بازدید 6452

واکنش مسکو به استراتژی ضدروسی اروپا

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از استراتژی جدید اتحادیه اروپا که بر بازدارندگی روسیه استوار شده است، انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۵۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 16 June 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، زاخارووا روز چهارشنبه در کانال تلگرام خود نوشت: استراتژی جدید اتحادیه اروپا در مورد روسیه بر سه اصل فاصله گیری، بازدارندگی و همکاری استوار شده است.

وی افزود: افرادی که چنین راهبردی را تعیین کرده اند، در درک و شناخت تاریخ و پذیرفتن واقعیت ها مشکل دارند.

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، راهبرد جدید اتحادیه اروپا در مورد روسیه را برای ارائه در اجلاس آتی اتحادیه اروپا در بروکسل که روزهای ۲۴ و ۲۵ ماه ژوئن برگزار می شود، آماده کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دیروز نیز درخواست ناتو برای حذف آمریکا و چک از فهرست کشورهای غیردوست را رد کرد.

به گزارش ایرنا، زاخارووا روز سه شنبه در کانال تلگرام خود نوشت: کشورهای عضو ناتو در صورتی که نمی خواهند در فهرست کشورهای غیردوست روسیه قرار گیرند، باید سیاست خود در مورد مسکو را تعیین کنند.

اجلاس ناتو روز دوشنبه در بروکسل برگزار شد و در آن سران کشورهای عضو این پیمان از روسیه خواستار حذف نام آمریکا و چک از فهرست کشورهای غیردوست شدند.

زاخارووا گفت: اگر درست برداشت کنم چنین بنظر می رسد که ناتو با این درخواست قصد دوستی با ما دارد.

روابط روسیه با غرب تیره شده است و مسکو در پاسخ به اخراج دیپلمات های خود، دیپلمات های کشورهای آمریکا، چک، لهستان و بلغارستان را اخراج کرده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ تا کنون دهها بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده اند و این اقدامات برای فشار بر رهبری روسیه همچنان ادامه دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی