بازدید 32876

نگرانی شریعتمداری از رای نیاوردن کاندیدای اصولگرا

اگر هر ۵ نفر در صحنه بمانند، آرای هریک از آنها به هر ‌اندازه‌ای که باشد از سبد نامزدهای دیگر جبهه انقلاب کم می‌شود و نتیجه آنکه احتمال موفقیت عاملان وضعیت فاجعه‌بار امروز، قوت می‌گیرد و این حالت در صورت وقوع ضربه سنگینی بر پیکر نظام است
کد خبر: ۱۰۵۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 13 June 2021

به گزارش «تابناک»، حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشت: از میان ۷ نامزد احراز صلاحیت شده تنها یک نفر شانس (بخوانید توفیق) خدمت در کسوت ریاست جمهوری را پیدا خواهد کرد. این قاعده درباره ۵ نامزد جبهه انقلاب نیز مصداق دارد و فقط یکی از آنها می‌تواند بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند. بنابراین چه بخواهیم و بخواهند و چه نخواهیم و نخواهند، چهار نامزد دیگر کنار گذاشته می‌شوند.

این رخداد که قطعی و غیرقابل اجتناب است می‌تواند قبل از انتخابات و با کناره‌گیری ۴ نامزد جبهه انقلاب به نفع یکی دیگر از آنها صورت بپذیرد و یا بعد از حضور هر ۵ نفر در انتخابات و با اعلام نتیجه آراء، شاهد برکناری ۴ تن از نامزدهای این جبهه باشیم! ولی آنچه بی‌تردید می‌توان گفت اینکه حضور هر ۵ نامزد جبهه انقلاب در انتخابات و خودداری ۴ تن آنها از کناره‌گیری به نفع نفر پنجم، خطای بزرگی است که دود آن به چشم جبهه انقلاب می‌رود و می‌توان این خطا را با توجه به دامنه اثر نامطلوب و خسارت‌آفرینی که درپی دارد، گناهی نابخشودنی دانست و دقیقاً به همین علت است که عواقب آن از نگاه نامزدهای طیف انقلاب دور نمانده و شواهدی حاکی از تصمیم به باقی ماندن یکی از آنها در دست است.

اگر هر ۵ نفر در صحنه بمانند، آرای هریک از آنها به هر ‌اندازه‌ای که باشد از سبد نامزدهای دیگر جبهه انقلاب کم می‌شود و نتیجه آنکه احتمال موفقیت عاملان وضعیت فاجعه‌بار امروز، قوت می‌گیرد و این حالت در صورت وقوع ضربه سنگینی بر پیکر نظام است و حال آنکه آنچه برای تمامی نامزدهای جبهه انقلاب از اهمیت بیشتری برخوردار است نجات قوه اجرائیه کشور از دست کسانی است که طی ۸ سال گذشته فاجعه آفریده‌اند و صدها مشکل ریز و درشت را به ملت تحمیل کرده‌اند.

حالا باید دید، چه کسانی باید به نفع چه کسی کناره‌گیری کنند؟! امروزه با توجه به انواع نظرسنجی‌ها و مشاهدات میدانی به وضوح می‌توان دید که کدامیک از ۵ نامزد یاد شده از رای و اقبال بیشتری برخوردار است؟ مخصوصاً اگر فاصله آراء او با سایر نامزدها بسیار زیاد و پُر ناشدنی باشد. این توضیح نیز ضروری است که تفاوت آراء فراوان یکی از نامزدها با ۴ نامزد دیگر الزاماً به معنا و مفهوم آن نیست که سایر نامزدها از صلاحیت کمتری برخوردارند، بلکه آنچه در میان است و نباید نادیده گرفته شود عامل «رای‌آوری» است.
بنابراین به حکم عقل و منطق و مصلحت نظام، لازم است هریک از نامزدها بعد از پایان سومین دور مناظره که دیروز صورت گرفت، میزان آراء خود را به دور از شعارها و گمانه‌زنی‌های غیرعلمی و از جمله با مطالعات و بررسی‌های میدانی، ارزیابی کنند و نامزدی را که از آراء بیشتری برخوردار است به عنوان نامزد این طیف برگزینند و نه فقط به نفع او از کاندیداتوری خود کناره‌گیری کنند بلکه به نفع او دست به تبلیغ بزنند و توانمندی‌های نامزد برگزیده را به مردم معرفی کنند.

ترفند حساب‌شده مدعیان اصلاحات است که برای ادامه وضع فاجعه‌بار ۸ سال گذشته طراحی شده و از طریق فاصله‌گذاری میان نیروهای انقلاب و شکست آراء آنها دنبال می‌شود.

اخبار موثقی که به کیهان رسیده حاکی از آن است که شماری از مدعیان اصلاحات با پوشش سرخوردگی از اصلاح‌طلبان در ستاد برخی از نامزدهای جبهه انقلاب حضور یافته و با ارائه اطلاعات غلط درباره میزان رای آنها، تلاش می‌کنند آنان را از انصراف به نفع دیگران منصرف سازند!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۳
نگرانی ایشان بی مورد است. اگر مجموع رای 5 نامزد بچربد یعنی جناح مقابل 50% آرا را کسب نکرده است و انتخابات به دور دوم می رود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
ریسی رای هم بیاورد دلچسب نیست با رای حد اکثر ۸ میلیون
سلام
وای دیگه چه خبر.
کیهان احساس خطر کرده و با سرهم کردن داستان های تخیلی سعی داره همه برن سمت کاندیدای مورد نظرش. کسی که نمیتونه تشخیص بده میزان آرای واقعیش چقدره و انقدر زود فریب میخوره، درک درستی از وضعیت مردم و جامعه نداره و اصلا صلاحیت ریاست جمهوری نداره.
رای بی رای تبدیل می شود به رای به همتی

صرفا به یک دلیل و ان هم سوختن امثال شریعتمداری

حتی اگر یک روحانی دیگر برای 8 سال بعد تکرار شود و و جربزه تقابل با امثال شریعتمداری را نداشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
نظرت فقط اینجا که سایت بنفشه خریدار داره . دیگه گذشت 92 و 96 که با این قرتی بازیها مردمو رنگ کردین و گفتین از لج رییسی رای بدیم روحانی . بعضی کالاها تو این 8 ساله بنفش 70 برابر و 80 برابر هم شده . از رو برو کنسرتی پدر مملکتو درآوردین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
ملت را مثل خودتان کوچک مغز فرض نکنید
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
لااقل به وضعیت امثال ما جوونا نگاکنید که در دوران روحانی به هدر رفت واگرنه شریعتمداری چه قبل و چه بعد روحانی جاش تفغییری نگرده
ایتا همه رو قلع و قمع کردن حالا خودشون از خودشون میترسن
من قرار نیست به همتی رای دهم اما اگر ایشان آنقدر خطرناک هستند شورای نگهبان خیلی راحتر از شخصیت هایی چون لاریجانی و جهانگیری میتوانست رد صلاحیت کند اگر تایید او مصلحتی بوده که خلاف آنجه شورای محترم نگهبان میگوید که ما معیار در نظر داریم نه مصلحت.چرا یکی از عوامل ماجعه تایید شده است.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
اینها بلاخره مترسک لازم دارند گفتند چون رئیس بانک مرکزی بوده مردم مشگلات را از چشم او می بینند و خطری ندارد اما ظاهرا این کبریت بی خطر هم برای این جماعت رستم شده و از او هم می ترسند.
آقای کیهان با توجه به ملاحظات میدانی انتخابات با مشارکت کم برگزار خواهد شد و لذا حتی با حضور خاتمی و سایر دوستانش و عدم کناره گیری 4 نفر حاضر پیروزی جبهه انقلاب و جناب آقای دکتر رئیسی به حول وقوه الهی قطعی است.
پاسخ ها
- مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
مگر با حضور کم مردم شانسی برایتان وجود داشته باشه . خودتان هم می دانید
این شریعتمداری چقدر به دیگران بدبین ومتنفر است و فقط خودش و افکار پوسیده خودش را قبول دارد و می گوید هر چه من بگویم درست و دیگران باید اجرا کنند الحمدالله که کاره ای نیست وگرنه ...
ما که اصولگرا.حالا جدای از شوخی مگه رقیبی هم شورا گذاشته..
با سلام . جناب آقای شریعتمداری درست میفرمایند بهتر است از 5 نامزد اصولگرا 4نفر به نفع نفر پنجم کنار گیری کنند و برای نفر پنجم تبلیغ کنند تا انشاءالله یک انتخاب شایسته صورت پذیرد و بیاری خداوند متعال شاهد یک دولت درستکار و با تقوا و با اخلاص باشیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
مگه انتخاب پیش نماز مسجده؟
رئیسی حداکثر 30 درصد اراء را در دور اول و دوم آخر میکند و با ریزش اراء مواجه است و بعید است 50 درصد را کسب کند. اما سردار رضائی پتانسیل کسب اکثریت آرا را دارد.
درودبرسیدابراهیم رئیسی
حسین جون نگران نباش حرص و جوش در این سن برای شما خطرناک است، سید حتما رئیس جمهور میشه نگرانی بی مورده
سلام.آقای شریعتمداری اگر چهارتا انصراف بدن ممکنه مثل دوره قبل رآی ها را به نفع همتی یا مهر علیزاده بدن و این خوب نیست...دوره قبل با انصراف قالیباف حداکثر رآی های قالیباف به نفع روحانی شد..
بسم الله وباالله توکلت علی الله لاحول ولاقوه الا باالله
انشاالله و با توکل به خداوند منان ، نامزد وضعیت فعلی که مردم را بیچاره کرده اند رای نخواهد آورد
شورای نگهبان این 7 نفر رو تایید کرده و این یعنی اینکه اینها مورد وثوق نظام هستند پس چرا از دید جاچ حسین برنده شدن همتی یا مهرعلیزاده برابر با فاجعه است؟دوره های قبل هم مردم بین نفرات تایید شده نظام رای دادند و هربار امثال حاج حسین ان انتخابات را فاجعه دانسته اند.اقا یهو این انتخابات و تایید صلاحیت ها رو ملغی کنید و یکی رو که خودتون میدونید انتخاب کنید و خیال خودتون و مردم رو راحت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
چرا این نظرمن رو نگذاشتن من توهینی نکرده بودم فقط گفتم این مملکت توریاست جمهوریش ب اقصاددان نیاز داره ن کارشناس مسائل دینی واعدام
زیادداریم کارشناس مسائل دینی
بهتر نیست به جای این همه داستان گویی سر راست بفرمائید همه به نفع رئیسی کنار بروند خیلی ها موافق صرفه جویی در مخارج انتخابات هستند
اگر حضرت علی علیه السلام همین الان دربین مابود با شریعتمداری چه برخوردی داشت . مگر هزینه روزنامه کیهان از بیت المال تامین نمیشود . چرا حداقل عدالت رعایت نمی شود. ایا در محضر خدا هم توجیه دارند.
درود بر همتی
کیهان خودش ضربه سنگین بر پیکر ملت و حقوق بشر است.
مگر رئیسی انتخاب نشده داداش
بنظر من ریسی بنفع قاضی زاده هاشمی کنار رود این بنفع خود ریسی است
آقای شریعتمداری از خدا بترس
در هر صورت رای نمیدهیم
آقای شریعتمداری جاده یکطرفه هست رقابت مفهموی ندارد.. التماس تفکر
شریعتمداری حناش دیگه رنگی نداره ولی خوب انجام وظیفه میکنه
از سخنان ایشان نتیجه میگیریم که عاملان وضعیت فاجعه‌بار امروز، و کسانی که میتوانند ضربه سنگینی بر پیکر نظام وارد کنند مورد تایید صلاحیت شورای نگهبان قرار گفته اند و بعبارتی صلاحیتشان احراز شده است.
سلام، تحليل بسيار درستي است.
یعنی ممکنه در مانور از دشمن فرضی شکست بخورند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایشان بهتره علنا بیان و بگن همه برین کنارتا رئیسی بشه رئیس جمهور
تنها شخصی که دلسوزانه و از سر تفکر و تحقیق صحبت کرد و واقعا میتواند و دستش را هم برای دشمن باز نکرد چون اگر قرار باشد به دشمن پاتک بزنیم حمله کنیم بیاییم از قبل اعلام کنیم که برنامه اینه و اینکارو میخاهیم بکنیم که دیگه برنامه نیست چون دشمن روش متمرکز میشه و پدافند میزنه لذا هوشمندانه صحبت کرد آقای رضایی بود و تنها اگر ایشان رییس جمهور شود مشکلات درست میشود وگرنه اگر غیر ایشان باشد با این چیزی که در مناظره ها دیدیم مشکلات حل که هیچ پیچیده تر هم میشود
با سلام
اگر پیشنهاد انصراف می دهید چرا مرحله اول شورای نگهبان آنهارا تایید کرد. تعداد کمتر بود وقت در مناظره ها برای ارائه برنامه های کاندیدها بیشتر می شد. همین الان که وقت ملت را گرفتند به نظر من کنار رفتن آنها حق الناس است.
ادم‌که‌ازسایه‌خوش‌نمی‌ترسه
خوبه خودتون هم می دانید چوب خشک هم در کنار ریسی شانس رای اوردن دارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان