بازدید 31637

کناره‌گیری کاندیداهای جبهه انقلاب باید بر چه مبنایی صورت گیرد؟

آقای شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان هشداری دادند که چیدمان صغرا و کبرای آن صحیح و منطقی است. ایشان عدم کناره‌گیری چهار کاندیدای جبهه انقلاب را به نفع یکی از کاندیداها باعث موفقیت احتمالی عاملان وضع موجود دانستند و رقم خوردن چنین نتیجه‌ای در انتخابات سیزدهم را فاجعه بار و ضربه سنگینی بر پیکر نظام دانستند.
کد خبر: ۱۰۵۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 14 June 2021

کناره‌گیری کاندیداهای جبهه انقلاب باید بر چه مبنایی صورت گیرد؟

تابناک / امیر علی امیری: آقای شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان هشداری دادند که چیدمان صغرا و کبرای آن صحیح و منطقی است. ایشان عدم کناره‌گیری چهار کاندیدای جبهه انقلاب را به نفع یکی از کاندیداها باعث موفقیت احتمالی عاملان وضع موجود دانستند و رقم خوردن چنین نتیجه‌ای در انتخابات سیزدهم را فاجعه بار و ضربه سنگینی بر پیکر نظام دانستند.

ایشان به درستی اشاره کردند که نهایتاً یک نفر رئیس جمهور خواهد شد و شش نفر کاندیدای دیگر از رسیدن به پاستور باز خواهند ماند که این هم شامل پنج کاندیدای جبهه انقلاب و هم دو کاندیدای جبهه اصلاح طلب می شود؛ تهدیدی که به آن اشاره شده این است که اگر کاندیداهای جبهه انقلاب ائتلاف نکنند و چهار کاندیدا به نفع یکی از کاندیداها کنار نرود، ممکن است کاندیدای طرف مقابل که از عاملان وضع موجود است، رئیس جمهور شود و فاجعه‌ای رقم بخورد. سوال اینجاست که چرا عاملان وضع موجود به این حد خطرناکند که استمرار دولت آنها فاجعه و ضربه سنگینی بر پیکر نظام است؟ قطعاً باید گفت فارغ از رقابت‌های جناحی و سیاسی، اصلی‌ترین دلیل خطرناک بودن عاملان وضع موجود، ناکارآمدی و سوء مدیریت آنها در اداره امور کشور بوده که باعث بروز وضع موجود و تبعات ناشی از آن در امور مهم کشور و زندگی و معیشت مردم و اقتصاد و فرهنگ ایران اسلامی شده است. حال اگر اداره امور کشور به دست جبهه انقلاب بیفتد، ولی ناکارآمدی و سوءمدیریت کماکان ادامه یابد، آیا فاجعه عمیق‌تر و ضربه وارده به نظام سنگین تر نخواهد بود؟

آیا صرف تغییر حاکمیت سیاسی در دولت از جناحی به جناح دیگر پیروزی جبهه انقلاب خواهد بود؟ آیا فقط اگر یک کاندیدای جبهه انقلاب پیروز انتخابات بشود، ولی کارآمدی و ارتقای مدیریت صورت نگیرد، این برای انقلاب پیروزی خواهد بود؟ مسلماً که اینطور نیست. طرفداران و تحلیلگران جبهه انقلاب آدرس اشتباهی ندهند، پیروزی جبهه انقلاب به صرف پیروزی در صبح روز بعد از انتخابات و منتخب شدن کاندیدای منتخب آنها اتفاق نمی‌افتد. پیروزی جبهه انقلاب با روی کار آمدن دولتی کارآمد، مدیر و دلسوز که بر فقر و فساد و تبعیض غلبه کند و آرامش و رفاه را در جامعه حاکم کند و دشمنان نظام و مردم را ناامید کند، تحقق می یابد و رسیدن به این مقصود با نتیجه گیری که آقای شریعتمداری در سرمقاله کیهان نموده‌اند، هم خوانی ندارد.

برادر حسین راه صحیح این نیست که ببینیم چه کسی در نظرسنجی‌ها آرای بیشتری دارد و بقیه به نفع او کنار بروند و این پیروزی جبهه انقلاب را تضمین می کند. طبیعی است که وقتی همه امکانات و تشکل‌ها و ساز و کار انتخاباتی جبهه انقلاب از یک کاندیدا حمایت می‌کند، رای او فعلاً در نظرسنجی‌ها بالاتر باشد؛ اما آیا این کارآمدی و مدیریت و چیدمان صحیح نیروهای انقلاب را هم تضمین می کند؟ مسلماً این طور نیست. چه بسا اگر همه این ابزار و حمایت‌ها از یکی دیگر از کاندیداهای پنجگانه جبهه انقلاب هم صورت می‌گرفت، همین اقبال برای او رقم می‌خورد و خواهد خورد.

پس چه باید کرد؟

وضعیت کشور و شرایط بین‌المللی و اوضاع داخلی فرهنگی و اجتماعی و به ویژه اقتصادی که کشور را به آستانه بحران رسانده است، ایجاب می‌کند که دولت آینده دولتی کارآمد، توانمند، فراگیر با رئیس جمهوری مقتدر با شناخت از امنیت ملی، دارای عملکرد جهادی و انقلابی، معتقد به جوان ها و دارای شناخت کافی از آنها، شناخت اقتصاد و داشتن برنامه برای حل مشکلات اقتصادی (برگرفته ازمعیارهای مورد نظر رهبری) و قادر به اعمال مدیریت بحران و تابع و هماهنگ با رهبری همدوش با مجلسی انقلابی و قوه قضاییه فساد ستیز و شجاع باشد که بتواند کشور را از گردنه خطرناک فعلی عبور دهد؛ لذا به نظر می‌رسد به جای مبنا قرار دادن نظرسنجی در شرایط تبلیغاتی نابرابر، کاندیداهای جبهه انقلاب و جمعی از عقلای این جبهه به شور بنشینند و بنا را بر این بگذارند که از بین کاندیداها، کسی را در صحنه نگه دارند و به نفع او کنار روند که مطمئن باشند قادر به تشکیل دولتی کارآمد و متناسب با شرایط فعلی انقلاب و کشور باشد و بقیه کاندیداها هم تمام قد در حمایت از او هم کناره گیری و هم برای او تبلیغ کنند و هم در اداره دولت آینده او پس از پیروزی یاور او باشند. هر کدام از کاندیداهای جبهه انقلاب باید در مسندی که متناسب با کارآمدی و تجربه آنهاست، مسئولیت بپذیرد و تقسیم کاری منطقی بنمایند. اداره دولت امر خطیری است که از عهده یک نفر برنمی آید. باید دولت آینده توسط تیمی از مدیران قوی اداره شود، بلکه بتوانند بار سنگین کشور را به سرمنزل مقصود برسانند و حتماً همکاری نزدیک و کارآمد دو قوه دیگر قضاییه و مقننه و همه نهادهای دیگر را هم می طلبد و دو قوه ای که رویکرد و توانمندی آنها هم همراه و همتراز بتواند دولت را یاری دهند تا مردم و کشور از این شرایط عبور کنند. قطعاً در چنین تصمیمی، مردم مومن و آگاه و هشیار کمال همراهی را در انتخاب این کاندیدا که از جانب جبهه انقلاب معرفی می‌شود، خواهند داشت و دوشادوش دولت آیندهِ متعلق به خود از موانع عبور خواهد کرد و به اهداف مقدس نظام، که همانا عزت مردم، رفاه آنها و آرامش جامعه و سربلندی در جوامع بشری است، خواهند رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۲۸
هردم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
اقای شریعتمداری ان دو کاندیدا را کاندیدای انقلاب نمی داند پس کاندیدای چی هستند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
اگه بیام قطعا به همتی رای نمیدم
هرچه بادا باد
مطالب این نوشته کاملا درست و مبتنی بر تعقل و واقعیت است

به نظر من ادبیات این نوشته بویژه پرسش های کوتاه و در واقع استفهام انکاری آن ادبیات البته درست خود آقای دکتر رضایی است منتها نویسنده مقاله شخص دیگری است.
نمیدانم چرا ؟
این اصولگراها چند بار میخوان این اشتباه رو تکرار کنن تا بفهمن همه رای کاندیدای انصرافی به سبد کاندیدای مورد نظر نمیره و باعث تشکیل دو قطبی میشه که بعید نیست نتیجه عکس بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
فرقی نداره اگه به دور دوم هم بکشه دو قطبی می شه
اتفاقاً امروز خطر اینه که به دور دوم بکشه. طرف مقابل هم همین رو می خواد
کاندیدایی که انصراف دهد بدنبال ما و منال است و غیرقابل اعتماد .
پاسخ ها
ناشناس
| Pakistan |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
کامنت از طرف یک اصلاح طلب مشتاق شکست اصول گراها !!!
بهتر بود آقای شریعتمدار قبلا به شورای نگهبان سفارش میکرد یکجوری عذر ان 4 نفر را بخواهد
آقای رئیسی به هنگام ثبت نام گفتند: هیچ کس کناره گیری نکند. بنابراین از اینکه انتخابات به دور دوم برود نباید نگران شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
ایشان حرف زیاد می زنند قرار بود هزینه تبلیغات ایشان صرف نیازمندان شود کافی است ویدیو مپپینگ ایشان را در میدان انقلاب رویت کنید
بزودي منتظر بيانيه هاي نامزدهاي پوششي باشيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
منتظر از خودگذشتگی کاندیداهایی که هرکدام ظرفیت رئیس جمهور موفق بودن را داشتند باشید.
شریعتمداری یکی از بانیهای اصلی وضع موجود هستش. روزی که تو روزنامه اش تیترهای ناامید کننده میزد فکر نمیکرد که مردم را داره سرد میکنه نه از روحانی یا جبهه اصلاح طلب یا هر چیزی. خیلیا گفتند که این دلیل نمیشه رای مردم وقتی از اصلاح طلبها سرد بشند حتما به جیب اصولگراها برمگیرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
وقتی که 8 سال روزنامه های اصلاح طلب زمان احمدی نژاد از این تیترهای نا امید کننده میزدند، باز هم نظر شما همین بود و اصلاح طلبها بانی وضع موجود سال 92 بودند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
فقط کسایی توی انتخابات شرکت نمی کنن که قبول ندارن رأی به روحانی اشتباه بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
23:17 به روحانی رای ندادم و شرکت هم نمی کنم
مخلص کلام نویسنده اینه که اونی که رای بیشتری در نظر سنجی ها داره مدیر بهتری نیست و دولت کارآمدی تشکیل نمیده، بذارین آنچه مد نظر ماست اتفاق بیفته و 4 کاندید دیگه هم یه پست معاونتی یا وزارتی بگیرن برن دنبال کارشون یعنی کار مردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
رای حق مردم هست با منطقهای کشکی حق رای مردم نخورید. حق الناس هستش. پس خواسته مردم بالاتر از هر چیزی هستش.
آقای امیری این طور که شما مرقوم فرمودید چهار کاندیدای دیگر باید به نفع آقای محسن رضائی کناره گیری کنند و آقای رئیسی هم با همه محبوبیت و عملکرد موفق در آستان قدس و قوه قضائیه باید از ایشان حمایت و برای ایشان تبلیغ کند.
میشه بفرمائید کارنامه اجرائی آقای رضائی بجز مدیریت جنگ که آنهم قابل نقد است در کجا بوده که به این نتیجه رسیده اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
به نظر شما مدیریت جنگ کمتر از مدیریت استان قدس هست؟
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
اول یک منفی قشنگ بهت دادم که حواست بیشتر جمع بشه. تو چند سالته؟ از دوران جنگ چی یادته؟ چی دیدی؟ اهل کجا و ساکن کجایی؟ نان از کجا می خوری؟ می دانی اگر مدیریت جنگ درست اجرا نشده بود، تورا که نمی دونم ولی این ملت در صحنه الان زیر پرچم دیگری بودن، کجایی و انصافت کجاست؟
من کاملاً در اشتباهم و نمی فهمم! شهید حاق قاسم چطور؟ نفهمیدی که فرمود: محسن رضایی گردن همه ما حق دارد؟ او که دیگه دنبال تملق و پست و مقام نبود. مدیریت تولیت آستان قدس که در پناه صاحبش محفوظه مهم تره یا 8 سال دفاع در مقابل یک جهان تا دندان مسلح؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
آقای رضایی انسان مطلع ودلسوزی هستند اما در هنگام فشار عقب نشینی خواهند کرد وشخصا برای ریاست جمهوری مناسب نمیباشند مگر در کنار کابینه ای بسیار قوی
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
لطفاً اصلاح کن تابناک، منظورم حاج قاسم بود که اشتباه تایپ شد، باتشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
مدیریت جنگ با دست خالی شگفتی بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
کارم رو با یک منفی بهت شروع میکنم . میدونی مدیریت جنگ یعنی پی ؟ یعنی کل امورات کشور و تمام تصمیمات خرد و کلان کشور باید همسو با اون باشه . میخوای به اقای رضایی رای نده خوب ایرادی نداره. منم شاید انتخابم شخص دیگر باشه . ولی کلیت مدیریت و فرماندهی ایشان و زحمات ایشان در طول 8 سال جنگ رونمیتونی نادیده بگیری.غیر منصفانه حرف نزنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
آقای محسن رضایی چرا ناگهان ریاست سپاه را رها کرد و کشور را بلا تکلیف گذاشت؟؟؟
به نظرم با توجه به بیانات جناب آیت الله مدرسی مبنی بر امکان رد صلاحیت تا انتخابات و احتمالا بعدش، مثل کاندیداهای اصلاح طلبی که از رایشون احساس خطر می شده، هر کس گوش نداد و برای کاندیدای مد نظر خطر ایجاد کرد، رد صلاحیت شوذ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
دوستان عزیز جمله کارنامه آقای رییسی کلید واژه روانی جذب آرائ مردم است . کدام کارنامه ؟ بعد از چهل سال حضور ایشان در قوه قضاییه هنوز شاهد ورودموادمخدر به زندانها و جرایمی متعدد در زندانها هستیم . راه اندازی چند کارخانه با زور و دستور که بعد از چند وقت مجددا بسته میشود که برای تصدی مسولیت رییس جمهوری کافی نیست . فاقد برنامه ، فاقد بیان ، عصبانی و کلی گویی از ویژگیهای ایشان است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
شورای نگهبان اگر چنین پتانسیلی داشت، روحانی را برای دور دوم تأیید صلاحیت نمی کرد.
اون حرفها معلومه که مصرف داخلی بوده
بنده نظرم این است که خود
آقای رییسی هم به نفع جلیلی کنار بروند. تا قوه قضائیه باز به دست رییسی باشد و ریاست جمهوری به دست جلیلی
پاسخ ها
محمد
| France |
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
آقای جلیلی در عین اصلح بودن و شایستگی برای ریاست جمهوری، مظلوم ترین کاندید هستند. با احترام به آقای رئیسی، اصلح بودن آقای جلیلی اظهر من الشمس است.
کلا رای بی رای .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
هی تکرار میکنی

جواب نمیده داداش

مشارکت رفته بالای 45 درصد

ان شاء الله 50 رو هم رد میکنه

کمپینتون جواب نداد

داری خودتو خشته میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
تو توی این میان چکار می کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
مشارکت رای گیری جمهوری اسلامی بالای 95 درصد بود .... حالا به جایی رسیذیم که به مشارکت 50 درصدی خوشحال میشم....
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
تو ای ناشناس ..:14 که در جواب رای بی رای نوشتی جواب نمیده و کلی پرگویی کردی، میدون رو خالی دیدی؟ نفست از جای گرمی برمیاد؟ من هم میگم رای بی رای. خیلی ها هنوز هم میگن رای بی رای. پس چرا ناشناس نظر میدی، می ترسی یا سمت بادی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
رأی بی رأی رو امروز کسایی می گن که دیروز می گفتن: به روحانی رأی بدید دنیاتون بهشت می شه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
رای می دهم و به جناب محسن رضایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
رای بی رای میگم بدون رای به روحانی کم نیار پس
فاجعه بار و ضربه سنگینی بر پیکر نظام؟
فکر کنم شریعتمداری حالش خوب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
اگر شریعمتداری دهنش میبست الان درصد مشارکت شصت درصد بودش نه سی درصد
سردار محسن کوتاه بیا و رییسی را تقویت کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
رییسی کوتاه بیاد و اقتصاد رو به اهلش بسپره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
مگه رییس زندان یا منبری میخوایم انتخاب کنیم؟
ما همه دیدیم که سال 84 کناره گیری قالیباف بنفع احمدنژاد باعث چه فاجعه ای شد دقیقا همین اتفاق افتاد واقعا کمال بیفکریه که بدون در نظر گیری تفکرو دانش و تجربه در بین افراد حاضر کسی میدان را برای دیگران خالی کنه در زمانیکه شورای نگهبان بوظیفه خود درباره صلاحیت ها ضعیف عمل میکنه لااقل کاندیداهای تایید شده که بخاطر مردم میدان را برای قویترین فرد خالی کنند البته اصولگرا جماعت فقط اهل شعاره بعید میدونم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
اتفاقا مرد این میدان درست خود دکتر احمدی نزاد عزیز بود
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
اینو از کجا آوردی؟ انصراف قالیباف به نفع احمدی نژاد؟ واسه ایرانه؟ مطمئنی؟
خالو قربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
حب قدرت دربین کاندیدا های محترم شدیدتر از شوق خدمت است مگر فقط با رئیس جمهور شدن میتوان به خلق خدا خدمت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
داداش 84 قالیباف کناره گیری نکرد و بلکه همین محسن رضایی بود
قالیباف 96 کناره گیری کرد
بهترین حالت این است که اقای رییسی به نفع اقای جلیلی کنار روند در این صورت هم محبوبیت اقای رییسی بالا میرود و با اقتدار بیشتری قوه قضاییه را اداره خواهند کرد و هم دولت با برنامه و جوان سر کار خواهد امد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
چطوره هم اشان کنار بکشند
!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
ایول به ناشناس 15:13
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
نه
رئیسی رئیس جمهور
جلیلی معاون اول
خدا وکیلی با ید آقایک رییسی واکسنی ولیلی به نفع دکتر رضایی کنار بروند تا ایران از این وضعیت بیرون بیاد آقا شریعتمداری انصاف داشته باش اگر امثال آقا رضایی وسایر شهدای جبهه نبودند اعم از ارتش وسپاه دشمن بعث به ۲۰ کشور دیگر از خاک ما بیرون میرفت شما ها مدیون آقا رضایی وهمرزمان ایشان هستی
پاسخ ها
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
آقای رضائی فرمانده سپاه بود مرحوم رفسنجانی فرمانده جنگ بودومردم هم فقط مدیون شهدا هستند نه اقای رضائی
از مسئولین و ریاست محترم جمهور اینده تقاضا داریم نسبت به اصلاح بخشنامه دولت در خصوص ممنوعیت درج مدرک تحصیلی برای بیش از یک بار بررسی و تجدید نطر نمایند
سوال: کناره‌گیری کاندیداهای جبهه انقلاب باید بر چه مبنایی صورت گیرد؟
جواب: 1. قول و قرار قبلي: مگه قبل از تائيد صلاحيت با همديگه قرار و مدار نبسته بوديم. بچه هاي خوبي باشيم و زير حرفمان نزنيم.
2. چانه زني: درسته قبلش با هم قرار گذاشته بوديم ولي من در مناظره اون تيكه را به طرف مقابل انداختم كه ژرتاب سه امتيازي بود حالا بايد يه جوري برايم جبران بشه!
تعادل اين دو نقطه خروج از رقابت را تعيين مي كند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
هرچی لیاقت خودتون بود
نثار ما کردی!
کاملا موافقم
اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد
نه به طهرانچي
شفافيت مالي دانشگاه آزاد
سانسورچی
درست نیست به دلایل:
یکم. چون حزب نداریم مردم به شخصت رای می دهند نه جناح. مثلا اگر آقای رضایی کنار برود احتمال اینکه آرا به سمت همتی برود بیشتر است.
دوم. فرض کنیم مردم براساس جناح بندی رای دهند اگر رای جبهه انقلاب بیشتر باشد یعنی اینکه همتی حد نصاب 50% را کسب ننموده است پس همتی+یک کاندیدای جبهه انقلاب به دور دوم می رود که در دور دوم بنا بر فرض نخستین، جبهه انقلاب برنده خواهد بود.
پس همتی درست می گفت قراره بقیه به نفع رییسی کنار برن !! خب شما که مرد این میدان نبودید چرا کاندید شدید ؟!! شورای نگهبان چرا شما افراد ضعیف را تایید صلاحیت کرد وفرصت حضور یک فرد توانمند را گرفت ؟!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
به همون دلیلی که مصلحی تو ویدئو ش گفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
خب دور قبل جهانگیری چرا کاندید شده بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
باید از مصلحی شکایت کرد
منظور نویسنده این مقاله انتخاب آقای رضایی است ولی متاسفانه مردم آگاهی لازم ندارند به ایشان رای نمی‌دهند و آرا به سمت مسببین وضع موجود می‌رود پس پیشنهاد آقای حسین شریعتمداری بهتر است
حمایت جبهه انقلاب از رضایی، شانس پیروزی بیشتری دارد. چون بیشتر آرا اقتصادی به رضایی و همتی تعلق دارد. اکثریت آرا، آرا اقتصادی است.
بر مبنای تعیین تکلیف برای مردم و حتی کاندیدا ها

آزادی کاملا بی معناست

قبلش مهندسی می کنند، بعدش هم دستور می دهند کی بره کنار ، کی بمونه!

و مردم به کی رای بدهند

به نظرتون این انتخاباته؟؟؟؟

#رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
چقدر میگری این مطالب تکراری رو هی تایپ می کنی

کاسبی خوبه جون دل؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
من والدین اگه کتابهای درسی بچه مو ازش بگیرم بندازم دور ، بعد هی خواهش به درس خوندن و ترک نکردن درس کنم، میگه کتابمو بده و خواهش نکن.
، انتخاب تنوع و تاثیر و تفاوت و آزادی میخواد ، نه خواهش و التماس و واجب و حرام
شورای نگهبان دچار اشتباه محاسباتی شد ، فکر کرد چون انتخابات ریاست جمهوری با شوراها همزمان هست و چند حوزه همزمان درگیر انتخابات میاندوره ای مجلس و خبرگان نیز میباشد لاجرم شرکت در انتخابات بالاست ، غافل از این که مردم شاید در انتخابات شوراها شرکت ولی در ریاست جمهوری شرکت نکنند یا اگر مجبور به شرکت باشند شاید به آقای همتی رای بدهند ، باید منتظر ماند و نتیجه کار را دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
فعلا که در تمام نظر سنجی ها میزان مشارکت 40 رو رد کرده و داره به سمت 50 میره
این که فکر کنید مردم نمیان و کاندیدای مورد نظرتون رای میاره یه مقدار توهمه

مشارکت یه تکون دیگه بخوره و به 60 برسه حتما
انتخابات میره دور دوم

این هشتگ های تحریم هم بیشتر از خارج کشوره و با روبات زیر همه پستا نوشته میشه

مردم یه همت دیگه کنن و بیان مسیر کاملا عوض میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
از کی تو نماینده کل مردم شدی ، بیشین سرجات بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
شورای نگهبان پاس گل به مردم ضعیف داد
دمش گرم این دفعه
رای بی راییییییییی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
زور نزن
رای میدیم
عزیزان یک سوال ساده پیش می اید و ان این است اگر دو کاندیدای اصلاح طلب عامل وضع موجود هستند نظام چه تعارفی با انها دارد ؟ خب اصلا چرا عاملین وضع موجود باید تایید صلاحیت شوند و مردم هم انها را به اشتباه انتخاب کنند و گناه این انتخاب بر گردن انها است که اینها را لایق برای کاندیداتوری می دانند .و اگر این دو نفر نباشند دیگر این بحث ها می شود خانوادگی
کناره گیری باید بر مبنای تقوا باشد

هرکس که ادامه حضورش باعث شکستن رای جبهه انقلاب بشه
نه تنها اصلح نیست بلکه صالح هم نیست
اگر شما احساس تکلیف کردی که بیای کاندید بشی و حتی خودت رو اصلح میدونی، حالا میبینی که به هر دلیل اقبال مردم بهت کافی نیست،
تکلیف کاندیداتوری ازت ساقطه،
برو خدا رو شکر کن که این تکلیف سنگین ازت برداشته شده
حالا تکلیف داری بری کنار و از بین اونهایی که هستن تلاش کنی اصلح رو به مردم معرفی کنی و براش رای جمع کنی
انسان باتقوی شیفته خدمته نه تشنه قدرت
پس حالا که اقبال بهت نشده و تکلیف ازت ساقطه، تو میدان موندنت دعوت به خوده
و بر آمده از هوای نفسه
برو کنار
ولو اینکه بهت بگن پوششی
اصلا فحشت بدن
وظیفت کنار رفتن

ان شاء الله که موفق باشند
سابقه مبارزاتی و انقلابی و ازادمنشی محسن رضایی بر کسی پوشیده نیست.

تنها نامزدی که هم کارنامه و هم برنامه دارد .

به چهار نامزد دیگر توصیه می کنم ، از مرکب سر کش غرور پیاده شوند .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
بحث غرور نیست ، بحث اینه که همتی از روز اول گفت بقیه پوششی هستند و اصرار هم داشت به این مسئله ولی اون چهار نفر اصرار داشتن که همچین مسئله ای نیست . حالا هم موندن بین دو راهی که اگر انصراف بدن یعنی حرف همتی درست بود و اعتماد مردم از رییسی و دار و دستش کم میشه و اگر هم انصراف ندن آرای اصولگراها تقسیم میشه . بنظرم همتی توی این مورد خیلی با سیاست عمل کرد و رقباش رو تحت فشار گذاشت .
ولی در کل هرکدوم رییس جمهور بشن هیچ فرقی نمیکنه و اوضاع مملکت هیچوقت رو به بهبود نمیره .
مشکل از جای دیگست و تا وقتی این مشکل اصلی حل نشه #رای_بی_رای
ایــــــــــــن مبنایی که نویسنده محترم می گوید در هیچ کجای دنیا اعمال شدنی نیست ..افرادی که هم اکنون در نظر سنجی عقب هستند باید فداکاری کنند وگرنه خدای نکرده شکست را پای آنها می نویسند...خود بزرگ بینی و ندیدن واقعیت آفت بزرگی است..
مگر در بین جناح ها جبهه ضد انقلاب هم داریم ؟ انحصار حبهه انقلاب به نام خود یعنی چی ؟ چرا موقع انتخابات وضع موجود را سیاه و قراره بعد از انتخابات همه چی گل و بلبل بشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
ایول
راي بي راي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
رای میدهم
سناریوی نخ نما
با سلام
آیت الله رئیسی برنامه ده ساله تحولی راهبردی برای قوه داره که تنها دوسال را پشن سرگذاشته و 80 درصد اون مونده و با تجریه 30ساله ایشان این برنامه محقق خواهد شد و برکات آن شامل حال آحاد مردم می شود.
از طرف دیگر دکتر رضایی برنلمه اقتصاد ایالتی دارند که منطبق بر طرح ملی آمایش سرزمین ایران است. باشگاه مدیران عالی و میانی فعلی ناکارآمد و بروکراتیک است و آبروی هر رئیس جمهوری را می برند. نیاز به فراخوان عمومی نیروهای انقلابی تازه نفس جهادی برای برون رفت از وضع موجود است و این روال کار آقا محسن و هم قطارانش هست. سردار دلها اثبات کرد که در شرایط موجود هم می توان به اهرم ها دست پیدا کرد و گلوها را فشرد حتی با دست خالی!
موشک های نازل شده بر آرامکو جده حیفا گنبد آهنین و .... زبان صحبت با کدخداست....
العاقبه للمتقین
تحلیل جناب آقای امیر علی امیری اینه :
طبیعی است که وقتی همه امکانات و تشکل‌ها و ساز و کار انتخاباتی جبهه انقلاب از یک کاندیدا حمایت می‌کند رای او فعلاً در نظرسنجی‌ها بالاتر باشد
در جواب ایشون که یعنی در یک سایت پر بیننده هم کار میکنند این است که:
اگر اینچنین بود مردم پس از اون که عده ای میگفتند اون همه حمایت از آقای ناطق نوری و امکانات کشوری برای ایشون هست به آقای خاتمی رای نمیدادند.
مخلص کلام اینکه اگر اون دو نفر رریس جمهوربشن فاجعه اتفاق می افته و از اینورهم رییسی بهترین نیست وبهتره روی محسن رضایی زوم کنند !!!!!!!!!!!!!!! آفین به این نتیجه گیری . همون مدیریت درخشان در جنگ رو می خواد درریاست جمهوری پیاده کنه . مبارک کشور مون باشه ....... اصولگراها در قضیه احمدی نژاد و اون 8 سال نکبت بار امتحانشون رو دادن ....
کاندیدای انصرافی منبعد حرفش خریدار ندارد
اگر در کشور ما هرکسی بر اساس تخصص وتوانایی وسوادش کاندید ریاست جمهوری ومجلس وشوراها میشد وضع کشور این نبود
این دور جناب رئیسی جوری بی رقیب هست که ۱۵ تا کاندیدای اصول گرا هم کنارش باشن و انصراف ندهند باز هم رای میاره .... پس الکی خودتان را با تحلیل و این حرفا خسته نکنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
اگر به منم سوال امتحان شب قبل میدادن شاگرد اول میشدم. دیگه چطوری باید میشد که ریسی رای نیاره. برد کشکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
دقیق تر بگم از قبلی : کنکوری یه جناح رو بردن با پیش دبستانی جناح دیگه آزمون بده که نفر اول بشه.
پوششیها و روکشیها مشخص میشوند
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
حتما رای میدهیم
از اول حسین شریعتمداری را میگذاشتند و کلک کار را میکندند
اصلاح طلبا برای گرفتن رای دنبال تفرقن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
مواظب باش تفریق نشی
نصف اصلاح طلبها هم که رای بدن قطعا این 5 بزرگوار طرف مقابل برای اذهان مردم خاطره میشوند/ طرفداران آقای احمدی نژاد که حد اقل نصف اصولگرایان را تشکیل میدهند رای نخواهند داد یعنی تجمیع کل آراء اصولگرایان به ده میلیون نفر هم نخواهد رسید مگر مهندسان برای بعد از انتخابات نیز پروژه داشته باشند
آقای شریعتمداری توهم دانایی دارند
یا برید کنار یا میبریمتون کنار . اصلاح طلبا و لاریجانی رو ببینید
واقعا كسي هست بره راي بده?
جبهه انقلاب کسانی بودند وهستند که انقلاب و جنگ رو به پیروزی رساندند ودرمقابل خودخواهیها وتنگ نظریها ایستادند
به نظرم نامزدهای جبهه انقلاب به جای انصراف به نفعی نامزدی خاص، باید به نفع نامزد با برنامه مانند دکتر رضایی و دکتر جلیلی کنار بروند. عقلانیت و آینده انقلاب حکم می کند که کسی انتخاب شود که برنامه دارد.
واقعا دست گردانندگان سایت تابناک درد نکنه واقعا در برهوت سایتهای اجتماعی فارسی زبان از همه پیشتره
کنار رفتن یعنی کلک و بی صداقتی با مردم
اولا هیچ نگران نباشین که آقای رئیسی حتما انتخاب میشه چون همه شرایط رو برای انتخاب شدن آقای رئیسی محیا کردن. بطوریکه حتی به کسی مثل لاریجانی که 10 سال از سوی رهبر رئیس صدا و سیما بوده و رئیس مجلس اصولگرایان هم بوده و برادرش رئیس قوه قضایه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت (انتصاب مستقیم رهبر) رحم نکردن و تایید صلاحیت نکردن که هیچ رقیبی برای آقای رئیسی نباشه!!

ثانیا یکم به حافظه تون فشار بیارین و به یاد بیارین در سال 84 با همین جریان سازی ها به احمدی نژادی رای دادین که کشور رو به فلاکت انداخت و نه تنها از درآمد های بیش از 100 میلیارد دلاری استفاده مفید و مناسبی صورت نگرفت بلکه کشور تحت هدایت اون جریان ذیل فصل هفتم شورای امنیت قرار گرفت و اجماع جهانی بر علیه ایران شکل گرفته بود و احتمال جنگ بر علیه ایران به شدت افزایش یافته بود

سوال: 4 کاندیدایی که توصیه به کنار رفتن می شوند، اصلا چرا از ابتدا حضور یافتند؟ اگر معیار برای این توصیه نظرسنجی هاست، از همان ابتدا نظرسنجی ها به وضوح برتری یکی را بر سایرین نشان میداد. اگر معیار این توصیه نتایج نظرسنجی بر پس از فعالیت های انتخاباتی نامزدهاست که باید عرض کنیم این نامزدها اصلا رقابتی با آن شخص خاص نکردند که بخواهند سبد رأی او را کوچک و سبد رأی خود را بزرگ کنند تا نظرسنجی ها تغییر کند.
افرادی که وارد عرصه انتخابات می شوند اما ستاد استانی و شهرستانی ندارند، فعالیت ندارند، شعار و برنامه ی مدون ندارند و ... آیا این کار را نباید به عنوان یک تخلف و بازی گرفتن فرایند دموکراسی تحت پیگرد قرار داد؟

در میان کاندیداهای اصولگرا، شاید بتوان آقای رضایی را از آن سه نفر دیگر کمی متمایز کرد، ولی ایشان هم به صورت جدی به سبد رأی رئیسی حمله نبرد و سوالاتی که بتواند در جامعه نسبت به رأی رئیسی تردید ایجاد کند مطرح نکرد.
وقتی اکثریت قرار نیست رای بدهند بزار رای اقلیه به هرکس میخواد داده بشه
من و خانواده فقط جناب محسن رضایی عزیز
از اول حسین شریعتمداری را میگذاشتند و کلک کار را میکندند
همین روزنامه را بگرداند مملکت فدای سرش
به گفته ی ایشان وضع موجود بخاطر عملکرد دولت فاجعه است و بانی آن اصلاح طلبان اند؛ با این فرضها چطور اینقدر از انتخاب و رای مردم می‌ترسند؟ در حالی که کاندیدای تایید شده اصلاحات در حد شوخی اند و حتی برای گرمای تنور هم تایید نشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
مثبت دادم. نزد !
بیشتر مردم روزنامه کیهان را بعلت قیمت پایین و صفحات زیاد بیشتر برای شیشه پاک کردن میخرند
همتی یعنی دولت سوم روحانی و دلار 60 هزار تومنی و فروپاشی قطعی جامعه ایران. ان شاءاله مردم همچین حماقتی نمی‌کنند و خودشان را وارد این صحنه نکنند تا آقای رئیسی بیاید قطعا وضعیت بهتر میشود
دولت های سابق اگر از روی پل چوبی عبور می کردند دولت بعدی باید از روی پل شیشه ای عبور کند. شکست در مسیر راه هر کسی که می خواهد باشد فاجعه ای بزرگ در پی خواهد داشت. کاندیدی که پا جلو گذاشته است باید بداند در صورتی که به عنوان رییس جمهور انتخاب شود باید ظرف حداقل دو سال اول تمامی مشکلات را حل کند .. به دوره بعد نکشاند.
راحت بگو رضایی
از بین این ۷ نفر فقط آقای رضایی برنامه دارد
تحلیل خوبی هست
من معتقدم که کسی باشه که ارای نظرسنجی رو داشته باشه بقیه اون ۵ نفر هم سمت تو رشته تخصصی بگیرند
مثلا اقا محسن تو وزارت اقتصاد یا سازمان برنامه بودجه و معاونت اقتصادی
یه جوری که همه نیروهای جبهه انقلاب متحد باشن. اگه نگران از پیروزی بانیان وضع موجود نبودیم یا همه شرکت کنندگان از چبهه انقلاب بود با دست باز میشد انتخاب کرد
کسی که کاندیدای پوششی میشه یعنی من برای دنیای کس دیگه ای فرد دیگه ای رو به لجن بکشم درست یا نادرست مثل زاکانی. این کار از یک مومن و یک فرد که برای خودش شآن و شخصیت قائل باشه برنمیاد.
الکی پیاز داغش رو زیاد نکنید هم نتیجه و هم میزان رای فرد منتخب از قبل مشخصه . وضعیت مشارکت هم به گونه ای نیست که خطری نه از رقیب و نه از خودی رای ایشان را تهدید کند.
آقایان شورای ائتلاف و شریعتمداری شما که تا حالا هیچ حمایتی از محسن رضایی نکردین الان چی شده بفکر برادر محسن افتادین و ائتلاف .
رئیس جمهور مقتدر و کاردان فقط دکتر رضایی

رضایی = پایان باند بازی و جناح بازی

به امید پیروزی
پاسخ ها
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
موافقم
سال ۹۲ هم بعضی دوستان میگفتند که رییس جمهور از قبل مشخص شده و اون جلیلیه، اما روحانی رییس جمهور شد.الان بدترین دشمنای ما که آمریکا و اسراییل هستند هم معتقدند انتخابات ایران سالمه، به همین دلیل همیشه براش نقشه میکشن، در چنین شرایطی برخی افراد هنوز معتقدند که رییس جمهور از قبل انتخاب شده، واقعا مضحکه.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی