بازدید 8440
۳

واکنش روسیه به سند هم پیمانی آنکارا-باکو

دولت مسکو بخش نظامی سند هم پیمانی آنکارا-باکو که موضوع قره باغ را تحت الشعاع قرار می دهد؛ زیر سوال برد.
کد خبر: ۱۰۵۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵ 18 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از آپا، وزارت خارجه روسیه به امضای سند هم پیمانی میان ترکیه و جمهوری آذربایجان واکنش نشان داد. در همین راستا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره این تفاهم نامه که تحت عنوان «بیانیه شوشا» شناخته می‌شود؛ گفت: ما معتقدیم که روابط دو جانبه جمهوری آذربایجان و ارمنستان با طرف ثالث نباید با موضوع قره باغ آمیخته شود و آخرین تماس باکو- آنکارا در سطح عالی را هم از این منظر نگاه می‌کنیم.

زاخارووا در ادامه افزود: روابط دو جانبه در منطقه، به ویژه روابط نظامی، نباید علیه سایر کشورها باشد. روسیه از همه گام‌ها برای عادی سازی روابط بین باکو- ایروان و نیز گفتگوها بین ایروان- آنکارا حمایت می‌کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، همکاری در قفقاز جنوبی باید بر اساس حسن همجواری و البته با در نظر گرفتن منافع همه کشورهای منطقه توسعه یابد.

در بخشی از بیانیه شوشا که ۲۶ خرداد به امضای رجب طیب اردوغان و الهام علی اف رؤسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان رسید؛ می‌خوانیم: آذربایجان برای پایان دادن به حمله ۳۰ ساله ارمنستان و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی، حمایت ترکیه را گرامی می‌دارد. طرف‌ها در صورت بروز تهدید یا حمله به استقلال یا تمامیت ارضی هر یک از آنها توسط کشور ثالث کمک لازم را به یکدیگر ارائه خواهند کرد. طرفین برای حل و فصل مسائل امنیتی و ثبات منطقه‌ای و جهانی مشترکاً تلاش خواهند کرد.

همچنین در بیانیه شوشا تاکید شد که افتتاح کریدور «زنگزور» که ترکیه و آذربایجان را به یکدیگر متصل می‌کند و خط آهن نخجوان-قارص، سهم مهمی در تحکیم روابط خواهد داشت.

طرف‌های بیانیه شوشا به نقش مهم ترکیه در فعالیت‌های مرکز مشترک ترکیه-روسیه در اراضی آزاد شده در جنگ قره باغ نیز تاکید کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
نژادپرستی در هر شکل و فرمی محکومه
روسیه هیچ غلطی نمی تونه بکنه روسیه یه کشور استعماری متشکل از بیش 11 جمهوری ترک تبار است که بیشتر منابع نفت وگاز و سایر منابع معدنی غصبی روسیه را در خود جای داده انشالله روزی برسه همه شان مستقل شده و پوزه روسیه کثیف را به خاک بمالند دشمنی دیرینه روسیه با ترکها به همین خاطره جالبه حتی همین الان به بخشی از اراضی قزاقستان چشم طمع داره
بفرما اقای علیف این هم حاصل اوردن نیروهای اشغال روسی به قره باغ
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی