بازدید 6165

سفر نیکی هیلی به سرزمین‌های اشغالی

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در بحبوحه دعوای دموکرات ها بر سر موضع خودشان درباره درگیری رژیم صهیونیستی با فلسطینیان، در چارچوب یک «ماموریت همبستگی» راهی سرزمین های اشغالی شد.
کد خبر: ۱۰۵۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 13 June 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا با ارسال تصویری از خود در کنار دیوار ندبه نوشت: بدون توجه به چالش ها، مردم اسرائیل همیشه زندگی را جشن می گیرند و خدا را به خاطر نعمتهایشان شکر میکنند. مایه خرسندی است که بار دیگر برای عبادت در چنین مکانی به آنها ملحق شوم.

براساس گزارش ایسنا، نیکی هیلی و همسرش به قدس سفر کرده‌اند و این بخشی از ماموریت گروه «مسیحیان برای اسرائیل متحد شدند» به شمار می رود که به عنوان یک «ماموریت همبستگی» با رژیم صهیونیستی تعریف شده است.

این گروه در پیامی توییتری اعلام کرد: «ما متعهد هستیم که بدون شک در کنار نزدیکترین متحد ملت خود بایستیم و برای همیشه برای صلح اورشلیم (قدس) دعا خواهیم کرد.»

هیلی یکی از جمهوریخواهان است که همانند سناتور تد کروز و مایک پامپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا بعد از درگیری اخیر رژیم صهیونیستی با فلسطینیان راهی سرزمینهای اشغالی میشود.

در حالیکه جمهوریخواهان تقریبا به طور کامل از تل‌آویو حمایت کرده‌اند، دموکرات ها بین خودشان روی این مساله اختلاف‌نظر دارند. کاخ سفید محتاطانه از این متحدش حمایت کرد، در حالیکه روی برقراری آتش‌بس تمرکز داشت. اما تعدادی از اعضای چپگراتر مجلس نمایندگان آمریکا منتقد رژیم صهیونیستی و حمایت دولت بایدن از واکنش افراطی این رژیم هستند.

پیشتر الکساندریا اوکازیو-کورتز، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از بایدن بابت موضع طرفدار اسرائیل در آغاز درگیریها میان رژیم صهیونیستی و حماس انتقاد کرده بود. در همین حال نیکی هیلی اظهارات این نماینده مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی مدارس و غیرنظامیان را هدف میگیرد، به چالش کشید. هیلی در پیامی نوشت: شما یا اشتباه میکنید یا عمدا دروغ میگویید!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل