بازدید 19096

شناسایی خانه‌های خالی در ایستگاه پایانی دولت تدبیر و امید/ آیا مردم از فرصت چهار ماهه استقبال می‌کنند؟

در نوزدهم فروردین ماه سال جاری بود که سامانه املاک و اسکان راه اندازی شد و کلیه خانوار‌ها باید اطلاعات ملکی و مسکونی خود را ظرف مدت دو ماه در این سامانه به ثبت می‌رساندند. این ثبت با هدف شناسایی خانه‌های خالی از سکنه به منظور مالیات ستانی از آن‌ها اجرایی شد. مهلت دو ماهه در نوزدهم خرداد ماه به پایان رسید.
کد خبر: ۱۰۵۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 15 June 2021

شناسایی خانه‌های خالی در ایستگاه پایانی دولت تدبیر و امید/ آیا مردم از فرصت ۴ ماهه استقبال می‌کنند؟

در سال‌های اخیر به دلیل کمبود و ساخت و ساز مسکن، تقاضا بر عرضه پیشی گرفت و همین مساله یکی از عوامل جهش چشمگیر قیمت مسکن شد. از سوی دیگر، علاوه بر نبود ساخت و ساز کافی، برخی از واحد‌های مسکونی نیز از جریان بازار مسکن کنار رفتند که به اصطلاح به خانه‌های خالی از سکنه معروف شدند.

به گزارش تابناک اقتصادی، آمار‌ها نشان می‌داد، تا سال ۱۳۹۵ حدود ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود داشت و این یعنی حدود ۱۱ درصد خانه‌های موجود خالی از سکنه بودند؛ به عبارت بهتر از هر ۱۰ خانه یک خانه، خالی از سکنه بود.

در تیرماه سال ۱۳۹۴ بود که مجلس شورای اسلامی برای بازگرداندن خانه‌های خالی به چرخه بازار مسکن تصمیم گرفت تا با تصویب ماده ۱۶۹ مکرر اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم از این خانه‌های خالی مالیات دریافت کند. خانه‌های خالی طبق این ماده از سال دوم مشمول پرداخت مالیات می‌شدند.

چالشی که در این زمینه وجود داشت، این بود که شناسایی خانه‌های خالی از سکنه اندکی سخت بود و به همین دلیل پیشنهاد داده شده بود تا سامانه‌ای با نام سامانه ملی املاک و اسکان راه اندازی شود.

راه اندازی سامانه املاک و اسکان، اما سال‌ها به طول انجامید. در ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۸ بود که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیری که در دوره قبلی برای راه‌اندازی سامانه طی شد، مسیر درستی نبود و به سرانجام نرسید. بر اساس تکلیف قانونی ما این مسیر را اصلاح کردیم و از امروز این سامانه برای شناسایی خانه‌های خالی راه‌اندازی شد.

هر چند این مصاحبه وزیر خبر از راه اندازی این سامانه در سال ۱۳۹۸ می‌داد، در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان این سامانه از ۱۹ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد!

از ۱۹ فروردین ماه سال جاری همه مالکین موظف شدند تا با مراجعه به نشانی amlak.mrud.ir اطلاعات ملکی و سکونتی خود را ثبت کنند. طبق این قانون کلیه سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر و تمامی مالکین واحدهای مسکونی مکلف بودند که اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) را ظرف مدت دو ماه از تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در سامانه املاک و اسکان درج کنند.

در بخشی از این قانون اعلام شده بود: پس از پایان مهلت خوداظهاری موضوع تبصره (۱) این ماده، دستگاه های اجرایی مکلفند خدمات خود از قبیل افتتاح حساب باکی و صدور دسته چک، خدمات ناشی از اعمال سیاست های حمایتی، یارانه ای و کمک معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعاب آب، برق، تلفن و گاز طبیعی، ارسال اسناد و مدارک مانند گواهینامه رانندگی، گذرنامه، مدارک خودرو، اخطاریه، ابلاغیه، ثبت نام مدارس در منطقه محل اقامت، استحقاق دریافت خوابگاه دانشجویی و امثال آن را صرفا با اخذ کد ملی و بر اساس کد پستی یا شرح نشانی یکتای درج شده مربوط به اقامتگاه اصلی آنان در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه کنند. همچنین حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این تبصره، کلیه ارائه دهندگان خدمات عمومی از قبیل آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن مکلفند قبوض مصرفی را بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه املاک و اسکان کشور، مطابق با کد پستی یا نشانی یکتا و به نام مالک یا بهره بردار صادر نمایند.

مهلت دو ماهه ثبت اطلاعات ملکی و مسکونی در سامانه ملی املاک و اسکان در ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ به پایان رسید. آیا این مهلت تمدید شد؟ خانه خالی برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شد؟

تمدید مهلت ثبت نام تا 4 ماه دیگر

هر چند مهلت دو ماهه برای ثبت اطلاعات ملکی و مسکونی در سامانه ملی املاک و اسکان در ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ به پایان رسید،  زمزمه‌هایی مبنی بر تمدید این مهلت به گوش رسید. سرانجام در ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی طی مصاحبه‌ای اظهار داشت: مهلت خوداظهاری مالکان در سامانه املاک و اسکان که ۱۹ خرداد ماه به پایان رسیده بود با موافقت ستاد مبارزه با کرونا با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی تمدید شد. وی اضافه‌کرد: مهلت خوداظهاری تا مهر ۱۴۰۰ تمدید شد و اکنون امکان ثبت‌نام مجدد در سامانه وجود دارد.

آیا خانه خالی به سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات معرفی شده است؟

در حالی که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بارها از معرفی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی برای صدور برگه‌های جریمه مالیاتی خبر داده است؛ اما هیچ یک از مسئولین سازمان امور مالیاتی این را تایید نکردند.

محمود علیزاده معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی درباره صدور برگه‌های مالیاتی برای مالکان واحدهای خالی از سکنه در پایان تیرماه امسال اظهار کرد: بر اساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، هر واحد مسکونی در هر سال می‌تواند ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد؛ این ۱۲۰ روز تا پایان تیرماه به سر می رسد؛ البته این ۱۲۰ روز می‌تواند هم به صورت متوالی در یک سال باشد و هم متناوب؛ البته واحدهایی که خالی هستند، معمولاً متوالی خالی می‌مانند.

وی ادامه داد: بنابراین تا پایان تیرماه امسال این ۱۲۰ روز مجوز قانونی برای خالی ماندن واحد مسکونی به اتمام می‌رسد؛ اما از اول مرداد دیگر هر روزی که خالی بماند، به عنوان واحد خالی از سکنه محسوب شده و مشمول جریمه مالیاتی موضوع ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم خواهد شد؛ به موجب این قانون، ما خروجی‌ که سامانه املاک و اسکان به سازمان امور مالیاتی به عنوان واحدهای خالی از سکنه ارائه می‌دهد، ملاک قرار می‌دهیم.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: می‌بایست این اطلاعات را که دریافت کردیم، به موجب قانون بودجه ۱۴۰۰، دی ماه برگه تشخیص این مدت که خالی بوده را برای مالک صادر کنیم.

وی در پاسخ به این که از طرف معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، لیستی از سوی واحدهای خالی موجود در سامانه اسکان به سازمان امور مالیاتی ارائه شده یا خیر؟ گفت: تا کنون خروجی‌ نداشته؛ چون هنوز مردم می‌توانند به سامانه املاک و اسکان مراجعه کنند و در سامانه مذکور، اطلاعات خود را ثبت کنند.

علیزاده در خصوص اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه تا کنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده، تصریح کرد: خروجی سامانه اسکان، تا کنون واحد مسکونی خالی از سکنه نبوده؛ چون الصاق مذکور صورت نگرفته و خروجی‌ که دقیقاً مشخص کند کدام واحد مسکونی خالی از سکنه است، از این سامانه تا کنون به دست نیامده است.

اگر مالکی به فهرست خانه های خالی معترض بود به کجا مراجعه کند؟

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی اظهار داشته است که بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، اگر مالکی نسبت به تعیین مالیات برای واحدی که خالی از سکنه تشخیص داده شده، معترض باشد، با ارائه اسناد و مدارکی که ارائه می‌دهد، در هیات حل اختلافی که به این منظور تشکیل می‌شود، مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

 

به هر صورت آن گونه که مشخص است، مالیات ستانی از خانه های خالی از سکنه هم به عمر این دولت قد نخواهد داد و این طرح نیز در کنار طرح هایی مانند مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس، مالیات از پزشکان و ... قرار خواهد گرفت تا دولت بعدی درباره آن ها تصمیم بگیرد.

این عدم اقدام دولت برای مالیات ستانی و افزایش درآمدهای مالیاتی در حالی است که کسری بودجه در این سال ها بیداد می کرد و و آمارهای رشد نقدینگی نشان می داد، این کسری بودجه از کجا تامین شد. گفتنی است، سید احسان خاندوزی نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در برنامه «عیار» شبکه افق سیما در سال گذشته حضور یافته بود گفت: دولت نمی‌خواهد به گروه‌های مشخص از طریق مالیات فشار بیاورد و متأسفانه تعلل دولت در هزینه نپرداختن مالیات عادلانه ۵ درصد جمعیت کشور را باید ۸۵ میلیون ایرانی با تحمل تورم بالاتر پرداخت کنند. وی گفت: دولت با آنکه باید از فرادستان مالیات بگیرد، اما آن را از فرودستان گرفته و همه ایرانیان را مجبور به تحمل تورم بالا و فشار اقتصادی می‌کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
مالیات را لطفا از ابر ثروتمند ها و ابر بدهکاران بانکی بگیرید
شرکت ها و معادن بزرگ سود ده ، معاف از مالیات هستند.
ولی اقشار ضعیف مانند کارمند و بازنشته دارند مالیات پرداخت میکنند.
کاسب هم که مالیاتش را میکشه روی جنس و از مشتری( کارگر و کارمند و بازنشسته ) می ستاند.

آیا اصلا وام با درصد پایین و بازپرداخت بلند مدت تعمیر فرسودگی خانه برای کارگران و بازنشستگان در نظر گرفته اید؟
خیلی از خانه هایی که در شهرستان ها و پایین شهر ها خالی مانده اند نیاز به تعمیر دارند! اما با این گرانی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
جالبه. هزینه نپیوستن به اف ای تی اف و تحریم های سنگین و نفروختن نفت.
مالیات هم بگیرید باز هم تورم هست.
مشکل در جای دیگری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
مجلسی که خودش از مشارکت حداقلی برخوردار است قوانینی می خواهد بگذارد و اجرا کند که مجلس هایی با مشارکت حداکثری هم تصویب نکردند. اگر قانونی با جرایم بی ضابطه تصویب شود که نظر اکثریت جامعه بر اجرای آن موافق نباشد به نظر شما قابل اجراست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
همین قانون با این روند و بدون تفسیر و ملک هایی که سند های مشکل دار دارند یا سر انحصار وراثت و یا خانه های شراکتی (چند دانک) و ... بزودی باعث چند برابر شدن پرونده های قضایی در کشور خواهد شد. البته اگر واسه کسی که قانون را نوشته کمی اهمیت داشته باشه.
ببینید کی گفتم.
موفق باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
جالب ترین چیزی که باید گفت اینه:
پارسال همین موقع ها که بورس شاهد صعود چشمگیر بود بحث اخذ مالیات از بورس را هم راه انداخته بودند.
حالا که ضرر کرده به روی مبارک نمی آورند.
اگر راست می گید و در سود ملت می خواهید شریک بشوید در ضرر ملت هم شریک بشید و جبران خسارت های وارده به اهالی بورس را هم بکنید.
قانون خیلی غیر شفافه. این وسط تکلیف خانه های کلنگی ای که امکان ریزش داره یا غیر قابل سکونته چیه؟قانون خیلی مختصر و مفید گفته مشمول مالیات میشه، این یعنی چی؟ یعنی حتی خونه به قیمت جان مستاجران هم میتواند اجاره داده شود تا مشمول جریمه نشود؟اصلا مگه همه خانه های کلنگی شرایط مشابه دارن؟ یا خانه های کلنگی ای که چند وارث دارند و به راحتی به فروش نمیروند چطور؟ چرا هیچ تبصره یا بند تکمیلی ای در قانون وجود ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
حالا شما چکار تعداد مورد دار داری، به اصل موضوع فکر کن که هر اپارتمانی چند واحدش برای دلالی خالی هست در حالی که خیلی ها اجاره نشین هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
پرداخت مالیات آن هم بی ضابطه.
آن هم وقتی طرف درآمدی از آن در نمی آورد
آن هم وقتی کسی اجاره نمی کند.
فقط فشار است.
طرف چطور پرداخت کنه؟
از کدام منابع؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
الان خونه ای را میشناسم دچار سانحه شده و مالک هم قادر به هزینه تعمیرش نیست. دوستان میخوان ازش مالیات بگیرند.
اینا همش مال اینه بودجه کم آوردن. هیچ تعقلی در کار نیست دوست عزیز.
اسناد املاک در سازمان ثبت اسناد موجود است هیچ نیازی به ثبت نام مردم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
کاری به این سامانه ندارم ولی حرف شما هم خنده‌دار است. ملاک برای مالیات، خالی بودن خانه است نه وجود/عدم وجود سند در سازمان ثبت اسناد
جالبه برای مسکن ملت سریع اقدام میکنن. بعد برای شناسایی اموال مسیولان، کاری نمیکنن
مگر کسی دیوانه باشد که با دست خودش اطلاعات خودش را به این دولت بدهد. بروید از بانکها و نهادها مالیات بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
متاسفانه ایران درگیر دلالی شده و باید آنرا تا دیر نشده نجات داد !
ما نه خودمون ثبت کردیم و نه اطرافیان و آشناهامون. حتی یک نفر هم ندیدم گفته باشه ثبت کردیم. و مطمئن باشید تا هزار سال دیگه هم ثبت نمیکنیم.
فقط تنها کسی که شنیدم ثبت کرده آبدارچی شرکت برادرم هست که بنده خدا یه خونه 75 متری چند ساله انگار تو شهرستان داره اون رفته همینو ثبت کرده. اونم از سر سادگی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
پس میان برات ثبت میکنن حاجی خیلی دور نیست که حالت دیدنی خواهد بود...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
باید یک فرقی بین کسی که ملکش را ثبت میکند و قانون مند هست با فرد متخلف باشد
ثبت ملک در سامانه چه ربطی به کرونا دارد ؟؟؟ مردم زیر فشار اجاره هستند می فهمید ؟؟؟؟
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
متاسفانه بارها در پایین خبرهای این سامانهاملاک افرادی اینچنین اظهار نطر میکنند
و فکر میکنند ماجرا همین است که ما ثبت نام نکردیم

دوست عزیز نیاز به ثبت نام شما نیست و شما متضرر میشوید
وقتی وارد سامانه شوید که نشده اید
مشاهده میکنید که املاکتان به نام شما و کد ملیتان آنجا ردیف شده
واینجا اعرادی با نظر شما متضرر میشوند که پیش فرض آن املاک و همه موارد در کارتابل بای دیفالت خالی در نطر گرفته شده و مشمول مالیات
مگر اینکه از ایادی دارایی باشید که تشویق به عدم تکمیل میکنید یا ناآگاه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
تا ممیز مالیاتی یک مالیات کنار کد ملیت ثبت کرد گوشی میاد دستت. صابون مالیات به تنت نخورده
متاسفانه مسئولین کشور ما بجای حل ریشه ای مشکلات ، همه چیز را در مالیات ستانی می دانند و فقط صورت مسئله را پاک می کنند در حالیکه اخذ این روش مالیات خودش باعث تورم وگرانیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
این مربوط به کشور ما نیست اگر مالیات درست گرفته شود دلالی در ایران جمع خواهد شد
متاسفانه مسولین فقط فکر گرفتن پول هستند و اصلان به فکر مردم نیستند . بله در همه کشور ها مالیات بر در امد میگیرند و در مقابل خدماتی هم به مردم میدهند ولی در ایران فقط راه های گرفتن پول از مردم را تصویب میکنند
به جای سو استفاده وکسب دارآمد از مشکل مسکن به حل آن بپردازید
خدایی میخواین با این مالیات کشورو اداره کنین آخه کی خونشو خالی نگه میداره تواین تورم وگرونی آمارندارین چرا الکی میگین یه میلیون از مردم بپرسین هرکی هرجا خونه خالی دید آمارشو بده باور کنین نیست انقدری که شما میگین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
خانه هایی که بانک ها خریداری و به امید افزایش بیشتر قیمت نگه داشته اند منظور است نه خانه های مردم
چگونه این مالیات بدون شناسایی تعداد خانه های خالی و خانوارها بررسی و تصویب شده است در ضمن مشخص شد تعداد خانه های خالی هر شهر که مسئولان قبل از تصویب این مالیات بیان می کردند کاملا بی اعتبار بوده است با عجله و با هر بهانه ای دنبال درآمد از مردم هستند
اولا قطعا امار اموال مردم رو دارید .دوما قرار بود بر اموال مسئولین نظارت بشه نه اموال مردم .
خانه هایی که دارای سند رسمی هستند شناسایی شده هستند اما نصف جمعیت در شهرهای زیر 100 هزار نفر هستند و بیشتر خانه ها هم اصلا سندی ندارند و قابل شناسایی نیستند و شناسایی هم نخواهند شد
یک قانون ناقص تصویب میکنند و از مردم میخواهند که به شورای حل
اختلاف و کمیسیون و ووو مراجعه کنند.هیچکس دنبال یک کار درست وعاقلانه نیست
آن تفکری که هنوز متوجه نشده که افزایش فیمت مسکن بدلیل افزایش ابرتورم ایجاد شده توسط دولتمردان است وآن را به عرضه وتقاضا مسکن ربط میدهد خیلی عقب مانده است.
مالیات باید مثل کشورهای پیشرفته بر کل درامد افراد بدون توجه به محل ان گرفته شود و این با الکترونیکی شدن سیستم بانکی و امکان دسترسی به اطلاعات مالی همه مردم کاری بسیار ساده است. امور جاری کشور دیگر با پول نفت قابل اداره کردن نیست و پول نفت باید صرف سرمایه گذاری برای زیر ساخت های کشور شود. البته فعلا که با تحریمها پول چندانی هم نیست. سیستم مالیاتی صحیح اساسی ترین کار برای عدالت اقتصادی و هدایت سرمایه مردم به تولید و سازندگی کشور است. در کشور ما کمترین مالیات گرفته می شود چون سیستم فراگیر وجود ندارد و دلالان و واسطه ها با درامدهای میلیاردی اصلا مالیات نمی دهند.
واقعا خنده‌ام میگره یا ما از پشت کوه آمدید یا این آقایون
چندین سال هست که قراره دارایی‌های مسئولین شفاف بشه و اعلام کنن که چی دارن

اما هر بار در مجلس رای نیاورد
ارزش املاک باید ملاک مالیات ستانی باشد ته خالی از سکنه بودن آنها . مثلا کسی که سه واحد مسکن مهر دارد باید مالیات بدهد ولی کسی که در زعفرانیه صاحب یک خانه ویلایی است از پرداخت مالیات معاف است واقعا مسخره ترین و ناعادلانه ترین روش مالیات ستانی که کاملا به نفع ثروتمندان است همین است .
همش قانون بدرد نخور و دست و پا گیر
هر وقت تمام مسئولان اموالشان را اعلام کردند از مردم هم بخواهید اموالشان را اعلام کنند البته اگر برای مردم چیزی مانده باشه
کدوم ادم عاقلی میاد اطلاعاتش را راحت به دولت میده
مالیات 50 در صدی تحت عنوان تورم از همۀ مردم ایران میگیریدآیا این کافی نیست. کدام کشور این اندازه مالیات از مردمش می گیرد؟
حق هر ایرانی یک مسکن در این طرح نیومده و کل خانوار فقط یک خونه؟!!!!
مقاله شما یک طرفه است.
قانون گذاران به جای اینکه دولت را به کاهش هزینه های خود که سر منشأ تورم و تمام بدبختی های ناشی از آن است ملزم کنند دنبال وضع انواع مالیات هستند تا منابع این هزینه های گزاف حکمرانی را تأمین کنند . شما اگر می خواهید سوداگری را کنترل کنید راهش اعمال مالیات نیست ابتدا باید ریشه ی تورم را بخشکانید این ریشه همان کسری بودجه و چاپ پول است ، با ابداع انواع و اقسام مالیات ملت را به زحمت نیاندازید مالیات برای اقتصاد رکود به همراه دارد . دولت را تحت فشار قرار دهید تا هزینه های گزاف و غیر لازم خود را کاهش دهد . تمام هم و غم تان شده چطور جیب مردم را خالی کنید . تورم اگر نباشد همه ی بازارها به آرامش میرسند و هیچ فعالیت سوداگرانه ای سودی در پی نخواهد داشت . عجب وضعی داریم دولت تورم خلق میکند و مجلس رکود . ملت هم باید تاوان این ها را بپردازد .
اين سامانه كلي مشكل داره مثلا منزل مسكوني مرا مينويسد محل كار است
اصلا سایتش در دسترس نیست،،،یک روز هم وقت من رو گرفت،، ولی باز نشد که نشد
معلومه خودشون هم میدونن که از این راه ، به نتیجه قطعی نمیرسن
باید دید هدف دولت از شناسایی خانه های خالی چیست، آیا برای حل مشکل مسکن مردم است یا شناسایی منابع جدیدی برای اخذ پول بیشتر از مردم؟!
اگر برای حل مشکل مسکن مردم است ، به جای تمرکز مردم در تهران و ایجاد مشکلات بعدی برای مردم، عاقلانه نیست که دولت طرح های تشویقی بدهد برای ایجاد انگیزه جهت ساخت خانه در سایر شهرهای کوچک و بزرگ در استان های مختلف تا تشویقی برای مهاجرت معکوس از تهران به سایر شهر شود.
خوبه چگونگی تحریم کردن را یاد گرفتند تا روی مردم بدبخت خوذمون پیاده کنند
برای من و امثال من که برای فرار از تورم 100 درصدی مجبور شدم منزل دومی بخرم، اگر یک ریال برام مالیات وضع کنید. خدا شاهد است هر 2 منزل رو میفروشم و به ترکیه مهاجرت میکنم فشاری که روی بازار ارز بیاد مقصرش خودتون هستین و قوانینتون
افزايش جمعيت نتيجه اي جز اين نداره، اخه مملكتي كه اب توش نيست خونه ميخواد چكار؟!!!
تا زمانی که مسئولین مملکت اموال خود را ثبت نکنند من هم اموال خود را ثبت نخواهم کرد.
متاسفانه همه حقیقت گفته نمیشود!! مردم با مالیات ستانی عادلانه مشکلی ندارند ، دغدغه ملت نحوه هزینه کرد مالیات و حیف و میل آن ، و سوء استفاده از آن است !!!
من یک خانه 80متری درتهران داشتم بامهندس شراکتی ساختم ودو واحدکوچک 45 متری و58 متری تحویل گرفتم وبا دوتا بچه در این دو آپارتمان فسقلی کلی هم جا کم داریم، البته یک آپرتمان80متری ارثی درشهرستان داریم که تابستان وعید وتعطیلات استفاده می کنیم وهرسه ظبق قبوض پرداختی استفاده می کنیم ولی این قانون مسخره ومن درآوردی اعلام می کند باید یکی را خالی اعلام کنی، درصورتی که هیچ وقت خالی نبوده وجاهم کم داریم، واقعا این قانون مسخر ه نیست پس چیست؟
ناعادلانه ترین پولی که از مردم ایران گرفته می شود مالیات است چون این مول برای رفاه واسایش مردم خرج نمی شود بلکه صرف اهداف سیاسی در کشورهای دیگر می شود وبه همین دلیل مردم زورشون میاد مالیات پرداخت کنند
متأسفانه تعلل دولت در هزینه نپرداختن مالیات عادلانه ۵ درصد جمعیت کشور را باید ۸۵ میلیون ایرانی با تحمل تورم بالاتر پرداخت کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان