بازدید 6788

چین از مواضع رییس‌جمهور روسیه قدردانی کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین با قدردانی از مواضع رییس جمهور روسیه گفت، هر تلاشی برای تضعیف روابط پکن و مسکو محکوم به شکست است.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 16 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از پکن، سخنگوی وزارت خارجه چین با قدردانی از مواضع رییس جمهور روسیه گفت، هر تلاشی برای تضعیف روابط پکن و مسکو محکوم به شکست است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه NBC ایالات متحده آمریکا گفته است روابط بالای روسیه و چین بی سابقه و فوق العاده است و دو طرف منافع مشترک و گسترده‌ای دارند. پوتین همچنین در مسائل مربوط به سین کیانگ و تایوان از چین حمایت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه با قدردانی از اظهارات مثبت رئیس جمهور روسیه افزود: دو کشور به لحاظ همبستگی به هم دوخته شده اند و دوستی‌های این دو همچون کوه هایشان ناگسستنی است.

وی گفت: تحت هدایت استراتژیک رئیس جمهور شی جین پینگ و رئیس جمهور پوتین، روابط دو کشور پابرجا است و دو کشور قاطعانه درباره موضوعاتی که منافع اصلی یکدیگر را شامل می‌شود، از اعتماد متقابل سیاسی و همکاری استراتژیک برخوردارند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: در پنج ماه گذشته، حجم اقتصادی و تجاری دو جانبه ۲۳.۶ درصد افزایش یافته و پویایی و اطمینان زیادی را به اقتصاد جهانی تزریق می‌کند.

ژائو لیجیان گفت: به زودی بیستمین سالگرد امضای پیمان همسایگی خوب و همکاری دوستانه بین جمهوری خلق چین و فدراسیون روسیه را جشن می‌گیریم که از اهمیت ویژه‌ای برای روابط دو کشور برخوردار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار