بازدید 11749

هشدار هواشناسی درباره رگبار و رعدوبرق در کشور

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق و خیزش گرد و خاک در سه استان جنوبی هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 09 June 2021

 

به گزارش تابناک ، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با گرد و خاک و با احتمال تگرگ در مناطق مستعد امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ خردادماه) برای جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان، شرق هرمزگان و جمعه (۲۱ خردادماه) برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌های و معابر، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقتی توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان