بازدید 8544
آخرین اظهارنظر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

رضایی: اصلاح جامعه از خانه آغاز می‌شود/رئیسی: امید از دست رفته باید برگردد/همتی: رقیبم قهر با صندوق است/مهرعلیزاده: با بازار انحصاری خودرو موافق نیستم/زاکانی: کسی نمی تواند در کنار ما خطا کند/قاضی زاده هاشمی: فساد مدیران را می خشکانم/ وعده جلیلی برای ایجاد 4 میلیون شغل در 4 سال

از چهارم خرداد که اسامی هفت نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان اعلام و رسانه‌ای شد، فعالیت‌های انتخابات نیز حالت جدی‌تری به خود گرفته است.
کد خبر: ۱۰۵۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶ 11 June 2021
از چهارم خرداد که اسامی هفت نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان اعلام و رسانه‌ای شد، فعالیت‌های انتخابات نیز حالت جدی‌تری به خود گرفته است.

به گزارش «تابناک»؛ طبق اعلام شورای نگهبان، سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، سعید جلیلی، عبدالناصر همتی، محسن مهرعلیزاده، امیرحسیت قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی ۷ نامزدی هستند که تلاش دارند از رسانه ملی و رسانه‌های مجازی و شبکه های اجتماعی شناخت بهتری از خود به مردم ارائه دهند.

آنچه در ادامه می آید گزیده ای از سخنان نامزدهای انتخابات سیزدهم است.

*رضایی: اصلاح جامعه از خانه آغاز می‌شود

محسن رضایی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه ضبط برنامه انتخاباتی خود در جام جم گفت: بانک مرکزی را از وابستگی به دولت، خارج و مستقل می‌کنیم.

وی ادامه داد: اولین اقدام دولت «اقدام و تحول» اصلاح نظام بانکی کشور است.

رضایی اضافه کرد: بلایی که بانک‌ها بر سر ملت ایران آوردند، بعثی‌های عراقی نیاوردند، رفاه مردم را با آسیب‌های جدی مواجه کردند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بی ثباتی مالی، بیکاری و بی احترامی به مردم؛ مهمترین دغدغه مردم است.

وی گفت: بی احترامی به مردم، تحقیر مردم، رعایت نکردن کرامت انسانی در ادارات و فاصله گرفتن دولت از مردم به بهانه کرونا موضوعاتی است که باید برطرف شود.

محسن رضایی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برای ضبط برنامه تبلیغاتی آگاهانه در شبکه خبر حضور یافت.

محسن رضایی همچنین در حساب توییتری خود نوشت: «اصلاح جامعه از خانه آغاز می‌شود؛ مطمئن هستم که مادران عزیز و مهربان و زحمتکش و تمام زنان ایرانی در انتخابات ۲۸ خرداد، نقشی تاریخ‌ساز در ساختن ایران ایفا خواهند کرد.»

*رئیسی: امید از دست رفته باید برگردد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع صدها نفری علمای اهل سنت اقصی نقاط کشور اظهار داشت: وضع معیشتی مردم به هیچ وجه قابل قبول نیست و مشکل فقر، مردم را رنج می‌دهد. 

وی با بیان اینکه مشکل کسب و کار و نبود ثبات در بازار و اقتصاد به نحوی است که زندگی مردم قابل پیش بینی نیست و باید اقتصاد قابل پیش بینی باشد، گفت: نه فقط معیشت بلکه اعتماد مردم که پشتوانه هر دولت و مسئول است آسیب دیده است و سرمایه اجتماعی همواره پشتوانه بزرگی برای دولتمردان بوده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه یک رنج مشترک داریم و این ما را کنار هم قرار داده است اظهار داشت: مردم کمبودها را می فهمند ولی تبعیض را نمی پسندند و آنچه قطعی است این است که هزار سال شیعه و سنی کنار هم زندگی می‌کنند و سیزده هزار شهیدان اهل سنت در کنار شهدای شیعه از این کشور صیانت و حراست کرده‌اند و پشتوانه نظام اسلامی و انقلاب بودند و نفس واحدی هستند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه نقطه محوری در این کشور و در ایجاد تحول عدالت است، تصریح کرد: تحول ضروری است و باید حتما شرایط فعلی را متحول کنیم و شرایط فعلی در وضع کار و زندگی مردم قابل قبول نیست. محور تحول اجرای عدالت خواهد بود و هرجا بی‌عدالتی است باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد و تبعیض‌های گویشی و اقلیمی و بین منطقه اهل سنت و شیعه پسندیده نیست و باید حقیقتا توزیع ظرفیت در کشور عادلانه باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه ما در اجرای عدالت عقب ماندگی داریم گرفت: را عقب ماندگی این است که همه مردم شرکت کنند و  اگر رای مردم به من تعلق گرفت با علمای اهل سنت تازه کارم شروع می شود و باید گله های مردم و نخبگان باشد شنیده شود  و دولت مردمی باید با مردم کار کند و پیش برود و به نتیجه برسد و گره زندگی مردم با توکل به خدا و اعتماد به داشته های بسیار باز می شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه امید از دست رفته باید برگردد و این امید با سخنرانی بر نمی‌گردد بلکه با عمل و اجرا برمی‌گردد،‌ گفت: این امید قابل برگشت است و باید امروز اعتماد مردم به نظام و دولتمردان باید حاصل شود و این اعتماد زمانی حاصل می شود که همراه با اقدام و عمل باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه فقر برای مردم قابل تحمل نیست و باید فقر را از چهره زیبای کشور بزداییم و تبعیض و فاصله‌های طبقاتی محصول بی‌عدالتی است، گفت: ‌البته درمورد عدالت زیاد می‌توان صحبت کرد ولی در اجرا اگر کسی بتواند اصحاب ثروت و قدرت و پارتی و ارتباطات ناسالم را کار بزند و دولت مردمی پایان فساد و رانتخواری شود مردم به اجرای عدالت امیدوار می شوند و قطعا برکات الهی نازل خواهد شد.

وی تاکید کرد: کارگزار نمی‌تواند در تهران بنشیند و برای همه مناطق تصمیم بگیرد و یکی از موفقیت‌‌های علمای شیعه و سنی به دلیل این است که در درون مردم هستند و با مردم ارتباط دارند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه انسجام ما برای دنیا پیام دارد که ما در کنار هم هستیم و مشکلاتمان را باهم حل خواهیم کرد،‌ گفت: هرچه انسجام بین دولت و ملت و علما بیشتر شود در گره گشایی زندگی مردم تاثیرگذار است و به مردم و جوانان که حالشان گرفته شده و ناامیدند بگویید در انتخابات شرکت کنند چون رای بالای به دولت پشتوانه بسیار مهمی برای کارآمدی دولت است.

رئیسی تاکید کرد: دولت ما دولت منت‌گذار نخواهد بود و ان‌شاءلله دولت خدمتگزار خواهد بود.

*همتی: رقابت من با قهر با صندوق است

عبدالناصر همتی در ویژه برنامه انتخاباتی "ایران سرای من" در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کرمان اظهار کرد: اکنون شرایط اقتصای کشور به گونه ای است که نیاز به اقدامات فوری و جدی برای اصلاحات اقتصادی داریم و نظرسنجی نشان می دهد بیش از 70 درصد دغدغه شما مردم مسائل اقتصادی و معیشتی است، بنابراین دولت آینده نمی تواند دولت غیراقتصادی نباشد و بینش اقتصادی در ذهن رییس جمهور آینده نباشد.

وی با اشاره به برنامه من قابل اجراست و تحقق پیدا می کند، افزود: ما نیاز داریم انزوای خارجی را از بین ببریم. برخی می گویند تحریم کاری نکرده و بیشتر، عدم کارآمدی است که این اصلا صحت ندارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: تحریم ظالمانه همه درآمدهای ما تحت تاثیر قرار داده، روابط اقتصای ما را به حالت تعلیق در آورده و روابط بانکی ما را مختل کرده است؛ زمانی درآمدهایی در حد 100 میلیارد دلار داشتیم و با درآمد 5 میلیارد دلاری در سال 99 کشور را اداره کردیم. معلوم است به مردم فشار می آید و دولت باید هزینه هایی را که 70 درصد آن حقوق و دستمزد استف تامین کند و نمی شود حقوق پرداخت نکرد.

همتی تصریح کرد: معیشت مردم اکنون تحت تاثیر تحریم، تورم و کاهش ارزش پول ملی است و قدرت خرید دچار مشکل جدی شده که باید با عادلانه کردن پرداخت یارانه، بازتوزیع درآمدهای کشور، اخذ مالیات از درآمد و دارایی هایی که جنبه سفته بازانه دارد و کمتر کردن فشار بر تولیدکننده مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان نقش مهمی در کشور دارند و باید جایگاه جوانان در کشور را احیاء کنیم، افزود: جوانان آرامش می خواهند و اینکه با ایجاد اوقات فراغت انگیزه ماندن و تلاش در کشور در آنها افزایش یابد و باید جوانان خارج از کشور را با ایجاد فضای سیاسی اجتماعی مناسب جذب کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نقش زنان در سیاست و جامعه اظهار کرد: بنای من این است 30 درصد مشاغل در اختیار زنان قرار بگیرد و حتما 50 درصد کابینه در اختیار زنان و جوانان باشد. باید از حقوق زنان دفاع شود چراکه زنان کشور ما واقعا افتخارآفرین هستند.

همتی با بیان اینکه مسئله مهم، شرکت مردم در انتخابات است، گفت: رقابت من با قهر با صندوق است و اگر قهر با صندوق برداشته شود، من رقیبی ندارم و مردم نشان دادند هیچ موقع تصمیم اشتباه نمی گیرند و خرد جمعی هیچ موقع اشتباه نمی کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: سیاست خارجی بسیار مهم است و در دولت آینده توجه جدی به آن خواهم داشت. ما باید منافع ملی را حفظ کنیم. سیاست خارجی مجری سیاست هایی است که منافع ملی را حفظ کند و ما در تعامل با شرق با محور چین و روسیه و ارتباط با غرب که با تعامل و احترام متقابل می توان روابط را توسعه داد، می توانیم اقدامات خوبی برای تعامل و توسعه داشته باشیم.

وی بیان کرد: مسئله مهمی که در کشور ضعیف شده، سرمایه اجتماعی است که سنگ زیربنای توسعه است و سرمایه اجتماعی که اعتماد بین مردم و دولت و مردم حاکمیت است باید تقویت شود که اکنون این لطمه خورده و مردم اعتمادشان به هم کاهش پیدا کرده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهور با اشاره به روابط تجاری خارجی اظهار کرد: توسعه صادرات غیرنفتی خوب بوده و استان های ما از جمله کرمان می توانند در این زمینه نقش کلیدی داشته باشند. می توانیم از طریق گسترش تولیدات صادرات محور کار را پیش ببریم که به اشتغال مناطق صاراتی و افزایش قدرت خرید کمک می کند.

وی با بیان اینکه باید انسداد داخلی را از بین ببریم و انزوای خارجی که به ما تحمیل شده مانع توسعه است، در ادامه تصریح کرد: مردم ما بسیار هوشیار و سیاسی هستند و بینش مردم بسیار بالاست و باید به بینش و نگرش مردم احترام بگذاریم. باید به اقوام و زبان های مختلف احترام و در تقویت آن بکوشیم. قدرت فرهنگ ما در توجه به اقوام و بخش های مختلف کشور است و این شعار نیست و اعتقاد است که باید در کشور رایج شود.

همتی تصریح کرد: نمی توانیم با ایجاد نگرانی در بین اقوام مختلف یا جدا کردن آنها از هم کار را تداوم بدهیم که این کار قدرت ملی ایران را کاهش می دهد. قدرت ملی ما یکپارچگی قومیت ها و همراهی آنها با هم و وحدت است.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم که بنده قصد دارم با اعتماد شما مردم آن را برقرار کنم محورهای اساسی کارش مشخص و محور اول اقتصاد است. نیاز داریم مسائل اساسی اقتصاد کشور را در این چهار سال حل کنیم و باید به رشد اقتصادی مثبت حداقل 5 درصد در سال برسیم و در تورم تلاش می کنیم ظرف چهار سال آن را در محدوده 8 تا 12 درصد کنترل کنیم و براساس روند شاخص ها معتقدم این اعداد محقق می شود و اگر بتوانیم تحریم ها را به طور کامل حذف کنیم و فاینانس خارجی بیاید بهتر از این می شود عمل کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کنترل تورم به معنای کنترل قدرت خرید مردم است و برای قدرت خرید که آسیب دیده برنامه هایی دارم و افزایش یارانه پرداختی به مردم را انجام می دهم اما باید براساس آنچه که امکانات اجازه می دهد به مردم قول بدهیم و معتقدم باید اصلاح شود چراکه توزیع درآمد در کشور نامناسب است و باید طی دو سه سال آینده به تدریج اصلاح جدی شود و نیاز داریم مردم ما آرامش بیشتری پیدا کرده که در سایه درآمد و رفاه است.

وی اظهار کرد: مردم روی دریای نفت و منابع عظیم هستند و نمی توانند این سطح از رفاه را که فقط بخش عظیمی داشته باشند، تحمل کنند.

همتی تصریح کرد: مردم ما مستحق روزهای خوب هستند و باید روابط اقتصادی سالم برقرار و دلایل رشد فساد را ریشه کن کنیم و تصمیماتی که فساد ایجاد می کند جلوی آن را بگیریم؛ برخورد با معلول مشکلی از کشور حل نمی کند.

*مهرعلیزاده: با بازار انحصاری خودرو در داخل موافق نیستم

محسن مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با واحد مرکزی خبر، درباره برنامه‌های خود در حوزه رونق صنعت خودرو اظهار کرد: صنعت خودرو قدمتی حداقل 60 ساله در کشور ما دارد که یادم است آن زمان هنوز هیوندای و دوو نبودند. من در مسیر کارهایم با مهندسان و مدیران فعلی که صحبت می‌کردم، در مورد این می‌گفتند که زمانی به عنوان کارآموز ایران خودرو آمده بودند و هنگامی که سالن‌های ایران خودرو را می‌دیدیم، در مورد احتمال ورود این نوع شبکه به کره می‌اندیشیدیم. به همین دلیل، ایران از منظر صنعت خودروسازی، کشور پیشرفته‌ای است و بیش از 500 هزار نفر در صنعت خودرو مشغول به کار هستند که بایستی این افراد را نگه داریم.

وی افزود: به واردات انحصاری خودرو معتقد نبوده و در مورد انحصار خودروسازی در داخل نیز موافق نیستم. در دنیا اصطلاح «تعرفه گمرکی» وجود دارد که ابزاری برای کنترل بازار، به نحوی که کیفیت محصول بالا رفته، استاندارها رعایت شده، بهره‌وری در کارخانه‌ها بالا رفته، قیمت‌های تمام شده‌ها پایین بیاید و از تمام این‌ها مهمم‌تر، به وجود آمدن بازار رقابتی برای خودرو است که ایران بایستی برای بازار خودرو این کار را انجام دهد. به این معنا که تلاش کنیم به هر نحو ممکن مانند تغییر در مالکیت خودروسازی‌ها و تغییر در مدیریت‌ها. باید رقابتی شدن این عرصه را ممکن سازیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: قطعه‌سازی از خودروسازی مهم‌تر بوده و خوشبختانه توان خودروسازی کشور ما بسیار بالا است. قطعا استان خراسان در قطعه‌سازی بسیار خوب عمل کرده است. در اطراف تهران، اشتهارد، تبریز و قزوین نیز قطعه‌سازی رشد کرده است.

معاون ریاست جمهوری در دولت اصلاحات ادامه داد: در استان خراسان، پیشنهادی به من شد که منطقه آزاد سرخس را به عنوان مرکز بین‌المللی توزیع قطعات یدکی داشته باشیم. قطعات یدکی اغلب خودروها من جمله خودروهای اروپایی، آمریکایی و ... تولید می‌شود. اگر منطقه‌ای را به عنوان هاب در نظر بگیریم، می‌توانیم قطعه‌فروشی را در منطقه باب کرده و در جهت تامین این بازار می‌توانیم قطعه‌سازی را رواج دهیم. اقتصاد صنعت خودروسازی، اقتصاد قابل تکیه‌ای است که می‌بایست از بعد کیفیت به آن رسیدگی کنیم تا به مشتری نیز اجحاف نشود.

وی ادامه داد: به این معنا که کیفیت حتما پایش، قیمت تمام شده کنترل، بهره‌وری بالا رود و از سوی دیگر، توزیع به نحوی باشد که خودرو از کالای بورسی بودن درآوریم تا برخی از قدرت تخریب نقدینگی به سمت خودرو نرود که تولید را تحت تاثیر مسائل ثانوی توزیع و دلال قرار دهد.

*زاکانی: کسی نمی تواند در کنار ما خطا کند

علیرضا زاکانی در برنامه دستخط در توضیح علت کاندیدا شدنش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به شرایط سخت و حساسی به میدان آمدم همان طور که از ابتدای انقلاب اسلامی هر کجا که شرایط سخت و حساس بود به میدان آمدم.

وی با اشاره به حضورش در جنگ و فعالیت های دانشجویی و عضویت در هیات علمی دانشگاه گفت: در سال 68 ازدواج کردم و سه فرزند دارم.

وی با بیان اینکه سال 82 ناخواسته وارد عرصه سیاست شده است گفت: در دوره هفتم نماینده مجلس شدم و همزمان وارد عرصه سیاست به معنای کارکردهای انقلابی آن شدم. همیشه به دوستان می گفتم ما از عرصه اعتقادی به عرصه سیاسی آمده ایم، البته نه اینکه کسی باشیم که به دنبال سیاست بدویم. خوشبختانه آنجا توانستم سلسله فعالیت های کشوری را داشته و هم کل کشور را چندین بار بگردم و هم سازماندهی کشوری انجام دهم.

زاکانی خاطرنشان کرد: کار سخت، کاری است که مانند رزمندگان  انجام شود.انسان مانند ماهی است که آن را در آب می اندازند و از آن لذت می برد. الان هم یک دهه است که دوستان جریان انقلاب به من اصرار می کردند که وارد عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری شوم، لذا برای انتخابات در سال های 92 و 96 ثبت نام کردم، سال 96 به دلیل مبارزه با مفاسد اقتصادی آن اتفاق افتاد. معتقدم برای مبارزه با فساد باید از قوی ترین و گردن‌کلفت ترین آدم ها شروع کنیم و لذا در گذشته به سراغ وزرای نفت و اطلاعات ، قوه قضائیه ، معاون رئیس جمهور ، برادر رئیس جمهور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دادستان تهران رفتم برخی مواقع نمایندگان مجلس مرا دست می گرفتند و می گفتند برویم تا بنده جواب فلان شخص را بدهم، می گفتم خودتان جواب دهید، آنها می گفتند ما هیچگاه در این وادی ها وارد نمی شویم.

وی‌ با بیان اینکه در مبارزه با مفاسد اقتصادی و مسائل مختلف جدی هستیم و با چپ و راست، بالا و پایین تعارف نداریم افزود: معتقدم اگر هر کسی گفت که انقلابی تر است در صورت خطا باید 2 تا چوب بخورد برعکس دیگران که می گویند اگر فلانی دوست ما بود، رهایش کنید. هیچ رفیقی نداشتم که اگر خطا کرده باشد خودم یقه اش را نگرفته باشم. از این رو بین دوستانم مشهور است که کسی نمی تواند در کنار ما خطا کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره قابلیت هایش گفت : هر کجا سختی و هزینه دادن بوده، تلاش کرده ام که در صحنه حضور داشته باشم و امروز نیز روز هزینه دادن است؛ دوم ، برنامه و کادر داشتن است، به این معنا که بنده در طول فعالیتم بعد از ورود به دانشگاه، یعنی از حدود 32 سال قبل با نسلی در جریان دانشجویی و بعد از در جریان سیاسی و جریان مسئولیتی کشور آشنا شدم که ذخیره بسیار مهمی است، اعتقاد بر  این است ما کادر بالایی داریم اما قدر نیروی انسانی را نمی دانیم. امروز جامعه ما به نیروی انسانی خلاق، آگاه و دانشمند نیاز دارد. بعد از آن ارتباط با نیروهای انقلاب و شناخت معضلات کشور است.

وی با بیان اینکه چهار رویکرد تحولی در حوزه های اقتصاد و مدیریت، فرهنگ و اجتماع، سیاست و امنیت و سیاست خارجی دارد، افزود: بالغ بر 25 هدف عملیاتی داریم که وعده‌های ما ناظر بر این اهداف عملیاتی است، برخی از آنها، 60 سال است که در کشور ما اجرا نشده است.

*قاضی زاده هاشمی: فساد مدیران در ⁧‫دولت سلام‬⁩ خشکانده خواهد شد

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏بخشی از فساد مدیران میانی به دلیل مداخلات فراقوه‌ای است. با اصلاح سازوکارها ریشه این مساله در ⁧‫دولت سلام‬⁩ خشکانده خواهد شد.»

سید امیر حسین قاضی زاده همچنین در دیدار با جمعی از دانشجویان گفت که برنامه او برای اداره کشور، علمی، کاربردی و دقیق است با نظر متخصصان و اندیشمندان حوزه های مختلف تنظیم شده است.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره اظهارات اخیرش که علی لاریجانی به دنبال تامین ۱۸ میلیون واکسن چینی بوده است، پاسخ داد: بنده به عنوان یک پزشک متخصص درباره ضرورت تسریع در واکسینه کردن مردم و تامین واکسن خارجی تا زمان استفاده از واکسن داخلی نظرات خود را گفته ام؛ اینکه آقای لاریجانی بستر واردات ۱۸ میلیون دز واکسن سینوفارم را مهیا کرده بود دقیق است اما این اظهار نظر بنده، روایتی از موضوع بود نه تایید گفتمانی آقای لاریجانی.

قاضی زاده هاشمی گفت: بندا بارها مواضع آقای لاریجانی در موضوعات مختلف از جمله فتنه ۸۸، برجام، حمایت از دولت روحانی و فاصله گرفتن از جریان انقلاب صریح اعلام کرده ام.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اشکالات گفتمانی قابل توجهی به آقای لاریجانی وارد است و امروز که بنده می گویم برای اصلاح وضع موجود آمده ام یعنی برای اصلاح مدل حکمرانی لاریجانی -  روحانی آمده ام چون آقای لاریجانی بخش مهم و تفکیک ناپذیر وضع موجود است.

وی گفت: ترکیبی از وزرای خسته، ناکارآمد و بی برنامه دولت فعلی با حمایت شخص آقای لاریجانی به مردم تحمیل شد و حتی آقای لاریجانی اجازه استیضاح این وزیران را نداد.

قاضی زاده گفت که برنامه و نگاه علی لاریجانی برای مدیریت کشور با روش نیروهای جبهه انقلاب فاصله روشنی دارد و اساسا آقای لاریجانی مدت هاست که مورد حمایت جریان انقلابی نیست و به همین دلیل بود که او به حمایت جریان حامی وضع موجود راهی مجلس شد.

*وعده جلیلی برای ایجاد 4 میلیون شغل در 4 سال آینده

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی خبر ۲۰:۳۰ گفت: طبق قانون اساسی داشتن شغل و رضایت شغلی حق آحاد جامعه است. می‌توان در ۴ سال آینده ۴ میلیون شغل ایجاد کرد

وی افزود: می‌توان در چهار سال آینده بیش از چهار میلیون شغل متناسب با رشته های مختلف نظیر معدن، کشاورزی، صنعت، شیلات، گردشگری، گردشگری سلامت و .. ایجاد کرد. ما فرصت‌های این عرصه‌ها بررسی کردیم و برای آن برنامه‌ تدوین کرده‌ایم.

جلیلی خاطرنشان کرد: دانشجویی که تا مقطع دکتری پیش می‌رود، ده سال از بهترین زمان عمر خود را صرف این می‌کند که در ادامه بتواند برای کشورش موثر باشد؛ بنابراین این وظیفه دولت است که شغل مناسب فارغ‌التحصیلان را فراهم کند.

وی تصریح کرد: بسیاری از بیکاری فارغ‌التحصیلان در زمینه علوم انسانی رقم می‌خورد. یکی از برنامه‌‌های ما به این صورت است که همانند علوم مهندسی و فنی، در حوزه علوم انسانی و علوم پایه، پژوهش‌ها برون‌سپاری شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: این بدین معناست که دستگاه‌های دولتی موظف خواهند شد که پژوهش‌ها را در مناقصات اعلام کنند و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی به صورت عادلانه، پژوهش را اخذ کنند.

جلیلی در بخش دیگری از برنامه‌ گفت: ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، روسای دانشگاه‌ها موظف به هدایت تحصیلی دانشجویان به سمت رشته‌های شغلی خواهند بود.بدین معنا که انتخاب پایان‌نامه‌ها یا رساله‌های ارتقاء اساتید، الزاما در ارتباط با زمینه‌های شغلی باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۱
.شما اگه کار بلد بودید در صمتهایی که داشتید یه کاری میکردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
مگه شما براتون کار مهمه؟؟
هر دفعه فقط به وعده ها گوش می کنید و می گید: ما که اصلاً از سابقه ی افراد چیزی نمی دونیم!!!
سلام کاش کمکی به منه معلم بدبخت میکردی ۲۷ساله مستاجرم با۵نان خور در خرابه ای زندگی میکنمکمکی تا خونه بگیرم نه بخرم پیش پول خونه ندارم
در عمل گفتارها ثابت خواهد شد نه در مانور سخن ، به نظر من الان دولت مردان قبلی به حرف های این کاندیدا ها می خندند چون می دانند در دولت چه خبر است تا زمانی که با دنیا تعامل نداشته باشیم هیچ کاری شدنی نیست و همه حرف ها و قول ها دروغ از اب در خواهند اورد و با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود تا حدی نظرات همتتی متطقی تر است ان را نمی گدارند کار کند
تضمین انجام این قول ها چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
جوان بودن
تعهد
انقلابی بودن
و دیگر هیچ!
رای بی رای
جناب جلیلی که خودت از ابتدا و با کمک دوستان قدر قدرت خودتان
دارای مناصب حکومتی قدرتمند شده و یک شبه صد پله را بالا رفتی
اگر توانستی برای خودت و خارج از سیستم حکومتی
و صرفا بخاطر تخصص خودت در بخش خصوصی بعنوان یک شخص حقیقی و نه دکتر مذاکراتی مجمع تشخیص مصلحت و بعنوان جلیلی بدون عنوان
فقط یک شغل برای خودتان پیدا کردی و حداقل حقوق را گرفتی !!!
بعدا ادعای به این بزرگی تامین ۴ میلیون شغل برای جوانان بیکار در ۴ سال را مطرح بفرما !!!!
بیرون گود نشستن و فرمان لنگش کن را دادن ، خیلی ساده است عزیز برادر !!
همه این شعارها رو کاندیدها و رییس جمهورهای قبلی هم دادن و هیچ اتفاقی هم نیفتاده. نمونش خودرو که همشون گفتن چون واردات ممنوعه باید کیفیت زیاد بشه. کو؟ ماشینای سالهای جدید آشغالن. اینکه بیاین توضیح واضحات بدین که نشد کار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
چون شما شب انتخابات با همین وعده ها تصمیم گرفتی به کی رأی بدی!
ولی ما اگر هیچ مناظره ای هم نبود تکلیفمان با خودمان معلوم بود که می خواهیم به کی رأی بدهیم
این شعارها قشنگ است ولی شعار من نیست
این اهداف چه زیباست ولی هدف من نیست
یکی به قاضی زاده بی سواد بگه که تا زمانی که مدیران دولتی وجود داشته باشند فساد هم وجود خواهد داشت. به طول کل اصل اقتصاد دولتی = فساد است.
هیچ راه چاره ای ندارد تمامی کشورهای دارای اقتصاد دولتی درگیر فساد بسیار بالایی هستند. برای حل این مشکل باید اقتصاد به معنای واقعی کلمه خصوصی سازی شده و دست تمامی ارگان های دولتی نظامی و سایر ارگان های وابسته از اقتصاد کوتاه شده و بازار رقابتی شکل بگیرد. بجز این راه حل تحت هیچ شرایط دیگری فساد در ایران از بین نخواهد رفت.
خصوصی سازی واقعی اقتصاد نیازمند ازاد سازی کامل بازار است که خود نیاز مند روابط حسنه با تمامی ممالک خارجی است. از آنجایی که چنین چیزهایی در ایران ممکن نیست، پس سخن سرایی از خشکاندن فساد فقط دهن گشادی کردن است و هیچ نتیجه دیگری ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
این حرفها رو قاضی زاده ی بیسواد! هم زده بود
اینها که جز شعار و اتهام زنی نیست. من هنوز صلاحیت هیچ کاندیدایی برام احراز نشده!!
هنوز از کاندیداها برنامه مستدلی ندیدیم. صلاحیت هیچ کاندیدایی برام احراز نشده!!!!
چرا از سی چهل اتوبوسی که در وضعیت کرونا رییسی به اهواز آورد و زیر پا گذاشتن پروتکل ها حرفی نمی زنید و همه اتان سکوت می کنید .
چرا از سی چهل اتوبوسی که در وضعیت کرونا رییسی به اهواز آورد و زیر پا گذاشتن پروتکل ها حرفی نمی زنید و همه اتان سکوت می کنید .
هیچکدام از کاندیداها تاکنون هیچ برنامه ای ارائه نکرده اند.یا به یکدیگر حمله کرده اند ویا بصورت مشترک دولت روحانی را آماج قرارداده اند.بنظر میرسد ازبین این کاندیداها هم هیچیک درید و قامت ریاست جمهوری نیستند.خدا بداد مردم برسد.هرروز بد تر از دیروز.
حساب‌های سپرده قوه قضاییه یکی از مصادیق آشکار دست در جیب مردم کردن است؛ از جناب آقای رییسی که در مستند تبلیغاتی خود به شفاف ‌سازی حساب‌ها بعنوان یکی از اقدامات خود اشاره کرده اند، انتظار می‌رود تا در سمت ریاست قوه هستند دستشان را از جیب مردم درآورند.
هر چی بیشتر این‌ کاندیداها حرف میزنن بیشتر مطمئن میشوم نباید رای بدهم!
مردم کلا نواميد شده اند نواميدسازي مردم از يکسال پيش شروع شده و اوجش که در زندگي واقعي مردم منعکس شود بورس بود: 60 ميليون نواميد و عدم راي. تا برسد به نامزدهاي هاي در حد دفتردار
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر