خنده داری که از ژاپن خوردیم، محصول حواشی کودکانه ای بود که رفتار های کیروش برای مان رقم زد! با حواشی رسانه ای مربی خوب و خوش اخلاق کنونی را از ایران کنار نزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
شما برو ماستت را بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
پس بهتره یادت بمونه که چندین سال آرزوی سعود از مرحله اول داشتیم .ولی بعد که دیگه انتظار قهرمانی از آقای کی‌روش. چقدر سرمایه وارد وزارت ورزش کرد چقد جوان با استعداد کشف کرد ووو...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
فعلا بهترین گزینه ست
راست میگه بنده خدا حاشیه درست نکنید برید دنبال کار و زندگیتان و بگذارید بنده خدا به حساب کتاباش برسه
بابا مسعود
بابا مسعود
بابا مسعود
ایشان تنها کارش قهرمانی های عجیب ساختن برای پرسپولیس در دوده حضورش بوده‌که از استقلالی ها گرفته تا تراکتوری ها و سپاهانی ها از کارهای خاص او برای پرسپولیس شاکی هستند.
پرسپولیسی ها در دوره رییس جمهوری جدید بعد از اقای روحانی عیار تیم تان درست سنجیده خواهد شد وقتی بابا مسعود نباشد.
تحلیلی کاملا درست و منطقی...
جناب آقای سلطانی فر جزو ناکارامدترین و بی کفایت ترین وزرای دولت روحانی بودن. (تازه اگه بخواهیم به بحث قرارداد ویلموتس و بحث واگذاری کارخانه ابریشم گیلان با نقش آفرینی جناب وزیر ورود کنیم ک میشه گفت جزو ناکارامدترین ... وزرا هم بودن ایشون...)
خداروشکر همشون دارند میرند تا چند روز دیگه
این وزیرورزش احتمالاً نیت کرده گند بزنه به همه جاوبعد بره.هرکسی جای اوبود بعدازافتضاح ویلموتس روزه سکوت می گرفت ولام تاکام صحبت نمی کرد.
سلطانی فر را ولش کن. قرارداد اسکوچیچ را تمدید کنید. نه استرس دوران کیروش و قهر هر روزه و پول های کلانی که میگیره به درد تیم ملی میخوره نه ویلموتس و نه مربی داخلی..
فقط اسکوچیچ.‌
این به زودی کارش تمام می شود و می رود. قبل از اینکه دیر شود و دوباره بتونه فوتبال رو نابود کنه، نمایندگان مجلس اون رو استضاخ و برکنار کنن تا نتونه توی این روزای آخرش، باعث ناامیدی فوتبال دوست ها بشه. این توقع مردمه که اجازه داده نشه این شخص کاری بکنه که دودش تو چشم وزیر ورزش بعدی بره.
یه عده بیسواد را گذاشتن مسئول یکی از آنها وزیر ورزشه که دوره وزارتش به پایان رسیده حالا باید ببینیم جناب رئیسی چه کسی را وزیر ورزش میکنه
به نظر من در این وضعیت اومدن کیروش خیلی هم اشتباه هست. چون با این قیمتی که دلار داره پرداخت حقوق کیروش سخت هست. همچنین اسکوچیچ خیلی هم خوب کار کرده. چه دلیلی برای عوض کردنش وجود داره.
محاکمه ش کنین
مربی داخلی یحیی گل محمدی و مربی خارجی کی روش ، چون وقت کافی نداریم و این دو هم تیم ملی رو خوب می شناسن هم موفق بودن
آقای وزیر بهتر است بداند که آخر عمرشان در این سمت هستند پس بهتر است زیاد تر از این در موضوع کارشناسی و فنی تیم ملی دخالت نکنند. همان گندی که زدند . باعث فراری شدن کی روش شد بس است.
انشاالله در ارتباط با قرار داد ویلوتس نیز دادگاهی تشکیل و دخالت ایشان در انتخاب ویلتموس و ضرر های نظام و بیت المال جوابگو باشد.
کیروش تو آسیا اصلا موفق نیس. کیروش با فوتبال آسیا آشنا نیس. کیروش چون در جام ملتهای آسیا موفق نبود و به عراق هم باخت به خاطر همین اخراج شد
علاوه بر سلطانی فر آقای صالحی امیری نیز (رییس کمیته ملی المپیک ) نیز چشم دیدن کیروش نداشت خصوصا در جام جهانی آقای دالیچ سرمربی تیم ملی کروواسی به هر دلیلی تسبیح به دست داشت و مورد توجه آقای صالحی امیری قرارگرفته بود فقط بخاطر تسبیح
تنها دغدغه ايشون و پسرش تيم پيروزي بود . كه الحق و الانصاف سنگ تموم گذاشتن براش.
چرا ولکن کیروش نیستید کم توهین کرد
چه انتظاراتی از یه آدم با سوابق فول امنیتی دارید؟!! کنفرانس خبری!! پاسخگویی!!
از هر نظر اعضای این دولت، داغون ترین کارنامه را داشتند
از هر نظر اعضای این دولت، داغون ترین کارنامه را داشتند
خطاهای وزیر یک طرف، تخریب غیر مستقیم اسکوچیچ و حمایت غیر مستقیم از کیروش از جانب تابناک، طرف دیگر. چرا نویسنده مقاله هیچ اشاره ای به 7 پیروزی پیایی اسکوچیچ و خروج ایران از باتلاق نمی کند؟ دائماً تابناک در مقاله های خود اسکوچیچ را مربی درجه چندم معرفی کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
چون دلشون برای توهین و تحقیرای کی روش تنگ شده. انگار کل فوتبال کشور ایران بزرگ به یه پرتقالی وایستس همش کی روش کی روش بابا انقدر از ی نفر بت نسازید همین اسکوچیچ خیلی هم خوبه
کیروش دیگه تموم شده! همین اسکوچیچ بهترین گزینه است
غیر از تیم محبوبش مگه به چیز دیگه این آقا فکر می کنه.
یکی از منابع فساد در فوتبال وجود همین سلطانی فر و رفیقاش هست. واقعا چرا سلطانی فر برای تحمیل خسارت سنگین به ورزش و بیت المال این کشور بازخواست نمیشه؟
سلطانی فر تموم کن این بازی کثیف را . مردم و اکثریت جامعه فوتبال از تو و سیاست هایت خسته و خشمگین هستند
آقا اگه ما نخواهیم از بیت المال این مملکت قرارداد سنگین با مربی خارجی بسته بشه، کیو باید ببینیم!!؟
اضافه بفرمایید طرفداری کور کورانه از تیم پرسپولیس و قهرمانی چندین باره این تیم در دوره وزارت ایشان و به لطف ایشان و سایر ارگان های دولتی و تضییع حقوق تیم های خوب شهرستانی مثل تراکتور سازی و حتی تیم های خوب تهرانی و ایجاد حواشی برای سایر تیم ها و دلزدگی کامل ایرانیان از فوتبال داخلی انشالله زودتر دارو دسته ایشان از وزارت و فدراسیون کنار گذاشته بشن.
یعنی وزارت خونه ای در این دولت نبود که فساد نداشته باشه حتی وزارت نخودی ورزش
جالب سوپر کاپ جام مهمی نیست ولی به خاطرش وزیر ورزش به خاطرتیم خاصش میره
این سلطانی فر در قضیه ویلموتس چطور محاکمه نمی شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
چون خودی ها هیچوقت محاکمه نمی شوند
بازگشت کیروش دیگه فایده ای نداره. بهتره همین اسکوچیچ بمونه و با بازیهای تدارکاتی مناسب زمینه شناخت بیشترش را از بازیکنان و سیستم باری فراهم کنیم. مربی با انگیره ایه و دوست داره خودش رو نشون بده پس کم کاری نمی کنه. ولب کیروش به آخر خط رسیده. دیدید که در کلمبیا هم وضع خوبی نداشت.
سایت تابناک؟بهتره همین کله های کچل روکه همش تبلیغ موکاشتن رومیکنه بزاری.هرپیام وخبرروکه بازمیکنی۱۰تاتبلیغ روش داره.جدیداکلیپ تبلیغ هم داره.چقدرپول واسه اینهامیگیری.حتماپول گرفتی که این خبرروهم نوشتی.
افسوس برای ملتی که افراد عقده ای امثال این وزیر کشورش باشه
باباکیروش کیروش نکنین کیروش مگه مربی هست گند زده بودتوفوتبال ایران جلوی هرتیمی دفاع اتوبوسی وبازیکن سالاری راه انداخته بودوبهمون توهین میکرد
اصلا فساد نهادینه شده!!!
کی روش باج نمی دهد و جلوی کسانی که نمی‌دانند توپ گرد است یا چهار گوش سر خم نمی کند پس طبیعی است که دشمن او باشند
بابا مسعود جودو نابود کرد با همراهی. احمدی.
این مسله را همه باید قبول کرد که در دوران ایشان تیم ملی با این همه بازیکن چرا باید در جا بزند نه فقط سلطانی فر بلکه تمام دولت کلید همه چیز نابود کردند نگید کیروش هیچ موفقیتی نداشت در گذشته هر چه باشد شخصیت تیم ایران را بالا برد. بازیکن سالاری را از بین برد و نیز اینکه اول آسیا بودیم ...
کیروش = فوتبال ترسو و دفاع اتوبوسی
در جواب اون شخص که گفته فقط واسه یه تیم خاص نون و آب داشت بگم آب سرد و با فشار جایی بریز که میسوزه
جزو معدود کارهای خوب سلطانی فر بود که کیروش شومن و حاشیه ساز را با اردنگی از تیم ملی انداخت بیرون. مردم هم جوگیرن وگرنه کیروش مربی موفقی نبوده و نخواهد بود
عملکرد نانوفق کیروش پولپرست دلیل مخالفت سلطانی فر هست پول مفت نداریم بدیم این مردک خارجی دلال
اگر در انتخاب ویلموس شرکت وتوصیه داشت حتما در پرداخت این همه پول باید رسیدگی کنند وجریمه بشه حتما باید این کاربشه تا هر کسی نیاید این قراردادهای ترکمانچای ببنده
دم سلطانیفر گرم . 8 سال برای پرسپولیس سنگ تموم گذاشت و از هر راهی که امکانش وجود داشت به این تیم کمک کرد تا از حالت سجده بقا به کری خونیه صدر بستس برسن . اگر اون دنیایی وجود داشته باشه که بدجور باید جواب پس بده . تیمی که توی بهترین حالتش میتونست اواسط جدول باشه الان چند ساله که تمام قهرمانیهارو داره درو میکنه !!! یکدفعه با اومدن سلطانیفر معجزه شد
لعنت به هرچی متعصب کور ورزش دوست نمای سرخ پوش
این حجم از نفهمی برای بعضی از مخالفین کیروش غیر قابل باور هست آدمی که همه کار برای تیم ملی کرد بازی با آرژانتین و پرتغال و اسپانیا و ... یادشون رفته حالا‌باید با تسبیح بشینیم جلو تلویزیون که به بحرین نبازیم و از زیر گروه آسیا صعود کنیم مرحله بعد‌. به عنوان یک طرفدار پرسپولیس این حجم از نفهمی بعضی از دوستان طرافدار را نمیشه هضم کرد آخه تیم باشگاهی را بالاتر از تیم‌ملی میبینین ؟!؟! همینه وضع کشور اینه !!! عقده‌های یه عده ای فقط برای اینکه کیروش و برانکو با هم بد بودند بابا تو رو قرآن یه کم جلو تر از دماغتون رو ببینین که وضع مملکتمون این نشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار